Гугл подлегао антимонополским одредбама у ЕУ

Гугл је пристао на уступке на то како ће убудуће у Европи приказивати резултате претраге, због примједби европске антимонополске комисије да му садашњи начин претраге тренутно обезбјеђује доминатну позицију, коју би могао да злоупотреби. Уступци које је Гугл спреман да учини укључују начин на који ће се резултати претраге приказивати у Европи и односе се […]

субота, април 27, 2013 / 08:17

Гугл је пристао на уступке на то како ће убудуће у Европи приказивати резултате претраге, због примједби европске антимонополске комисије да му садашњи начин претраге тренутно обезбјеђује доминатну позицију, коју би могао да злоупотреби.

Уступци које је Гугл спреман да учини укључују начин на који ће се резултати претраге приказивати у Европи и односе се на обиљежавање сопственог промотовног садржаја и приказивање линкова његових највећих пословних конкурената.

Гуглов претраживач је најутицајнија "одскочна даска" ка информацијама на интернету у Европи има монопол, а Европска комисија од 2010. године истражује да ли се компанија понаша тако да свој положај користи за елиминисање конкуренције.

Сада је Гугл пристао да јасније обиљежи резултате претраге који су директно везани за неки од његових сервиса као што су ЈуТјуб, Гугл Мапс и е-продавнице, омогућајући тако корисницима да разликују обичне резултате претраге од оних који су Гуглова промоција. Гугл је такође пристао да приликом претраге приказује и садржај својих конкурената постављајући линкове и ка њиховим сервисима.

Европска комисија је до сада имала доста чвршћи став према Гуглу од тијела која се у Америци баве сличним проблемима заштите конкуренције. Прошлог јануара Гугл је успио да ријеши једну од антимонополских жалби у Америци упућених на његов рачун без било каквих уступака у погледу начина како ће се приказивати резултати претраге.

Европска комисија је одредила "тест" период који ће трајати мјесец дана и у коме ће Гуглови конкуренти моћи да се изјасне да ли ове мјере које је предожио Гугл имају било каквог ефекта.

Једном када комисија ове мјере након пробног периода прихвати, оне ће бити легалне и обавезујуће за Гугл наредних 5 година. Гугл је на усаглашавању ових уступака блиско радио са комисијом све док их и формално није поднио почетком овог мјесеца.

"Циљ овог процеса је да видимо да ли можемо да постигнемо стабилан споразум у овој антимонополској истрази" рекао је представник за штампу Европске комисије Антоан Коломбани.

Гугл ће омогућити свим веб сајтовима да држе свој садржај у његовим специјализованим сервисима, а нове мјере ће издавачима новина омогућити већу контролу о томе шта се појављује у његовом агрегатору вести Гугл њуз. Оглашивачима ће бити доступне веће могућности да купе огласни простор на конкурентским мрежама.

Антимонополска истрага против Гугла је покренута након жалби ривалских компанија, попут Мајкрософта.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *