ГОСПОДАР И КАПЕТАН (MASTER AND COMMANDER)

Ласно није одговорити. Ко је овдје господар, а ко капетан? Ко коси, а ко воду носи? Мутава акциона прича, са сценаристичким аспирацијама у Достојевском. Мотив великог сукоба, измјештен из Европе под обале Бразила, да би се завршио на Галапагоским отоцима. Класични урадак капитал-реализма. Наполеоновци су лоши, а Британци они за које по сили радње требамо […]

субота, август 13, 2011 / 05:20

Ласно није одговорити. Ко је овдје господар, а ко капетан? Ко коси, а ко воду носи?

Мутава акциона прича, са сценаристичким аспирацијама у Достојевском. Мотив великог сукоба, измјештен из Европе под обале Бразила, да би се завршио на Галапагоским отоцима.

Класични урадак капитал-реализма. Наполеоновци су лоши, а Британци они за које по сили радње требамо навијати. Покушај осликавања времена, нагласком на суров и више него идеализован морнарски живот. Политичка коректност изостаје у случају момка палог у море, али се зато надокнађује на свим осталим фронтовима. Причајући полтронску причу.

То се види у сцени кад бродски љекар тумачи дјечаку инсекта, који изгледа као грана (паличњак). Већ тад се зна (а има томе половина дугачког филма), да ће то касније бити искориштено за метафору њиховог прерушавања, како би избјегли и побиједили надмоћнијег непријатеља.

Главни ликови су капетан и љекар. Антиподна прича о научнику и ратнику. Нешто као Сеобе Црњанског, само што је овдје умјесто трговца научник. Најбитније у животу љекара, да открива нове животињске врсте; пропада у све три прилике.

Војници су газде у овом свијету.

(Редитељ: Питер Вир; Улоге: Расел Кроу, Пол Бетани)



Оставите одговор