Горња Дрина: Први састанак и размјена мишљења

Представници Министарства индустрије, енергетике и рударства данас су у Требињу одржали први састанак са представницима компаније RWE Innogy/ United Energy Group Plc (Савезне Републике Њемачке), стратешког партнера у реализацији пројекта ХЕС «Горња Дрина», и МХ "Електро а.д. Требиње. На првом састанку размијењене су информације о досадашњим активностима и припремним радњама везано за реализацију пројекта, као […]

четвртак, децембар 6, 2012 / 16:17

Представници Министарства индустрије, енергетике и рударства данас су у Требињу одржали први састанак са представницима компаније RWE Innogy/ United Energy Group Plc (Савезне Републике Њемачке), стратешког партнера у реализацији пројекта ХЕС «Горња Дрина», и МХ "Електро а.д. Требиње.

На првом састанку размијењене су информације о досадашњим активностима и припремним радњама везано за реализацију пројекта, као и дефинисању наредних корака.

Посебна пажња је посвећења разматрању еколошких аспеката пројекта, који морају да прате услове дефинисане Уговором о енергетској заједници Југоисточне Европе, као и највишим еколошке стандарде ЕУ.

Представници министарства су упознали стратешког партнера да су, у циљу информисања о развоју пројекта ХЕС Горња Дрина, одржани састанци са представницима надлежних институција Републике Црне Горе. Том приликом су презентоване већ урађене еколошке студије које су показале да ови енергетски објекти неће имати прекогранични утицај.

На састанку је потврђено да су досадашње активности у складу са утврђеном динамиком и да ће до краја фебруара 2013. године бити дефинисани сви најважнији елементи концесионих уговора за сва четири планирана објекта.

Наредни састанак биће одржан половином јануара 2013. године.



0 КОМЕНТАРА

  1. Investicija Gornja Drina i davanje strancu koncesije na eksploataciju hidroenergetskog potencijala Drine jedne od najbržih rijeka u Evropi, davanje 60% struje stranom investitoru zato što je izgradio sebi hidroelektranu na našoj rijeci na najveća ekonomska izdaja u našem narodu. Hercegovci i istočni dio RS ti po svaku cijenu moraju da spriječe.
    Nikola Tesla bi se prevrtao u grobu da zna za kakve monstruozne planove i projekte se koriste njegovi pronalasci, trofaznog generatora naizmjenične struje, trofazih transformatora za prenos u transformaciju električne struje. Ovi Teslini patenti se koriste za najveću pljački njegovog naroda od strane najvećih izadjnika iz njegovog naroda koji su omogućili Zapadu da dođe u posjed naših prirodnih resursa i iz njih crpeti dragocjenu energiju za svoju privredu, dok ćemo mi tom stranom investitoru dok smo živi plaćati trenutno 6 puta skuplju straju sa tendencijom daljeg porasta cijena kako diktira evropsko tržište. Dok istovremeni budeo u ropskom radu skapavli kod tih stranih investitora.
    Vlast ovakvim investcijama i davanjem naših resursa gura naroda u kolonijalo rosptvo, za to su već sve institucije sistema pripremljene, na kolonijalizam.
    Omladina, kojoj pripada budućnost je već kroz sistem indoktrinacije u svom školovanju pripremljena na kolonijalizam.
    Narod bi morao da bude ovoga svjestan. Vlast je toliko osiljena da se ne obazire ni nakakva upozorenja ljudi od nauke koji govoro o štetnosti ovakve investicije.
    Vlast potpuno ignoriše narod i njegovu buduću sudbinu.
    Rešenje je domaća investicija, kako bi smo osalo u posjedu svojih prirodnih resursa koji su izvan građansko-pravnog prometa. Probudimo se! Osvijestimo se! Zaustavimo zlo rasprodaje naših prirodnih resursa!

  2. Tesla, 07.12.2012. 15:20:02

    Професоре, на који начин да реагујемо?

    90% људи на овом порталу дијеле Ваше мишљење и нас 500, који смо ово прочитали можемо рећи да сте у праву, али то неће спријечити власти да предају Горњу Дрину страном фактору. Овдје су потребни људи који ће изаћи на улицу, којих ће се ти „економски издајници“ плашити, који ће их физички спријечити и показати им зубе. Али неко мора да покрене те масе. Чудно је да се у Фочи протествује везано за нешто што је одавно ријешено (а то је улога хашког трибунала), а да нико и не помишља да физички спријечи овако нешто.

  3. Nema nam druge negao da narod ustaje. Mora sa ustanu svu nezapsoelni radnici istjerani iz preduzeća, svi demobilisani borci ostali bez posla, svi radnici u elektroprivredi, pa gdje još se daju rudnici strancima, to je višestruku i neuporedivo veća šteta nego što je učinjena narodu rušenjem privrede i prodajom u privatizaciji. Ako bi se ostvarile ovakve investicije kao Gornja Drina i Ugljevik 3 naš narod bi pretrpeo štetu koje ni bi bila uporediva sa štetama od ratnih razaranja. Svi moraju biti toga svjesni i oni koji sada čuvaju radna mjesta na državnim jaslama – mora da znaju da neće imati još dugo plate kad se država ne bude mogla zaduživati, a onda pad u kolonilano ropstvo. Narod mora da pokaže istorijsku svijest, u jednom od najtežih trenutaka u svojij istoriji. Ni jedan okupator do sada nije moga odnijeti rudinike i rijeke.
    Narod morao da zaboravi na sve podjele, na stranke, na one koji imaju posao i većunu onh koji ga nemaju i svi da stanu složno u odbranu svojih rudnika. U slučaju privatizacije basena Bor u Srbiji tako je bilo.
    Šta još treba ovom narodu vlast da uradi da prestane da trpi tu vlast, i da kaže „E sad je stavarno više dosta“, ti rudnici i rijeke pripadaju ovom narodu, pripadaju svima nama i budućim pokoljenjima, ko ima pravo da to daje.
    Kažu „ne daje se rudnik nego se iznajmljuje“, iznajmljuje se znamo kako i šta će ostati posle 40 godina od rudnika.
    Samo potpisivanje peticije i u zapadnom i u istočnom dijelu RS, svo složno ustajemo u odbranu naših rudnika i rijeka.
    Ne može se očekivati od rukovosdstava termoelektrana i hidroelektrana da oni nešto urade oni to neće nikada uraditi niti ustati u odbranu prirodnih resursa, oni iz rukovodstva su se obezbijedili i za njihovu djecu da ne moraju ništa da rade, znamo dobor pošto se prodaju radna mjesta na termoelektranama i hidroelektranama, znamo kako se namiješteju tenderi, kako organizuju javne nabavke. Kako se naduvavaju fakture za izvedene radove firmi podizvođađa. Pa zašto najprofitabilnija privredna grana elektroprivreda sve termoelektrane i hidroelektrane ne mogu da ostvere veći godišnji profit od 30 miliona?
    Elektroprivrda je dužda da sama iz sredstava koje zarade proizvodnjom i prodajom strije bez ikakvih kredita gradi termoelektrane, tako je radila elektroprivreda u bivšoj Jugoslaviju, ali tada su radnici radili za male plate i imalo smo razvoj.

  4. inspektore,jedno pitanje:
    da li vi u inspektoratu, pošto vidim da ne samo da ništa ne radi bespomoćna i jalova inspekcije nego ste počeli i ljude da gazite po ulici, znate odakle se uzimaju te pare koje se inspekciji u inspektoratu daju za plate. Iz prevrde i realnog BDP ako bi vas plaćali ne bi imali više od 200KM.
    Odale pravo jednom inspektoru da se podsmijeva narodu koji hoće da ustane da fizički spriječi otimanje prirodnih resursa. Šta se može očekivati kad sve bude predati i prodati. Tavorenje naroda na ovim prostorima i sve brže izumiranje do biološkog nestanka što je i krajnji cilj. Inspekcija radi na tom projektu, tj. pomaže uništavanje naroda. Zar mislite kad se sutra digne 20000 hercegovaca koji su istjerani sa posla da će stranac da otme Drinu? Ili isto to u Ugljeviku kad se desi.
    Narod više nema šta da izgubi ili će ustati ili će nastati!

  5. Чек’,чек’…

    Тесла је Алекса Милојевић,Ненад Стевандић as himself,Карабаја је З. Јанковић задужен за односе са јавношћу…Рамуш је вероватно Вукота Говедарица или…?Где ту место за Независног Патриоту?

    На шта је спала српска десница,је*ем ти све…

  6. Хехе..та српска десница ће вама стерати зубе у грло, вама „левичарима“ по чему Бога питај?
    По чему је додик левичар, а заговара најокрутнији облик капитализма, нешто као јужноамерички или афрички колонијалистички робовласнички империјализам и то ми левичар? Поред њега перо пинокио? Ублеха над ублехама, шта спаја његов лик и дјело са социјализмом? Ништа!
    Залаже се за страно управљање ресурсима, за јачање буржујске класе, залаже се за уништење средње класе и безосјећајан је за неимаштину најсиромашније класе овог народа!
    Злочин је то звати левицом, али је левица одавно мртва, па се ови зомбирани дебили још увијек приказују сујеверним мандрилима као некакви вајни левичари!

  7. Tesla,
    ja sa inspektoratom nemam veze. mogu da pisem sta god zelim jer se ne nalazim na drzavnim jaslama i imam pored toga slobodnoumnu misao.

    vidjeli smo ko ce se dici i zbog cega. nije se u Foci odrzao protest zbog Gornje Drine, vec zbog sasvim drugih stvari.

    narod ovakav kakav je, potpuno zasluzuje ono sto ima, od vlasti, do drustvenopolitickog poretka.

    sto bi se neko borio za dobrobit naroda? neka crknu. glasali su kako su glasali.

  8. Нама ништа не ваља.Ево рецимо да се одлучи РС да прави ове хидроелектране опет би Интеграл или неко друго чедо ове власти добило посао и опет би се бунили зашто они.Људи моји када ћемо схватити да је прошло вријеме народних предузећа,од 95 и људи из СДС-а,после ПДП-а,и сад задњих година СНСД-а све је дато мафијашима који су финансирали те странке,нас су уништили наши политичари који су напунили своје и џепове својих компањона и сад управљају нашим животима.Домаћи мафијаши су били добили послове на изградњи малих хидроцентрала око Фоче ал Крсмановић није дао јер није имао тал.Тај исти Крсмановић који сад „брани“ Дрину је својој приватној грађевинској фирми која запошљава три радника недавно из буџета Општине Фоча пребацио 2,5 милиона КМ и после прича о неком поштењу.ЈЕДИНО РЈЕШЕЊЕ ЈЕ ВЛАСТ НАРОДУ А НЕ СТРАНКАМА……

  9. Disident, 08.12.2012. 08:56:16

    Само да додам, да наш полуписмени свијет тзв. народ нема уопште развијену демократску традицију, пола наше историје припада робовласничком периоду у ком смо ми били доњи, да ли Угари, Млеци, Аустријанци или Турци, па опет Аустријанци, нама су се туђински владари смјењивали, а ми ништа нисмо учили из те наше мучне историје!
    На крају смо дошли дотле да сад са носталгијом гледамо на те периоде кад су нама туђини владали, рецимо Аустрија из периода Берлински конгрес-Сарајевски атентат.

    Ми смо сви замишљали отприлике да демократија и плурализам мишљења се односи тамо на њихово политичко буњиште, да се они дложе и кољу по скупштинским клупама и фотељама, а привреда и основи живота припадају нама.
    Међутим, те звјери су изашле из свог кавеза (у који их треба опет силом стрпати) и те звјери су загосподарили животима свих нас!
    Политика се спустила до чистача улице, ни он не може метлу узети ако не припада неком сточарском тору!
    Онда можемо претпоставити каква језива судбина чека наша покољења, кад су у рукама тих звјерова тако животно важни ресурси, Дрине, Јахорине, рудници, шуме,….све ће то звијериње потрошити за свој луксуз, а ми ћемо тражити неки азил, неко уточиште у некој од ових земаља које су нам такву демократију бомбама утјеривале!
    Неко од тих наших мудрих глава је некад рекао тешко је бити Србин, сад бар видимо колико је то и зашто је тешко!

  10. Питам се само каквом и коликом ли се издајом бавио пок. Вукелић кад плати главом. Ово са Дрином је ситница.

    Какви протести и догађање народа, они се на то само смеју.Имају они за те ствари своје „амортизере“ Ранку Мишић,Врх -овце…

    Треба користити време, поледице, клизавих путева, магле, набујалих Дрина….

  11. Чудно друштво се скупља против ове инвестиције. Сарајевски сећијаши и Фронталови “десничари“ на челу са Бакиром са једне и Рамушом са друге стране.
    Уколико се желе искориштавати природна богаства пракса је показала да су концесије једини исправан начин да се постигне циљ да и држава и инвеститори буду задовољни. Проблем сиромашних држава је тај што немају новца за капиталне објекте, па су принуђени давати концесије странцима.
    Навешћу примјер Русије. Нема озбиљније свјетске нафтне компаније која нема бар једну концесију на истраживање и експлоатацију нафте и гаса. Захваљујући тим инвестицијама Русија је стала на ноге и поново постала свјетска велесила. Да су Јељцин и Путин размишљали као Рамуш још се не би ни гулази затворили.
    За следећих 30 година се сигурно неће наћи довољно богат човјек из РС који ће бити у стању да направи ова четири централе. Вода ће тећи Дрином и нико неће имати користи, само штете (поплаве итд.). Зар није боље да се за тих 30 година нешто направи, узима се концесиона накнада и остале даџбине, а да послије 30 година РС постане власник тих централа.
    Очито је да има превише нерационалних људи који се не либе да своје глупости подастиру хиљадама читалаца овог портала. Не може на штету народа ићи изградња било каквог привредног објекта. На штету народа иде зловоља, пакост, некопетентност и примитивизам.

  12. Кад би баба симага рекла, какве сад користи имамо од постојећих хидрокапацитета, а струја нам скупа ко да је увозимо по стандарду грађана кошта нас исто ко и оне људе у Црној Гори или било којој републици!
    Док се не успостави систем изградње, а не овај разградње не треба дозволити никакве штетне уговоре банди да прави, јер је теже послије раскинути такав уговор, него га блокирати.
    Мајсторство штетних уговора је показао управо овај режим, најбољи примјер је РИТЕ Гацко?
    Ко има храбрости да вјерује таквим клошарима, тај није начисто са својом главом.
    Друго ни разлози забране изградње не морају да буду исти, ми смо у Источној Српској директно угрожени климатским промјенама таквих градњи, треба погледати како црногорци нису дозволили пројекат Бук Бијела и из којих разлога?
    Осим тога на Дрини већ сад постоји десетак хидро објеката, сасвим довољно, кад већ не може да се гради Бук Бијела, онда су остале минорног значаја! У градња у уговор и ништа више од тога!
    Зашто би то прошло глат? Нек поставе јавно студију изводљивости и економску оправданост поступка, а да то не буде само шарена лажа, биће боље пензионерима, бла бла бла…нек кажу које ће се ту паре створити и шта ће заузврат добити обични плебс од чијих живота је то све зависило и зависиће!

  13. rammstein, 08.12.2012. 10:32:19

    “Мајсторство штетних уговора је показао управо овај режим, најбољи примјер је РИТЕ Гацко?

    Рамуш, не сери. Букејловићев је уговор са РИТЕ Гацко.
    Нико крупно ка’ Турчин не лаже.

  14. Факат, ти турчин ко турчин, оруз ко ороз, исти курац..али лаже ко пас!

    http://energyobserver.com/vesti.php?lang=1&ID=4824

    Ко овдје види Букејловића? Све оно што је раније било у непогоднијој варијанти за РС због чега Букејловићева влада није жељела да стави потпис на властиту штету, урадио је мајстор обмана, фон милокрад!
    А ти дрољо његова ћути и пуши, ниси ти ни за шта друго, више му штете наносиш ти што га подржаваш него сви ми што му јебемо кеву у уста!

  15. Изврћеш Рамуш. Уговор је сачинила екипа из доба Букејловића. Додик је дошао на власт пар седмица прије потписивања. Све је било усаглашено. Ценићка и Букејловић дали зелено свјетло. Другим ријечима, тај уговор је прошао све процедуре за вријеме Букејловићеве владе. Додикова влада је само формално ставила потпис.

  16. Mehanizam kolonizovanja država i naroda je do savršenstva razvijen. Besmisleno je verovati da posle toliko vijekova kolonijalnih i osvajačkih ratova svetskih imperija sada više toga nema. Umesto da idu vojkom da okupiraju teritorije, stranci dovedu okupacionu vlast, umjesto pljačke koncesije i strane investicije, slobodno tržište, umjesto vojske izdajnici političari, stranke, razni konsultanti, agencije, nevladine organizacije.
    To se najbolje pokazalo na našem primeru, doveli su okupacionu vlast i ona najbolje uništava svoj narod, stranci su samo podrška. Sve štetne zakone i odluke donosi okupaciona vlast, sve štetne ugovore koncesione i investicione potpisuje domaća vlast.
    U našem primjeru cilj je da se konačno ekonomski uništi elektropriveda, dovode je u gobitke, sklapaju štetne ugovore, gube sudski spor sa slovencima zbog toga što su odbili da im isporučuju struju po ugovoru koji je bio skloopljena sa slovenačkom elektroprivredom kad su građena dva bloka termoelektrane u Ugljeviku (drugi blok nije zavrpen). Slovenci potražuju trećinu uloženih sredstava u ovu investiciju. Da li će neki sud presuditi da se ništa ne duguje slovencima zato što su uložili trećinu kapitala u izgradnju termoelektrane? Vlasti nas uveravaju da hoće.
    Pored koncesionog ugovora za Gornju Drinu, koji je de fako i de jure štetan, ugovor za davanje rudnika Ugljevik pod koncesiju 40 godina stranom investitoru je najštetniji ugovor koji je do sada potpisan.
    http://www.capital.ba/ekskluzivno-tajni-ugovor-sardarova-i-ers-o-ugljeviku-3/

  17. Симо П. Ороз, 08.12.2012. 13:14:19

    Па пичка му материна зар сте ви сви тамо у крајини са баба кураниног факултета, прочитај поново воле!
    Знаш ли читати пичко крајишка, неписмена!?
    Код вас би додик могао још сто година владати, док ти из мркоњића научиш сва слова, проћи ће десет мандата!

    Ово се тицало у мају 2007, а међед је на власт дошао у марту 2006, а на изборима у октобру ту трагикомичну власт потврдио на изборима!
    А овдје лијепо пише:

    Премијер РС и генерални директор ЧЕЗ групације су крајем прошле године у Гацку потписали изјаву о улагању у термоелектрану и рудник Гацко у што ће ова европска компанија инвестирати око милијарду и по евра.

    Јеси ти глуп, то је чињеница, али што си лажовчина она турска посла, кад не знаш шта, онда само масно слажеш!
    Него како се завршио тај „историјски“ успјех влада милокрада додика?
    Пропало све ко и обично, е тако нас нешто чека и са даљим његовим уговарањима!

  18. Рамуш

    Ма то је само да се што широј јавности укаже на то ко стоји иза којих профила,да се укаже на потенцијалну необјективност што доприноси квалитетнијој дискусији…беспредметно је расправљати о идеолошким концептима,то је варијабилна категорија.

    Иначе,Дисидентов коментар и делом Рамушов који се наштавља на исти поприлично добро описују кључне проблеме српског друштва.Нажалост,Рамуш,по обичају даље креће странпутицом у страначку љуштуру.

  19. Па мајмунска дрољо, у рату се не показују муда, него способност, умијеће, вјештина, знање, обученост, дисциплина,..све што је пресудно да добијеш започету битку, а не да клизнеш са мудима у бјежанију ко ви тамошње крајишке мудоње!
    Мррршшшшшш стоко усрана!

  20. Шта се нервираш,Рамуше…

    Ја нисам Крајишник,а и да јесам…док надлекар-физиотерапеут-психијатар није почео да смењује најуспешније генерале,сасвим нам је добро ишло генерално,свима.Да не причам о распродаји територија и сопственог народа.

    Судећи по њему и теби,српски род није видио веће „дроље“,“пичке“ и „стоку“.

  21. Podsetimo se malo strategije borbe protiv Istoka i Američke doktrine citiraćemo sada Zbignjeva Bžežinskog i Henrija Kisindžera:
    „Rusija je pobeđena zamlja. Ona je izgubila titansku borbu. I govoriti „to nije bila Rusija, nego Sovjetski Savez“- znači bežati od stvarnosti. To je bila Rusija, nazvana Sovjetskim Savezom. Ona je izazvala SAD. Ona je bila pobeđena. Sada ne treba pothranjivati iluzije o velikodržavnosti Rusije. Treba ubiti volju za takvom vrstom mišljenja… Rusija će biti podeljena i pod tutorstvom“. (Sekretar Trilateralne komisije Zbignjev Bžežinski).
    „Raspad Sovjetskog saveza je, bezuslovno najvažniji događaj današnjice, i Bušova administracija je ispoljila u svom pristupu tom problemu izuzetnu sposobnost… U Rusiji sam više voleo haos i građanski rat tendenciju njenog ponovnog ujedinjenja u jednu, čvrstu, centralizovanu
    državu“.
    „… zadatak Rusije posle poraza u hladnom ratu je da obezbedi resursima uspešne zemlje. Ali za to im je potrebno svega pedeset-šezdeset miliona ljudi“.
    (Član Trilateralne komisije, rukovodilac „Bnaj Brit“ H. Kisindžer).

  22. Mr Biggy, 09.12.2012. 15:27:57

    Хех..ко се нервира бре будало, видиш да сам задовољан кад држиш мог рамуша у устима, тако, тако дрољо мала, ћути и пуши…ниси ти крајишник, па исти курац, ти си побјего 1992 из дервенте или можда и ниси, можда си поздрављо своје хосовце зато и кажеш да вам је добро ишло!

    Како год, није згорег подсјетити тебе и баба симагу на ваше западнокрајишке-брзобјежеће бригаде!:P

  23. Tesla, 09.12.2012. 16:26:37
    E jbg.Tesla.Ja sam taman pomislio ,reko evo ga pametan momak,analizira diskutuje promisljeno,moze se tu svasta saznati,ovo ono..al kad spomenu ovu dvojicu,skroz me razocara ,sve mi se pomuti….

    Pa dje nadje taj bas nik?Nikola se prevrce u grobu.
    Bolje bi mozda pristajala neka druga alatka…mozda kramp?

    Em ode od teme ,odluta u nekom nepoznatom pravcu em…kad spomenu ovu dvojicu….
    Pa ti “Zbignjevi i Kisindzeri“ i teorije zavjera samo ometaju zdrav razum zdravorazumskog covjeka.Kakve zavjere?

    Salu na stranu ali mislim da je stvar mnogo jednostavnija.
    Svijet cijeli danas bez ravoteze kapitalistickog i socijalistickog sistema se vratio par vjekova unazad u mracni beskrupulozni 19 vijek.(u najboljem slucaju).Poderali su i svoju srednju klasu ko zec kupusiste.
    Sto bi u kapitalizmu neko nekom nesto dao ako ne mora?
    Sto bi dao ako ga sistem stiti?Policija,vojska…i religija ako bas hoces.

    Ali ajd ima i nesto malo mrvica oko kojih se slazem.
    Postoje sigurno neki nacrti ili planovi da se ide sistemom sprzene zemlje ide do Rusije.Jasno je ko dan da je svabo opet krenuo na Rusiju.(pod “svabom“podrazumijevam malo siri pojam)

  24. Nastavljamo sa globalističkom strategijom američke doktrine borbe protov Istoka. Došao sam do strogo poverljivih dokumenta CIA-e i to odmah prenosimo na Frontal:
    „Prilikom postupne izgradnje globalne Imperije u zadatak SAD ulazi vršenje kontrole nad rukovodstvima zemalja – vazala, sprečavanje akcija, koja se razilaze sa njihovim interesima. Pre svega, to se odnosi na Evropu, kao region sa visoko razvijenim informacionim i industrijskim tehnologijama. Ranije se u formiranju strukture vlasti odvijao stihijski proces izbora. Ali postepeno je počeo isticati prelazak na serijsku proizvodnju lidera. Krajem 80-ih godina autor je prvi put bio u prilici da čuje od stručnjaka za evropsku socijal-demokratiju termin „inkubator“, primenjivo na proces dolaska na vlast proameričkog rukovodstva (kasnje se primenjivao takođe termin „odgajalište“). Sistem stvaranja lidera, koji se mogu kontrolisati, posebno se razvio 90-ih godina. Tada je praktično svugde u Evropi došla na vlast socijal-demokratija i desila se nagla promena orjentacije SAD. Ranije su se SAD oslanjale na konzervativne krugove, koji su imali formiran sistem veza, sada su američku politiku vršili socijal-demokrati, među kojima je bilo moguće relativno brzo uzdizati do vrha prethodno malo poznate ljude.
    U sistemu „inkubator“ u toku je neprekidni proces odabiranja relativno mladih ljudi, koji se ne bave visokim dužnostima. Oni moraju zadovoljavati dva osnovna zahteva. Kao prvo, posedovati častoljublje, umeti se servirati i dopasti publici. Kao drugo, biti neko s kime se upravlja, na primer, imati kompromitujući materijal u prošlosti ili skrivene poroke, da bi u slučaju potrebe bilo mogućnosti kontrolisati njihove postupke. U okviru sistema „inkubator“ CIA-e kroz stvorene kanale uspostavlja vezu sa perspektivnim licima i u budućnosti koordinira delovanje u napredovanju do vrha određenih kandidata, a takođe uklanjanje suparnike. Sve se operacije mogu sprovoditi neprimetno, na polutonu, ali potrebni čovek pobeđuje. Uvek postoji izbor. Neposredni dokazi procesa formiranje proameričkog rukovodstva ne izostaju. Tako se dešava stvaranje kvislinga, koji služe SAD i spremni su radi lične koristi predati svoj narod.“

  25. Симче, Руса има неколико стотина милиона, Русија је нуклеарна сила… Пошто им предамо Дрину, НИКАДА је више нећемо вратити као што ни Гадафи, а ни његов народ, више никада неће вратити своје. Ми смо, узгред, у горој позицији од Либијаца.

    Новца је било и новац и данас може да се нађе. Овако, ЗА СВА ВРЕМЕНА, без икаквог интереса и без најмање користи, губимо и шансу за развој.

  26. Браво Ањчи, то је поента цијеле ове приче!
    Дакле зашто да се одричемо нечега у будућности за вијеки вијекова, само зато што тренутно нисмо у стању ништа градити?
    Па промјениће се времена, неће ови неспособни вјечито да владају!

  27. rammstein, 09.12.2012.
    Nismo u stanju ništa graditi dok su ovi na vlasti. Kako je HE Višegrad izgrašen do kraja 1989 g 315 MW.
    Herceogvci organizujete se u Foči i pokrenite odbranu naših resursa. Ne dozvolite da vas podijele po stranakama. Neće opozicija sa se azmjeri Zapadu i dok se nardod masovnom ne suprostavi gubljenju prirodnih resirsa niku mu i ih drugi neće sačuvati, Narod mora sačuvati prirodne resurse, na to je obavezan pred budućim pokoljnjima.

  28. Tesla, 10.12.2012. 00:20:07 [60123]

    U Foči je oko 4000 ljudi na birou nezaposleno a oko 3500 radi većinom u državnim ustanovama i institucijama.

    Ovih 3500 što rade i kad bi htjeli nesmiju ni sanjati da prisustvuju bilo kakvom protestu osim mitingu SNSD-a ili čemu što oni organizuju a ovih 4000 što ne rade pokušavaju svim silama i svim ljudskim i neljudskim sredstvima da oponašaju ove što rade ne bi li se i oni kako zaposlili preko dobrog vladanja i crvene knjižice na kakve državne jasle.

    I ko da se pobuni u Foči za odbranu resursa ??

    Narod je u malim sredinama zatucan, porobljen,ucjenjen, ponižen u mnogo većoj mjeri nego što se to može vidjeti iz daleke i Banjaluke i tu teško može doći do samostalnog razvoja bilo kakve revolucionarne misli i ideje.

    U tim malim zatucanim sredinama jedino možete vidjeti scene i događaje veoma slične onima iz filma „U IME NARODA“ režisera Živka Nikolića

    http://www.youtube.com/watch?v=vC97WCXW2Ig

  29. Tesla, 10.12.2012. 00:20:07 [60123]

    Заиста си смијешан човјек! Овје је убијен посљедни микрон патриотизма, националне освјештености, а ти позиваш на отпор актуелном једноумљу. КАКАВ НАРОД ТАКВА ВЛАСТ! Јесмо ли уопште заслужили ову земљу и ресурсе којим располажемо? Мени је пуна капа неспосоних политичара, људи без властитог идентитета. Толика смо говна да је то Богу за плакати. Питу од гована никад нико није направио…

    Поздрав

  30. Znači, i dalje će dizati kredite i na taj način prekomernim zaduživanjem dalje uništavati narod, tim kreditima eć plaćati budžetlije – svoje biračko tijelo, a ovi se neće smjeti javiti pa makar kad bi im i oca i majku prodali a ne prirodne resurse. Ovakav narod koji neće da ustane u odbranu svojih prirodnih resursa i ne zaslužuje da ima prirodne resurse. A ove na državnim jaslama kad bih pitali da li ima neko nešto protiv davanja prirodnih resursa pod koncesiju, ne bi se smjeli javiti, draža je budžetlijama njihova velika plata i kancealarija nego stotine Drina i rudnika, morali bi biti svesni da eć i oni doći na red kad sve bude pridato, doće na red i njihova radna mesta, isto tako bi i ovi MMF-ovski penzioneri morali biti svjestni da te penzije koje dobijaju iz MMF-ovskih kredita kao nagrada zato što su dobrovoljno predali svoja preduzeća bez borbe kupljeni penzijom. Morali bi biti svjesni da će ostati bez tih penzija u koje su otišli sa 50 godina.
    A ovi nesretnici koji po svaku cenu ne birajući sredstava žele da se dočepaju državnih jasala, pa šta košta da košta, morali bi biti svjesni čemu to sve vodi.
    Dakle narod se zarobljava i biološki uništava i to negovim sopstvenim novcem, kojim ga zadužuju.
    Dakle narod po cijenu svog biološkog nestanaka neće ništa učiniti da to spriječi. Da li takav narod zaslužuje da živi, da li takav narod i zaslužuju ikakvu bolju vlast od ove koja ga sistematski uništava?

  31. тесла,

    једино чему се надати јесте да наше комшије неће бити стрпљиве да нас сачекају да се самоуништимо. као што никад нису могли сачекати. да су били паметни 14те и 41. тј да су нас пустили на миру, одавно нас не би ни било. ал како ће бити паметни, кад су од нас отпали.

  32. Anja;
    Suplje objekte i gubitase,poput rafinerije i treba prodati.
    Sa druge strane,veliki sam protivnik prodaje strateskih resursa i tu se slazem.
    Medjutim koncesija nije isto sto i prodaja.
    Sto se tice ovih zemalja sto si navela i tu se slazem samo trebamo malo to sagledati iz vise uglova.
    Kao prvo,Libija koliko se sjecam nije bila duzna nego naprotiv,ovi su bili duzni njoj.
    Kao drugo,ukoliko se na ekonomskoj pozornici pored Nijemaca pojavi jedna dijametralno suprotna politicka I ekonomska opcija(sto ja smatram da su Rusi),pozicije vezane za eventualnu vojnu avanturu ili agresiju ili bilo koji vid politicko-ekonomskog pritiska po isteku koncesija izgledaju sasvim drugacije.
    Trece…cinjenica je da sami ne mozemo priustiti velike projekte bez velikih zaduzivanja(sto bih u startu odbacio).
    Finalno ,mislim da nas ionako niko nece ni pitati na kraju krajeva ako su neke stvari zacrtane na necijem stolu.

    Stoga mislim da su ovi ‘’narodni’’ spektakli kontraproduktivni i time samo mozemo uzgubiti sansu za odredjen broj radnih mjesta tamo gdje je momentalno najpotrebnije a to je istocni dio Srpske.
    A svi slutimo ko to suska ko to suska,hhee…ko bi rado vidio ‘’spontani ustanak u Srpskoj’’(potpomognut od onih koji nebi samo resurs prodali,nego i rodjenu mater)Ko bi volio da komsiji crkne krava ,ko nema nista do Osmanagiceve ‘’turisticke oaze u Visokom’’I kome svi lagano okrecu ledja pa im je ostalo da gledaju u Turke ,nebi li veliki vezir Glupavoglu mozda napravio nesto,heheh…
    Neke stvari I nijesu teske toliko za zakljuciti a sad ces vidjeti I koji su ti ‘’elementi’’koje sam spomenuo ,koji ce sad raspaliti teskom artiljerijom ‘’argumenata’’,piramida sa ocima,letecih tanjira,baba Vangi i ‘’tumaca zapisa’’

    Ostali;
    Prilicno dobro vidjenje stvari i zato smatram da su korjenite promjene moguce ako bi se pojavila neka treca opcija.Ne iz redova onih ‘’sto rade’’a ni onih koji bi samo ‘’izgurali’’ove prve.
    Ali koja je to opcija?Ko to moze garantovati NE ulazak u EU itd…a znamo takodje sta sve nosi paket uslova za one koji to(po mom misljenju)ekonomsko i kulturno samoubistvo propagiraju.

    Tesla;
    Ocel biti sta od tog ‘’poretka’’ da se uclanimo na vrijeme?
    Jesu’l ovo tvoji strogo-pov spisi?

    http://www.scribd.com/doc/20846702/Vidojevi%C4%87-Dosije-Omega-Novi-Svetski-Poredak-Kao-Novi-Satanizam-Omega-file-New-world-order-as-new-satanism-2001

  33. jahac

    Добра анализа,дефинитивно…
    Сви се слажу око питања стратешких ресурса,али задатак овдашњих коментатора јесте да се исприча што више произвољних података,теорија завера и да се унесе одређен немир у друштво…био сам присутан кад се договарају такви заједнички наступи,то је очајно.

    Одавно је метод српске „деснице“ издаја свих оних који не мисле погрешно попут њих.

    Срамота је ово што пише један професор,притом не моћи одговорити ни на најосновнија питања.

    Рецимо,Руси сада праве пандан НАТО пакту.Зову нас.Ми смо први на граници Истока и Запада.Наши одушевљено прихватају такву идеју.Ко ће да буде први на удару кад дође до сукоба?Сигурно се неће ратовати ни у Русији ни на америчком континенту.Опет ћемо ми бити потурени,“браниоци Истока“,опет ће нас прве комшије потпомогнути осталим побити,а ми ћемо се питати где смо погрешили…а ствар је једноставна.

    Нама никакве „треће опције“ осим грађанског самоорганизовања,искориштавању наших права и веће партиципације у свим сферама друштва.За*ебите са чекањем да се неко појави и све реши.

  34. jahac, 10.12.2012. 11:04:06

    Не слажем се са Вама по овом питању. Мислим да нас претходно искуство учи потпуно супротном. Лично ме не занимају муслимани и шта би они хтјели или не, па тако и у овој причи.

    Концесија у нашем случају јесте исто што и продаја. Гадафију је „одзвонило“ оног тренутка када није хтио да им продужи концесионе уговоре. Не мислим да ће над нама да се врши агресија нити да ће да нам, буквално, ураде то што су урадили Либији јер ни тога нисмо вриједни и то им није потребно. Довољно да да загаламе и концесија ће да се претвори у продају.

    Једино у чему се слажем јесте да се ови наши вјероватно ништа и не питају, као и да се неће питати ни у будућности.

    Нажалост, видјећете, ако све ово остане, колико ће наших људи и чија ће грађевинска оператива да ради на изградњи. Никакве ми користи од тога нећемо видјети. Гдје су уговори који говоре да хоћемо?

    Мислим такође да људи овде имају потпуно погрешну представу о томе колико би све ово коштало. Већина размишља о неким баснословним сумама које не можемо да достигнемо. Ево г. Јахач, задужујемо се са аутопут БЛ – Добој. Ништа више од тога нам није потребно за изградњу једне хидроелектране. Не треба и не мора да се све гради одједном. Аутопут је потпуно неисплатив. Погледајте да Хрватска не може да одржава своје и да је пред предајом својих „аутоцеста“ странцима јер не може да их одржава нити да враћа кредите које је подизала градећи их. Упоредите фреквенцију саобраћаја тамо и овде и видјећете да ми тек нећемо имати никакве користи и то је јасно. Дакле, може задуживање за нешто контрапродуктивно и неисплативо, може подизање кредита за аутопутеве који се не исплате, а не може за хидроелектране које су будућност и које врло брзо враћају уложено.

    Неистина је да не знамо. До прије 30- ако година сами смо градили електране које и данас користимо. Јефтиније и корисније нам је да платимо инжењере из иностранства или да пошљемо на школовање наше људе. Ово је најгоре могуће рјешење.

  35. „Неистина је да не знамо. До прије 30- ако година сами смо градили електране које и данас користимо. Јефтиније и корисније нам је да платимо инжењере из иностранства или да пошљемо на школовање наше људе. Ово је најгоре могуће рјешење.“
    Do pred sam početak rata su građene hidroelektrane HE Višegrad je puštena u rad početkom 1990. A onda su unišene firme poput Hidroogradnje koje su to gradile.
    Pogledajte kako hrvati grade termoelektranu Sisak 3 i najnoviji blok termoelktrane u Tuzli, niko osim Rebulike Srpske ne daje svoje resurse zato što su računali na to da se osoromašeni narod neće buniti za davanje prirodnih resursa pod koncesiju. I na taj način su nas najviše potcijenili, ono što niko nije dao od p rirodnih resursa dali su srbi u RS. Jedino se u Republici srpskoj takvi projekti dogovaraju u četiri oka i sve se krije od javnosti, ne smije ništa da se krije od naroda. Naroda mora da zna ja da prevarem, obmanut, da su mu rudnike i rijeke oteli zahvaljujući svojim vlastima, strani investitori. Ne treba više oko toga praviti mistifikacije.

  36. „Неистина је да не знамо. До прије 30- ако година сами смо градили електране које и данас користимо. Јефтиније и корисније нам је да платимо инжењере из иностранства или да пошљемо на школовање наше људе. Ово је најгоре могуће рјешење.“
    Do pred sam početak rata su građene hidroelektrane HE Višegrad 315 MW je puštena u rad početkom 1990. A onda su unišene firme poput Hidroogradnje koje su to gradile.
    Pogledajte kako hrvati grade termoelektranu Sisak 3 i najnoviji blok termoelktrane u Tuzli, niko osim Rebulike Srpske ne daje svoje resurse zato što su računali na to da se osoromašeni narod neće buniti za davanje prirodnih resursa pod koncesiju. I na taj način su nas najviše potcijenili, ono što niko nije dao od p rirodnih resursa dali su srbi u RS. Jedino se u Republici srpskoj takvi projekti dogovaraju u četiri oka i sve se krije od javnosti, ne smije ništa da se krije od naroda. Naroda mora da zna ja da prevarem, obmanut, da su mu rudnike i rijeke oteli zahvaljujući svojim vlastima, strani investitori. Ne treba više oko toga praviti mistifikacije.

  37. кључ је – написати отворено писмо јунајтед енерџију, а послати не њима, него њемачким медијима. садржаја типа кратког – све што направите овде, биће враћено у првобитно стање послије смјене тренутне власти. тачка. и десетак хиљада потписа.

  38. anja banja luka, 10.12.2012
    Ameri i EU(posebno Italija i Francuska)su im bili duzni preko 200milijardi dolara.Pukovnik nije ni zelio prekinuti koncesiju ali zbog dugotrajnog oklijevanja je zaprijetio da ce ih povuci i u stvari ponuditi nekom drugom.
    Kinezi su bili u opticaju.
    Ali necemo o Africi.

    Sto se tice ovog,slazem se vezano za autoput.Ni ja ne vidim neku svrhu tih stotinak kilometara do Doboja Bolje receno,ne vidim neku ekonomsku opravdanost.
    Ova dionica u Gradiskoj jeste isplativa sigurno jer je Gradiska granicni prelaz sa najvecom frekvencijom prelaska u Srpskoj….a i sire…

    Nego ,volio bih da ako neko ima podatke(makar ugrubo)da izlozi koje su to cifre zaduzene za taj autoput?
    Da ne nagadjamo proizvoljno,nego da uporedimo,koliko kosta to a koliko su te cetiri centrale.
    Priznajem da sam i ja dao proizvoljnu ocjenu kad sam rekao da nemamo sredstva pa volio bih znati koliko bi to kostalo.
    Ne pitam zbog sebe nego,imaju ljudi pravo da znaju.
    Ako je to istina,da mozemo sve cetiri napraviti za taj isti novac,onda cu se u potpunosti i ja sloziti.

  39. Prije izvjesnog vremena počeo sam da izražavam utiske o dešavanjima iz protekle sedmice…ili već neke tamo. Evo dijela uvoda iz predstavljanja ovog koncepta: Moja malenkost će dozvoliti sebi da se izrazi o temi tako što ću dati komentar prvoj misli koja mi padne napamet. Prva nije i najbolja, ali oslikava osjećanja i stanje svijesti. Ne mogu se oteti utisku da su mi i jedno i drugo poremećeni stvarnošću. Meni je to već znak za uzbunu, ne znam da li je i Vama. Vi možete „glasovat“i. A i ne morate.

    Usput, prethodna sedmica je krenula ubitačno…na žalost! Bojim se da ću „probiti“ simboličnu cifru 10 (uglavnom) zabrinjavajućih, bolje rečeno poražavajućih utisaka! Vidjećemo…

    Haški tribunal: Oslobođen Haradinaj
    Dno dna. Toliko evro-atlantski poltron baš nisam, otuda i ovakva reakcija! Još jedan šamar Srbiji. Srećom, ona ima dva, pa se ne bi iznenadio da okrene i drugi. Toliko o zapadnim vrijednostima…demokratiji. Ko je pomenuo savremeni imperijalizam i neokolonijalizam i instrumente istih? Da nas Turci nisu nabijali na kolac i odvodili djecu, pomislio bih da bi bili bolji od ovih zapadnih krvopija.

    Vukčević: Haški tribunal djelimično odgovoran za smrt 19 svjedoka u procesu protiv Haradinaja
    Svi su drugi krivi. Vrijeme mu je da ode u političare (najblaže rečeno).

    Jeremić povodom oslobađajuće presude Haradinaju: Ne smijemo klonuti duhom
    Nije on klonuo duhom ni 2008-e kad je otcjepljen dio srbijanske teritorije. Borio se do njene nezavisnosti.

    Bečki „Karitas“ se ogradio od incidenta u kojem je u Brčkom u službenom automobilu te organizacije bila nalijepljena slika hrvatskog generala Ante Gotovine i karta NDH i izvinio se građanima distrikta zbog pretrpljenih neugodnosti
    Ipak nije ni zapad tako crn, bahat i neprincipijelan kao što se čini….mnogo puta.
    Nije sve crno-bijelo. Eto, na primjer, bilo je crveno-bijelo ’91-e u Bariju.

    SIPA da formira posebnu komisiju koja bi se bavila pitanjima ratnih zločina u području Sarajeva?
    Ovo već prevazilazi i gnusnost domaće politike. Još jedna komisija u nizu…pa ni ona prethodna nije ništa učinila….po starom komunističkom receptu. Klasično razvodnjavanje zbog viših političkih ciljeva. Pa zar je neko očekivao da će agresori biti žrtve! I gdje je sada Pedi da donese odluku?

    Moguće spajanje medicinskih fakulteta Srpske u jedan
    Ovo miriše na korak do spajanje fakulteta BiH u jedan…ono kao, ispod žita, kao i mnogo puta do sada, da se Vlasi ne dosjete. Ko je uopšte pomislio na onih pedeset i nešto prenesenih nadležnosti i njihovom povratku na entitetski nivo?

    Slavko Jovičić: Pravosudni sistem u BiH upropastili strani tužioci i sudije
    Pa bolje da ga upropaste nego da ostane partijski.

    Bevanda od predstojećeg sastanka PIK-a očekuje da precizira prioritete za BiH (kako bi BiH nastavila da gradi budućnost na putu ka EU)
    Pa je ne vjerujem svojim očima!!! Sve se nadam da je greška srpsko-hrvatskom prevodu! Pa neka im onda on da da kreiraju ekonomsku politiku i da vraćaju naše dugove od njihovog rada! Samo se pitam šta će nam onda on i njemu slični ?!

    Bоris Malugarski („Težina lanaca“…): Kad ću se boriti ako sad neću?
    Čuste li čovjeka? Pa šta još čekate?

    „Uvijek je dobro za nas kada izađemo iz prašnjavih kancelarija i soba za sastanke u pravi svijet gdje se politika stvara“, rekao je Sorensen novinarima pred početak sjednice UO PIC-a
    Daaaj, Sorensene, matere ti…

    Bakir I.: RS nastala agresijom, genocidom i etničkim čišćenjem
    Aman, brate Bakire…dokle?
    I eto razloga da ostane OHR…i Mile da ostane da brani ono sto je ostalo od …RS…i Bakir da utvrdi dinastiju. Svima dobro…sem nama…svima.

    Izetbegovic B.: „RS može postojati samo kao deo BiH i da nikada ne može biti ništa više od toga“.
    Je l’ se to on šlihta ambasadorima u Sarajevu ili samo sprovodi njihovu politiku? Pa zar to nije agresorski stav etnički očišćenog Sarajeva? Uostalom, kakve KiM ima veze sa ovim?

    Veliki vođa kod Ivana Ivanovića
    Lemija možeš voljeti, ili ne, slagati se sa njegovim mislima i djelom ili ne, ali moraš priznati da je car!

  40. Glas Naroda, 10.12.2012. 14:37:56
    „Do pred sam početak rata su građene hidroelektrane HE Višegrad 315 MW je puštena u rad početkom 1990. A onda su unišene firme poput Hidroogradnje koje su to gradile.“
    glavni elektroinzinjer na izgradnji he visegrad danas radi u bl.ali jbg ako inzinjeri budu pravili he onda glavni mora ponovo da se prihvati pluga i drljace ali ne radi mu se lakse je uzimati provizije a i isplativije je.

Оставите одговор на Симо П. Ороз Одустани од одговора