EУ: Мини-порције и посебни производи за сиромашне

Због тешке економске кризе и осиромашења становништва, произвођачи припремају јефтиније верзије производа за осиромашене слојеве становништва у ЕУ. У плану су "мини-порције", једноставна амбалажа и рецепти за нискобуџетне оброке.. Индустријски произвођачи тако реагују на растуће сиромаштво у земљама југоисточне Еуропе, погођене кризом. При томе се служе стратегијама које се већ годинама примјењују у афричким и […]

понедељак, септембар 3, 2012 / 12:02

Због тешке економске кризе и осиромашења становништва, произвођачи припремају јефтиније верзије производа за осиромашене слојеве становништва у ЕУ.

У плану су "мини-порције", једноставна амбалажа и рецепти за нискобуџетне оброке..

Индустријски произвођачи тако реагују на растуће сиромаштво у земљама југоисточне Еуропе, погођене кризом.

При томе се служе стратегијама које се већ годинама примјењују у афричким и азијским земљама у развоју!

Нуде мање порције без луксузне опреме да би се задржали и купци скромнијег буџета.

Очито се припрема за то да се, због економске кризе, идућих година смање очекивања у остваривању зараде у овом дијелу свијета.

Експерти упозоравају да, рецимо, један Шпанац сада потроши само 17 евра када оде у набавку. Зато му се више не може продавати досадашњи прашак за веш, који би га сада коштао пола његовог буџета.

У Шпанији се већ продаје прашак за веш "сурФ" у паковањима за само пет прања.

У Грчкој се нуде мања паковања пиреа од кромпира и мајонезе, док се основни производи, попут чаја и маслиновог уља, под посебном марком продају по врло ниској цијени.

Концерн "Нестле" производи већ годинама линију мањих порција са ниским цијенама, као што су, на примјер, "маги-коцка", "нескафе" за једну шољицу или супа у врећици за само један тањир.

Истовремено, врше се и измјене рецепата да би се, осим стандардних супа, могао понудити и једноставнији производ са пуно мање састојака, а по нижој цијени.

ШеФ концерна "Хенкел" Карспар Рорстед врло је скептичан према развоју ситуације у јужној Еуропи.

Криза у Грчкој, Шпанији, Италији и Португалији, сматра он, још годинама ће гушити раст куповине.

И "Хенкел" је увео јефтиније пакете течног детерџента за прање веша без поклопца за дозирање и практичног отвора за изливање, али зато јефтинијег.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *