Екуменистички Васкрс у православној цркви у Требињу

Од једног читаоца из Требиња портал "Борба за веру" је добио писмо, из ког доносимо кључни дио. Поштовано Уредништво, На највећи и најрадоснији хришћански празник Васкрсења Господа Исуса Христа, православни хришћани Требиња, који су Пасху Господњу прослављали на евхаристијском сабрању у Саборној цркви, присуствовали су досад невиђеном оскврњењу. Епископ захумско-херцеговачки и приморски Григорије, од својих […]

четвртак, мај 8, 2014 / 23:35

Од једног читаоца из Требиња портал "Борба за веру" је добио писмо, из ког доносимо кључни дио.

Поштовано Уредништво,

На највећи и најрадоснији хришћански празник Васкрсења Господа Исуса Христа, православни хришћани Требиња, који су Пасху Господњу прослављали на евхаристијском сабрању у Саборној цркви, присуствовали су досад невиђеном оскврњењу.

Епископ захумско-херцеговачки и приморски Григорије, од својих свештеника је захтевао да се у олтар најпре уведу деца (дечаци и девојчице), а потом и одрасли мирјани (и мушкарци и жене). Свештеници су буквално терали жене да уђу у олтар, што је било прилично непријатно и за једне и за друге, а Епископ их је лично причешћивао све, и децу и одрасле, унутар олтара између Часне трапезе и Горњег места. Збуњени и зачуђени свештеници су објашњавали још збуњенијем и зачуђенијем народу како је то што се чини иначе древни обичај у Грчкој – посебно да жене улазе у олтар!? Епископ Григорије је навео народ да учини тежак грех, и да заједно са њим погази свете каноне који изричито забрањују мирјанима, а нарочито женама да улазе у олтар:

Канон 69. Петошестог Васељенског Сабора:

„Нека је забрањено свакоме ко припада лаицима да улази унутар светог олтара. Ово, по древном предању, може бити допуштено само власти и царском достојанству када зажели да принесе дарове Творцу.“

Канон 19. Лаодикијског Сабора:

„…Само је свештеним лицима допуштено да улазе у Олтар и причешћују се тамо.“

Канон 44. Лаодикијског Сабора:

„Не приличи да жене улазе у олтар.“<<

Дакле, ове, 2014. године, открила се коначно сва тајна новотарства у СПЦ: самозвани бискуп херцеговачки Григорије, прекршивши Свете каноне Цркве Божије, увео је народ у олтар саборног храма у Требињу, и тамо га причешћивао, трабуњајући нешто о некаквим старим обичајима. Некада се епископима, који су чинили велика добра Цркви, давао надимак у складу са заслугама – тако је један Григорије Богослов, а други Просветитељ, јер је крстио Јерменију. Младен Дурић, који је у монаштву узео славно име цариградског патријарха, уводећи жене и нерукоположене у олтар да их тамо причести, постао је, и остаће, све до јавног покајања у крвавим сузама, Григорије Оскврнитељ, непријатељ Свете земље Херцеговине, Светог Саве дедовине. Тиме је показао куда води његов пут кошаркаша, фудбалера, бонвивана, Дон Жуана, носиоца паћоти ципелица и возача најскупљих џипова – води тамо где нема Христа и Небеске Србије, него је плач и шкргут зуба!

Херцеговина је света земља Србинова, у којој је толико људи крв пролило за Христа зато што нису хтели да се покоре папи и његовим лажним свештеницима, који већ одавно немају олтара, па своје несрећне и заблуделе потчињене причешћују код „часне трпезе“. Зато што су одбијали да приме папско причешће, Србе из Херцеговине су клали и бацали у јаме, чиме су на хиљаде душа, мученичке душе, спасене за вечност. Али, данас, када Григорије Оскврнитељ ради на екуменском зближавању с папистима, и себе зове бискупом херцеговачким, народ мора знати – не сме да иде за таквим издајником Вере јер ће изгубити душу!

Народу који се огрешио послушавши самозваног бискупа Григорија, преносимо речи духовника, кога смо замолили да прокоментарише овај догађај: „Народ који је ушао у олтар – позвати на покајање и исповест. У олтару се мирјани не причешћују, чак ни деца. Јер се зна где се народ причешћује. Некада су се само цареви причешћивали у олтару, и нико више. Познато је да се женско дете чак ни после крштења и миропомазања – ради уцрковљења – не носи кроз олтар, већ само мушко“.

Дакле, ко год је у олтар улазио, треба да оде код правих свештеника, не Григоријевих следбеника, да се покаје за то своје незнање, и на све начине треба да бежи од онога ко је погазио целокупно предање Православне Цркве.

Сада вам је, поштовани посетиоци, јасно зашто Тихон из Студенице, архимандрит по чину а новотарац по духу, докторирао на скраћивању и уклањању иконостаса, и јасно вам је зашто ће таквога да изаберу за владику, да би, заједно са перјаницама новотарско – душегубног епископата, Игњатијем, Григоријем, Максимом, Давидом, наследницима Амфилохија, Атанасија и Иринеја Буловића срушили до темеља СПЦ. Ипак, дужност сваког верника је да зна своју веру, и да је не продаје никад и никоме.

,,Као што већ рекосмо” – учи нас свети Апостол – ,,и сада опет велим: ако вам ко проповеда Еванђеље другачије него што примисте, анатема да буде!” (Гал.1,9) (Архиепископ Аверкије, Света Ревност, стр. 89)



0 КОМЕНТАРА

  1. „Али, данас, када Григорије Оскврнитељ ради на екуменском зближавању с папистима, и себе зове бискупом херцеговачким, народ мора знати – не сме да иде за таквим издајником Вере јер ће изгубити душу!“

    Овог треба кривично гонити.Не знам да ли ћемо се икад отарасити фундаменталиста.

    Душу су изгубили они који су у вери тражили оправдање за убијања и ратове.Кад се неко залаже за нормалне односе он је издајник.

  2. „Познато је да се женско дете чак ни после крштења и миропомазања – ради уцрковљења – не носи кроз олтар, већ само мушко“

    Иначе кад говоримо о наведеним канонима горенаведени су донесени у другој половини 4. века.Дакле у време када наше Православље као „права вера“ није ни постојлао.
    Овакве „правовјернике“ би послао да живе у то време,по тим правилима.

  3. Је ли могуће Биги да твоја послушност иде до те мјере да у коментару јасно признајеш и подржаваш једнострано кршење канона цркве од стране њеног великодостојника.

    Не може владика григорије сам да прекраја каноне и да каже да је нешто застарило и да је из 4-ог вијека како ти рече, он може или да иступи из цркве и ради по свом или да на светом синоду предлаже промјене па ако се усвоје да их проводи.

  4. одавно је за овог владику и још пар њих речено да су то људи ватикана у нашим редовима којима је циљ разбијање православља и даље унијаћење. Нису они томе криви већ ми, вјерници који их пратимо и ништа не чинимо да ту гамад протјерамо.

  5. Сјетићете се ви владике Василија и молити за опроштај због оног јадног чини али само полако, ово је само почетак нашег „прогледавања“, ово није ништа шта ћемо тек да доживимо од владике Григорија.

  6. Моџо,не би било горег да неко поштовање укжеш ако већ коментаришеш нечији став.

    Дакле,ја овде говорим о цивилизацијским вредностима.Након 17.векова мислим да је време да црква изврши реформе у својим схватањима.Мислим да је време да у правом смислу постане интеграфивни фактор међу људима.Црква нас данас раздваја по вери,полу,сексуалном опредељењу…ево сада и децу раздваја и дискриминише по полу.Која је разлика између мушке и женске бебе?Сад се нађе фундаменталиста који то подржава.Ко је ту заправо Оскрнавитељ?

    Са друге стране,да ову гесту спустимо на ниво обичног човека.Овај „издајник“ је само отворио цркву народу.И то најмлађе је увео у суштину цркве,показао им шта је то,како изгледа православље.Онима који су ту доведени,а немају појма због чега ни о чему се ради.

    Ја га слушам шта говори,а не да ли има везе са Милорадом Додиком,као већина страначких хијена.И урадио је за православље више од свих овде заједно.

  7. Jbt koje pisanije zbog nebitnih stvari.Prema mojim informacijama u crkvu ide oko 7% Srba-možda je malo neskromno ali nekad ih je više dolazilo na moje „koncerte“.
    I sad nam tih 7%soli pamet šta bi i kako trebali raditi.Zaboli me vršnjak šta radi propali električar a ko vas goni da idete u crkvu?Nisam vjernik ali negdje načuh da je bogu ugodnije učiniti dobro djelo nego napraviti crkvu a čini mi se da dobrih djela najviše nedostaje a logično ni vjernika nema više nego dobrih dijela.ili se u crkvu ide kao i na partijski sastanak da bi bili viđeni, navika je čudo.B-)

  8. Овог месеца на адресе пореских жртава из Управе за индиректно опорезивање стигао је као допуна пореској пријави образац у латиници уз пријави коју треба попунити . По Закону овај образац треба је бити достављен у ћириличном писму. Да се десило обрнуто и тај образац у ћириличној форми достављен Бошњацима и Хрватима чуло би се до неба. Ситница , рекло би се али крупан пример о положају Срба у БиХ. Ако је неко стручан у овој области молим и одговор на питање , да ли су Срби обавезни овај образац на латиници попунити и доставити ако је обавеза Управе да сва писмена оним који су се тако опредеелили доставља у ћирилици.Немојте мислити да је овај коментар овде сувишан и безвезан

  9. Биги и Херцтреф се очекивано подржавају јер зна се да ово није само вјерска тема.

    Свеједно ниједан од вас није одговорио на мој коментар него нешто своје причате. Јел то владика григорије позван да мијења правила и доводи једнакост полова у цркву биги? владика је прекршио канон и тачка. нажалост није му прив пут.

    какве везе има што је патријарх ишао у турску херце? јел има још неки владика који је урадио слично као григорије и увео жене у олтар? нема. значи владика је прекршио канон. а назвати лапрдањем мој коментар па онда се позвати на неку чињеницу која нема везе са овом темом говори довољно о твојим аргументима.

  10. Ако баш хоћеш,сасвим сигурно је да је он један до позваних да хуманизују цркву,приближи је људима.
    Ко ће бити други позван за тако нешто?

    Опет,питање са аспекта нормалног човека:шта је у његовој гести антиљудско и бласфемично?

  11. Као неко,ко потиче из краја чији су Срби стотинама година патили због противљењу унији,могу само да кажем да нас које
    аустријски ћесари нису поунијатили неће поунијатити ни та босанска битанга Младен Дурић,експонент папске курије у земљи светог Саве.

  12. Nisam upoznat sa zbivanjima u Trebinju,ali autor teksta,ocigledno nije citao doktorsku disertaciju arhimandrita Tihona,kada je mogao da napise takvu jednu glupost o ikonostasu.Da li je autor upoznat ,da ikonostas do 6 v.nije ni postojao,pa se postavlja pitanje da li je liturgija bila manje vredna i da li je svestenik uopste mogao da prizove sveti duh bez ikonostosa.Autor teksta,na sebe preuzima ogroman teret ,preuzimajuci Episkopov krst da nosi,kao da mu sopstveni nije dovoljan,osudjujuci i samo delimicno citirajuci odlukje Vaseljenskih sabora ,uzimajuci delove odluka koji su mu potrebni.Hajde malo da vodimo racuna o sopstvenom spasenju,pa tek cemo o tudjem.:)

  13. Ти пишеш ћирилицом, па и даље немаш ништа паметно да кажеш. А ниједан коментар ниси написао без неке граматичке или правописне грешке. Мада ћирилицом, додуше.

    Или неког невероватног бисера.

  14. Молим Бигија као дежурног лектора, да лекторише и недавни говор свог идејног вође Милорада Додика у НСРС. Знаш оно „Хтјео“, „Донешен“ и слично. Мислим ипак је та сподоба предсједник републике. Хајде сад паметњаковићу!

Оставите одговор на Poreska žrtva Одустани од одговора