Дјеца нацртала добродошлицу за прољеће

Разлика?! – име изложбе фотографија дјечијег фотографа Ленке Келеман, која је отворена јуче, поводом Међународног дана особа са Даун синдромом. Изложба је отворена на почетку Креативне радионице “Добродошлица прољећу” у којој су се дјеца са Дауновим синдромом дружила са вршњацима. – Ову манифестацију организујемо други пут, уз подршку Градске управе. Тренутно радимо на пројекту ‘Добар […]

петак, март 22, 2013 / 10:08

Разлика?! – име изложбе фотографија дјечијег фотографа Ленке Келеман, која је отворена јуче, поводом Међународног дана особа са Даун синдромом.

Изложба је отворена на почетку Креативне радионице “Добродошлица прољећу” у којој су се дјеца са Дауновим синдромом дружила са вршњацима.

– Ову манифестацију организујемо други пут, уз подршку Градске управе. Тренутно радимо на пројекту ‘Добар почетак’ који подразумијева умјетничку радионицу и спортске активности – рекла је Жељка Перишић – Трубајић, координатор Дјечијег едукативног центра "Свјетлице" који је организатор радионице.

 Док су чланови “Свјетлица” водили радионицу, заједно са младим волонтерима из групе ”Ин спе”, уживо су свирали Вања Д Фрог и двојица гитариста, у павиљони је била гужва, плес, смијех, плач, цртежи и боје на све стране.

Након осмијеха, прва помисао је да се дјеце ометене у развоју сјетимо само када је неки ”Међународни дан” , а након обиљежавања остане тишина у којој се родитељи и ријетки појединци боре за љепши живот и бољи свијет.

Жељка, која је мајка мајка осмогодишње дјевојчице која има Даунов синдром, каже да дјеци требају посебни дани, да нису лоши ни тзв. дневни центри у којима би дјеца боравила, али најбоље би било ипак, нешто друго

– Најбоље је за дјецу да буду социјално укључена, да се друже са другом дјецом, а не да се одвајају у неке центре.

Инклузија – то је та ријеч која се користи за укључивање и дружење са другом дјецом.

– Инклузије има, али само у једном малом облику, има врло мали број дјеце која су укључена у нормалне школе. Оно што је проблем је да, уколико ваше дијете има потребу за асистентом у настави, он не може да добије тог асистента зато што он није предвиђен законом о основном образовању. Да би се асистент добио, потребна су финансијска средства, која се планирају буџетом – објашњава нам Жељка.

Негдје се мора почети, а ту ће помоћи ”Добар почетак”, пројекат у оквиру којег ”Свјетлице” организују музичке радионице које води дјевојка која је завршила музичку академију, па спортске радионице који води професор спорта и физичке културе, затим креативне радионице које воде један психолог и један педагог. У овим радионицама у рад са дјецом која имају Даунов синдром, укључени су њихови вршњаци који нису ометени у развоју. Заједно ће радити разне графо-моторичке вјежбе , цратати, бојити и бавити се, уопште, свим оним чиме се дјеца баве.

Дјеца која су јуче поздравила прољеће у павиљону парка, трудиће се да покажу да ”Разлика?!” – постоји, али само онако како се разликују црвена, жута, плава, зелена, љубичаста, на листовима папира које су јуче заједно исцртавали. Само као боје на једном истом шареном цртежу.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *