Дашак свјежег вјетра: Додик положио цвијеће у Поточарима

Предсједник РС Милорад Додик положио је цвијеће у Меморијалном центру Поточари у Сребреници. Предсједника Српске у Поточарима дочекао је начелник општине Сребреница Ћамил Дураковић. “Истина је да се овдје десио злочин и жао ми је свих жртава, али је чињеница да се доста политизира о тим дешавањима”, рекао је у Додик у Поточарима. Након тога, […]

четвртак, април 16, 2015 / 14:35

Предсједник РС Милорад Додик положио је цвијеће у Меморијалном центру Поточари у Сребреници.

Предсједника Српске у Поточарима дочекао је начелник општине Сребреница Ћамил Дураковић.

“Истина је да се овдје десио злочин и жао ми је свих жртава, али је чињеница да се доста политизира о тим дешавањима”, рекао је у Додик у Поточарима.

Након тога, Додик се сусрео се на сребреничким начелником Ћамилом Дураковићем и предсједником Скупштине Општине Милошем Миловановићем. Незванично сазнајемо да ће се разговарати о градњи Бање Губер и о проблему наплате за потопљено земљиште Хидроелектране Бајина Башта.

“Данашња посјета Милорада Додика и одавање почасти жртвама геноцида у Сребреници није било вјежбање политичких мишића”, рекао је Ћамил Дураковић, начелник Опшине Сребреница који је данас дочекао Милорада Додика, предсједника Републике Српске, у његовој првој посјети Сребреници.

Дураковић сматра да је данашњи долазак политичара који је до сада само негирао геноцид у Сребреници заправо “људска одлука да се промијени досадашњи политички курс”.

“За мене је свакако историјски чин да је Додик са вјенцем ушао у Меморијални центар у Поточарима на којем пише ‘Спомен-обиљежје жртвама геноцида из 1995. године’ и поклонио се. То је за мене кључна ствар. Он је тиме извршио један људски чин којим оповргава све своје досадашње изјаве. Осим тога, геноцид је доказан судом, а не Додиком”, казао је Дураковић.

Како је истакао, након поклона жртвама у Поточарима, састанак који је одржао са Додиком, али и три министра у Влади РС-а био је веома користан и требао би дати своје резултате.

“Разговарали смо о економској ситуацији у Сребреници што је, без обзира на тврдње да је то политикарење, за нас велика ствар. Додик је прагматичан човјек, питао је у чему нам може помоћи. Ми смо излистали читав низ приједлога и добили конкретну помоћ”, рекао је Дураковић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Treba li sad da ja kriknem izdaja!
    Ne, izdaja je prodaja Jasenovacke gradje Hrvatima, izdaja su brutalna hapsenja srpskih boraca u reziji Zupca i Lukaca, Izdaja je podjela RS na dva dijela cime je za sva vremena iskljucena mogucnost osamostaljenja, izdaja je ukidanje VRS u Bajinoj reziji, izdaja je pljacka Republike Srpske i njenih resursa.
    Ovo je ljudski cin..
    Sad, da je ovo uradio Ivanic, kakvu dreku i graju bi slusali iz sektaskih redova, tresli bi se i nebo i zemlja

  2. Војо не сери!

    Никад нико Иванићу није замјерио када је радио сличне ствари.

    Не може се полагање цвијећа и механизам координације стављати у исти кош.

    Ово што је Додик урадио је цивилизацијски чин и култура сјећања, а оно што раде Иванић и Босић је преношење надлежности.

  3. Pero

    Bajina guzna muvetino!

    Da je ovo uradio Ivanic isti dan bi ga Stasa Klosarac optuzio da je priznao genocid, u to nema sumnje ni 1%.
    Vidim da je Baja u drustvu Durakovica, dobri su oni drugari, a i kako ne bi bili kad mu je Baja sredio fotelju nacelnika 2012-te..

    Koju su to nadleznost prenjeli? Ja sad mogu da ti nabrojim par Dodikovih prenosa nadleznosti koje su RS od drzave pretvorile u entitet..

    Ja ovo podrzavam, jer je s ovim pitanjem trebalo davno da se rascisti, kamo srece da se pociniocima ovog zlocina surilo u RS..

  4. Фронтал, што овај дио не пренијесте?

    „Reaktivirana je i pomoć za obilježavanje godišnjice genocida u Srebrenici.

    „’Iako tu pomoć nismo dobivali posljednjih godina, za ovogodišnju manifestaciju obećano nam je 50.000 KM. To je konkretna pomoć’, istakao je Duraković.”

    http://www.klix.ba/vijesti/bih/durakovic-dodikova-posjeta-srebrenici-nije-vjezbanje-politickih-misica-dobili-smo-pomoc/150416104

    Може ли ми неко појаснити – да ли се то из буџета РС издваја 50’000 КМ за обиљежавање „геноцида” или…?

    pleter, 16.04.2015. 16:01:00 [147427]

    Кад ја некидан споменух СНСД на вијести о Обрену Петровићу, ти мени одговори:

    „I sad bih ja trebao biti idiot, pa da ovde branim tadašnju katastrofalnu nacionalnu politiku SNSD-a. Ta stranka me ne zanima, kao ni bilo koja druga stranka, To isto važi i za bilo koju politička personu ponaosob i apriori. Jedini moj interes je jačanje i razvoj Srpske, kao prvog državnog entiteta Srba na na ovim prostorima i jedinog garanta njihove slobode i opstanka. Idolpoklonstvo nije moj fah i svako ko radi u takvom interesu imaće moju podršku, zvao se on Dodik, Bosić ili nekim čudom Čavić i slični. Idući tom logikom jasno je svima zašto je sada na tapetu SDS,( to i ova vest gore potvrđuje) kao što to već sutra može postati premijerka Cvijanović, nakon ovog sastanka sa Novalićem.

    „I na kraju,kojom to logikom nečija loša politika po Srpsku, u ovom slučaju ranijeg SNSD-a, može opravdati i poništiti takođe izuzetnu štetnu , ne više probosansku več sada i probošnjačku politiku SDS. Posebno stoga što je takva politika SNSD-a prošlost, a politika SDS ono što se trenutno sprovodi i čiji se štetoćinstvo tek definiše.”

    Кажем ја себи: „Мудро збори pleter. Има ту логике.” Шта ћу, ја се поклопим.

    Кад, не лез’ враже, данас pleter потура СДС у коментаре на вијест гдје је тема Додик… 😀

  5. мачак, 16.04.2015. 21:18:45

    Mada mojoj sujeti može goditi arhiviranje mojih postova, mislim da ste trebali umesto toga samo bolje pročitati što sam ovde napisao i pri tom upotrebiti logiku. Ako vam je promaklo, biču decidan: ja sam protiv ovakvih manifestacija kojima se daje legitimitet i čak finasijski pomaže političkom projektu Srebrenica i njenoj jasnoj zloupotrebi.Ovde se ne radi u uspomeni na žrtve, već se kolektivnim đženazama pokušava udariti pečat žigosanja srpskog naroda kao genocidnog. Stoga se plašim da ovakvi nepormišljeni postupci mogu dati alibi i drugim, bar formalno srpskim strankama,da se počnu takmičiti u samožigosanju, koje se kod Srba lako pretvori a autošovinizam.U tom kontekstu sam zato spomeuo SDS, jer su kod njih izraženije te tendencije.

  6. Поштовање према страдалима треба увек показати, то је често и обавеза, наша дужност према упокојенима и то је свакако и чин људскости.

    Као обични људи одати поштовање пострадалим можемо на годишњицу страдања, а можемо и било када, политичари на важним позицијама (а председник Српске је најважнија функција) немају ту слободу, морају пазити како ће то бити протумачено, да ли је то искрено или само зарад добијања политичких поена.

    Е сад, овај чин председника Српске треба поштовати и уважавати као људски чин (да ли је овај моменат услед притиска током недавне посете Београду, ја то нње знам), али ако ће Српска финансирати манифестацију, како је горе поменуо један коментатор са 50.000 КМ, то је за мене лично, неприхватљиво.

    Наравно овима из портала „Klix“ којима је концепт писати увреде и гадости и на рачун Српске, и на рачун Србије, а некад ђутуре и према српском роду, и не треба нешто веровати.
    Али видите, полиција Српска има обавезу да обезбеђује тај скуп, то је већ велико оптерећење за буџет Српске.
    Не би ни било спорно да је ово годишњица страдања какве се праве када су српска стратишта у питању, али ово је (значи говорим о манифестацији у Поточарима 11.јула) политичка манифестација пре свега, са много острашћених политичких говора, уз еуфорично одобравање или негодовање присутних грла, често и ријалити представа за присутну масу, и једна атмосфера која више личи на спортске манифестације, него ли на укоп (а и то колективни укоп, за наш род је једноставно страно) и подсећање на страдале.
    Да не говорим да често у говорима доминира језик мржње (па се знало чути и порука говорника „смрт геноцидној творевини“, еј каква реторика на укопу и подсећању на страдале), као и увреде и гадости упућене Српској.

    И наравно да било која важна српска личност, па и било који Србин (осим наравно полицајаца који су ту на задатку) не би требали, и не би смели бити део те приче.
    И наравно да (по мени) не долази у обзир било какво финансирање од стране институција Српске, ове политичке манифестације.

  7. pleter, 16.04.2015. 23:45:20 [147448]

    Хајде драго ми је да смо то рашчистили!

    Khal Drogo, 17.04.2015. 09:35:10 [147456]

    Потписујем све, али бих напоменуо да су и други федерални медији пренијели тај податак, у различитим облицима.

    „Druga, kako je kazao Duraković, pragmatična odluka Dodika je da sa 50.000 KM pomogne obilježavanje 20. godišnjice genocida u Srebrenici, što nije bilo slučaj u proteklih pet godine od Vlade RS.

    „- Sam je to obećao i već naložio nadležnim službama da to bude realizirano do 11. jula. To je dobar i konkretan gest – kazao je on.”

    http://www.oslobodjenje.ba/vijesti/bih/durakovic-dodik-je-pokazao-da-zeli-pomoci-njegova-posjeta-srebrenici-je-za-mene-historijski-cin

    Успут – зар „налагање надлежним службама”, бар у оваквом случају, не излази ван оквира уставних надлежности предсједника Републике?

    „Vlada Republike Srpske izdvojit će 50.000 konvertibilnih maraka za obilježavanja godišnjica stradanja i Bošnjaka u Srebrenici 11 jula. i Srba 12. jula, potvrdio je danas načelnik opštine Srebrenica Ćamil Duraković, nakon sastanka s predsjednikom entiteta Republika Srpska, Miloradom Dodikom, javlja Anadolu Agency (AA).

    „’Ono što mi je posebno drago i što je konkretna aktivnost jeste što će i ove godine Vlada RS-a izdvojiti 50.000 KM za obilježavanja godišnjica stradanja i Bošnjaka u Srebrenici 11 jula. i Srba 12 jula’, istaknuo je nakon sastanka Duraković.”

    http://www.radiosarajevo.ba/novost/186090/vlada-rs-a-bit-ce-donirano-50000-km-za-obiljezavanja-godisnjica-stradanja-bosnjaka-i-srba

  8. KOM’ FEUDALIZAM KOM’ ROBOVLASNIŠTVO

    Koga su guje ujedale i guštjera se boji; ko se varenikom opekao i u jogurt puše.

    Prvi put kad sam „ušao“ na Frontal prepoznao sam „iscuga“ sve i jednog režimskog drukadžiju: Herca, Simu, Mr-a… klinca-palca. I godinama, iz posta u post, samo se potvrđuje da sam bio pravu. A volio bih da nisam. Svi „neutralni“ foleri su/ste ovdje prisutni isključivo zato jer su/ste interešdžije.

    Nisam zaboravio sina n’akog krajiškog tajkuna (ko bi ih više popamtio, majke im ga…) koji je došao u ovaj slobodno medijski prostor, glumio neutralnost, a onda prijetio smrću mom kolegi jer je potkačio nekoga od vladajuće oligarhije. Moćda ćaću mu, nije presudno koga je.

    Propagirate privatnu partiju koja se zove imenom jednog čovjeka, privatnu državu istog čovjeka, specijalno-njegovo tužilaštvo, njego sudove, zdravstvo… vazduh koji dišemo. Čisti Bajin. Sve njegovo vlasništvo. I vi ste njegovo vlasništvo. Sve što poželi može da vam uradi. Samo ako to hoće. Da vam psuje ženskog roditelja (što svakodnevno radi svojim najbližim saradnicima), da vas šamara (načelnika Laktaša)… ne znam smije li da vam uradi i ono najgore; možda i ne smije.

    Samo zato društveno-ekonomsko uređenje u kome živimo ne zove se ROBOVLASNIŠTVO nego FEUDALIZAM.

    Feudalizam je za vas – crvene istomišljenike. Za neistomišljenike, što ja jesam, je ovo robovlasnički sistem. Jer postoji (sasvim realna) opasnost da zbog toga što drugačje mislimo i pišemo platimo čak i glavom.

    U takvim okolnostima, koje ja, možda, i vidim predimenzionirano, zbog ličnog iskustva, koja je strana prava i ko treba da se stidi: onaj ko (podmuklo i pretvornički) zagovara ostanak ROBOVLASNIŠTVA, ili onaj ko se (sasvim otvoreno) bori protiv takvog poretka?

    Šta: je li vi treba da se prsite što podržavate robovlasništvo u 21. vijeku, a ja da se stidim što sam protiv?

    Šipak vam!

    Pišem sve dok dišem: dolje režim, dolje Milorad Dodik, totalitarista i nedemokrata koji guši ljudske slobode i drži pod kontrolo sve institucije sistema u RS i dobar dio nevladinog sektora.

  9. Izvini što sam ti se obratio,jer sam izazvao lavinu optužbi protiv drugih i mene, a samo sam hteo reći da ti možeš bolje od stranačkog idolpoklonstva.Pri tome tome trebaš se zamisliti kolika je tvoja samoprojekcija u tim optužbama.

    No,ako to tebi prija da tako pišeš, ti samo nastavi, ovo je ipak slobodna zemlja, jer da je diktatura mi te ovde sigurno ne bi čitali. A ti ovde ,srećom, živ i zdrav, i svakodenvno nam se javljaš.

  10. Плетер

    …и са радног мјеста, за трајања радног времена.
    —————————————————

    „Rušim režim. Koliko god mogu i umijem.“

    И иде ти од руке, само тако настави. Најгоре што човек „руши“ Додика говорећи о њему свашта, а никад крај њега није ни прошао.

    Промена времена тешко пада неким особама.

  11. KOGA POLITIKA U RAT OTJERA TAJ POLITIKU PREZIRE 24H DNEVNO,A POJEDINCIMA, PREDSTAVNICIMA TE POLITIČKE OPCIJE, ŽELI SVE NAJGORE.

    Koga su guje ujedale i guštjera se boji; ko se varenikom opekao i u jogurt puše. Manje više sve nas ovde ova floskula opisiju.

    Prvi put kad sam „ušao“ na Frontal prepoznao sam „iscuga“ sve i jednog SDS-ovskog drukadžiju: KARABAJU, dražena, prijedora, rammstaina… k****ca-palca. I godinama, iz posta u post, samo se potvrđuje da sam bio pravu. A volio bih da nisam. Svi „realni,pošteni,kulturni“ foleri su/ste ovdje prisutni isključivo zato jer su/ste interešdžije i dosadilo im da se ne pitaju ništa u svojim sredinama pa makar to bilo i kroz osjećaj da podržava SDS-ovsku nakaradnu vlast koja je eto, tobože, dobila podršku naroda

    Nisam zaboravio n’akog avetinju sa Pala, romanijskog profitera (ko bi ih više popamtio, majke im ga…) koji je došao u ovaj slobodno medijski prostor, glumio nezadovoljstvo režimom, a onda prijetio smrću lično meni jer sam „potkačio“ sve do jednoga ratnog profitera iz stranke SDS. Moćda je lično i personalno jedan od „potkačenih“, nismo ustanovili, administracija ga izbacila i nikad se više nije vraćao-makar pod tim nadimkom.

    Propagirate partiju koja je pokrala sve što se pokrasti može, dok sam ja pucao na turčina ona ima preko svojih „svercera“ dobavljala oružje i minuciju sa kojom su pucali po mojoj djeci, po djeci svih vas ovde. Nakon svega toga predsjednik sadašnjeg SDS-a reče:“Pa mi smo stvorili Republiku Srpsku“. I to ne jednom, više puta, a znate kada – za vrijeme predizborne trke. To boli još jače. Doslovice Republika SDS-a. Sve njihovom zaslugom.

    U takvim okolnostima, koje ja, možda, i vidim predimenzionirano, zbog ličnog iskustva, koja je strana prava i ko treba da se stidi: onaj ko (podmuklo i pretvornički) zagovara povratak POMAGAČE naših neprijatelja, ili onaj ko se (sasvim otvoreno) bori za povratak poretka? A prava strana nije ova što je na snazi niti ona što je bila („nalet je bilo“). Prava strana je ona koja do sada nikada nije bila a koja ima energiju, znanje, moć, ljudstvo, a ima je što je najgore a ni jedan KARALIZAČ DUPETA to još ne prizna, otvoreno, javno, ne prizna da ta strana, da imaju ekolozi, da ima Jovičić … ima ih još. Eto dragi prijatelji kako sam provali SDS-ovske drukere, eto kako se poznaju ovde na frontalu, eto kako ne smiju jedne jedine riječi napisati o SDS-u niti reći imenom i prezimenom, na šta sam više puta insistirao, ko su najbolji ljudi za Republiku. Nikad odgovor dobio nisam, niti ću, jer ni jedna SDS-ovska drukara ne smije da kaže evo najbolja je opcija „Marko Marković ili Pera Perić“ ako Marko i Pera nisu članovi SDS-ovske nakaradne partije.

    Šta: je li vi treba da se prsite što podržavate stranku koja je direktno pomagala mog neprijatelja, koji je na mene pucao mojim mecima i koji je snajperima jurio moju djecu po sokacima, a mojim mecima, mecima sa kojima sam trebao da branim moju djecu i vašu djecu. I ja da se stidim što sam protiv? I da se stidim što sam x puta rekao da nam treba treća opcija ni lijeva ni desan, ni današnja ni prošla?

    Šipak vam pojedincima! A pojedincima i polni organ želim (ne moj daleko bilo).

    Pišem sve dok dišem: dolje povratak ratnih profitera, NIKAD SDS.

  12. Није непознато да сам јако осјетљив на слабе, да волим да се супроставим силеџијама баш због тога што биједници увијек нападају слабије, а јаке само са леђа.

    Било је тога доста у рату нажалост,било је и страшних злочина на свим странама због манијака и копилади које само рат може ископилити.

    Сви знате да волим сву дјецу, да волим и чувам природу, да због тога и будућности њихове једем ова политичка говна.

    Сви знају да сам јако несрећан због злочина на свим странама, да сам поносан што сам часно учествовао у одбрани мог народа и стварању Републике Српске.

    Сви знају да сам за историјски договор и опрост, али да нико неком од нас не заборави због будућности.

    Сви знају да због ЗОРЕ никад ни једно дијете и мајка неће заплакати, напротив.

    Ипак као човјек који има став и чува достојанство српског рода, мислим да би била историјска неправда према мом напаћеном народу ако би Вучић и Додик били 11 јула у Сребреници.

    Ако већ треба неко тамо да иде, онда нека то буде тројка из предсједништва, да се тамо закуну јавно да ће све учинити да се језик мржње за сва времена забрани у медијима, да ће све учинити да се до краја године искрено признамо и да једни другим опростимо како би могли коначно и Српска и Федерација кренути путем развоја и економске сарадње.

    Поздрав.

    П.С.Да ли је Додик ово урадио због политичких поена, да ли због тога да избјегне 11 јули и Вучића, да ли што је паметно осјетио да је вријеме да то уради, свеједно, поштујем и подржавам овај државнички потез предсједника Републике Српске.

  13. Није непознато да сам јако осјетљив на слабе, да волим да се супроставим силеџијама баш због тога што биједници увијек нападају слабије, а јаке само са леђа.

    Било је тога доста у рату нажалост,било је и страшних злочина на свим странама због манијака и копилади које само рат може ископилити.

    Сви знате да волим сву дјецу, да волим и чувам природу, да због тога и будућности њихове једем ова политичка говна.

    Сви знају да сам јако несрећан због злочина на свим странама, да сам поносан што сам часно учествовао у одбрани мог народа и стварању Републике Српске.

    Сви знају да сам за историјски договор и опрост, али да нико неком од нас не заборави због будућности.

    Сви знају да због ЗОРЕ никад ни једно дијете и мајка неће заплакати, напротив.

    Ипак као човјек који има став и чува достојанство српског рода, мислим да би била историјска неправда према мом напаћеном народу ако би Вучић и Додик били 11 јула у Сребреници.

    Ако већ треба неко тамо да иде, онда нека то буде тројка из предсједништва, да се тамо закуну јавно да ће све учинити да се језик мржње за сва времена забрани у медијима, да ће све учинити да се до краја године искрено признамо и да једни другим опростимо како би могли коначно и Српска и Федерација кренути путем развоја и економске сарадње.

    Поздрав.

    П.С.Да ли је Додик ово урадио због политичких поена, да ли због тога да избјегне 11 јули и Вучића, да ли што је паметно осјетио да је вријеме да то уради, свеједно, поштујем и подржавам овај државнички потез предсједника Републике Српске.

  14. карабаја,

    ако је ово одговор на мој коментар(у преводу, нити смрди, нити мирише), мислим да схваташ да се другачије не може написати(срећа па тако и мислим) ако си човјек који има став, који води државотворну и хуману партију-покрет.

    Можда је било боље да ништа не напишем, али знаш да се ми већ годинама одређујемо према догађајима и нисмо јајаре које нападају и бране неког по задатку.

    Значи, ово је потврда да ЗОРА и Лазаревић имају став и да мисле о достојанству српског рода максимално уважавајуће друге народе и све грађане Српске.

    Ипак још једном понављам, државнички потез Додика повучен у правом моменту.

    Поздрав

  15. Заборавих да додам у првом коментару да би трочлано предсједништво такође требало отићи са истим порукама на парастос мученицима у Кравици, Скеланима и осталим српским селима и насељима у подрињу који су страдали од Орићевих монструма.

    хаџи-лојо,

    знао сам да ћеш се ти јавити.

    По мени би ти требао честитати Додику на томе што је дошао и одао почаст жртвама твога народа у Сребреници.

  16. @ Ribar

    Ne, nije bilo tebi upućeno. S tobom se ne slažem u svemu, ali cijenim to što imaš svoj stav i hrabrost da iza njega stojiš imenom i prezimenom. Velika je to stvar.

    Ako me pitaš šta mislim o ovom Dodikovom potezu, mislim da je nekonzistentan; nedosljedan.

    Govorio je kako je u Srebrenici počinjen genocid, jer mu je to u tom trenutku odgovaralo. Onda je negirao zločin i napadao Čavu ( i sam mislim da je Čava napravio glupost sa onim dokumentom). Sada je položio cvijeće. Sutra će, samo ako mu bude odgovaralo, negirati da je položio cvijeće i optužiti novinare da su sve to montirali. I marškaće ih.

    Ja ovo vidim kao pijačarsko trgovanje mrtvim ljudima, a ne kao državnički potez.

    Podjednako treba da se stide bošnjački političari koji karijere i karijere grade na stradanju Srebreničana kao i srspki političari koji od tuđe tragedije pokušavaju polučiti polit6ičke benefite.

  17. карабаја,

    скоро ничег доброг што су урадиле све власти у Српској и Федерацији од рата до данас, напротив.

    Треба многе ствари у коријену сасјећи, значи да су основа истинско признање и помирење, нарочито српског и бошњачког народа.

    Увијек је вријеме за нешто, ево Додик је отишао у Поточаре и одао пошту бошњачким жртвама.

    Сад је вријеме да предсједништво , посебно да Изетбеговић оде на парастос у Братунац на помен злочиначком убијању цивила Орићевих монструма и да се извине.

    Вријеме је да се говор мржње апсолутно забрани у медијима, све се то може за пар мјесеци ако се хоће.

    Значи, ја само причам о новом времену, овдје није прича о криминалу и неуспјешним властима, поново су изабрани исти, нека повуку историјске, а не дневно-политичке потезе, сав ће то народ поздравити и у Српској и у Федерацији.

  18. ribar, 19.04.2015. 12:01:16 [147569]

    „Вријеме је да се говор мржње апсолутно забрани у медијима, све се то може за пар мјесеци ако се хоће.”

    Ма све ми узми, само немој слободу говора!

    Прво, ако постоји проблем – у овом случају мржња – он се неће ријешити гурањем под тепих, већ потпуним огољивањем. Донедавно су се све овдашње власти бориле против међуетничке мржње гурајући је под тепих и прикривајући њене стварне размјере. Дакле, спутавајући слободу говора. Колико је то успјеха донијело?

    Увијек је боље да је проблем видљив јер се једино онда можеш с њих ухватити у коштац.

    Драже ми је да ми неко отворено каже како презире и мене и мој народ, па да знам на чему сам, него да се под присилом претвара, па да ја не знам на чему сам, а да у њему и даље вре мржња, која мора кад тад да прасне.

    Друго, човјек мора бити или брзоплет или луд да би добровољно дао нашим властима надлежност да тумаче шта је то говор мржње, а шта није.

  19. мачак,

    слобода говора и говор мржње су сасвим различите категорије.

    У Српској кроз све медије нема говора мржње према другим народима, осим пар изузетака( будала) по порталима, нема вјерских испада и сигурно нема интелектуалаца који јавно кроз медије и кроз универзитете као професори користе говор мржње…….

    У федерацији је то правило од рата до данас, како у јавним емитерима, тако кроз новине и портале, част изузецима.

    Чест случај је то и кроз вјерски фанатизам јавно изговорен од појединих вјерских службеника, интелектуалци као „политички необојени“ такође често вријеђају отворено, или на перфидан начин српски народ и Српску, поједини професори на факултетима то често раде отворено на предавањима…..

    Значи искрен опрост и јавно помирење, али да ни један народ не заборави прошлост, рјешење је за будућности.

    Посљедица искреног помирења свих са свима, посебно Срба и Бошњака на државном, вјерском и интелектуалном нивоу ће бити апсолутна толеранција према другим у медијима и код јавних личности.

    О томе шта нам неко мисли(острашћене будале) рекао сам у ријечима „да никад не заборавимо“

    Поздрав

    П.С. Ови моји коментари се искључиво односе на то како ја као предсједник ЗОРТЕ партије-покрета видим будуће односе у БиХ, или какви ће бити ако се овакви као ја буду питали о судбини Српске, њеној праведности према својим грађанима, њеној заштити као изразу воље српског народа, њеним ресурсима и развоју привреде, њеном одгоју здраве, хумане и културне нације.

  20. ribar, 19.04.2015. 15:02:39 [147578]

    „слобода говора и говор мржње су сасвим различите категорије.”

    Слобода говора је слобода говора. И говор мржње је говор. Питање је у којој мјери ограничити слободу говора. Конкретно, да ли је ограничити у тој мјери да искључује говор мржње. Ја мислим да не треба. Мислим, чак, да је то погубно!

    За почетак, али не и најважније – како правно дефинисати „говор мржње”?

    „У Српској кроз све медије нема говора мржње према другим народима, осим пар изузетака( будала) по порталима, нема вјерских испада и сигурно нема интелектуалаца који јавно кроз медије и кроз универзитете као професори користе говор мржње…….”

    Да ли ће се правном дефиницијом „говора мржње” обухватити и негирање геноцида? Ко год каже да га није било у Сребреници – хоп, казна! Гади ти се БиХ? Па ти подстичеш нетолеранцију! Хоп – казна! Итд. Ту би пали многи у РС. Такав или сличан приступ „помирењу” су имали и Аустроугарска и Југославија. Обе пропале, ниједна није ријешила проблем. Штавише!

    „Чест случај је то и кроз вјерски фанатизам јавно изговорен од појединих вјерских службеника, интелектуалци као „политички необојени“ такође често вријеђају отворено, или на перфидан начин српски народ и Српску, поједини професори на факултетима то често раде отворено на предавањима…..”

    И нека раде! Мени је драго. Наравно, док год се директно не позива на насиље или оружје. Ту и ја повлачим границу. Као што рекох, овако знам на чему сам, па се нећу уљуљкати у лажно осјећање спокоја. Штавише, њиховим увођењем у јавну сферу, такве идеје се могу обезвриједити и оборити кроз слободну расправу пред читавом јавношћу, умјесто да остају скривене и неповредиве. И да вру, док се лонац не распрсне.

    „Значи искрен опрост и јавно помирење, али да ни један народ не заборави прошлост, рјешење је за будућности.

    Ако се опрост и помирење морају наметнути законима, да ли су они заиста искрени?

    „Посљедица искреног помирења свих са свима, посебно Срба и Бошњака на државном, вјерском и интелектуалном нивоу ће бити апсолутна толеранција према другим у медијима и код јавних личности.”

    У потпуности се слажем. Али се никако не слажем да се искрено помирење може наметнути, на било који начин, па тако ни ограничавањем слободе говора. Оно мора доћи својевољно. Дакле, кад кроз слободну расправу човјека разувјериш, докажеш му да гријеши, тек ту постоји могућност помирења. Како некоме можеш показати да гријеши и колико гријеши, ако он не може слободно изразити шта мисли, макар то била и мржња? Или, још горе, ако си му ти забранио да изрази шта заиста мисли, па му проповиједаш како треба да мисли.

  21. мачак,

    у много чему се слажем са тобом, ипак ти некако све црно-бијело, мора ту бити сиве и доста других нијанси у будућем времену, све док се народ не навикне на нормалну комуникацију и нормалне (не)зависне медије.

    Нико не говори о новим законима,они већ постоје али се не поштују.

    Сви медији који се истичу национализмом, мржњом и увредама према другим су искључиво под контролом политике и вјерских заједница.

    Значи ако политика одлучи ти исти медији ће бити нормални, уважаваће друге и радиће само ствари које су афирмативне по питању поштовања других, економије, екологије, помагаће развоју хуманог друштва и остале ствари због чега су уствари и потребни сваком друштву.

  22. ribar, 19.04.2015. 16:52:05 [147581]

    Слажем се и ја с тобом за црно-бијело и нијансе сиве, само ми још увијек није јасно за какве се тачно ти нијансе залажеш.

    Кажеш „док се народ не навикне на нормалну комуникацију и нормалне (не)зависне медије”. По мени једино народ може у коначници да суди шта је нормално, а шта није, бар кад је у питању колективни ниво. Народ кроз тржиште регулише медије. Ако народ вапи за „нормалном” комуникацијом, а не проналази је – ти је понуди. Ако ти неко онемогућава да је понудиш народу – онда је проблем у ономе ко ти онемогућава ту слободу, тј. слободу говора и слободу медија. Ако народ не зна нормално да комуницира – ти му покажи како, поведи примјером, али му не намећи силом, законски своје виђење „нормалне” комуникације. Јер, опет, по чему је твоје „нормално” изнад народног „нормалног”?

    Што се тиче независности медија – јавне радио-телевизијске сервисе треба ослободити страначких утицаја. За то се у потпуности залажем.

    „Нико не говори о новим законима,они већ постоје али се не поштују.”

    Горе си поменуо сљедеће: „Вријеме је да се говор мржње апсолутно забрани у медијима, све се то може за пар мјесеци ако се хоће.”

    Како другачије да протумачим ту изјаву, него као залагање за законску забрану говора мржње? Говор мржње, бар колико сам ја упознат, код нас није забрањен. Мислим да се у читавом правном систему БиХ и РС „говор мржње” уопште не помиње. Можда гријешим.

    „Сви медији који се истичу национализмом, мржњом и увредама према другим су искључиво под контролом политике и вјерских заједница.”

    Шта тачно мислиш под „политиком”? Широк је то појам. Уколико мислиш на јавне РТВ сервисе, онда сам одлучно против говора мржње на истима и то питање треба бити уређено законима о тим сервисима. Уколико говориш о приватним медијима, укључујући тако и оне под „контролом вјерских заједница”, опет кажем – нека! Из разлога које сам претходно навео.

    „Значи ако политика одлучи”

    Опет ми је нејасно шта то тачно подразумијева. Да ли говоримо о јавним РТВ сервисима или медијима уопште? Како постићи да „политика одлучи”? Натјерати је? Како?

    Како, дакле, постићи тај циљ сузбијања мржње и говора мржње? Које стварне мјере предлажеш?

  23. мачак,

    врло коректно питаш, свака част, овакав је некад био Фронтал док га плаћени тролови нису искасапили псовкама и нападањем људи који су нормално кроз коментаре комуницирали.

    Дао сам ти све одговоре у прошла два коментара, али ево,Додик је повукао државнички потез.

    Сада је ред на Иванића и предсједништво да у пар дана присуствују у Сребреници и парастосу преко три хиљаде срских жртава у средњем подрињу које су у већини случајева мучки искасапиле Орићеве фаланге.

    Нарочито се то односи на присуство Изетбеговића који би морао доћи, поклонити се нашим жртвама и извинути јавно српском народу, наравно да би после тога одмах уследило и Иванићево извињење Бошњацима.

    Наравно одмах би то требале урадити и вјерске вође оба народа, мислим да би то уз овај Додиков потез био сасвим конкретан потез у корист будућности.

    После тога само Изетбеговић мора да повуче ручну у својим медијима па да се отвори коректна расправа на више нивоа о рату, понашању после рата и начину понашању у будућности, односно да се приступи историјском договору о узајамном признању Српске и Федерације, опросту једних другим и обратно, те будућим коректним односима зарад мира и развоја.

    Никаква то није утопија, то је веома једноставно, поготово ако велики брат мало погура ове из Федерације да буду коректни, зар не?

    Поздрав

  24. ribar, 19.04.2015. 23:00:09 [147593]

    Сад ми је јасније и слажем се у потпуности, док год се законски не намећу помирење и толеранција, већ се тежи исте остварити предводећи добрим примјером – путем искрене промјене политичког правца, или бар јавног иступања, највиших нивоа и његовањем културе конструктивног дијалога!

    Поздрав!

  25. мачак,

    ја сам увијек јасан ко хоће поштено да призна, циљ ЗОРЕ је јасан, пут до циља једноставан, све је до великих партија ако хоће одмах да сједамо око договора, или до народа ако се настави овако даље.

    Поздрав

  26. Moj cilj je jasan, put do cilja je jednostavan.Veliki, sjedimo odmah da se dogovorimo. Ja sam spreman. Ofarbao sam se i čekam.. A, narod zna ko sam ja.

    I nepozvan odem da izložim šta mislim, da se ponudim, da se sadašnji i budući predsjednik upoznaju. Ja, ovako pametan, pošten, hrabar, vojskovodja, lijep…. , ktitor, esteta i atleta.
    Zar ne?
    Veliki i dragi moj narode, evo me!
    Da Srpska bude zaposlena, i čista,da sve blista kao kad se grabovom metlom počisti .
    Pozdrav!

Оставите одговор на prijedor Одустани од одговора