Дафи – Бескрајно

Дафи, та дивна велшка дјевојкa својом скромношћу и не осваја претјеране симпатије свјетске јавности. Пише: Данијел Дакић Та јавност нажалост очигледно више воли ‘проблематичне’ и извођаче за којима папараци луде, али која је од првог јавног појављивања, због наведеног разлога, добила симпатије музичких критичара и  зналаца широм свијета, на новом соло пројекту представља сав раскош […]

субота, новембар 27, 2010 / 17:40

Дафи, та дивна велшка дјевојкa својом скромношћу и не осваја претјеране симпатије свјетске јавности.

Пише: Данијел Дакић

Та јавност нажалост очигледно више воли ‘проблематичне’ и извођаче за којима папараци луде, али која је од првог јавног појављивања, због наведеног разлога, добила симпатије музичких критичара и  зналаца широм свијета, на новом соло пројекту представља сав раскош свог талента и умјећа.

Данашњица свјетске музичке индустрије, поред сталне борбе са пиратеријом и осталим феноменима бесправног кориштења ”јавног” материјала, неумољива је у категоризацији извођача и сав успјех мјери кроз профит ( тужно али истинито! ). Упркос томе постоји велики број примера у којима се ти исти извођачи на различите начине више окрећу конзументима него ”продавцима” своје умјетничке оставштине. Одличан пример за ову констатацију су и Редиохед који су своје последље издање дали на бесплатни даунлод путем интернета…

Управо том соју ”освјештених” припада и Дафи чији нови албум ”Ендлес” има формулу ”финансијског” успјеха али и носи право умјетничко дјело, које своју мисаону тежину представља и кроз поменуту флексибилност у односу на материјални аспект  издања али и кроз јасну потребу да обиљежи једн еру или бар за моменат баци поглед на један специфичан период савременог доба, какво је ово у којем живимо!

Сингл ”Вел, вел, вел”, који најљављује ово издање, већ је покупио одличне критике и престижна мјеста на топ листама широм свијета, а само издање доноси још девет пјесама, међу којима је и она истоименог назива као и албум у којој Дафи презентује сву харизму својих вокалних могућности. Не треба изузети и наслове који донекле откривају ставове ‘скромне’ Дафи у вези са друштвеним недоумицама данашњице, односно стереотипниме улогама додијељеним данашљим дјевојкама, излазцима, младим мушкарцима, ”спонзорима и спонзорушама” и осталим свакодневним и уобичајним ситуацијама са којима се млад, савремен човјек данас сусреће, те ”активностима” већег дијела те, младе популације свијета. Социјални аспект приче албума Ендлес је, захваљујући одличној екипи продуцената, прикривен кроз пјевљиве и лако памтљиве рефрене, те хармоничне дионице које кокетирају са џез призвуком, што је, између осталог, постало препознатљиво и на неки начин заштитним знаком ове младе умјетнице.

Само издање обилује сјајно изсемплованом музиком, савршено је усклађено са пјевачким дионицама и свакако заслужује пуну пажњу, јер на неки необјашњив начин доноси и назнаку у којем смјеру можемо очекивати развој савремене музике у традиционалном окружењу, те умјетника какви су на примјер Ејми Вајнхаус, Џон Леџенд, Рутс и наравно, Дафи! Уколико и нисте поборник оваквог звука, за рад опште културе, препоручујем ово издање као неку врсту обавезног штива јер сам сигуран да ће многи од Вас препознати квалитет и оно ” у чему је цака” на овом издању! Уживајте!!!



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *