Цвијановићева: Најугроженији Добој, Бијељина и Шамац

Предсједник Владе Републике Српске Жељка Цвијановић истакла је да је због поплава и даље најугроженији Добој, те Бијељина и Шамац. "Ово је очекивано усложњавање ситуације, због количине падавине. Три министра и предсједник Републике Српске Милорад Додик су у Добоју, на располагању у функцији имамо 50 чамаца. Захваљујем свима који су својим приватним чамцима дошли до […]

петак, мај 16, 2014 / 12:21

Предсједник Владе Републике Српске Жељка Цвијановић истакла је да је због поплава и даље најугроженији Добој, те Бијељина и Шамац.

"Ово је очекивано усложњавање ситуације, због количине падавине. Три министра и предсједник Републике Српске Милорад Додик су у Добоју, на располагању у функцији имамо 50 чамаца. Захваљујем свима који су својим приватним чамцима дошли до овог града да помогну", рекла је Цвијановићева на конференцији за новинаре у Бањалуци, у паузи сједнице Владе која је у сталном засједању.

Она је додала да је у Бијељини, гдје је министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Стево Мирјанић, компликована ситуација, док се настоји реализовати посјета Шамцу.

Премијер Српске је нагласила да је брана на "Хидроцентрали Бочац" стабилна, те уколико дође до било каквих проблема, становништво Бањалуке ће то знати на вријеме и нема разлога за панику.

"Молим да сви буду савјесни и помогну да заједно превазиђемо ово стање. Сигурна сам да ћемо га превазићи. Овај дан ће бити тежак, као и претходна ноћ. Сви се боримо, сва механизација је стављена у функцију", истакла је Цвијановићева.

Она је нагласила да Полиција Српске и Хеликоптерски сервис раде одличан посао, као и да се људи боре са изузетно тешким околоностима.

"Направљен је оперативни план збрињавања свих хемодијализних пацијената по општинама, утврђене су локације и здравствене установе гдје ће бити упућивани, наш Хеликоптерски сервис превози људе који су угроженог здравственог стања", додала је Цвијановићева.

Она је истакла да су медицинске службе приправне за пријем пацијената и снабдијевене лијековима.

"Имамо проблем око снабдијевања угрожених подручја храном и водом због прекинутих путева, али користимо алтернативне путеве. Ситуација није безизлазна, иако је тешка", поручила је Цвијановићева.

Она је додала да је обезбијеђен превоз лијекова, беби хране и воде, који имају приоритет, и заједно са пацијентима путују хеликоптером гдје је потребно.

Цвијановићева је нагласила да Робне резерве имају довољне залихе хране и воде, без обзира шта прича опозиција, али је истакла да је проблем њихово достављање.



0 КОМЕНТАРА

  1. Сви смо ми угрожени од тебе Кончита, да имаш и трун људскости поднијела би оставку након скандала да ти шеф партије није дозволио да прогласиш ванредно стање, неколико градова под водом, дјеца не иду у школу, пензије се не исплаћују, саобраћај не циркулише, струје и воде у више од пола РС нема…шта још треба да се деси Кончита или да одеш или да урадиш нешто ипак си ти најгора ствар која се десила РС.

    Чамци, чизме, кабанице, механизација, пумпе, шатори, храна и вода за пиће? Гдје је то Кончита?

  2. Дражен ме замолио да објавим апел људи из Пријечана, молим све људе добре воље да утичу на одговорне особе да помогну угроженим у Пријечанима:

    „Nemamo struju. Ako mozes obavjesti ljude da znaju. Oko 200 stambenih i pomocnih objekata je pod vodom. Od 2:30 nocas cekamo camac. Obecavaju. Ne dolazi. Ljudi su na spratovima. Ima i jedna beba. Ima i srcani bolesnik. Oko 50 kuca ceka evakuaciju preko 12 sati! Trazili smo pijesak. Nismo nista dobili! Obecali su nam hranu. Cebad. Hranu za bebe. Odjeceni smo prema Ortopediji i prema Trnu. Poplavljeno je 9 ulica u pravcu Vrbasa. Nema struje. Uzas.“

  3. Па шта мислиш Војо коме ће се људи жалити после ове катастрофе за евентуалну надокнаду штете, управи водовода? Докле смо ми дошли, да је ова несрећа нешто што нам је требало на вријеме отворити очи, јер тајкун никад нема осјећај трунке хуманости, већ само себе гледа у свему.

    У Србију стижу руске екипе спасилаца, стижу им и Словенци, пристиже помоћ, јер су се људи на вријеме одредили према природној катастрофи, ванредно стање и тачка, а код нас све пребацили на народ и његову сналажљивост и солидарност, ако је буде могао показати, а мора се признати да је народ жилав, како имамо метиљаво и тумороидно руководство РС-а.

  4. Која средства је одвојила власт за спасавање страдалих од поплаве? Ако то прорачунамо и упоредимо са овим што добијаш ти херцика за писање коментара и хвалоспјева властима, онда је то брука власти.

  5. Шта је теби болесник, ево погледај разлику између ванредног стања у Србији и „редовног“ стања у РС. Тамо долазе неке спасилачке екипе из других земаља, а овдје нема никог, јер немаш тај ниво угрожености иако смо погођени више и страшније од Србије, али се власт боји преузети штету и одговорност на себе у томе је ствар.

  6. Da su civilni lideri ovog nazovi društva dokazane seronje nesposobnije i od počivšeg Envera Hodže, to je opšte poznato. Tući po mrtvom magarcu bi bilo bez veze. Nego… gdje su SPC bradonje? U koju su se oni rupu sakrili čekajući da prođe ova nevolja, pa će onda opet da iskoče i da se razmile? Gdje su i svi ostali neformalni inače tako mnogobrojni nacionalni trubači da zatrube sad kad je najpotrebnije? Lako li je pričati priču!

    Lijep pozdrav

  7. Bitno je da laktaška džukela da karganoviću dva miliona maraka…
    A što nema opreme , nema čamaca, civilna zaštita ne postoji…To baju boli kurac!
    E pa boliće te glava u zatvoru posle oktobra, jebem li ti familiju lopovsku u pičku, i tebi svakom govnu koje te podržava!!!
    Ubio je svaki moral u narodu, pa i oni koji bi možda nešto pokušao da pomogne ovim nesretnim ljudima, nema nikakve organizacije, morala, kredibiliteta…
    U srbiji se za sat vremena skupilo 10 000 ljudi da ide spašavati šabac..KO bi došao da laktaška džukela pozove??? Niko živ!!! Pošteni ljudi se ne bi odazvali zato što znaju da će ih nešto zajebati, a ove njegove pudlice ne bi došli zato što tu ne mogu naplatiti dnevnice!
    Jebem li ti familiju milorade dodiku!!! Što osiromaši i zavadi ovaj nesretni narod!

  8. harper, 16.05.2014. 20:33:07 [116053]

    Kako meni možeš reći bolesnik pas ti majku je*o koja te je okotila kada ovde 24h dnevno držiš političke govore i radiš za nekog prdonju je*o ti on mater 24 sata neprestano.E ovako pošto ne možemo da ustanovimo ko ti je prdonja da se osiguramo: Je*ali ti mater:

    Dodik,Bosić,Ivanić,Čavić,Mihajlica,Šukalo,Jandrić,Stevandić,Govedarica,Radamnović,Radojičić,Gligorić,Vučurević,Krajišnik,Tadić,eto nadam se da sam pogodio makar jednog u usta te je*em žvaljava.

  9. Не знам што се ложите око небитног лика по имену Милорад Додик? Тај човјек је прошлост, само му нико још увијек није јавио. Својим гестом, да се не прогласи ванредно стање, само је нанио штету себи, а својим (не)чињењем је доказао да је вођство Републикe Српскe неорганизовано, нестручно, неспособно и да се сва активност своди на ВЕРБАЛНО чињење. Доказа у прилог мојој тврдњи је мали милион.

    Мене је фрапирала данашња изјава господина Гаврановића, која гласи парафразирам:’Ми већ 15 дана пратимо ситуацију, изненадила нас је количина падавина.’, још гори је био када је „искулирао“ питање новинарке са АТВ везано за квалитет воде у водоводу, човјек је причао о мосту код базена у Шехеру, испод ког се налази главна водоводна цијев. Квалитет воде једном ријечју није поменуо. Срамота!

    Ако су пратили стање и количину падавина 15 дана како каже господин Гаврановић, онда су морали на вријеме потпуно испразнити ХЕ Бочац, како би била избјегнута или дјелимичмно смањена трагедија која је задесила становнике Дервиша.

    Игром случаја рођак од моје супруге живи доле, они нису уопште упозорили људе да вода надолази. Човјек се пробудио у 5 сати, вода ушла у кућу. Пријечани тотално одвојени од Бањалуке, обећали им пијесак и вреће у 2.30, и нису ни дошли послије. Толико о (не)спремности власти да заштити свој народ.

    Икрено, жао ми је грађана Републике Српске, али се питам јесмо ли боље и заслужили? Толика пакост, поганлук, безобразлук, недостатак емпатије, корупција, одсуство моралних норми, духовности, једноставно мора негдје ескалирати.

  10. Zar treba proglasavati vanredno stanje,obaveza svih nas je da pomognemo ljudima,zar treba da se proglasi vanredno stanje pa da se gradjani organizuju i brane gradove.U ovakvim trenutcima ne postoje stranke postoje samo ljudi kojima treba pomoci.
    I zar imaju pravo pričati(sds) o vanrednom stanju kad smo od 92 do 95 ratovali a nismo imali ratno stanje,samo niski ljudi kao naši političari u ovakvim situacijama skupljaju poene.Zar nije bolje da su pozvali omladince svojih stranaka da idu na nasipe i pomazu.

  11. Da su napravili samo po onoliko metara nasipa po koliko su miliona pokrali, bile bi štete manje. Znam po svom gradu. Nije marko pao sa Marsa, zna gdje je Sana probija, zna gdje treba napraviti nasip, tamo gdje svake godine šalje svoje mućkove sa kamionima pjeska i zato im plaća.

    I sve što bude stizalo za pomoć će pokrasti, promuntati i podijeliti svojim sektašima.
    Već vidjeno!
    Srbija se digla na noge. 10 000 se odazvalo na odbranu Šabca, stiže pomoć iz Rusije, a ko bi se odazvao Končiti i baji, ko ih je nazvao i upitao treba li im šta? Niko!

    oni nemaju prijatelja, sva vrata su im zatvorena.
    Od svoje zemlje i naroda svoga su napravili tamnicu roblja, njihova oluja je prethodnik potopa.

    Zar uzeti za jedan mjesec koliko penzioner dobije za dvije tri godine a da ne budeš fašista za svoj narod.

  12. Citamknjige, 17.05.2014. 08:38:09 [116078]
    Potrebno je da se proglasi vanredno stanje kako bi se sva novcana sredsta usmjerila na ovu KATASTROFU.

    То новца што има се „чува“ за после поплава(наравно не свог).
    Санација, асанација…а предизборни месеци, односно дани…идеална ситуација за трговину и куповину гласова и разноразне шпекулације…колико ће их изаћи из овога са дебљим новчаником…само мало пустити машти на вољу и у складу са већ виђеним.

    Жгадија се није устручавала над изгинулом и пострадалом младости, инвалидима, борцима у току рата…зар очекивати да ће се устручавати зарад пропалог ламината, фасада, свиња и говеда, тросједа…мислиш да не трљају руке.

    Они једино знају на невољама и туђој несрећи зарађивати и опстајати…ено у Србији се већ појављују, троструко дижу цијене гумене обуће,воде за пиће, хљеба…

  13. Тек данас сам ухватио времена и интернет везу да погледам коментаре на Фронталу.
    Сви они за које сам сматрао да су комплетни идиоти су то својим коментарима и потврдили.

    Сад ће се они јавити.
    Молим, један по један!

  14. Dragoslave,
    neka naselja moga grada su zahvaljujući nebrizi društva redovno plavljena.Da je na nekoliko mjesta napraviti nasipe i odvodne kanale problem bi bio rijšen, no sve je preče od ovoga.
    Ovaj put poplave su bile nezapamćene, mene je samo malo okrznula , ali općenito štete su nenadoknadive, i za malo bogatiju državu, kamoli za ovu luftdržavu.

    Mnogi su ostali bez igdje ičega, makar da imaju posao nečem bi se i mogli da nadaju, ovako , neka im je Bog u pomoći.

    Još nisu ni svjesni šta ih je zadesilo, …
    Teško mi je …
    Pozdrav Dragoslavu iz PD!

  15. Бијељина је и 2010.-е преживјела катастрофу без помоћи лакташког режима, преживјеће и сад. Има снаге на истоку Републике, не секирајте се. Колики углед има режим у овом дијелу РС показује и снимак, тј интервју М. Додика данас у Бијељини, с њим и два министра, а пред њима само микрофон тв бастиље и онај шупак из Некад било, који је, без имало стида и срама пар минута прије разговора с Додиком извјестио како је ситуација у Бијељини добра и како и Сунце сија. Прије четири године Додик је у лакованим ципелама обећао како ће РС узети кредит од 50 мил еура и средити насипе, надам се да ће му вајни савјетници овај пут рећи да је боље да држи језик за зубима, него да по оној народној отварањем уста отклони сваку сумњу.

  16. Да, сјетих се, припадници МУП-а РС су помогли тако што су кажњавали људе који су кедијима и комбијима превозили робу, односно хуманитарну помоћ, ко је шта имао, а милиција их је санкционисала због немања налога или товарног листа. Ово су данас објавили на БН радију, али више се неће понављати, јер је коначно уведено ванредно стање, па сад ће се смјети у своје ауто натоварити и возити, без пропратне документације.

  17. Заметица Јован, 17.05.2014. 21:26:44
    „Прије четири године Додик је у лакованим ципелама обећао како ће РС узети кредит од 50 мил еура и средити насипе“
    Pa stvarno tražiš dlaku u jajetu čovjek je ispunio više od 50% obećanja jer je podigao ne samo 50 miliona nego nekoliko puta više.Što jes jes nasipe nije podigao ali ne može čovjek stići sve koji je to drugi političar koji je ispunio obećanja preko 50%

  18. Premijerka proglasila „vanredno stanje“ i šta sad??? Republika Srpka nema nikakvih propisa, planova, niti materijalnih sredstava, potrebnih za organizovano djelovanje u ovakvim situacijama. Žalosno je bilo posmatrati stotine i hiljade fizički sposobnih mladića koji su se javljali da pomognu sugrađanima u nevolji, ali nije postojao niko ko je znao iskoristiti njihovu volju i snagu. Pitam se zar je tako teško pronaći planove od prije 30-ag godina, po identičnim principima organigovati građane po poslovima civilne zaštite i „za ne daj Bože“ ih uputiti na zadatke prema unaprijed utvrđenim planovima, sa unaprijed pripremljenim materijalnim sredstvima i sa unaprijed utvrđenim konkretnim zadacima. Zalud nam i volja građana, pa i spremnost da rizikuju sopstveni život kako bi pomogli drugima kad nemamo ni minimum organizacionih pretpostavki za njihovu svrsishodnu upotrebu.

    Nije nam valjala država u kojoj je svaki vojno ili radno sposoban građanin znao u svakom trenutku gdje treba da se javi u slučaju opasnosti, bio obučen za izvršenje zadatka, a stvar političke odgovornosti bila je samo da proglase neko društvenoopasno stanje (ostalo se znalo). Ovako, premijerka proglasi vanredno stanje, a mi svi zajedno „češkamo se po glavama“ i pitamo – a šta joj to znači???

  19. BORISLAV R., 18.05.2014. 09:04:12

    “Nije nam valjala država u kojoj je svaki vojno ili radno sposoban građanin znao u svakom trenutku gdje treba da se javi u slučaju opasnosti“

    Видјели смо ту државу на дјелу. Распала се сам од себе изнутра, а вајни СДС који данас галами због ванредног стања и његов тадашњи предсједник за три и по године рата није нашао за сходно да прогласи ратно стање. Толико о принципијелности.

    Да је Влада РС одмах прогласила ванредно стање сигуран сам да би СДС вриштао да је то беспотребно расипање ресурса и да нема сврхе да то стање влада и у општинама гдје нема реалне опасности.

  20. Simo, da, sds je griješio, puno griješio, predsjednik tadašnji je tamo gdje jeste, ali ovaj smrdonjin režim je znao kako ne treba, znao gdje se griješilo, i u tome je bila njegova prednost, trebao je da sankcioniše lopove , da uspostavi pravnu državu, da gradi, zapošljava.
    Dobili su Srpsku cijelu, budžete pune, mtel. bogatstva nerasprodana…
    I šta se desilo?
    Oluja smrdonjina !
    Ako onaj predsjednik odgovara pred medjunarodnim sudom za ratne zločine, za genocid, ovaj treba da odgovara za mirnodopske zločine, za mirnodopski genocid, za ekonomski terorizam namjerno , planski i sistematski izveden.
    Ovaj potop imao bi daleko manje posledice da je smrdonja ulagao u odbranu protivpoplavnu.
    Znao je da ne živimo u Sahari, znao je i vidio šta se desilo 2 010. u Bijeljini.
    Nije samo on jedini krivac, umom gradu treba da pred lice pravde izadje gradonačelnik grada, sto godina je na vlasti , nije došao sa marsa, znao je da prijedor ugrožavaju svake godine poplave. Da su napravili po onoliko metara bedema po koliko miliona su pokrali, posledice poplava bile bi manje.
    Tukovi, Vrbice, Raškovac, … idu njemu na dušu.
    Ona država je izgradila nasip na desnoj obali Sane, i donekle na lijevoj. Da je marko napravio 500 m bedema na lijevoj strani Sane u Tukovima ove strahote se ne bi dešavale.
    Marko, sram te bilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sram da ih bude!

  21. Sedamdeset posto stanovnika RS ovih dana bilo je u uslovima borbe za spašavanje golih života i imovine , nikom naum nije padala televizija , jednostavno poplave i njihove posljedice doživljavali su na svojoj koži . Ja sam od onih koji je zadovoljan onim što su mediji prenijeli jer smatram da je običan građanin mogao da stekne uvid u razmjere katastrofe koja nas je zadesila. Posebno izražavam razumjevanje za novinarsku profesiju kada izvještavaju u ovim uslovima,bezbroj je razloga i prepreka pred novinarskom ekipom prvo da dođu na mjesto događaja ,pokupe informaciju i pošalju do gledaoca,čitaoca ili slušaoca. Mislim da postoji i još jedan vrlo bitan momenat, u uslovima katastrofe neke informacije i slike ne bi trebalo odmah ni objavljivati radi sprečavanja širenja straha i panike među stanovništvom što ionako tešku situaciju dodatno komplikuje. Kako vidim po pojedinim komentarima ima i onih koji su očekivali direktne prenose sa lica mjesta o nadiranju bujica, polavljenim kućama i stanovima , snimak gušenja u vodi ljudi i životinja i vjerujem bilo bi opet onih koji bi rekli nismo zadovoljni daj još slika strave i užasa.

  22. Da je smrdonja pročitao Andrićevu Ćupriju , da je pročitao šta je on napisao o povodnju , uz to vidio je šta se dešava 2010. da je dobronamjeran domaćin, spriječio bi ovolike tragedije.
    Zagerb je sedamdesetih imao poplave katastrofalnih razmjera i nikad više, napravljeni bedemi.

    Ali trebaju milioni karganovićima, emirima, biskupima, treba kupovati ordenje i znamenje, trebaju mu lobisti američki spašavati smrdljivo dupe, treba igokea, voćnjaci, kule i gradovi, podšatorska prela i sijela, Mein Kampf, vozni park kakav nema ni Obama, Monike i Kravice, …Andrićgradovi, libermanovi, …

    Koliko je hiljada ovoga momenta gladno, žedno, bez krova nad glavom, i nema nikakvog rješenja da bude bolje , a on je tome dosta doprinijeo, dosolio ljutih rana.

    Što ne ode da spava sa tim ljudima , da jede i pije ono što oni jedu i piju, da klekne pred njih , traži oprost grijehova, što se ne ubije?

    Svaki dan je glavatiji, rudonjastiji, sve od muke narodne…

    Puklo mi je pred očima 2010. kad je u poplavljenu Bijeljinu poslao Džombu u svečanom odijelu , shvatio sam poruku njegovu:vaše nedaće su moja svečanost.

    I da je gradio bedeme, gradio bi ih od kartona kum stanković pa da bude kao sa tunelom Jadovno…

    Tuga istorijskih razmjera, najteže mi je da moja zemlja i moj narod stradaju ,ne, od tudjinske ruke nego nestaju pod šapom našega izroda.

  23. Mi nemamo državu koja može da nas zaštiti od delovanja klimatskog oružja HARP sistema. Čak naš hidrometeorološki zavod i ne priznaje klimatsko oružje, HARP, čak ni zaprašivanje iz aviona ne priznaju, to su javno na televiziji rekli. Amerikanci mogu da se Harpom obruše na svaku zemlju koja nemože od toga da se zaštiti. Mogu oblake sa Atlantika da usmere, pošalju i drže nad bilokojom zemljom koliko hoće. To su sa nama uradili, to isto je samo u blažem obliku bilo u prvoj polovini aprila 2013, ali sada su odlučili da idu do kraja, držali su te kišne oblake koliko je bilo potrebno. Monstrumi su gledali direktan prenos poplava, i pratili koliko su zla nam naneli, koliko gradova poplavli, koliko naroda iselili, koliko kuća, stanova, zgrada uništili, koliko još narod može da izdrži, koliko još uništavati. Kad su videli da su uništili sve useve, kukuruz, pšenicu, voće, povrće, puteve, mostove, zgrade, rekli su sada je zadatak bombradovanja Srbijei BiH klimatskim oružjem usšešno izvršen. I odamah su kišni oblasi i talasi vlažnog vazduha koji su poslati sa Atlantika sklonjeni sa Balkana. Kiša je prestala a posledice su ostale. Videli su da je klimatsko oružje koje je do sada prethonih godina donosilo suše, i vrućine preko 50 celzijusa nije dovoljnoefikasno, čak ni sve useve ne može uništiti, prešli su na drugi oprobani i efikasniji metod nanošenja kišnih oblaka sa Atlantika. Popopavama su uništili sve. Poljoprivredu, stambene objekte, kuće, zgrade, puteve, mostove, zemljiše klizištima….

    Videli smo kako su poptuno neprirodno padale kiše. Kiša kakvu nikada u životu nisam video, intenzivno pada 48 sati, i onda prestaje kao na dugne kad je neko isključi.
    Zašto ovako nešto Zapad i AMerikanci nisu uradili Nemačkoj, Francuskoj, Engleskoj ?

  24. А влада баш из респекта шта ће рећи СДС није хтела увести ванредно стање. 😀

    БОРИСЛАВ је у праву!
    И планови стари 30 г су бољи од никаквих и стихијских планова.
    Те планове је израђивала озбиљна држава, стручни људи…ма шта о њој мислили у неким другим сегментима.Ти планови су кројени у циљу заштите становништва, ресурса и развоја државе, а не у циљу неколицине кркана.
    Која црна влада!?
    Ми немамо владу, ми имамо Бају и неколико жена…погледајмо само визуелно те испразне ликове, па их упоредимо са овом стихијом. Коме они нешто обећавају и уливају неко поверење.

    Данашњим „стручњацима“ је основни циљ како напунити властите буђеларе, рокати под шаторима и подилазити неуком пуку, а истовремено куповати имања и смештати своју дјецу по белом свету.

    „Није сила Богу мила…Ово нам је велика опомена…Неможемо очекивати добро када се гладном хвалимо богатим оброком…када се људима без дјеце хвалимо својом дјецом…када сиромашне омаловажавамо, понижавамо, када немамо нимало емпатије…Све мјеримо материјалним вриједностима…
    Новац је замијенио људскост…Луксуз је мјерило вриједности…можда ова вода успије да однесе зло којим смо надојени…“

  25. Приједор,
    озбиљни смо људи, сируација је озбиљна, па би такви требали бити и коментари.

    Моје мишљење је да се ни један ниво власти не може аболирати (као што покушава БН аболирати локалне, а РТРС ентитетску власт). Проблем је много сложенији. Проблем је у систему и у покварености политичких ‘елита’ (који је слика народа).

    Одговорност ентитетских и државних власти је тај што се није уложило у израду квалитетних пројеката који би дугорочно ријешили проблем који сваке године направе наши потоци и ријеке. Мишљења сам да наши институти и стручњаци у њима, нису у стању да направе квалитетне пројекте јер једноставно немамо људе који се у то разумију (ту рачунам и Србију и цијелу БиХ). А сулудо је улагати стотине милиона у лоше пројекте.

    То значи да су ти насипи и канали могли бити и направљени, али се може десити случај као у Бијељини, да Дашница која је направљена, одводи воду из града у ствари доведе највише воде.
    А Мићо Мићић глуми хероја!?

    Зашто се нико не упита је ли у пројектовању аутопута Добој-Бањалука узето у обзир излијевање вода и колики је утицај насипа на аутопуту на ситуацију у Добоју. Видјећеш како ће бити занимљиви резултати, ако ико икад буде то анализирао.

    Зар ти не упада у очи да из године у годину највише страдају насеља која су насељена избјеглицама, а које је неписмена, махом СДС-ова власт, дијелила сиротињи коју је претходно издала. Уваљивали су их по мочварама Семберије, око Модриче, Добоја, све се хвалећи како им помажу. Питам, како су могле бити издаване грађевинске дозволе на парцелама које немају ни основне услове за грађење. А те избјеглице су и данас највјерније СДС-присталице. А Травничанин се љути на мене када ово констатујем.

    Локалне власти су криве што су дозволиле да се на самим обалам Сане, Дрине, Врбаса, Босне граде куће и бетонирају обале које спречавају нормалан проток воде. Прошетај обалом Сане па ће ти бити јасно о чему говорим. Да ти не причам о тонама смећа које плута ријекама и канализацијом. За смеће су одговорне локалне власти. И сад би Мићо Мићић требао са локалне власти да пређе на ентитетску и да нешто што није знао радити на локалном нивоу ради на овом другом. Зна се СДС хвалити како има 2/3 начелника општина. Е па господо имате и 2/3 одговорности за ситуацију.

    Неће бити да су ово рекордне падавине. Лажу. Више је падавина било око Васкрса, али је земља била жедна па је примила вишак воде. Кад је пала ова киша више није било мјеста. А кад томе додамо да шумама руководе неписмени људи који у утрци за профитом не воде рачуна да се бујице јављају тамо гдје нема шуме, онда је јасно зашто су потоци постали већа опасност од ријека.
    А нашем Бориславу за ситуацију најкривљи новинари!?

    Могао бих ја о овоме до јутра, али мислим да сам био довољно јасан.

    Гледам јуче оног Бабаља. И зар њему треба дати да сутра руководи пројектовањем и изградњом наспипа? Тек ћемо онда најебати.

    Још једном понављам, не браним ни Додика ни власт, али кад видим ко га је ннаумио замијенити, онда долазим у ситуацију да кажем:“Набијем на ђокића сваком ко доприноси да Симо Ороз и на следећим изборима мора гласати за Додика.“

  26. Aleks, dragi moj sine, pa grupa ljudi, i baš taj pojedinac su i najodgovorniji pred ovim narodom i zemljom ovom.
    Zašto ćutati da su potrošili, i još zadužili milijarde, a ništa nisu uradili da ova prirodna katastrofa bude manjih razmjera.

    Znam po svom gradu da se nije ništa činilo, ama baš ništa a svake godine imamo poplave , Sana izlijeva uvijek na istim mjestima.

    Oni su žrtvovali svoj narod za svoje sitnozemaljske mrvice.
    I ko nam može reći da se ovo neće ponoviti dogodine, za 5, 10 godina?

    Priroda čini svoje, naše je da se branimo, da predupredimo i umanjimo posledice njenih ćudi, ali oni koji bi trebali da o tom vode računa, one koje smo izabrali za poglavice i domaćine ponašaju se prema nama neprijateljskije nego ijedna prirodna nepogoda.

  27. Јебо ти своје бандере. Ти исти које би да доведеш на власт ће ти прво продати ту бандеру и на крају тебе објесити.

    Буди паметан, зар не видиш радост у очима Босића, Бабаља, Којића, Мићића? Знају они да им сваки цм воде даје већу шансу за побједу. Зар ти је све било нормално када је Чавић гостовао у потопљеној Бијељини?
    Никад нећу заборавити са колико сладострасти је рекао да је у студио дошао преко Хрватске и Србије. Од те вечери за мене је Чавић политичка прошлост, а добро сам размишљао да му дам глас на следећим изборима.

    А јутрос се Рачић распјевао, ничим изазван.

    Размишљај стара коњино!.

  28. Симо П. Ороз, 18.05.2014. 09:39:44

    Tekovina modernih društava je da je sistem bezbjednosti podređen političkom rukovodstvu države. Dok je postojala unutrašnja politička volja da se Jugoslavija održava, njen sistem bezbjednosti odgovarao je svim izazovima (spoljnim i unutrašnjim). Onog trenutka kad je političko upravljanje preuzela grupa hoštaplera, time je i sistem bezbjednosti postao nefunkcionalan (bar ne u onom jugoslavenskom smislu).

    No, nešto drugo bih ukazao. Vidite, ono šta je nama Srbima ostalo iz tog prošlog sistema jeste potrebno naoružanje, obučenost građana (ne samo aktivnog sastava JNA, nego i građanstva), kao i opredjeljenje da trebamo braniti ono šta su nam i preci vijekovima branili. To nasljeđe omogućilo nam je da punih 9 godina odolijevamo svim spoljnim i unutrašnjim neprijateljima u jednom kontinuiranom ratu. Danas se budalasto prihvata manipulacija o tome kako je ovdje vođen niz ratova (u kontekstu bivših republika), a objektivno vođen je samo jedan (jedini, 9-ogodišnji) rat protiv srpskog naroda kojio je pokušavao zaštititi teritorije na kakvima bitiše preko 1 200 godina. To što su se protivnici i lokaliteti mijenjali, to i dalje ne mijenja osnovnu percepciju da su srbi vodili jedan odbrambeni rat u trajanju od 9 godina (takvo odolijevanje niko nije mogao pretpostaviti).

    Eto tako razmišljamo mi iz „trulog starog sistema“, a nije problem ni da razmijenimo argumente po pojedinim pitanjima.

    Poštovanje…

  29. slavija, 18.05.2014. 10:45:26 [

    Zahvaljujem i samo bih dodao da je bivša SFRJ sistem bezbjednosti razvijala na praktičnim, teorijskim i naučnim osnovama. Može danas govoriti ko šta hoće, ali nepobitnim se pokazalo da nas je taj sistem uspješno štitio decenijama i sve dok je postojala politička volja za održavanjem Jugoslavije kao države. U nakom trenutku dogodilo se da su političke vođe udružile se sa stranim okupatorima i počeli raditi protiv vlastite zemlje, a to niti jedan sistem bezbjednosti ne može izdržati.

    No, ne bih sad o ratovima i tim stvarima, a narod muče sasvim drugi problemi. Međutim, svi ti silni nasipi izgrađeni 70-ih i 80-ih, pa sistem hidrocentrala koji je imao jedinstven plan preuzimanja viška u vodotocima rijeka (ispuštanjem nivoa jezera prije pritoka vodenih valova), pa sve to nekoliko stotina hiljada obučenih i opremljenih aktivista civilne zaštite. Znate, i izgradnja nasipa je mjera bezbjednosnog djelovanja od ugrožavanja poplavama, pa su „ti nesposobnjakovići“ (kako neki nazivaju stručnjake iz bivšeg sistema) izgradili nasipe i sa zadovoljstvom posmatrali kako voda protiče bez štetnih posljedica. Današnjim, „stručnjacima“ je prihvatljivo i kopanje šljunka sa nasipa.

    Eh da! Kolika razlika je danas u odnosu na bivšu državu vidi se i iz panike nastale budalaštinama o tome kako „hidrocentrala na Bočcu preliva“. U onom „zaostalom“ bivšem sistemu su građani kroz obuku u oblasti civilne zaštite, kroz srednjoškolsko obrazovanje i ino bili NAUČENI da hidrocentrale ne „prelivaju“, nego da se vida iz njih ispušta u strogo kontrolisanim uslovima kroz ispusne cijevi ili kanale. U tom sistemu ni vrhunski osmišljene dezinformacije nisu prolazile „glatko“, a kamo li takve gluposti.

    U svakom slučaju, pozdrav i poštovanje!

  30. Borislave lijepo pišete, argumentovano i detaljno međutim tebe veliki broj frontalesmana ne razumije jer su zaslijepljeni izbornom kampanjom, dok se dave u rijeci spominju političke protivnike itd itd. Ne vrijedi ti trošiti toliku energiju na razne prijedore,račiće,harpere i ostale jer oni tebe zaista ne razumiju a potom su i nepismeni a još kad dodam da vode ovde političku kampanju za SDS ulaziti u bilo kakvo objašavanje njima o ovom problemu koji nas je zadesio je avantura.

    No dobro, ja bih tebe zamolio da ti iz tvog ugla viđenja ili izneses svoje subjektivno mišljenje (hipotetički da si predsjednik jedne države) kako bi ti riješavao ovaj probelm odbrane od poplava, odkale bi krenuo i od kojih para bi to gradio. U tome bi se ja stavio u ulogu neke tvoje opozicije i kritikovao tvoj rad. Neću ništa biti veći opozicionar nego što je to Bosić Dodiku. Što ti predlažem ovakav vid komentarisanja, upravo zato što hoću da demnostriram i to kakav smo mi narod, jesmo li dorasli da imamo državu, da li nam je bitan ljudski život ili glas na izborima a složićeš se da je velikoj većini ovde bitniji taj nesretni glas.
    Pozdrav

  31. Режимски мишеви, нико овдје не пише вама, зашто се брецате на наше коментаре, јер ми не утичемо на вашу свијест или савјест коју и онако немате.
    Боље би било да се извините за све оне несретне жртве у Добоју и другим мјестима, које су могле бити избјегнуте да смо имали какву такву власт, а не балвана и буздована Додика и његову марионету на челу владе.

    Срамите се и стидите за те жртве, које већином иду на душу Додику првом, јер је он ово како рече синоћ новинарки БН-а, разматрао, анализирао, посматрао, извиђао…а ништа живо није урадио, па ни прогласити на вријеме ванредно стање и евакуацију Добоја. Немој да лажете да није било времена, колико је требало таласу ријеке Босне да стигне до Добоја? Како то да у исто тако потопљеном Маглају у федерацији нема жртава?

    Немој да ми покушавате реплицирати, јер су ваше реплике у стилу вашег вође Енвер Хоџе? Ако хоћете неку констурктивнију реплику и расправу јавите се само директно очи у очи да се „разјаснимо“!

    Ко није до сад знао какав је Додик нечовјек и шарлатан, надам се да му је ова несрећа очи отворила и сад је јасно све.

  32. harper, 18.05.2014. 14:12:48

    Kome god stignem prepricavam mu kakva je primitivcina Dodik i koliko mu nije stalo do obicnog naroda,sto vise sirimo istinu prevarant ce prije izgubiti vlast koju ne zasluzuje jer ljudi i umiru zbog njega.Ovo nije skupljanje glasova,hvala bogu i nisam clan ni jedne stranke,nego pokusaj spasa naroda dok ga SNSD nije do kraja unistio,situacija je ozbiljna.

  33. Ма какво скупљање гласова, нажалост скупљаћемо мртве и жртве поплава, а можеш ли замислити Citamknjige, да је 14. маја, Миљацка протутњала кроз Сарајево, а тамо је већ Босна подивљала према Високом и носила све живо, зар је било немогуће алармирати и извући људе из Добоја за 24 сата до 15-тог кад се несрећа и талас сручио на Добој? У оваквим ситуацијама минути су драгоцјени и пресудни, а идиотима ни дан ништа не значи, чак ни три, пошто су тек на крају прогласили некакво ванредно стање, без иђе ичег спремног. Нека кажу шта су то спремили од робних резерви, гдје су јединице за спасавање људи, колико чамаца, ронилаца, воде и хране су припремили? Ја сам одмах рекао само то, дај Боже да буде што мање жртава, али тешко сад и без тога да прође.

    Како би прошли недај Боже у рату са њим оваквим? Нека нас он више не чува, па шта год да буде горе од овог не може!

  34. Hercika moj, projektu sa odsustvom sive mase,

    šta misliš, postoji li mogućnost da su borislav i prijedor ono što su sutjeska i realno za ribara?
    A moguće je, pa da ti u jednom komentaru pljuješ, a u drugom svoje bljuvotine ližeš.

    Već vidjeno, da se liže dupe onome kojega si juče nazivao političkim pobačajem i idiotom.

    Pa , veliš, kad može on, mogu i ja.

  35. Кад ће се фронтал курталисати ових офуцаних будалетина попут серцтрефа, па ко сад говори о гласовима будалетино дебилна?
    Скупљате ви дебилитете попут вашег главног баје, а не гласове.
    http://www.youtube.com/watch?v=bvqj2rjJsKo#t=66

    Ето, ко још вјерује у тог психопату и коме је стало до давања гласа њему па нек му га слободно даје, ми ћемо преживљети ваљда још оваквих несрећа и без њиховог светоназора, ако сте се ви режимци усрали за изборе то је ваш проблем не пребацујте лопту ван терена!

    Из моралних разлога требала би ова влада поднијети оставку, жртве опомињу, Додика не бих да коментаришем он је свакако случај за херцтреф домен и слично!

  36. Pa sta drugo radis nego držiš političke govore i skupljaš glasove za SDS na tuđoj nevolji. Proći će ovo, narod će pomoći ugroženima, do ljeta ćemo se popraviti a onda ćemo polako da vidimo šta je ko radio u nevolji.

    Evo vidiš šta ti radiš napravio si na internetu nekakve kanale i crtaš karikature kada ti se komšije dave i mole za pomoć. Neka te je stid i sramota i neka ti je na savjesti ova nesolidarnost. Sram te i stid bilo.

    Pitam Sima kao najpametnijeg ovde: Kako je vanredno stanje u državi da li ovakve teme i politikanizacija nesreće je kažnjiva i da li bi imalo efekta ovog harpera prijaviti policiji da koristi situaciju radi političkih poena? Ako ima efekta ja ću ga prijaviti policiji kao i ove klipove javnih ličnosti koje ismijava.

  37. Iste kao i prijedor, citamknjige,profesor,račić,deki,vojo85, što nije problem.

    PROBLEM JE ŠTO TO RADITE KADA NAM JE NAJTEŽE. ŠTO BI OVU SITUACIJU TREBALI POSVETITI POPLAVAMA, ŽRTVAMA, HILJADAMA KUĆA SRUŠENIH.

    Ako hoćeš predstavi se ja ću te prijaviti policiji jer je na snazi vanredno stanje. Kako god prijaviću tvoje komentare i karikature koje praviš u najtežim trenucima, tj baviš se humorom kada se nikome ne smije.

  38. Saznao sam što Crveni Krst od mene traži. Trebam uplatiti lovu na račun ili nazvati donacijski telefon 1158. Svakim vrtenjem telefona na broj ja ću lansirati 17% . Jebote! Da li je moguće da ova odvratna zemlja, kad kažem “zemlja” naravno da mislim na razbojnike koji njome vladaju, ne odustaje od pedevea ni kad je voda nosi?
    Jesu li oni normalni? Kakav je to Crveni Krst I Vladajuća klika koji od svake donacije odvaja 17% da bi pomogao lopinama da se do utopljenih sela i gradova odvezu audijima pa se tamo u dizajnerskim kabanicama slikaju na nasipima? Bahati gadovi koriste smak svijeta da bi napunili kasu države. Države? Teško. Svaki dobronamjerni I humani čovjek koja okrene telefon 1158 napunit će džep jednog od naših ušminkanih “spasitelja” I opet biti prevaren i budala.
    Nema tu pomoći. I kad svi crknemo, kad se u Bosni u gustom mulju udavi posljednja beba naši će gospodari onome tko joj bude platio pogreb naplatiti pedeve. Da li je zaista u njima problemili u nama .Zapitajmo se svi???????

  39. Управо смо се вратили са терена, ситуација је катастрофална,
    уђем на портал кад и овдје хаус, па људи идите на пунктове, сакупљајте храну, помоћ умјесто што овдје пљујете. Влада ради , сви министри су на терену,сви функционери су на терену а ви пљујете по валсти. Срам вас било.

  40. Kad procitam vlada radi,ministri rade,funkcioneri rade,padne mi na pamet razlika izmedju pcele i muve sto sam negde procitao-pcela leti i radi,skuplja med dok muva leti i samo zuji,nista ne radi,doprinosi.Sta imaju ministri da sad kao rade(samo „zuje“ na terenu) kad njihov opis posla je da doprinose dobrobiti naroda predlaganjem zakona,mjera,kontrolom i sprovodjenjem istih,odn.oni sta su trebali da urade,uradili su i sad se vidi njihov ucinak,i meni licno je degutantno vidjeti ih kako su sad kao uz narod jer licno bih volio da kao npr.ljudi u Svedskoj(biciklima ministri na posao),Japanu(npr.ministar saobracaja podnio ostavku iz moralnih razloga jer je Tokijski metro kasnio 10minuta dok kod nas voz kasni nekoliko sati i nikom nista,kao nije do nas i pre su kasnili-pa ako su pre kasnili,ne moraju sad,odn.nesposbni ste kao sto su bili i pre vas pa ih je narod smjenio na izborima) il Americi(znaju samo ime predsjednika i da li zive bolje il losije u odnosu na proslu vladu) ne znam ime nijednog ministra al da sve funkcionise i zivim kao sto bi svaki covjek trebao da moze normalno da zivi i izdrzava svoju porodicu od rada.

  41. I jos da dodam da me eventualno ne karakterisu za sds il za snsd,prijatelj i ja se prijaviliu petak u Bl u Civilnu zastitu da idemo u Doboj i kazu nam da nas ne mogu prebaciti do Doboja,ajte na Rebrovacki most,petak i subotu ovde pomagali i danas hteli da idemo 7-10dana u Doboj pomagati gde i sta treba i nazvali da pitamo za smjestaj jel ima ,u smislu vojni sator,vreca za spavanje,pec na drva da se ugrije i osusi odjeca na kraju dana i kazu,nema nikakav smjestaj obezbedjen za volontere-tako da i republicka i opstinska vlast je po meni razocaravajuca,toliko.

  42. Sram nas bilo jer pljujemo po vlasti,bas smo zli nema sta. Nije nego je trebalo da aplaudiramo kad je Baja odbijao da proglasi elementarnu nepogodu, da im plaudiramo za sve milione koji su otisli na Andricgrad, na Karganovica, Ceranica i ostale pijavice koje nam piju krv, na milione za sina Iogora itd..
    Ministri na terenu? rade svoj posao (sa tri dana zakasnjenja)…mos mislit..Zato ih i placamo, masno.

  43. herctref, 18.05.2014. 13:57:02

    Svojevremeno sam bio najmlađi partijski sekretar u BiH (kao učenik od 17 ljeta) i prošao sam pristojnu „političku naobrazbu“ (kako bi kazali Hrvati). Tako ponešto znam o političkoj teoriji, no, kad sam se susreo sa praksom, to mi se ogadilo i više nikada nisam imao političkih ambicija. Sa današnjom zrelošću znam da je politika posljednje zanimanje kojim bi se bavio (uostalom, već imam svoje zanimanje).

    No ne treba da budem predsjednik ili šta slično da bih mogao predložiti određena rješenja problema. Vidite, problem današnjih modernih društava, a kod nas posebno teško izražen, jeste „višak slobodnog vremena“. Kako reče jedan ruski ekonomista nezaposlenost nije samo ekonomsko-socijalni problem, nego i psihološki – nezaposlenim ljudima svašta pada na pamet, a najviše budalaštine (kako on reče). U tom kontekstu izvaliću jednu glupost (mnogi će to tako shvatiti) i predložiti ponovno aktiviranje „omladinskih radnih akcija“. Još kao maloljetnik više puta sam učestvovao na saveznim radnim akcijama, a jedna od njih bila je u Loznici 1986. godine kad smo kopanjem kanala upravo rješavali probleme poplava. Te akcije bile su predivna druženja, a istovremeno su proizvodile konkretne koristi za društvo. Eto, po meni, nekoliko radnih akcija na slivu Save bi već tokom ljeta mogle razriješiti problem plavljenja Semberije. Podsjetiću da na tom potezu već imamo izgrađene nasipe ostali nam iz onih srećnijih vremena, koje samo treba popravljati, uređivati i održavati. To bi bio ubjedljivo najjevtiniji oblik rješavanja tog problema, a i promovisanja određenih pozitivnih ideja i integracija među mladim generacijama. Svi smo ovih dana vidjeli koliko se mladih osoba dobrovoljno javljalo da kao volonteri pomažu svojim unesrećenim sunarodnjacima. Vjerujem da bi se istom mjerom odazvali i na pozive da to čine u mnogo boljim uslovima (druženja, novih ljubavi, ludih zabava i sl.), a posebno zbog konstruktivnog cilja – dugoročnog rješavanja tog oblika ugrožavanja.

    Inače, moram napomenuti da nisam stručnjak za upravljanjem hidro sistemima (šta pojedini komentatori i primjećuju), no, znam da je bivša država na to uložila mnogo novca, truda i rada. Dakle, sistemska rješenja ne podrazumijevaju samo gradnju nasipa i čišćenja korita rijeka, nego i izgradnju odvodno-dovodnih kanala koji imaju svhu rješavanja viška ili manjka vode na pojedinim lokacijama. Ti kanali imaju i funkciju navodnjavanja tokom sušnih mjeseci. sad, kako ukazuju stručnjaci svake godine usljed poplava ili suša (pa i grada i ino) izgubimo stotine miliona maraka, a (opet po tvrdnjama stručnjaka) izgradnja kilometra nasipa košta oko milion maraka, pa svake godine izgubimo 100 kilometara nasipa (dugoročne i sigurne zaštite). Ako uobzirimo da većinu naših naispa treba samo popravljati i održavati, onda dolazimo do toga da jednogodišnjim gubicima možemo obezbjediti i mnogo više nasipa i kanala. Normalno, to je računica u verziji plaćanja radova građevinskim preduzećima, a radnim akcijama se može postići i mnogo više (razmislimo i o kombinovanim rješenjima).

    Na kraju moram naglasiti da ovom društvu trebaju značajne promjene, a poseno u sferi jačanja zajedništva, promovisanja rada i konstruktivnog stvaralaštva, a najmanje nam treba podjela, svađa i daljeg urušavanja društva u kom živimo. Na kraju godine imam naviku „baciti pogled“ na izvještaje o realizaciji budžeta. Kad god pogledam taj nepregledni spisak raznih apsolutno nepotrebnih i nesvrsishodnih agencija, direkcija i sličnih ćerestija, pomislim koliko bi ovo društvo imalo koristi kad bi samo polovinu tog „bačenog novca“ usmjerilo u konstruktivne projekte razvoja mladih generacija (sport, takmičenja, druženja, pa i radne akcije).

    Moram podsjetiti da nas tek milion i nešto živi na jednom ogromnom prostoru (pola države), a i u odnosu na 3,5 miliona stalno nastanjenih u BiH – to je strašan potencijal. Znači, priroda nam je dala vode, šume, plodna zemljišta, ma sve šta se poželjeti može, i šta se dešava? Mi gotovo gladujemo, a njive nam zarasle u korov. BiH proizvodi tek 20% hrane u odnosu na ukupne potrebe, a ostatak uvozimo. Sad, možemo za to kriviti vlast i našu „zlu kob“, ali razmislimo svako od nas koliko je porodičnih imanja (znači nešto što nam preci ostaviše) zaraslo u korov. Naši roditelji su radili u preduzećima i istovremeno održavali ta imanja kao dodatni prihod ili korist. Današnje generacije niti rade (uglavnom su nezaposleni), niti im pada na pamet preštijati 10-ak kvadrata i usaditi glavicu luka i salate. To moramo promijeniti!!! Eto, sve nešto gledamo kad ćemo ući u EU, a nikako da shvatimo da smo u Evropi bili onda kad smo radili i u fabrikama i održavali svoje bašte i njive (ma kad smo radili uopšte). Ovakve kakvi smo danas ne treba niko iole normalan. Dakle, promovišimo rad, stvaralaštvo, konstruktivne ideje i nadajmo se nečemu. Ukoliko samo budemo buljili u Dodika, Bosića i slične, od njih čekali rješanja problema ili čekali kakvog Mesiju, e teško nama.

    Toliko i pozdrav!

  44. I jos da dodam da me eventualno ne karakterisu za sds il za snsd,prijatelj i ja se prijaviliu petak u Bl u Civilnu zastitu da idemo u Doboj i kazu nam da nas ne mogu prebaciti do Doboja,ajte na Rebrovacki most,petak i subotu ovde pomagali i danas hteli da idemo 7-10dana u Doboj pomagati gde i sta treba i nazvali da pitamo za smjestaj jel ima ,u smislu vojni sator,vreca za spavanje,pec na drva da se ugrije i osusi odjeca na kraju dana i kazu,nema nikakav smjestaj obezbedjen za volontere-tako da i republicka i opstinska vlast je po meni razocaravajuca,toliko.

  45. Опет се онај режимски црв херцтреф бави мојим коментарима, ако слијепче ниси у стању да отвориш линк који сам поставио гдје главни баја вријеђа, гура и понижава новинарку БН-а, како би избјегао дати одговор на питање, шта си урадио од 2010. до сад и зашто се поплаве понављају истом и већом мјером? Ако си ти луд па видиш некакве карикатуре, препоручујем ти строго лијечење. Исто тако то позивање на ванредно стање, па није ратно стање, него ванредно због поплаве, а ако је тад забрањено коментарисати, зашто онда и ти коментаришеш или за тебе то експлицитно одлуком главног баје не важи?

    Бориславе, какве радне акције и клинац у овом најбруталнијем облику капитализма, тендера и извођача, намјештаљки и талова? Хтјели смо капитализам, ето нам га сад. Када би се успоставио такав принцип и ред, онда би он подразумијевао и одговор државе према тим младим људима, обавезно запошљавање, јер није у реду да млад човјек диринчи за џ држави, док Интеграл уредно авансира сваки свој тендерски јавни посао? Ко ће финансирати тог младог човјека, није финансија само чаша воде, паштета и салама са кришком хљеба.
    Све то нема смисла, па се не бих даље ни освртао на то.

    Овдје је важније рећи и питати гдје су паре из фондова рецимо за заштиту од поплава? Колико је средстава отуда повучено за куповину нових владиних аутомобила, телефона, одијела, службених путовања итд. итд.

    Негдје сам чуо, а може се надам се и провјерити да је у буџетима прије 2007. од како је наступила ова катаклизма, било у средствима те намјене око 12 милиона км, а онда је одједном препаметни СНСД то смањио на 8 милиона, иако је буџет од тада дупло повећан?

    О томе треба да се говори и да се види, зашто од 2010. па до сад немамо ни спремљене документације за изградњу насипа на Сави, а камоли пара за такав посао?
    Толико.

  46. harper, 19.05.2014. 10:16:07 [116291]

    Policija će ti objasniti u čemu je razlika između vanrednog stanja i ratnog stanja.

    Džukelo, ovo su hiljadugodišnje vode koje su se pojavile na sjeveru Republike a štititi se od takvih voda košta milijarde maraka i ni jedna država u Evropi, a prije svega mislim na one koje imaju odbrambene štitove od takvih voda Austrija,Holandija,Slovačka, nisu gradile odbranu iz sopstvenih fondova nego iz evropskih pristupnih fondova na koje mi nemamo pravo, a i izgrađene sisteme imaju samo za stogodišnje vode. Proces izgradje jednog takvog odbrambenog sistema traje desetine godina a ovde se smijeniše tolike sile i niko nikad ništa konkretno ne izgradi. Svemoćni Tito vladaše tolike decenije pa ništa a i nije realno da se neko brani od hiljadugodišnjih voda. Kako ti to ne razumiješ šta znači ko te je*e komentarišem dalje.

    Pošto si vidim i sam bio miljenik kapitalizma želim da ti poručim da te kapitalizam je*o u glavu i svakog ko ga želio. Pošto si ga želio neka te sada pegla, ja ga želio nisam ali džaba mi objašnjavati za kakav sistem se zalažem kad ti to ne razumiješ.

    Nego vidim licemeri i satane koriste ovu tešku situaciju naših sugrađana i pišu političke komentare non-stop, SDS ni u ove dane ne može da se solidariše sa mrtvima i onima koji su ostali bez krovova nad glavom i neprekidno izdaje naloge svojim plaćenim komentatorima, a jedan od njih si ti harperčino smrdljiva.

    Mislim da te neću više ometati da izvršavaš satanističke činove sakupljanja glasova ne poštojući mrtve i beskućnike kojih je na hiljade ostalo posle ovog egzodusa.

  47. Herctref – još jednom – koliko se čamaca može kupiti za 450 000 eura i koliko ljudi se moglo spasiti sa istima?

    Nije vrijeme za priču o ovome, ali zaslužili ste višegodišnje zatvorske kazne odavno…i znate vi to vrlo dobro…
    Sotone su oni koji pokraše posljednju marku od ovog naroda, znaš ti i to vrlo dobro….

  48. Pitam se, da li prosječan gradjanin, kada bi se našao u nevolji, više volio da mu u pomoć dodje funkcioner foteljaš, ili obučeni spasioc? Zar iko živ, pri zdravom razumu, može ovakvu nevolju koristiti za samopromociju, i još gore, zar može u tom ludilu imati sljedbenike?! Izborna je godina, neka ove godine političari zajedno, ili u okviru svojih stranaka, naprave kampanju- radnu akciju da se pomogne i obnovi drzava. Nikom nije do pjesme i govorancija pod šatorom. Neka se bodovi skupljaju kilometrima obnovljenih puteva, nasipa, očićenih bunara, zasijanih poljoprivrednih zemljista… LOPATOM DO FUNKCIJE! ili nikako.

  49. harper, 19.05.2014. 10:16:07

    Radne akcije sam pomenuo samo kao jedno od rješenja i to u kontekstu širenja nekih novih oblika djelovanja, razvijanja zajedništva, pozitivnih vrijednosti i uticaja na mlade generacije.

    Slažem se u potpunosti da treba postaviti pitanje gdje to završava ogroman novac iz naših unutrašnjih prihoda, pa i od ogromnih zaduženja. U stvari treba postaviti pitanje upravljanja društvom i to je svakako centralno pitanje od kog moramo poći ukoliko težimo da uopšte opstanemo kao društvo. No, ta percepcija da mi živimo u uslovima imperijalnog kapitalizma i da je to naš „konačni usud“ ne mogu prihvatiti do kraja. Naime, slažem se da živimo u jednom izuzetno kriminalizovanom društvu, da nem društvo bitiše na srednjevjekovnim principima, ali to je nešto šta ne smijemo i nećemo prihvatiti kao konačno ili nepromjenjivo. Sve dok svako opd nas pojedinačno i svi zajedno iole težimo da to promijenimo – to imamo nade za kakve pozitivne promjene. Propašćemo definitivno onog trenutka kad se POMIRIMO sa ovakvom realnošću. Tu ideali i ideologija, bar u odnosu na dosadašnju istoriju, imaju iznimno važnu ulogu. Međutim, to prevashodno podrazumijeva postojanje novih ideja o tome kako i u kom pravcu povesti narod. Slažem se da su materijalne pretpostavke važan element za razvoj društva, no, bar po meni nisu ključni element. Vidiš, mobilizacija i homogenizacija građana u dosadašnjoj istoriji nikada se nije materijalizovala oko nekog fonda, kredita ili drugog izvora financiranja (izvori financiranja su tek sredstva), nego se građani homogenizuju oko ideja (ideala, pa i ideologije). Neprekidno ukazujem da je ovoj našoj srećno-nesrećnoj Srpskoj, pa i BiH-i, najvažnija pretpostavka opstanka stvaranje i realizacija novih ideja oko kojih će se građani okupiti i upraviti.

    Sad, postavlja se jednostavno pitanje: kako u postojećim uslovima doći u poziciju promovisanja novih ideja. Naša političarsko-medijska bratija pobrinula se da sva naša pažnja, percepcija i spoznaja „vrte se“ oko nekoliko osoba i centara moći. To je najteži zločin kakav se čini ovdašnjim građanima (manipulacija sviješću!!!) i to je ono što moramo presjeći, prekinuti ili razbiti na prvom koraku borbe protiv ovakve stvarnosti. Iako se čini složenim problemom, to je, baš naprotiv, jednostavno izvodivo. Dovoljno je da građani na prvim narednim izborima apstiniraju od glasanja i tako jasno pokažu aktuelnim političkim opcijama šta misle o „njihovoj politici“. Takav potez automatizmom otvara prostor ljudima koji imaju nove ideje i vizije, a u sadašnjim okolnostima ih ne ističu zbog jednostavne situacije „ili-ili“. Eto stvorena je percepcija da se mi jedino možemo opredjeljivati za jedno od dva ponuđena ZLA, a objektivno to ne mora biti tako. Ako je to u ovom trenutku jedina ponuda, onda – „gospodo odjebite“ (oprostite na izrazu) i čekamo neke „treće“. Znaš, i politika funkcioniše na principu ponude, pa se postavlja jednostavno pitanje zbog čega bi mi „kupovali“ nešto šta nam čak škodi. Uvijek se pojavi „neko treći“ i ponudi nešto bolji „proizvod, samo mu treba pomoći u tome. Dakle, jednostavno kao građani ukažemo da nam sadašnja „politička ponuda“ ne odgovara i već smo time pokazali da čekamo neku bolju „ponudu“, a ona će svakako doći (kroz istoriju uvijek je dolazila, pa ne vidim razloga da se to sad ne desi).

    Eto toliko i pozdrav!

  50. Davno, možda prije desetak godina pročitao sam Kara-Murzinu Manipulaciju sviješću, koju spomenu Borislav.
    Mi smo žrtve ove manipulacije, školski primjer.

    Ništa nije slučajno odradjeno, sve je isplanirano i isprogramirano , a narod je uništavanjem obrazovnog sistema doveden u fazu neukosti, poslušnosti( hercoliki tipovi), zaslijepljenosti, apatije…

    Cilj je razranje društava materijijalno, moralno , demografski.
    I što je vlast agresivnija, bezobzirnija, drskija, narod jače zapada u stanje beznadežnosti, nevoljnosti, suicidnosti.

    Prije ovog potopa, oluja bajina je uticala svjesno na uništavanje svih vrijednosti.

    Ne kažem da je baja projektant ove razarajuće ideje, njeni idejni tvorci su tražili, tražili i našli medju nama takvoga koji će to najbolje da odradi, naravno zahvaljujući njegovom primitivizmu i neslućenim razmjerama pohlepe.

    Pa šta misite kako razarajuće na duhovnonost našega naroda djeluje kad se on fati mikrofona i zaarlauče ?

    Mislite li vi da je on načitan, kulturn, da svira neki instument, recimo, violinu, trubu, klavir…, da zna ijedan strni jezik da bi bio njihov izbor, da bi takvoga dovezli na svojim tenkovima?

    Tražili su najgorega, a našli su gorega od najgorega, na našu veliku štetu.

    Taj je napravio nepopravljivu štetu narodu u duhovnom , moralnom, obrazovnom pogledu.
    Djeca su nam nepismena, završe fakultet ne znaju tablicu množenja, njima su idoli Stanije i karleuše, a njihovim roditeljima je izbio poslednji dinar da bi dobili komad bezvrijednog papira -diplome privatnih fakulteta.
    A, svoga je poslao sa vrećama naših para daleko od ovoga zla.

  51. Izuzetno vredna knjiga znam prevodioce u Srbiji koji su tu knjigu od 920 str preveli i 4 godine u okupiranoj Srbiji nisu mogl da nađu izdavača koji bi smeo to štampati, tek su 2008 uspeli izdati tu knjigu. Ja sam je na ruskom čitao čim se pojavila na internetu 2003 u Rusija ja izdata 2000 g. Preveo sam još jednu Kara-Murzinu knjigu trena tokom maja da izađe u Banjaluci.

  52. Zasto Dodik nije ispunio obecanje iz 2010 godine kada je rekao da je prioritet izgradnja nasipa protiv poplava i da ce isti biti izgradjen u najkracem roku?

    Jos ni projekat nije zavrsen a podsjeticemo vas ovih dana na tu izjavu jer je nas narod zaboravan!

    Posebna prica je onaj Klosarac koji iskace iza svakog kamiona koji vozi pomoc u poplavljena podrucja i pokusava javnim sredstvima pridobiti licne poene.x-(

  53. Бориславе, слажем се да се нешто чинити мора, јер овако како видимо идемо право у неки амбис, да ли природне непогоде које се услед никакве организације државних и републичких власти претварају у катастрофе, а министри министрују и троше паре на неке своје приоритете и промоције или неким другим невољама, свеједно, кад је тешко тешко је.

    Најбоља ствар би била да је ова неспособна премијерка поднијела оставку и расформирала ову организацију за бесмислен о трошење наших пара, тзв. Владу РС, умјесто Добојског кризног штаба.

    Чујем да су већ издали налог банкама да се погасе жиро рачуни за слање помоћи директним путем, него све паре да иду њима на рукице, па ће онда они „мудро“ да прерасподјеле за шта су најпотребније?

    Слажем се за апстинирање или још боље грађанску непослушност, док се не промјени комплетна стварност и оно што је од животне важности за опстанак дође у први план, а не оно што нам раде политичари из свог хобија или професије.

  54. Чујем да су већ издали налог банкама да се погасе жиро рачуни за слање помоћи директним путем, него све паре да иду њима на рукице, па ће онда они „мудро“ да прерасподјеле за шта су најпотребније?

    Narkoman! Koje direktne uplate? Direktno opštinskim vlastima. Šta Cvijenovićka će pokrasti pare a neće Mićići,Petrovići,Pavići i ostali kur*i?Nemoj jesti govna i prestani da držiš političke govore jer je danas dan žalosti magarčino ofucana. Bolje bi ti bilo da napišeš jedan društveno osvješćeni tekst i da napišeš gdje je narod pogriješio u ovoj kataklizmi koja nas je zadesila.
    Biće od tebe dobar političar, ne bih se začudio da te vidimo u Skupštinskoj klupi na jesen, ali tad ćemo te i provaliti ko si.

  55. Narkoman! Koje direktne uplate? Direktno opštinskim vlastima. Šta Cvijenovićka će pokrasti pare a neće Mićići,Petrovići,Pavići i ostali kur*i?Nemoj jesti govna i prestani da držiš političke govore jer je danas dan žalosti magarčino ofucana. Bolje bi ti bilo da napišeš jedan društveno osvješćeni tekst i da napišeš gdje je narod pogriješio u ovoj kataklizmi koja nas je zadesila.
    Biće od tebe dobar političar, ne bih se začudio da te vidimo u Skupštinskoj klupi na jesen, ali tad ćemo te i provaliti ko si.

    Ako sam dobro razumio, vlada 3 dana maltene ravnodusno posmatra kako se ljudi utapaju i ostavlja sav teret krize na opstinama, a onda kad to sve prodje tim istim opstinama ne dozvoljava da upravljaju sredstvima za pomoc?! Nego postavlja sebe kao nekog kurcevog posrednika?! I to upravljajuci tudjim parama?
    Genijalno nema sta.

  56. Najgore u svemu ovome je to, sto je vlada na racunu za pomoc u slucaju ovakvih nepogoda imala oko 200.000km! a robne rezerve su prazne.
    Tako da su sad donijeli plan da otmu novac od gradjana i da otmu humanitarnu pomoc(robu) pa da to predstave kao pomoc koja stize od Vlade RS, i da tako prikriju praznu kasu i prazne robne rezerve…

  57. Зашто нису објавили списак робних резерви и шта имају, ако имају ишта на располагању? Зар та безобразна и безобзирна власт, не нађе сврху ни потребу да упути најхитније контигенте помоћи у храни, средствима за хигијену и пићу, не само за пострадале, него и за оне људе који су данима били на насипима!?

    Умјесто тога, пошто наравно ништа у залихама и немају, они су смислили ову пљачку хуманитарне помоћи општинама, да камуфлирају свој немар, нерад и безобразлук.

    Ово историја није забиљежила, најгора власт, најгори предсједник и најгора непогода у РС, све скупа катастрофа.

  58. Још један примјер стварања атмосфере линча. Овај пут на Рајка.
    Нека фронталук прочита Рајканов блог и нека ме опомене шта ту има увредљиво.

    НЕ ИДУ ПОПЛАВЕ НА ЉУДЕ ВЕЋ НА ИЗАСРАЛИНЕ

    “Само се људи у тој ситуацији неорганизовано врзмају па и они настрадају.
    Сједим јучер крај Врбање, воде жуте. Мало даље сједи рибар и погледава у мене. Што сједиш кад не пецаш. Што ти пецаш кад не упецаш. Јебо се ти. Кад ти можеш да сједиш убудале, могу и ја.
    Сједим и гледам шта је урадила воде те рјечице, која се дигла на висине на којима никад није била.
    Гледам како су остали нетакнуту Титини зидови а све остало однијето. Слике 1 и 2.
    Титини зидари се само зајебали што им нико није рекао да воде могу да буду и веће од њихових зидова.
    Нико није предвидио.
    А вријеме се екстремизује. Као и људи.
    Уђе неко зло у руке и у душе, у облаке и у сјалице, у громове и у земљотресе.
    Они што су градили послије Тите и Титиних, само су запишавали.
    Сфор, или нека друга инострана мрака, једне је године излила плочу на неком малом купалишту, на тој Врбањи. То је за повратак, помирење, суживот и мултиплак муданца. Одржали су и говор.
    А како су радили, види се. Сад плоча плива леђно.
    Нама, пак, нису ваљали Титини зидови па смо почели да ратујемо.
    Нисмо се сјетили да је добар зид најбољи рат.
    Али није све изгубљено. Можемо ми још да ратујемо. Има се још шта изрушити. Све док не дођемо до козијих стаза.
    Онда ћемо хапсити и стријељати козе зато што брабоњају по стазама па народна војска не може да ходи својим епопејама.
    Тад неће бити ни Титиних зидова.
    Остаће само онај велики камени крст у ријеци Врбањи. Који је ту био и прије него је Врбања потекла из божије водене сисе.“

Оставите одговор на deki Одустани од одговора