Цвијановићева: Идемо у Вашингтон по кредит ММФ

Предсједник Владе Републике Српске Жељка Цвијановић истакла је данас у Бањалуци да ће са представницима Међународног монетарног фонда /ММФ/, крајем наредне седмице у Вашингтону, разговарати о условима кредитног аранжмана. "Видјећемо који су то услови и динамика. Наш циљ јесте да се дође до аранжмана који ће бити флексибилнији о питању рокова, односно интензитету прегледа који […]

петак, април 10, 2015 / 18:59

Предсједник Владе Републике Српске Жељка Цвијановић истакла је данас у Бањалуци да ће са представницима Међународног монетарног фонда /ММФ/, крајем наредне седмице у Вашингтону, разговарати о условима кредитног аранжмана.

"Видјећемо који су то услови и динамика. Наш циљ јесте да се дође до аранжмана који ће бити флексибилнији о питању рокова, односно интензитету прегледа који би требало да буде на шестомјесечној основи", рекла је новинарима Цвијановићева.

Она је нагласила да ће у Вашингтон на састанак са представницима ММФ-а путовати и министар финансија Републике Српске Зоран Тегелтија, те представници Владе Федерације БиХ.



0 КОМЕНТАРА

  1. Bilo bi najbolje, kada bi se dinio zakon, po kome ljudi kojima je narod „dao glasove na izborima“ da donose najvolje odluke, ako pomenu uzimanje kredita od zapadnih zelanaša, i uopšte bilo kakvo više zaduživanje, kome god iz vlasti padne na pamet ide na doživotnu robiju i ostatak života provodi iza rešataka. Jedino tako možemo se spasiti od izumiranja kao narod.
    To da se više nesposobna, šarlatanska, banditska vlasti zadužuje, presipa iz šuljeg zu prazno, da ne razvija privrde, ne gradi fabrike, ne povećava materijalnu proizvodnju više neće moći!
    Dosta je više bilo parazitizma i zajebavanja naroda bacajući mu pražinu u oči sa kreditima: Vreme je za čiste račune. Da vidimo kolike bi budžetsek plate bile bez uziamanje kredita. Ko će sada da vrati taj bezvrijedni novac koju su na ma sa zapada podvalili. Njih ništa nije koštalo da naštanacju miljarde dolara i da nam daju, čak u elektronsom obliku. Ali nas će koštati života dok taj novac sa kamatom stvorimo u materijalnoj proizvonji.
    Mi fabrike namamo, mi robe za izvoz nemamo, samo uvozimo.
    Kako da stovrimo robu za izvoz koja će otplaćivati kredite? Kredite i uzimaju da bi tim uvezeni novcem kupovali uvonu robu! A mi robe za izvoz izuzev sirovina nemamo.

  2. Na sva zvona najavljuju da idu po pare od MMF.Da li su se ikada zapitali kako će se te pare vratiti i ko će to učiniti.Danas niko ništa ne daje a da nema neki interes.Naravno da nisu.Njih to u školi nisu učili.Nisu ni to kako pare treba zaraditi i racionalno trošiti.I onda kažu da RS stabilno funkcioniše a sve se zasniva na kreditu.Proizvodnje gotovo da i nema.

  3. U ‘bemti, do koje mjere moraš biti očajan, kad poslije svih krupnih riječi upućenih na račun MMF zelenaša ideš puzeći da ih moljakaš za pozajmicu?!

    Jeste vidjeli kako vas Putin kulturno ispali a njega ste mislili levatiti… govnari jedni!

    I, šta sad očekujete, da će vam se zelenaši smilovati i imati obzira prema vašim nevoljama?!
    -Ćete ja da vi kažem kakav odgovor vam slijedi od velikog brata preko veliku baru bez da gledam u kristalku B-)

  4. vladislav, 11.04.2015. 01:24:12 [147171]

    Слажем се! Забранити задуживање и отплатити све дугове! Јер мени је животни сан да живим у Чаушесковој Румунији…

    Као што рекох већ једном – није проблем у задуживању; проблем је ако кредит за куповину пољопривредних машина, сељак потроши на курве и виски.

    „Mi fabrike namamo, mi robe za izvoz nemamo, samo uvozimo.”

    Ко је уништио фабрике? Странци или ми?

    А зашто увозимо? Чисто ’нако, или зато што постоји тражња за страном робом? Тјера ли ико нас – појединце – да бирамо увозно преко домаћег?

  5. змај огњени вук, 11.04.2015. 16:26:41 [147206]

    За дјела наших власти ја не сматрам одговорним те исте власти, већ народ – дакле, нас – који им то допушта и, штавише, поново их бира. Ја за дјела власти и у недемократским системима сматрам одговорним народ, али у таквим системима народ може бар покушати да се правда говорећи „Па, нисмо их ми бирали!”

    Исто вриједи и за увозничке лобије. Није крив лопов што те пљачка, већ ти што му након сваке пљачке опет дајеш кућне кључеве у руке.

  6. Народ је наиван, слабо писмен и политички потпуно неписмен. А властодржци су покварени, криминализовани и похлепни, али ја сам ипак за то да им се обезбиједи фер и поштено суђење.

  7. Alternativa MMFu je zaduživanje kod našiih banaka. Em je skupo, em je potrošnja bez ikakve kontrole, em izvuče i ono malo raspoloživog kapitala sa domaćeg tržišta.

    Dakle, MMF je dobra priča. Dobra i za vlast i za opoziciju, dobra za privredu. Možda nije za bankare jer super im je jednostavno pozajmljivati državi. Ne pate se.

  8. @ Karabaja, 13.04.2015. 08:30:13

    To bi podrazumijevalo štrajkove prosvjetara i vaspitača po vrtićima, policije i sudija, zdravstvenih i socijalnih radnika. Ne mislim da postoji kritična masa stanovništva spremna da se suoči sa takvom politikom i plati cijenu.

    Pored toga, nove tendencije u fiskalnoj i monetarnoj politici podrazumijevaju ubrzano zaduživanje.

  9. Što se tiče teze da je alternativa zaduživanju MMF, zaduživanje kod domaćih banaka, mogu samo da obavijestim sve neobaviještene da su te domaće banke odavno očerupali i da od njih nema ništa. Sve su na ivici bankrota. To je SNSD-u dobro poznato zato i puze pred MMF-om jer drugog izbora nemaju. Strašno je kad jedna navodno dobra banka u RS traži 40.000 KM na zajam od druge banke (isto tako propale).

  10. Задужени сиромашни народ, као и онеи који су се несвесни страви чног задиживања државе, које се никако и ничим не може вратии осим природним ресурсима, али пошто они одређују цене ресурса ни то неће бити довољно, неће ништа ни приметити.
    Народ као што није нитша необично ни приметиo када су је задуживали неће бити свена ни последица које ће поднети.
    А онда ће нагло доћи до страховитог погоршања услова живота, укунуће се здравствено осигурање, све ће се плаћати и све ће бити приватизовано, пензије ће толико опасти да ће моћи једва хлеб и нешто минимум лекова платити, цене ће почети да галопирајуће скачу, плате ће остати на истом, пашћже цена радне снаге, још више људи ће остати без после, продаће ЕПРС, остатак Телекома, путеве, железнице, мостове сву инфраструктуру. Зеланаши ће ући у земљу која ће тада коначно постати потпуно отворена и њихово колонијално влаништво. На нашој земљи страни окуптор, који је штампао безвредан новац и будалетинама из власти давао у виду кредита, да би ови тим новцем разигравали представу за народ, „Како се добро живи и без рада“, да би тако дуго владал преко издајом, почети градити своје електране, све реке ће преузети, све руднике ће запосести, сва налазишта нафте. А народ ће немоћно гледати, и онда ће бити јасно где их је Додик гурнуо за 20 година бусајући се у прса, бранећи их од муслимана. Све ће изаћи на видело али потпуну окупацију ниште неће моћи спречити. Живело 20 година паразитски, распинички, ништа не радећи. Ми смо једина земља у Европу у којој се живи без производње.

  11. Narodu je da oni uvoze kola sa Zapada pojeftino, sa malim
    carinama, i time mere nivo životnog standarda. Evo vlada RS ideo u Vašington da se zaduži kod MMF, time se hvale i to smaraju uspehom.
    Ne znam gde ćemo na kraju ovakvog parazitskog života završiti, vladi se niko ne suprotstavlja, ne postoje snage u društvu da kažu „Dostaje bilo zaduživanje“ da se stavi zabrana na dalje zaduživanje. Takođe su bezobrazno visoke plate budžtelija, prosek oko 1300KM. To je stravično, za budžtesko parazitiranje i rad na uništenjudržave i
    naroda da budu toliko plaćeno iz kredita kojim narod zadužuju. To je petostruko zlo! U Srbiji su prosvetarima koji su malu duplo manju platu nego kod nas smanjli plate, kod nas nikome na pada na pamet da bilo kome smanje plate. Mora se visokim platama napuniti PIO i Zdravстeni fond kad su pre 10-15 godinа poslali 100000 ljuдi u prevremenu panziju sa 50 godina. Tqako su gašenjem radnih mesta ljude
    penzinisali, ali prboblem je mnogo veći nastao kada je za poslednjih 15 godina izašlo 15 novih generacija iz škola sa kojim niko ne zna šta će, politika „svi na fakultete“ da se fakulteti omasove, unište i svedu na nivo srednjih škola bih ikakve selekcije i bez ikakvih profesorskih kadrova koji nešto znaju, je potpuno unuštila obrazovni
    sistem. Misliм da od budućih generacija neće biti niko bez završanog fakulteta.
    U doba postmoderne sve je virtuelno, ekonomija, novac, ljudi, obrazovanje, život, U RS je otvoreno na hiljade preduzeća za proizvodnju i prodaju magle, samo nije ni jedno koje projektuje i gradi fabrike. To je vrhunac kolonijalizma. Кod nas se virtuelnin novcem bez pokrića u zlatu 20 godina ovde sve kupuje, najviše ljudi, a onda i preduzeća, prirodni resursi… Narod se tako polakomio za tim virtuelnim novcem da je potpuno glavu izgubio
    u trci za njim. Pred njim su veliki izazovi i iskušenje. Ponuda uvezene bescariske robe je nikad viđena na ovim prostirma.

  12. Prije tačno godinu dana:

    Она је оцијенила да ће аранжман са ММФ-ом сигурно доживјети свој крај, с обзиром да су неке фазе тешко предвидиве у будућем периоду.

    „ММФ-ов кредит је увијек повољнији са аспекта каматне стопе, али је увијек веома неповољан када су у питању пратећи услови, који су често политичког карактера, често политички тешки и непроводиви“, рекла је Цвијановићева и додала да је јасно да ће аранжман са ММФ-ом бити тешко одржати у изборној години, као и сваки пут до сада.

    Цвијановићева је истакла да неће бити никаквих посљедица за Републику Српску ако дође до раскидања аранжмана са ММФ-ом, јер Српска има алтернативни извор финансирања, а успјела је и да повуче своја средства из „Електропреноса БиХ“.

    „Оно што је данас важно је обезбиједити да редовно извршавате своје обавезе, да редовно сервисирате свој дуг, да смањујете укупан ниво дуга, а не да га драстично повећавате“, навела је Цвијановићева.

  13. „Ne misliš valjda da se u reformu sistema penzionog osiguranja i usvajanje novog Zakona o radu trebalo kretati u izbornoj godini?“
    ——————————————————————

    Ne, misllim da se sa tim trebalo krenuti ranije, a onaj ko nije imao hrabrosti da to učini ranije, kada je do sredstava mogao doći lakše i uz manje rezova, očigledno je da neće biti sposoban da to uradi ni sada.

    Tvoje „fiksalno stabilno“ je sa tristo miliona većim dugom nego prije godinu dana – i to je rezultat kupovine glasova i radnih mjesta od administracije do elektroprivrede – djelo ljudi od kojih ti očekuješ reforme.

    Hajd da vidimo.

  14. Znam, Ex, komentarisao sam, ali sam i tamo govorio da si naveo dosta opštih mjesta, a malo, pardon nimalo, rješenja.
    2012. si bio protiv toga da CB ispunjava želje političarima, a sada bi ispunjavao Dodikove potrebe za doštampavanjem para.
    Pisao si o tome da se rate za otplatu duga smanjuju, a na kraju godine dug raste za trista miliona, nakon propasti ruskog kredita maca podvijenog repa ide tražiti inekciju od MMF-a, kada sam ti pokazao da entitet koji ima trećinu stanovništva i trećinu prihoda ima i dvije trećine ukupnog unutrašnjeg duga ti pričaš o tome da će vlast koja je taj dug napumpala sada ići u neke reforme.

  15. Ex, u posljednja tri komentara si odlično opisao sam sebe!

    „Slabo se mi ikako razumijemo. Ne odgovaraš na postavljena pitanja. Kada si suočen sa argumentima – širiš neku potpuno drugu priču“.

    Juče, kad sam te stjerala u ćošak s argumentima, ponašao si se upravo kao što si gore naveo (vađenje na SNSD)…ha, ha, ha…

    Paušalne priče o zaduživanju nikoga ne zanimaju…

  16. „Ne pišemo o CB, pišemo o MMFu. To su dvije različite teme. Da ti crtam?“
    —————————————————————–

    Različite teme – ne bu se baš složil. MMF će u aranžmanu propisati i kakvu politiku treba voditi CB i tu neće biti teorijske sanse za štampanje para – za šta si se ti ovih mjeseci zalagao.
    Naravno, tvoji argumenti o svakoj od ovih tema mogu i trebaju biti uzeti u svjetlu toga da si ti naprimjer, 2012. govorio da CB ne treba dati u ruke političarima, a sada nakon Dodikove ideje šveraš drugu priču, kao što si i 2013 pisao da rate povrata kredita prestižu nova zaduženja, a nikada se nisi osvrnuo na to da je od tada dug RS porastao za 800 miliončeka.

    Al barem si dosljedan u trenucima kada izgubiš nit tada uvijek – samo odjebeš.

  17. @ češnjak, 14.04.2015. 14:36:17

    Čitav niz netačnih navoda.

    1. Mi nemamo CB. MMF sarađuje i sa zemljama koje imaju CB. Smatram da i mi trebamo imati CB. Ovako gubimo milijarde maraka godišnje. Devizne rezerve su nam samo za godinu dana izgubile 30% vrijednosti izražene u dolarima ili juanima. Štampanje evra će nas i dalje koštati milijardama.

    2. Ne govorim ni sada da CB treba dati političarima.

    3. Zadužujemo se presporo. Što prije se izjednačiti sa evro zonom po pitanju duga. Pratiti njihov trend. Već sam predlagao šta raditi sa tolikim novcem. Podijeliti ga budžetlijama kao otpremninu.

  18. Ex,
    Ex,
    1. Neko me prevario, evo gledam cvaju iz džepa, na njoj piše Centralna banka Bosne i Hercegovine, mora da je ovo falsifikat jer ti kažeš da nemamo CB. Uostalom, i ja islim da nam trebaju jače institucije i da još više gubimo jer nemamo državnu vladu spremnu da sa dovoljnim kapacitetima reaguje na političke i ekonomske turbulencijE. Ta priča o gubitku u odnosu na dolar ili juan je samo politička buba o kojoj se ne priča kada euro jača. Evo, preuzimaš li ti rizik da kažeš da za šest mjesecu euro neće ojačati prema nekoj valuti, a oslabiti prema drugoj. To su špekulativne ocjene koje nemaju veze sa našim stvarnim mogućnostima da ulažemo u projekte i privlačimo investicije. To više zavisi od provokativnih ideja o rezolucijama o samostalnosti koje dodatno odbijaju investitore koji mogu poboljšati našu materijalnu bazu iz koje će ojačati i institucija CB.

    2. Ne treba im dati, ali treba ispunjavati njihove fiks-ideje kako da ukrpe belaj koji su napravili. Ne hvala.

    3. Zadužujemo se preko mjere, dug nam konstantno raste, a svake godine vlasti imaju neki izgovor da počnu sa reformama. Kažeš, podijeliti budžetlijama kao otpremninu. Znači, Dodik je u izbornoj godini zaposlio u željeznice i elektroprivredu stotine nepotrebnih radnika za koje sada trebamo dići kredit ili naštampati pare da ih se otpusti sa poslova na koje nisu ni trebali biti primljeni – i to taj novac treba raspoređivati Cvijanovićka za koju si ti na početku ovog njenog drugog mandata dok je još pričala bajke o ruskom kreditu tvrdio da je kompetentna.

  19. Ti nemaš veze s njima!? A mi mislili da si ti njihov portparol. Kad god Mile ispusti neki balon ti pišeš ekspozee u kojima detaljno objašnjavaš sve „pozitivne“ strane njegovih „genijalnih“ ideja. Jedna od tih genijalnosti je i štampanje novca.

    Pametan čovjek kad nema blage veze s nečim, kao što ti nemaš pojma o zaduživanju, šuti, a ne baljezga gluposti kojima možeo samo da se smijemo. Juče si pobjegao kad sam te stjerala u ćošak argumentima o Doboju (brže bolje si se prebacio na priču o pivu), a danas bježiš kad te „češnjak“ stjerao u ćošak argumentima o CB i MMF-u.

    Sve u svemu, PR SNSD-a, i to veoma, veoma loš.

  20. @ češnjak, 14.04.2015. 15:51:58

    Nemamo CB. Imamo valutni odbor. Razlika je ogromna, odbor je prost mehanizam a CB izuzetno složen i proračunat ekonometrijski sistem. Korist od CB bi se u našem slučaju mjerila milijardama. Sada toliko gubimo. Niti jedna druga navikana afera nije ni blizu tolikog gubitka.

    Da. Svakom budžetliji koji je spreman napustiti posao i sići sa narodne grbače treba isplatiti desetine hiljada maraka. Naravno da će se morati odreći državne službe do kraja života i da na njegovo mjesto niko drugi ne smije biti primljen. Njegov posao obavljaće njegove prekobrojne kolege. Investicija je to koja bi se nama kao društvu isplatila za 2-3 godine.

  21. Екс

    За Чешњака стварно мораш одвојити времена, тај је у стању у недоглед настављати расправу неком флуидном реториком која има врло мало или нимало везе са темом коју обично сам покрене.

    Прославио се компарацијом дуга ФБих и РС, па је устврдио да ФБиХ има процентуално много већи вањски, а РС унутрашњи дуг и наравно славодобитно закључио расправу. Заборавио да примети да је унутрашњи дуг изражен у милионима, а вањски у милијардама.
    ————————————————

    Што се тиче ове нарикаче, не постоји особа на Фронталу која се разбацује наводним компетенцијама, а да пише веће глупости.

    „Šta je to Vlada RS učinila da bi pomogla stanovništvu Doboja? Apsolutno ništa!“ – Иако је Добој био затрпан хуманитарном помоћи да је чак нису ни могли послагати, више је учинио Обрен који није био ту.

    „Fond solidarnosti je nastao otimačinom od plata zaposlenih ljudi. Dakle, pare iz tog fonda ne daje Vlada već građani RS.“ – Ово још додатно забрињава јер она изгледа сматра да владе деле новац из неког свог џепа, а да само ова наша прикупља порезе. И у реду, само не схватам како је радила у банци са таквим компетенцијама.

    „Obične gluposti kako bi se sva krivica za probleme u tom gradu svalila na Obrena i tamošnju lokalnu vlast koja je uzgred budi rečeno potpuno blokirana od strane entitetskih vlasti, sa više nego ograničenim budžetom… “ – Околне општине нешто раде, околне општине немају 330 запослених…јадан Обрен, након поплаве приоритет расписивање тендера џип.

    „Zato su i osnovali opštinu Stanari kako bi mogli da muzu sredstva, a Doboj blokadom dovedu u stanje potpune izolacije i gladi.“ – И то једногласно…сви се удружили контра Обрена. И СДС.

    И поред мноштва глупости које пише, прославила се употребом кроатизама попут „тко“ и „разина“, баш онима који не употребљавају нигде осим у Хрватској.

  22. ex,
    shvataš li da se taj argument o funkcionalnoj CB proteže i na cijelu vladu i sve državne institucije.

    „Navikane afere“ su upravo razlog zbog kojeg CB sve dok se institucionalni kriminal ne počne procesuirati i osuđivati, treba ostati ovako zauzdana jer tako opet proizvodi manju štetu nego da se dozvoli predatorima da se igraju sa CB.

    MMF je samo zaklon nesposobnim vlastima da sebi kupe malo vremena čineći tek onoliko reformskih poteza na koje su primorani bez obaveze da za te postupke preuzmu političku odgovornost. Ja naprimjer mislim da bi jednostavnij rješenje bilo jednostavno otpuštanje sa svih radnih mjesta koja su izmjenama sistematizacija u proteklih barem pet godina napravljena bez ikakvog razloga – i to bez otpremnina nego uz procesuiranje onih koji su dozvolili to zapošljavanje.
    Pa evo ti elektroprivreda, zar nije jednostavnije u zatvor strpati direktora i resornog ministra i otpustiti 600 besmisleno zaposlenih papaka u prethodnoj godini, a ne tim lezihljebovićima još dati deset hiljada da nako što su prespavali godinu dana na izmišljenom radnom mjestu idu kući.

    Nema reforme bez da odgovorni za greške odgovaraju pred zakonom.

    Mi još uvijek čekamo svog sanadera.

  23. Заборавио да примети да је унутрашњи дуг изражен у милионима, а вањски у милијардама.
    ——————————————————————-

    Biggy, hajdemo komparirati zaduženost, vanjsku, unutrašnju, ukupnu, po stanovniku, rast zaduženosti po godinama pa onda se nastavi fluidirati.

  24. Причали смо тада…па до чега смо дошли.

    Исто ти је танка прича о прирашају. Као и сви коментатори на Фронталу, што с разлогом што без, све лоше ствари више-мање везујеш за оне који ти политички не одговарају. Бесмислено је причати.

  25. Ex, na svako tvoje pitanje dobio si konrektan odgovor. Ako ti nešto nije jasno ponovi pitanje, ako treba nacrtaću ti i objasniti do u detalje. To što ti moji odgovori ne odgovaraju, e tu ti ne mogući.

    Koliko ti ne poznaješ situaciju u društvu najbolje govori to što se zalažeš za podjelu otpremnina budžetlijama. Ja bih te upitala sljedeće: koliko je novca potrebno za pokretanje obziljenijeg biznisa, koliko je budžetlija potrebno otpustiti da bi se ostvarili značajniji efekti, znaš li da je najveći dio budžetlija zaposlen u vrijeme vladavine MD (kako da otpusti svoje glasače u situaciji kad mu se glasačko tijelo osipa), znaš li da su privrednici reketirani, znaš da se radno mjesto u javnom sektoru plaća desetinama hiljada maraka…I na kraju, koja budala bi napustila sigurna primanja u javnom sektoru za koja se bore hiljade ljudi i pristala na plaćanje reketa bagri na vlasti?

  26. @ češnjak, 14.04.2015. 16:45:14

    CB je baška a sve ostale institucije pobaška. CB je ustavom propisana kao zajednika državna nadležnost u domenu monetarne politike. Tu svoju nadležnost CB ne obavlja.

    Tvoja ideja o prenosu nadležnosti na zajednički državni nivo je nešto potpuno drugo jer te nadležnosti i institucije već postoje na entitetskom/kantonalnom nivou. O ovome smo već pisali nekoliko puta ali tebi se nauk nikako ne prima.

    Praviš se nevješt kada pišeš o jednostavnim rješenjima. Dobro znaš da radnika koji ima ugovor na neodređeno vrijeme ne možeš otpustiti. Ako to učiniš, pokrenuće se sudski procesi a sudovi će presuditi u korist radnika. Državu će to koštati mašala para.

    @ Malina, 14.04.2015. 19:26:22

    Mangupišeš se a to ne priliči dami. Pitao sam za Doboj i realni sektor u Doboju. Zašto sve okolne opštine imaju ozbiljne firme i ozbiljne izvoznike a Doboj, nekadašnji regionalni centar nema niti jednog? Znaš li da jedno Petrovo izvozi daleko više od Doboja? Deset/dvadeset puta više. Znaš li da jedno Petrovo ima više radnika u realnom sektoru nego jedan Doboj? Znaš li koliko je stambenih zgrada u Doboju podignuto legalno, koliko je papire sređivalo usput a koliko ih je i dan danas sa nesređenim papirima? Zašto je to tako? Zašto to nije tako u okolnim opštinama? Znaš li koja je opština najviše širila svoje kancelarijske kapacitete za svoje budžtlije a istovremeno je ponajviše izgubila teritorije i stanovništva? Čiji odbornici imaju najveće plate?

    Evo odgovora na tvoja pitanja:

    1. Nema pravila. Ozbiljan posao se može pokrenuti i sa 10 hiljada i sa 10 miliona. Za softveraše i lon poslove dovoljan je relativno mali kapital.

    2. Šta su po tebi značajni efekti? Po meni je značajno i kada se riješimo jednog jedinog budžetlije. I kada jedan jedini siđe sa narodne grbače – mislim da je to dobro.

    3. Sve stranke bez ikakve razlike zapošljavaju svoje poslušnike. SDS se po tom pitanju nimalo ne razlikuje od SNSD. Ne treba tu praviti nikakve razlike.

    4. Mene niko ne reketira. Ne radim sa javnim preduzećima.

    5. Radna mjesta se ne plaćajju desetinama hiljada. Pretjeruješ. Cijena je u prosvjeti godinama bila 5000.

    6. Sigurna primanja u javnom sektoru će biti sve manja i sve manje sigurna. Cijenim da postoje budžetlije koje su dovoljno sposobne da se dokažu na otvorenom tržištu. Otrpemnina od 20, 30 ili 40 hiljada maraka bi mogla takvima biti primamljiva. Otpremnina je pomenuta u kontekstu poslovnih ideja. Opšteprihvaćeno je pogrešno gledište da mi ne znamo šta bi sa parama. Eto ja predlažem jednostavnu investiciju koja je isplativa za fantastične 3 godine – otpremnina budžetlijama. Pustimo ljude da se sami snadju.

    @ Веља Сикирица, 14.04.2015. 19:47:07

    Sadaku dajem samo bolesnu insanu i đuturumu. Ti mi više ličiš na nekog ko može volu rep iščupat. Sramota je da taki prose.

  27. „Praviš se nevješt kada pišeš o jednostavnim rješenjima. Dobro znaš da radnika koji ima ugovor na neodređeno vrijeme ne možeš otpustiti. Ako to učiniš, pokrenuće se sudski procesi a sudovi će presuditi u korist radnika. Državu će to koštati mašala para. „
    ——————————————————————-

    E vidiš, neće, ako prethodno procesuiraš pojedinca ili stranku koja ga je nepotrebno i nezakonito zaposlila, zato sam i spomenuo nezakonite izmjene sistematizacija koje su činjene da bi se uhljebili stranački kadrovi.
    Sve se može kad se hoće.
    Naravno, ako ne utvrdiš da je neko nezakonito postupao onda ništa..

    Kao i u slučaju Željke i papaka.

  28. @ češnjak, 15.04.2015. 07:18:52

    Kakvo bolan nezakonito zapošljavanje? Nema toga. Ništa jednostavnije nego stranačkog poslušnika zakonito zaposliti na državne jasle. To tvoje „sve se može kad se hoće“ je šuplja priča jer podrazumijeva promjenu Zakona o radu. A tu si na terenu koji forsira MMF a ja im se pridružujem. Nimalo jednostavan zadatak koji podrazumijeva direktan sukob sa sindikatima. Oni su duboko u vodama samoupravne tradicije a zagledani su u skandinavski standard. Uče od svojih norveških i švedskih kolega. Zaboravljaju da su Šveđani planeti dali najjače brendove.

  29. Današnji Zakon o radu omogućava otpuštanje radnika kad se poslodavac sjeti. Postoji bezbroj načina za to, i nema potrebe da se praviš da to ne znaš. Radnici su potpuno nezaštićeni. Nezakonito zapošljavanje je napr. kad zaposliš radnika čije radno mjesto nije uopšte predviđeno pravilnikom o sistemaizaciji radnih mjesta ili zaposliš radnika bez prethodno objavljenog konkursa. Složićemo se da takvih primjera ima mali milion.

    Koje to opštine imaju ozbiljene firme i ozbiljne izvoznike? Zbog svog posla detaljno pratim poslovanje svih značajnih firmi na području RS. Sve i jedna posluje u sprezi sa sadašnjom vlašću. Firma koja posluje u Petrovu, a kojom si ti toliko oduševljen, je formirana isključivo radi pranja para, i ona će već sljedeće godine (kad se ispune razlozi zbog kojih je i osnovana) otići u stećaj. Nažalost nije jedini primjer.

    Sa 10.000,00 KM se ne može pokrenuti nikakav ozbiljniji posao i samim tim je jasno da se ti ne baviš nikakvim privatnim biznisom jer bi morao znati za ovu činjenicu. Što se tiče lon poslova jadna je ona država koja strategiju svog razvoja bazira na ovim poslovima.

    Tebe niko ne reketira jer se ne baviš privatnim biznisom.

    Cijena radnih mjesta je značajno skočila. Raspitaj se! Za 5.000,00 KM možeš da kupiš eventualno radno mjesto čistačice.

    Znamo mi dobro šta bi sa parama. Problem je u tome što je stvoreno okruženje koje ti ne dozvoljava da se baviš privatnim biznisom na legalan način. Prošle godine sam imala investitora koji je želio da pokrene proizvodnju. Prvo reketiranje je bilo kod izdavanja ekološke dozvole, nakon toga je krenulo reketiranje od strane kojekakvih inspekcija… Na kraju balade, vlasnik je otišao u Federaciju i sada tamo posluje.

    I na kraju, danas ne postoji ni u razvijenim zemljama investicija koja je isplativa za tri godine. To ne postoji više ni na papiru, a kamoli u praksi, a posebno ne u RS!

  30. @ Malina, 15.04.2015. 08:27:15

    Postavio sam ti neka pitanja. Nisam dobio odgovor. Dobio sam šuplju priču i netačne navode.

    Postavila si i ti neka pitanja. Za razliku od tebe ja imam spremne odgovore.

    1. Ozbiljni izvoznici:
    Modriča – Rafinerija, PAMO
    Derventa – Sanino, Amika, Mehanika
    Teslić – Destilacija, Dević, Elgrad,
    Brod – Rafinerija, Adapteri

    2. Srbija izvozi više softvera nego malina. Za softveraše treba znanja i vremena. Para najmanje.

    3. Investicija u otpremnine budžetlijama se isplati i u kraćem roku. Mjesečno nas koštaju više od 2000 maraka.

  31. Ex,
    da budemo konkretni,
    evo podatak da je u elektroprivredi RS koja je u većinskom entitskom valsništvu je u toku prethodne godine zaposleno preko 500 novih uposlenika.
    Ko želi može bez problema provjeriti da li su ta radna mjesta na koja su novi primljeni postojala u sistematizaciji prije godinu dana ili prije četiri godine.
    Da li su zaposleni prema sistematizaciji?

    Ako se dokaže da je direktor, nadzorni odbor, ministarstvo… napravio nezakonitu, neracionalnu izmjenu sistematizacije onda ti novozaposleni nakon procesuiranja krivaca nemaju nikakva radna prava i ne mogu dobiti otpremninu.
    Ako očekujemo da taj proces provedu ljudi poput Cvijanovićke čiji se sin na isti način zaposlio u Elektroprenosu onda od toga nema ništa

    Zato ja govorim protiv nje, a ne nedajbože zato što mi je SDS draži – ova garnitura jednostavno nema ni kapacitet niti integritet da provodi reforme.
    Greške njihovih manipulacija i kupovina glasača se ne smiju plaćati tako što će se dizati kredit da se nezakonito nezaposleni plate da odu sa mjesta na kojima ionako nisu ništa radili.

    MMF neće dati pare za to, živi bili pa vidjeli.

  32. @ češnjak

    Ako misliš da je problem napraviti legalnu OISRM – varaš se. To se rješava za 10 minuta, prostim dizanjem ruku. Nova radna mjesta postaju legalna i pred svakim sudom zagarantovana. U Srpskoj je sasvim legalno i opravdano i racionalno i postalo je praksa da na jedno službeno vozilo idu i po tri vozača. I onda u tom jednom vozilu ta tri vozača vozikaju socijalne radnike koji naravno imaju vozačke dozvole. Ostatak vremena provode popunjavajući tikete.

    Koliko je novih radnika po komunalnim preduzećima, sportskim dvoranama, centrima kulture, domovima zdravlja i sl? Znaš li ti da je naša Vlada finansirala projekat novog zapošljavanja budžetlija? Bilo im je svejedno: finansirali novog budžetliju ili novog radnika u realnom sektoru!?

    Tih 500 radnika u EPRS se očas posla mogu opravdati evidentnim smanjenjem gubitaka na mreži i smanjenjem krađe… na primjer. Najlakše je opravdati zapošljavanje. Evo recimo naše lokalne vlasti nemaju niti jedan problem da opravdaju uvođenje naplate parkiranja ako se kroz tu naplate obezbijede plate službenim licima zaduženim za kontrolu iste. Oni se time hvale i napominju kako su riješili pitanje posla za neke boračke kategorije… po meni je to katastrofa i neviđena glupost. Nekome je to OK i sasvim opradano.

  33. Izvini, pod ozbiljnim izvoznicima ja ne podrazumijevam firme koje posluju s milionskim gubicima. Za mene ozbiljne izvozne firme nisu ni one firme koje se bave lon poslovima jer izvoze samo jeftinu radnu snagu i ništa više. To su klasična izrabljivačka preduzeća u kojima radnici rade uglavnom na minimalcu. Poštujem činjenicu da ipak zapošljavaju radnike, i ništa više.

    Ozbiljni izvoznici i uvoznici se nalaze u Federaciji BiH. Te firme su uzele zastupništva za gotovo sve značajnije proizvode koji si kupuju u RS, čak i za one koji se proizvode u Srbiji. Ako pogledaš pažljivije, nemamo nijednog značajnijeg distributera bilo kojeg poznatijeg brenda. Sve sistemske banke imaju sjedišta u Sarajevu, a na teritoriji RS se nalaze banke koje posluju na ivici bankrota (zahvaljujući vladajućim). Dakle, Federacija (odnosno Dragan Čović preciznije) bukvalno kontroliše sve finansijske tokove u RS.

    Slažem se za softveraše. Potrebno je tu puno znanja, a konkurencija je međunarodna. Oni koji imaju takvo znanje odlaze u Njemačku (primjera znam bezbroj) jer tamo zarađuju ogromne svote i nikom pametnom se ne ostaje ovdje gdje svoje znanje ne može ponuditi apsolutno nikom.

    Slažem se i s tim da nam se investiranje u otpremninu budžetlijama isplati. Postoji samo nekoliko ALI: gdje naći novac za otpremnine, kako dati otkaz svom glasačkom tijelu, kako spriječiti domino efekt nezadovoljstva i pada potrošnje…

  34. ex-1978, 14.04.2015. 10:02:33 [147307]
    @ češnjak, 14.04.2015. 09:56:56

    Ne misliš valjda da se u reformu sistema penzionog osiguranja i usvajanje novog Zakona o radu trebalo kretati u izbornoj godini?

    Srpska je 2014. završila fiskalno stabilna. Ostvarila je cilj. Vrijeme je za novu stranicu. Reforme.
    …………………………………………………………

    ex-1978, 15.04.2015. 10:49:02 [147371]
    @ češnjak
    U Srpskoj je sasvim legalno i opravdano i racionalno i postalo je praksa da na jedno službeno vozilo idu i po tri vozača.
    Znaš li ti da je naša Vlada finansirala projekat novog zapošljavanja budžetlija?
    ………………………………………………………..

    Pa upravo ti ja o tome i govorim.
    U prvom postu kažeš da je ostvarena fiskalna stabilnost i da slijede reforme, a u drugom mi kažeš da je ta vlade od koje očekuješ reforme već osam godina kreirala takav sistem. Koliko su oni u tim mandatima imali neizbornih godina?
    Ja samo kažem da lljudi koji su stvorili taj sistem u kojem se za deset minuta izmisli pet stotina radnih mjesta nije sposobna i neće provesti nikakve reforme.

    A o tome da „fiskalno stabilnom“ nazivaš godinu u kojoj je dug porastao preko 300 miliona, a da nij kreirana nikakva investicija niti reforma koja bi opravdala taj dug – e, to je druga stvar.

  35. @ Malina

    Ne odgovori ti meni ništa povodom onih silnih pitanja o Doboju. Reci mi bar koliko si vremena i radnih dana ove godine provela tamo?

    Pisao sam o trci u zaduživanju i o činjenici da je EU sprintom krenula američkim stopama po tom pitanju. Mi naravno slijedimo potpuno drugačiju priču i cijenu te priče plaćamo milijardama maraka godišnje.

    Kad porediš FBiH i Srpsku po pitanju uvoznika i distributera valja uzeti u obzir prostu činjenicu o urbanoj infrastrukturi. FBiH je od 5 gradova u BiH dobila 4. Distributeri vole gradove, zar ne? Pored toga Hrvati iz Hercegovine imaju prirodan posebno povlašten položaj. Holbruk je na te injenice ozbiljno računao kada je planirao da Srpska nestane i utopi se.

    @ češnjak

    Fiskalna stabilnost podrazumijeva redovne plate budžetlijama. Ništa više od toga. Mi smo se znali suočavati sa višemjesečnim kašnjenjima.

    Što se tiče porasta duga – smiješno je malen kada se uporedi sa situacijom u okruženju i EU. Nekoliko puta više smo izgubili na kursnim razlikama nego što smo povećali dug. Dug su povećale opštine, fondovi, javna preduzeća… ulagalo se i u infrastrukturu.

  36. ex-1978, 15.04.2015. 10:49:02 [147371]

    „Ako misliš da je problem napraviti legalnu OISRM – varaš se. To se rješava za 10 minuta, prostim dizanjem ruku. Nova radna mjesta postaju legalna i pred svakim sudom zagarantovana.”

    Не може се закон ретроактивно примјењивати. Ако се закон промијени накнадно, то не значи да закон није прекршен нити да се одговорнима не може судити.

  37. Na koja silna pitanja o Doboju ti nisam odgovorila? Možeš li ih taksativno nabrojati?

    Zaduživanje u EU i zaduživanje kod nas su dva različita pojma koji se razlikuju ko nebo i zemlja. Ne može se porediti nekontrolisano zaduživanje radi krpljenja budžetskih rupa i zaduživanje u svrhu investiranja, odnosno stvaranja nove vrijednosti, novih radnih mjesta, privrednog rasta….

    Kad se govori o zaduživanju treba uzeti u ozbir snagu ekonomije, vrstu investiranja, devizne i sve druge rezerve s kojima zemlja raspolaže …. Treba li napominjati da mi stvarnog realnog sektora nemamo, da ne proizvodimo visoko profitne robe, da više nemamo kvalifikovanu radnu snagu jer je ista stradala u ratu, napustila zemlju, nezaposlena…

    Kad ćeš već jednom shvatiti da se zaduživanje u EU ne može posmatrati na tako površan način kao što ti to radiš?

    Imaš li ti pojma šta se dešava s Grčkom? Prouči primjer Grčke pa se javi.

  38. @ Malina

    Ne mogu ti više ponavljati pitanja. Smor mi je.

    Politika zaduživanja u svijetu se drastično promijenila od 2008. do danas. Okrenula se naopačke. Ne mislim da tu politiku posmatram površno. Preduzetnik sam kome je CRK na nuli. Duplo golo. Dugu prilazim oprezno.

    Tvoje ocjene o našim prilikama su paušalne. Odraz su tvoje rezginiranosti, nisu naše ogledalo.

    Grčka? Prosto je jednostavno – kolijevka demokratije je godinama živjela mnogo bolje nego što je to objektivno zasluživala. Stvar se zahuktala povodom Olimpijade. Ogromne penzije, 13. i 14. plata, naknada za redovan dolazak na posao i slične gluposti polako dolaze na naplatu. Deriznosačtingezafrilanč.

Оставите одговор на ex-1978 Одустани од одговора