Чубриловић: Премошћавање Саве почетком идуће године

Изградња моста на Сави, који би требало да повеже аутопут Бања Лука – Градишка са аутопутем Београд – Загреб и тако Бањалуку увеже у европску путну мрежу, требало би да почне почетком наредне грађевинске сезоне, најавио је министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић. Он је истакао да је са Хрватском постигнут договор о условима […]

среда, август 25, 2010 / 07:53

Изградња моста на Сави, који би требало да повеже аутопут Бања Лука – Градишка са аутопутем Београд – Загреб и тако Бањалуку увеже у европску путну мрежу, требало би да почне почетком наредне грађевинске сезоне, најавио је министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић.

Он је истакао да је са Хрватском постигнут договор о условима под којима треба да се гради мост на Сави, те да је обавеза РС да учествује 50 одсто у финансирању цијене изградње.

"Заједничка комисија одабрала је тип моста, као и пројектанте. `Хрватске цесте` воде пројекат, који ће урадити Грађевински факултет у Загребу. Очекујемо завршетак пројекта, као и услове под којима тендер за одабир извођача радова може бити расписан до краја ове године, како би сама изградња почела почетком грађевинске сезоне наредне године", пише бањолучка штампа.

Говорећи о хрватским интересима за завршетак моста на Сави, Чубриловић је рекао да ће велики дио Хрватске користити саобраћајнице, па уколико буде изграђен планирани дио аутопута преко Гламоча према Сплиту, тај мост ће увезивати и ту дионицу.

Министар саобраћаја и веза РС подсјетио је да је помоћ са нивоа БиХ у покушају договарања са Хрватском изградње овог моста била минимална, наводећи да је добра воља изостајала, нарочито у вријеме док је министар транспорта и комуникација БиХ био Божо Љубић, а да ни неки људи из РС који су били у врху тог министарства, нису били претјерано заинтересовани да помогну у овом послу.

Бранко Докић, предсједник Комисије за саобраћај и комуникације парламента БиХ, рекао је да је још 2004. године с хрватским министром мора, промета и инфраструктуре Божидаром Калметом потписао документ којим је регулисана изградња моста на Сави, када се хрватска страна понашала веома коректно.

"Хрватска се обавезала да уради пројекат и направила је петогодишњи план, који је предвиђао и изградњу саобраћајнице од девет километара до Окучана, тачније до спајања с аутопутем Београд – Загреб. Изградња те саобраћајнице била је услов за кредитирање од Европске банке за обнову и развој. Евидентан је застој у посљедње вријеме, али разлог за то заиста не знам", рекао је Докић.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *