Чубриловић: 31. марта разговори о расписивању тендера

БАЊА ЛУКА – Министар саобраћај и веза Републике Српске Недељко Чубриловић најавио је да ће 31. марта бити одржани завршне разговори са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком на којима ће бити одређен тачан датум расписивања тендера за извођење радова на дионици аутопута Прњавор – Добој, за чија ће средства Влада […]

недеља, март 27, 2011 / 09:55

БАЊА ЛУКА – Министар саобраћај и веза Републике Српске Недељко Чубриловић најавио је да ће 31. марта бити одржани завршне разговори са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком на којима ће бити одређен тачан датум расписивања тендера за извођење радова на дионици аутопута Прњавор – Добој, за чија ће средства Влада РС бити гарант.

"За дионицу Бања Лука – Прњавор и Добој – Јакеш биће расписан тендер за конценсионара односно јавни позив, тако да ћемо имати додатних 45 дана да обавимо консултације који ће од понуђача бити најповољнији и за једну и за другу врсту посла. У овом припремном периоду урадили смо велики посао, имамо завршену експропријацију, пројекат, на једном дијелу главни, на другом за уговарање посла. Сада су се стекли услови за расписивање ове врсте тендера, што раније није био случај", нагласио је Чубриловић.

Он је објаснио да су се услови за учешће у овом надметању приближили домаћим компанијама, али с обзиром на услове од кредитора мора се провести процедура. "Дијелећи дионицу Прањавор – Добој на четири лота, покушали смо да домаћим компанијама омогућимо да равноправно учествују на том тендеру, али је сигурно да ће посао добити најповољнији понуђачи", нагласио је ресорни министар.

Чубриловић је објаснио да домаћим превозницима нико унапријед није могао да обећа да ће бити укључени у дијелу посла за који су оспособљени да раде, јер се мора поштовати Закон о јавним набавкама.

Он је изразио очекивање да ће дионица аутопут Бањалука – Градишка бити завршена крајем јуна без моста и комплетиране петље у Маховљанима, како би у јулу саобраћај на аутопуту могао бити пуштен у функцију.

"Уговорена цијена на овој дионици била је око 2,9 милиона евра по километру, а укупна цијена коштања 3,4 до 3,5 милиона евра по километру. То је испод цијене у окружењу и када би та цијена била и на дионици Бањалука – Добој и Добој – Јакеш била би сасвим прихватљива", рекао је Чубриловић синоћ за бањалучку Алтернативну телевизију.

Министар је нагласио да је поднесена тужба против словеначке компаније ЦПМ, која није испунила уговор о потконцесији за лот један аутопута Бањалука – Добој који је потписала са Владом РС у августу прошле године, те да одштетни захтјев износи седам милиона евра.

"Поступак је у току. Имамо увјеравања да ћемо успјети да наплатимо штету из стечајне масе словеначке фирме, али нисмо сигурни да ли ће бити овај износ или неки други", рекао је Чубриловић.

Говорећи о ситуацији у Жељезницама РС, министар је нагласио да су жељезнице опште добро, власништво Владе РС која мора да брине о том систему. "Жељезнице на неки начин значе и државност. Жељезничики саобраћај треба ријешити на неки начин да ли кроз акзице на гориво или из буџета сасвим је свеједно. Да ли ће акзице бити уведена намјенски за инфраструктуру није познато, јер се Влада о томе још није изјаснила", објаснио је Чубриловић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ma zasto ce nam taj neki, kako se ono kaze, a da tender.
    Najbolje je da i dalje gradi Stankovic sa svojim povezanim firmama.
    Pa zar nije ministar izjavio – vidi iznad:
    „Уговорена цијена на овој дионици била је око 2,9 милиона евра по километру, а укупна цијена коштања 3,4 до 3,5 милиона евра по километру. То је испод цијене у окружењу“

    P.S.
    S.S. nam je posto strucnjak i za tunelogradnju pa mozda i mi ugledamo svjetlo na kraju tunela…

Оставите одговор