Црнобијела седмица: ШУМСКЕ ЈАГОДЕ (SMULTRONSTALLET)

Дјело творца црно-бијелих филмова, који нијесу ни испразни, ни досадни. И то не само ако волите драму. Једино гдје боја издаје, јесте дах старовременског размишљања. И за умјетнички филм данашњице (а камо ли комерцијални), има исувише филозофских и теолошких промишљања, те интелектуалног елитизма. Позоришан приступ, без много улога, примјењен и у Бергмановом Седмом печату. Главни […]

недеља, децембар 18, 2011 / 05:12

Дјело творца црно-бијелих филмова, који нијесу ни испразни, ни досадни. И то не само ако волите драму.

Једино гдје боја издаје, јесте дах старовременског размишљања. И за умјетнички филм данашњице (а камо ли комерцијални), има исувише филозофских и теолошких промишљања, те интелектуалног елитизма.

Позоришан приступ, без много улога, примјењен и у Бергмановом Седмом печату. Главни лик је 78 година стар љекар, Еберхард Исак Борг. Треба добити признање почасног доктора, у Лунду. У ноћи пред пут усни кошмар, који је данас у антологији свјетског филма. Зато не иде авионом, већ колима; у чему му се придружује снаха.

Путујући, долази до рекапитулације живота; коју је покренуо мирис и призор јагода. Смјењују се флешбекови, и епизоде путовања, кристалишући слику Борговог карактера. Матори намћор, или људско биће које треба разумјети? Проблематишући живот уопште. Преживјевши садржајан дан, усни у синовљевој кући. Сања да тражи мајку и оца, као пренесено значење смрти.

Дефинитивно није узалуд погледати. Можда понајвише зато што открива прошлост, у сегменту гдје је боља од садашњице.

 

(Редитељ: Ингмар Бергман; Улоге: Виктор Сјостром, Биби Андерсон, Ингрид Тулин)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *