Црнадак: Услов Владе РС о транспортној заједници немогућ испунити

Министар иностраних послова у Савјету министара БиХ Игор Црнадак сматра да је немогуће испунити услове које је Влада Републике Српске поставила за прихватање Нацрта уговора о оснивању Транспортне заједнице Југоисточне Европе.

уторак, јул 11, 2017 / 18:38

"Влада Републике Српске заправо не прихвата Транспортну заједницу јер услове које је поставила немогуће је испунити и они то знају", тврди Црнадак.

Он сматра да се таквим закључком, успорава регионална сарадња и на неки начин неуспјех предстојећег Самита земаља западног Балкана у Трсту.

"Влада Републике Српске, успорава регионалну сарадњу и жели да нових пет пројеката и 50 милиона евра не дође у БиХ и Републику Српску само да би све представили као неуспјех Савјета министара БиХ и Савеза за промјене", рекао је Црнадак Срни.

Он сматра да ће оваква одлука Владе Српске онемогућити приступе фондовима и бројним грантовима за инфраскруктуру.

"Након данашњег закључка Владе Републике Српске размислићу још једном да ли је вриједи пратити у таквом самоубилачком понашању и видјети да ли има шансе да се ситуација промјени до сутра и донесе одлука о транспортној заједници", каже Црнадак.

Влада Републике Српске прихватила је данас Нацрт уговора о оснивању Транспортне заједнице Југоисточне Европе под условом да Савјет министара БиХ усвоји закључак којим ће се утврдити да у дефинисању ставова у име БиХ, који ће бити презентовани у оквиру Секретаријата Транспортне заједнице, учествују три надлежна министарства – Министарство комуникација и транспорта БиХ, Министарство транспорта и комуникација ФБиХ и Министарство саобраћаја и веза Српске.

Влада прихвата Нацрт уговора уколико тако усаглашене и дефинисане ставове наизмјенично презентују и заступају надлежни министри Савјета министара, ФБиХ и Републике Српске, по систему ротације.

Влада Републике Српске сматра да је одредбе Уговора потребно прецизније дефинисати, а Протокол два, допунити одредбама о заштити тржишта до коначног уласка БиХ у ЕУ и дефинисања надлежности Регулаторног управног одбора, саопштено је раније данас из Бироа Владе Српске за односе са јавношћу.

Из Владе подсјећају да ни у једном тренутку нису били против потписивања овог споразума, него су се примједбе односиле искључиво на услове и обавезе из соразума, које Република Српска и БиХ у овом моменту нису способне преузети.

(СРНА)



5 КОМЕНТАРА

  1. Hoće li neko pokušati ovu papazjaniju malo rasvijetliti i obrazložiti? Ministar saobraćaja Srpske pominje tehnički detalj o brzinama na našim prugama i nekakve penale ukoliko vozovi budu vozili sporije? Da nisu u SM ‘ladno prihvatili i pokušali nametnuti obaveze koje Željeznice Srpske ne mogu ispuniti? Hoće li sutra mađarski i hrvatski vozovi za Ploče naplaćivati skupe penale?

  2. Такође,

    нико се посебно не труди да разјасни чињеницу да Савјет Министара себи жели да приушти да он одлучује куда ће паре ићи.

    Врло је јасно да ће од 500 милиона евра колико би требало да потроши Босна и Херцеговина, 10% (50 милиона) бити донација,а 90% (450 милиона) кредитно задужење.

    Зашто би РС пристала да враћа трећину дуга (150 милиона) за пут који повезује Сарајево са ЕУ и морем?

    Ништа не потписивати док се не изгради мост у Градишци!

    1. Не само да се прво обезбједе паре и ријеши са Хрватском убрзана градња моста у Градишци, него и да се гдје ће те по мени имагинарне паре бити потрошене?

      По мени треба направитим мали експеримент са федералцима и странцима, другим ријечима, треба наши да предложе да се уложи једно 350 милиона евра у наше трасе-ево нпр. у брзе пруге Српске, а да враћамо трећину дуга, или око 170 милиона евра, све то у име овог споразума и добре сарадње унутар БиХ.

      Да видимо реакцију из Федерације да ли су за такав споразум?

  3. Да би се Сарајево повезало аутопутем са Европом потребно је да се изгради само траса од Зенице до Јоховца (неких 90-100 км) и ето их у ЕУ.
    Наравно, путем преко моста у Градишци и Деветим јануаром.

Оставите одговор на апостроф Одустани од одговора