Брендови: Гугл први, Кока кола испала из топ 10

Најпознатије безалкохолно пиће на свијету Кока Кола више се не налази међу десет најбољих свјетских брендова, показала је анализа консултантске куће Бренд Фајненс о ранг листи 500 брендова на свијету. Прошлогодишњи губитак од девет милијарди долара те чињеница да је међу потрошачима све снажнији тренд кориштења тзв. здравих пића, утицали су на то да је […]

среда, март 23, 2011 / 16:59

Најпознатије безалкохолно пиће на свијету Кока Кола више се не налази међу десет најбољих свјетских брендова, показала је анализа консултантске куће Бренд Фајненс о ранг листи 500 брендова на свијету.

Прошлогодишњи губитак од девет милијарди долара те чињеница да је међу потрошачима све снажнији тренд кориштења тзв. здравих пића, утицали су на то да је Кока Кола пала на 16. мјесто.

Интернет претраживач Гугл је ове године постао први бранд са вриједношћу од 44 милијарде долара. На другом мјесту је Мајкрософт, још једна компанија која представља нове технологије.

Ај-Би-Ем је на четвртом мјесту, а Епл, који је прошле године био на 20. мјесту, сада је на осмом, начинивши огроман помак захваљујући иновативном дизајну, оданим потрошачима и одлично одрађеним маркетиншким активностима.

Чињеница да се међу првих десет брендова налази седам компанија које пружају комуникацијске услуге и ИТ, а тек један класичан трговачки ланац Волмарт говори и о промјени захтјева друштва.

Ања Бајер Минкара, бренд консултант из компаније Бренд доктор, каже да је за одређивање вриједности бренда врло битна емоција код потрошача.

"Гугл је примјер позитивне емоције и функционалности, користан је, а стално брине о својим корисницима, нуди им стално нови дизајн и садржаје. Због тога се и догађа да, на примјер, вриједност бренда Еич енд Ем расте, што се може приписати рецецији, али је битно уочити и да вриједност бренда Луј Витон расте, што значи да су потрошачи и у кризи спремни да издвоје за добар бренд", рекла је она.



Оставите одговор