БиХ: Годишње више од 3 000 жалби због кршења људских права

Омбудсман у БиХ је прошле године запримио 3 298 жалби грађана због кршења људских права, тако да се, с преносом жалби из претходних година, у раду налазило 5 287 жалби, рекла је данас у Сарајеву помоћник омбудсмана за људска права БиХ Емина Халиловић. На округлом столу о теми "Људска права и правосуђе у БиХ" Халиловићева […]

петак, јун 3, 2011 / 15:27

Омбудсман у БиХ је прошле године запримио 3 298 жалби грађана због кршења људских права, тако да се, с преносом жалби из претходних година, у раду налазило 5 287 жалби, рекла је данас у Сарајеву помоћник омбудсмана за људска права БиХ Емина Халиловић.

На округлом столу о теми "Људска права и правосуђе у БиХ" Халиловићева је навела да је у односу на 2009. годину, дошло до повећања жалби за 60,33 одсто, што је резултат окончања спајања БиХ и ентитетских омбудсмана, али и враћања повјерења грађана у ову институцију.

"Нажалост, жалбе које се односе на функционисање правосуђа су најчешће оправдане и указују да се права странака крше од нивоа власти који се сматра најјачим механизмом заштите у једном демократском друштву", истакла је Халиловићева, додавши да је неопходно предузети мјере у области правосуђа, с циљем постизања његове ефикасности.

Она је рекла да омбудсмани сматрају да је потребно предузети додатне напоре да би се зауставило даље кршење људских права у случајевима новорегистрованих предмета у судовима и то на начин да се ови предмети узимају у рад одмах,а да се предмети запримљени раније узимају у рад хронолошки, како су и регистровани, уз ангажовање одређеног броја додатних судија.

"И систем управљања предметима у судовима, такозвани ЦМС систем, значајно ће допринијети постизању веће ефикасности и транспарентности у судовима, јер омогућавају странкама да саме провјере стање свох предмета у суду", навела је Халиловићева.

Она је рекла да је највећи број од укупног броја запримљених жалби регистрован у Одјељењу за грађанска и политичка права и њих 652 се односило на неефикасност правосуђа, а 512 жалби се односило на управу.

Халиловићева је рекла да су прошле године омбудсмени укупно ријешили 1 615 жалби, од чега је највећи број жалби, 868 ријешен у Одјељењу за грађанска и политичка права, који је лани запримио 1 861 жалбу, а из 2009. године пренесено је 160 предмета.

Халиловићева је истакла да је у овом одјељењу и даље присутан велики број жалби који су, с обзиром на мандат омбудсмана, неприхватљиве у случајевима када постоји сумња у повреду људских права које су починили судови, управа и полиција.

"Највећи број жалби претходних година се односи на повреду права на доношење одлуке у разумном року", рекла је Халиловићева, додавши да је институција омбудсмана у 2010. години запримила, што се тиче правосуђа, 652 предмета који се односе на рад судова у БиХ и у односу на 2009. годину број жалби у овој области је удвостручен.

Жалбе запримљене у институцији омбудсмана које се односе на рад правосуђа могу се подијелити на оне у којима се странке жале на непредузимање предмета у рад код првостепених судова и незаказивање главних расправа.

Такође, ту су и жалбе у којима се странке жале на другостепене правосудне органе због дужине трајања доношења одлука по жалби, жалбе због дужине поступка на ентитетским врховним судовима, те оне које се односе на немогућност извршења судских пресуда.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *