Бања Лука: Град уписао примједбе у свеске, да ли ће и у буџет?

У сали дворане "Обилићево"(Јазавац) у Бањој Луци одржана је посљедња у низу јавних расправа о буџету Града за 2012. годину. Како сазнајемо са лица мјеста, према најавама, најгласнији у изношењу примједби и критика на ставке у буџету Бање Луке за 2012. годину били су чланови савјета МЗ Старчевица и Обилићево. Како год, чини се да […]

понедељак, новембар 14, 2011 / 20:37

У сали дворане "Обилићево"(Јазавац) у Бањој Луци одржана је посљедња у низу јавних расправа о буџету Града за 2012. годину.

Како сазнајемо са лица мјеста, према најавама, најгласнији у изношењу примједби и критика на ставке у буџету Бање Луке за 2012. годину били су чланови савјета МЗ Старчевица и Обилићево.

Како год, чини се да су службеници Градске управе на Јавну расправу дошли у функцији пописивача грађанских примједби и…ништа више, или како је то рекла начелница градскoг oдјељења за финансије, Радмила Стојнић, они су ту дошли, "не да дају одговоре, него да представе ставке".

A jeдно питање је било, парафразирамо: "Ако ми сад предајемо листу на којој се налазе практично сви проблеми које смо пописали прошле године, и додамо још неке, а рјешава се ccа 2 проблема годишње, значи ли то да их нећемо ријешити све за 120 година"?

Зашто се онда догађај уопште зове Јавна расправа?

Како је најављено, организација и одржавање јавних расправа треба да обезбиједи размјену информација између представника Града Бања Лука и грађана, мјесних заједница, удружења грађана и других организација које дјелују на подручју града, о планираним активностима локалне управе за 2012. годину, а у циљу што ефикаснијег и бржег рјешавања проблема од заједничког интереса на територији града.

Већ су одржане расправе у Банском Двору, Крупи на Врбасу, Пискавици и Лазареву.

Од стране представника МЗ Старчевица и још неких градских мјесних заједница, била је најављена жустра расправа о плану расподјеле средстава за наредну годину а људи су позивани путем друштвених мрежа да сукључе и дођу на расправе. Углавном су у питању она насеља, односно мјесне заједнице, која су извјесном контрареволуцијом непосредне демократије, престала да буду под контролом владајуће већине и партија уопште; о чему је Фронтал први писао.

Буџет Бање Луке, који можете прочитати овдје, крије неке веома интригантне ставке, којима сљедују шестоцифрени износи, као што су: текуће одржавање – 5,2 милиона КМ; 1,2 милиона за запослене у дворани Борик; неколико милиона за "стручне услуге"; 70.000 КМ мјесечно за одржавање Олимпијског базена…

Град и начелници одјељења имају рок од мјесец дана да одговоре на примједбе које им стигну писменим путем, а јавне расправе се снимају у аудио формат.



0 КОМЕНТАРА

  1. Joш једном хвала Фронталу што прати дешавања на локалу!

    Био сам активни учесник расправе и У Банском двору у петак и вечерас у Обилићеву. У оба случаја је буџет излагала г-ђа Радмила Стојнић, начелник одјељења за фунансије ГУ Бања Лука.Док је у петак одговарала на готово свако питање, вечерас се одлучила да не улази у дискусију. Али уопште гледано, била је коректна и коректно је саслушала и многе (за градске власти) неугодне примједбе. У петак сам међу публиком примјетио г-ђу Марицу Славнић, начелницу службе за послове Скупштине града и градоначелника, а вечерас и г-дина Буду Балабана.

    Низ је примједаба на организацију и провођење ових јавних расправа. Прво, нису обавјештени чак ни чланови савјета МЗ-а. Наш потпредсједник је сазнао у четвртак, а расправе су почеле у петак. Онда је обавијестио нас остале, али то је била ствар његове добре воље. Никакве плакате нисмо добили, а нисмо смјели сами да их штампамо да не бисмо били кажњени од комуналне полиције, јер их не смијемо постављати по аутобуским стајалиштима, која су најпогоднија да се позову широке масе.

    Али и поред тога, људи су незаинтересовани. Можда би дошли да смо припремили неки шатор с воловима и пјесмом и пивом.

    У петак, у Банском двору је било присутно једва педесетак људи. Ја сам се опредјелио да критикујем опште ставке у буџету, невезано за МЗ-е. Јавили су се за ријеч само предсједник МЗ Ада и МЗ Дебељаци. Био је ту и Дакић из Центра за животну средину. Могле су се чути критике буџета, али и начина организовања јавних расправа. Г-ђа Стојнић је одговарала директно на нека питања. Нема говора о расправи, јер нема интеракције међу учесницима. Чини се да је (како и у тексту горе пише)циљ задовољавање форме, док садржај расправа иде у други план. Чисто да се задовољи неко пуко право грађана да нешто кажу, да истресу муку из себе. Мислим да ниједном захтјеву без писмених молби и досађивања надлежним неће удовољити, тако да је питање сврсисходности ових расправа.

  2. За вечерашњу расправу смо од четвртка позивали познанике и грађане, али је чињеница да су незаинтересовани или што је још горе, не вјерују да ће им ико више ријешити проблеме. Ја сам скренуо пажњу људима који живе у бараци на Ребровачком гробљу да их бар пола мора доћи да стану иза захтјева (а буквално им прокишњава и капа за врат вода готово свима – има их преко 100), као и становницима улице Косте Јарића, којима желимо ријешити највише проблема, али је дошло по 3-4 човјека.

    Поставља се питање да ли су ти људи заслужили боље?

    Било је ипак, преко 150 људи вечерас. Нас смо чак четворица само из МЗ Старчевица узели учешћа у расправи, а осим нас, још 5-6 људи са Старчевице је говорило. Надам се да смо оправдали повјерење које смо добили. Говорили смо о конкретним проблемима.

    Мислим да је велики проблем прерасподјела средстава. За инфраструктурне пројекте се издваја јако мало, тако да заиста требамо чекати 50-100 година да се ријеше сви приоритети које смо навели, под условом да се не јаве нове потребе. Овај кров што прокишњава не може да чека, као ни клизишта у нашем насељу. Не само да прокишњава, већ свакодневно гледамо људе на контејнерима. Многи су гладни, а нико ни не помишља да се прошири капацитет јавних кухиња и отворе нове. Кажу „Криза је!“. А зашто онда не подјелимо сви терет кризе? Не би их страшно погодило да се за 10% смање лична примања запослених у ГУ, тих скоро 4 милиона КМ уштеде би многима могло донијети један оброк дневно. А огроман је број одбијеница људи који су аплицирали за кориштење услуга јавних кухиња.
    Кад се крешу расходи, прво страдају спорт, култура и сиротиња. А зашто уопште да крешемо расходе? Размишља ли ико како повећати приходовну страну? Рекао сам им да је буџет Граца (који имају становника приближно колико и Бања Лука) око 900 милиона КМ (13-14 пута више него БЛ).
    Ми не можемо чекати 100 година да људи који живе 2 км од центра добију асфалт, расвјету и канализацију. Само се ући центар шминка и то 2-3 улице. Кастел је већ у распаду. Донио сам им на А3 папиру колаж слика руинираних степеништа и неасфалтираних и неосвјетљених улица да окаче на зид у соби 16, како би сви посјетиоци видјели. Па у неким селима, 40 км од Бање Луке је боља инфраструктура.
    Подсјетио сам их и на обећање г-дина Предсјеника РС како су приоритети школа и вртић на Старчевици, чисто да знају да нисмо кратког памћења и да ће им то бити пресудно у предизборној кампањи.

    И још нешто, не желимо ми да се отимаод других МЗ-а и даје грађанима наше, јер су готово све угрожене.
    Могла би се скинути ставка 850 000 КМ за одржавање Олимпијског базена или за стручне услуге 5-6 милиона КМ, за текуће потебе 6,2 милиона КМ, па ће се кроз свега неколико година ријешити инфраструктура комплет града.

    Само без уграђивања, молим!
    😉

  3. Ви са Старчевице сте досадили и централном комитету и народу.Само Старчевица,Старчевица,Старчевица.У глави ми одзвања Старчевица.Позивате народ на расправу,а нисте припремили никакву закуску,мајку ти Божију.Па ко ће ту доћи.Али свиђа ми се што ви што лафо нисте комунисти усвајате социјалистичке вриједности,а ови црвени на власти проводе банкарскокорпоративнопљачкашки капитализам.А онај ваш предсједник више лупа кад говори него кад свра бубњеве.

  4. Dražene, što se tiče Savjeta MZ,početkom 2013. godine su novi izbori za Savjet. Vlastodršci nisu dobro podnijeli rezultate nezavisnih i sada će čak promijeniti Izborni zakon RS kako bi se izabarali novi savjeti. To će se dogoditi do kraja novembra:

    Član 20.

    Poslije člana 53. dodaje se nova Glava VII „IZBOR SAVJETA MJESNE ZAJEDNICE“ i novi čl. 53a, 53b, 53v. i 53g. koji glase:

    „Član 53a.

    Mjesna zajednica ima Savjet.
    Mandat Savjeta traje četiri godine.
    Broj članova Savjeta je sljedeći:
    1. za mjesne zajednice do 1.000 registrovanih birača – tri člana,
    2. za mjesne zajednice od 1.000 do 5.000 registrovanih birača – pet članova,
    3. za mjesne zajednice od 5.000 do 10.000 registrovanih birača – sedam članova i
    4. za mjesne zajednice preko 10.000 registrovanih birača – devet članova.

    Član 53b.

    Skupština opštine raspisuje izbore za izbor članova Savjeta.
    Organ za sprovođenje izbora Savjeta je opštinska, odnosno gradska izborna komisija i birački odbori.
    Izbori za Savjet održavaju se najkasnije 90 dana od konstituisanja lokalnih organa vlasti.
    Članovi Savjeta biraju se na zborovima građana tajnim glasanjem.
    Savjet biraju birači upisani u Centralni birački spisak koji imaju prebivalište na području mjesne zajednice.

    Član 53v.

    Statutom opštine utvrđuje se potreban broj prisutnih građana na zboru građana za izbor Savjeta.
    Za članove Savjeta izabrani su kandidati koji su dobili najveći broj glasova birača koji su glasali na zboru građana za izbor članova Savjeta.

    Član 53g.

    Izbori za Savjet sprovode se u skladu sa odredbama ovog zakona i uputstva koje donosi Republička izborna komisija.
    Uputstvom iz stava 1. ovog člana propisuje se postupak kandidovanja i imenovanja članova biračkih odbora, način rada biračkih odbora, pravo i način predlaganja kandidata za članove Savjeta, sadržaj glasačkog listića za sprovođenje izbora članova Savjeta i postupak sazivanja konstitutivne sjednice Savjeta.“

    Član 21.

    U članu 67. riječ: „konstituisanja“ zamjenjuje se riječima: „stupanja na snagu ovog zakona“.

    Član 22.

    Poslije člana 67. dodaje se novi član 67a. koji glasi:

    „Član 67a.

    Skupštine opština, odnosno grada dužne su da usklade opšte akte sa odredbama ovog zakona u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.“

    Znači, nema šanse da dva puta prođe nezavisna priča, nego podhitno na liste pa se izboriti drugačije, nezavisne će pojesti.
    Nezavisni.

  5. Друже Тито, социјализам јесте бољи од данашњег дивљег капитализма, а мислим да је најбоље оно што данас имају скандинавске земље, комбинацију социјализма и капитализма.
    Само сте Ви имали много мрачним момената.
    Прво што сте створили дегенерације политичара, чија нас друга и трећа дегенерација тренутно води у провалију. Нисте изумрли рушењем Берлинског зида. Напротив! Готово да нема политичке партије коју и данас воде комунисти. Остао је тежак рецидив.
    Друго, сигуран сам да бих туцао камен најмање десет година да сам живио у Ваше вријеме. Ови Ваши ђаци нам бар толеришу што истресамо фрустрације овако по интернету. Колико би г-дин „Приједор“ добио робије да је Вас овако као овдје главног што напушава? Ипак смо напредовали по том питању. Потомцима четника нисте дозвољавали никакав напредак, а у Ваше вријеме је уведен стандард да се само као члан партије може напредовати у каријери. Наравно, многи Срби су били спремни на све, као и данас. И ту сте у праву. Сви сада бацамо на дрвље и камење на Вас, али ништа то не би прошло да није било Срба подрапаша.
    За Старчевицу не бригајте. Нема ту Ваших сљедбеника, мада лично се залажем за неке позитивне тековине и Вашег времена, нпр. солидарност, бесплатно школство и здравство,…

    Свако добро, гдје год да су Вам кости!:P

  6. Dražene, ova vlast kažnjava itekako one koji drugačije misle. njihove metode kažnjavanja su daleko ubojitije nego Titove. Poslije onoga rata boljitak se osjećao svaki dan. Fabrike, putevi, pruge su nicali kao pečurke. Plate redovne, a počsto je bila i 13. plata…
    Ipak ni on nije dao da iko pomisli drugačije nego on. Takvima je bilo mjesto u zatvorima i na Golom Otoku.
    Sada nemamo ništa. Ama baš ništa! Pustoš i bijeda. Svaki dan gore i jadnije. Kuda bi sa tolikim nezadovoljnima. Ovaj kaže: ko vas j… stoko. Riči, buči, laj, ali ja ti ne dam ni za hljeb. Umrite, krepajte! Stoka je da radi i kad skapa i lipše pusti je da krepa.Dakle, Tito je kažnjavao i hapsio pojedince,ovaj kažnjava cijeli narod, ali ne hapsi jer bi trebao praviti zatvore i hraniti zatvorenike. Ovako sve uzima sebi i svojoj bandi..

  7. Баш ме интересује како би чак и овај виртуелни тито, а поготово прави, ријешио питање кад је већина становништва оправдано незадовољна стањем у ком се налази, и рецимо то потврди као код Дражена у локалној заједници Старчевица, а како онда ту вољу имплементирати у систем који је сасвим другачије концептиран?
    Не очекујем аутоматски одлуку голи оток и тог типа, већ оно неко рационално објашњење, пошто се такви апсурди нису могли дешавати под будним око цекаеа!?

  8. Неки поремећен систем вриједности гледају већ 70 година, некима су причали о томе, радња им је позната па им филм више није занимљив, а неки га гледају први пут и галаме.

    Добар дио, НЕ СВИ, данашњих критичара, једном сам то већ овде нагласила, је група добростојећих људи који су све добили од оног система, који не знају шта су стварни проблеми па су се сада мало успаничили.

    Г. из Приједора, Ви, уз дужно поштовање, не знате шта је диктатура, какав је систем кажњавања и како је то када Вам убију оца пред вашим очима, а онда никада не пронађете његове посмртне остатке. Управо због тога што не знате можете и да изјавите овако нешто о начинима кажњавања ове власти која је као гора од оне. Није истина! И то никако не може да се упоређује! Мада има појединачних примјера, али онда је то био прилично чест случај Због тога и галамите јер Вам је то неимање 13. плате главни животни проблем. Имали сте је јуче, па је проблем што је немате данас. Е зато ја не галамим јер ми све то није ништа ново, непознато и ништа што већ нисам чула! Не знате Ви како је када вам се отме имовина, забрани школовање, забрани упис у школу коју желите, када вам директор исте каже да нисте подобни јер вам је отац био на „погрешној“ страни… Ова власт је идеална у поређењу са оном и само због тога што нисте имали таква искуства немојте да ниподаштавате патње људи у оно вријеме! Морала сам да реагујем! Сви само гледају како је њима, тако је било и онда, а изгледа и сада.

    Што се тиче јавних расправа…. Дражене, ти си ме прије пар мјесеци, када смо расправљали на тему Поскупљења која миришу песимизмом, увјеравао да маса не мисли. Маса не може да уради ништа на тим расправама, које су само формалне природе. Због тога сам ти и неки дан рекла да је Савјет МЗ ту кључна полуга. Од тога колико ћете да вршите притисак зависи успјех пројеката које сте осмислили.

    У чијем су власништву бараке код гробља на Ребровцу? Да ли су ти људи откупили тај простор или…?

  9. pink panter, 15.11.2011. 12:17:40

    „Znači, nema šanse da dva puta prođe nezavisna priča, nego podhitno na liste pa se izboriti drugačije, nezavisne će pojesti.“

    Шта овим желиш рећи? Да требамо на листе политичких партија?
    Хвала Ти за информацију. Не тангира ме пуно и да не будем у МЗ-и од 2013. године. Моја Гога би се јако обрадовала. Кључна је ова 2012. (изборна) да се покушају избоксовати неке ствари. У позицији смо да притиснемо градске оце.
    Ако не удовоље, позваћемо грађане да изаберу друге људе, који ће одрадити у корист грађана.
    Ако удовоље, ми смо испунили добар дио циљева, а добро је и њима,јер не губе гласове.

    Заиста људима не треба градска и општинска власт која ће бити сама себи сврха. Ваљда иста треба да постоји ради испуњења интереса грађана. Позвали смо г-ђу Стојнић на следећу сједницу нашег савјета, коју ћемо одржати до краја седмице, па ћемо јој детаљније указати на проблеме. Драго ми је да је прихватила позив и за сада показује вољу да помогне. Видјећемо како ће све проћи.

    Нисам сигуран да бих се и кандидовао на следећим изборима за Савјет МЗ. Просто, људи то не заслужују. Ако сами не желе да себи помогну и траже за себе, зашто бих ја ту изигравао Мјаку Терезу. Ја немам ни проблем да ми капа за кров нити ми фали асфалт, расвјета и канализација. Позовем људе да се појаве у што већем броју да изложе проблем јавно, а дођу 2-3 човјека.
    Видио сам да чак предсједници већине мјесних заједница или се нису појавили или нису сматрали за сходно да нешто кажу да поставе неко питање. Ако се овако настави, треба укинути те савјете, јер су непотребни.

  10. prijedor, 15.11.2011. 13:27:35

    Броз је хапсио много појединаца, а најчешће се радило о другачијим политичким погледима или о вербалном деликту.
    Кад је моја бака током рата чула неког да псује „Титу“, она би се окренула и рекла: „Гдје сте били кад сам га ја псовала, кад се зато ишло на робију?“. Имала је среће да није робијала за вербални деликт.
    Шалу на страну, највриједније из тог периода јесте покретање индустрије, изградња инфраструктуре, запошљавање људи. Једном ријечу, живјело се добро, а задужење је било преко десет пута мање него данас. Али морате знати да су многи љди пролазили кроз пакао само зато што су другачије мислили или што су потомци оних који су били на „погрешној страни“ у рату. Знате колико је плато Мањаче био заостао само зато што је то био четнички крај. А готово сијела хрватска је била усташка, и поред моструозних злочина, није кажњавана попут Мањаче.

    Данашње вријеме је горе само зато што је захваћен већи проценат становништва, гдје је угрожена гола егзистенција и велики проценат грађана осјећа економску неизвјесност.

  11. anja banja luka, 15.11.2011. 15:39:05

    Велика већина људи из масе нема капацитет да мисли. Ваљда и изборни резултати то показују. Али ако имају проблем и ако их онај који мисли позове само да се прикажу да постоје, онда је ред да се појаве. Или мислиш да они требају да гледају турске серије док се други бори да добију уличну расвјету, нови кров, нова степеништа, вртић, школу и спортске терене за дјецу,… Ја лично чиним све што је у мојој могућности, а без директне подршке циљне групе остајем усамљен као Дон Кихот.

    „У чијем су власништву бараке код гробља на Ребровцу? Да ли су ти људи откупили тај простор или…?“

    Бараке су у власништву града и град им их је додијелио као привремени смјештај. Али то „привремени“ за неке од њих значи и 30 година.
    Од људи са стране сам чуо да како је ко рјешавао стамбено питање на неки свој начин, други су улазили у ту бараку. То су све бивши радници Инцела.

    Да ли им треба ово друштво помоћи?

    Ја мислим да треба, јер су нам добри били кад је требало 4-5 година ратовати, а данас ником нису потребни, јер им је фирма упропаштена, а они на пола пута између бироа за запошљавање и пензије. Једноставно немају средстава да то сами одраде, а киша им за врат пада.

    Знам ја и људе су одрасли у дому „Рада Врањешевић“, који су након 18 година препуштени случају, живе по подрумима стамбених зграда, радећи у најму, на дневницу, и чекајућу 41 КМ. Знам да су прије имали по један оброк дневно у некој јавној кухињи коју су финансирали Аустријанци. Многи од њих и нису баш способни за рад, али раде. Ја сам их ангажовао на уређењу подрума у мојој згради. Радили су шест сати без паузе, и одлично су одрадили посао.

  12. Лично мислим да присуство људи на јавним расправама нема неки значај, они су присуствовали приликом избора за Савјет и тиме послали упечатљиву поруку…, али добро… може да се тумачи и на овакав начин како си објаснио, посебно ако сте их позвали.

    Људи су генерално незахвални и често их они који имају добру вољу навикну на рјешавање и њихових проблема, што се често и злоупотребљава јер навикну да има неко ко ће да ради умјесто њих. Знам и из личног искуства. Наравно да сви раде због себе, не због других, али ако не постоји тим онда се често поставе питања која си и ти поставио и која су потпуно оправдана.

    Још једном свака част за оно што радите, често сам и ја то наглашавала, али мора увијек да се подвуче.

    За бараке сам питала из разлога што, ако су откупљене, град ту не може да уради ништа или бар има „оправдан“ разлог да не уради ништа. Знам какви су услови и наравно да им треба помоћи. Не само да су проблеми око прокишњавања…, мислим да тамо има и дјеце, а одрастање на неколико метара од гробља није најпрепоручљивије и због тога ту треба трајно рјешење, а то је измијештање људи из тог „привременог“ смјештаја. Нажалост, протеклих година смо потрошили милионе на различите „догађаје“… док људи имају оваквих проблема.

  13. anja banja luka, 16.11.2011. 12:33:14

    Управо ми је циљ да се укаже на то шта су прави приоритети. Скоро сам чуо неку сумануту идеју о европском првенству о падобранству у БЛ. Па шта је сад приоритет? Кров који прокишњава људима за врат је приоритет у односу на баханалије. Лијепо је имати спортске догађаје, али зашто се онда Наприједу и БСК-у даје свега 10 000 КМ годишње, док један сиромашни Шамац Борцу из тог града издваја око 200 000 КМ или Прњавор Љубићу. А кров над главом и храна људима је приоритет над приоритетима. Зашто не удуплати капацитет јавних кухиња? Гладни људи су ту поред нас, у нашем комшилуку.

    Још нешто, град више не жели да субвенционише фасаде за заједнице етажних власника, тако да је многима потребно преко 8 година само за ту намјену да скупљају новац. Ми смо за кров искеширали 27 000 КМ, а 40 000 – 50 000 КМ нам треба за демит фасаду. Без помоћи града је јако тешко. Ми ћемо је имати и овако за 4-5 година најкасније, али зар није у интересу града да стамбене зграде изгледају модерно. Имамо страшно шаренило, новоизграђене зграде поред оних из 60-их. Само се ужи центар шминка, већ код Кастела је ругло, као и сам Кастел.

  14. Да, Ања, заборавих Ти рећи. На јавној расправи су били присутни и наручени учесници, који су први узели, нпр. представник параглајдинг клуба, удружења Дајак, Марио из „Јазавца“ и Гордан Балабан, студентски лидер. Посебно је занимљиво како се Балабан жалио да ти студентски представници жртвују вријеме остајући послије наставе које би могли провести с дјевојкама или у учењу, па да би им се за то требало посебно платити из градског буџета.

  15. Слажем се за ово око безначајних догађаја и најављених тзв. првенстава за која ће опет да буду утрошена силна средства… док људи имају животних проблема за чије рјешавање увијек наводно недостаје средстава.

    Што се тиче зграда… морамо бити објективни. Драж, неки су у оно вријеме добили државне станове које су у ово вријеме откупили за багателу. Други су деценијама уплаћивали средства за стамбени допринос и нису добили ништа. Мислим да сам ти причала о брачном пару који има четворо дјеце и који су већ више од 20 година у браку, а и данас живе као подстанари. То је само један од примјера! Станови су приватно власништво и мислим да би постојала дискриминација приликом додјеле средстава за обнову фасада и реконструкције кровова нпр. на зградама, а не и на приватним кућама. Разлика не постоји, приватно власништво је у оба случаја. Неки су дакле добили нешто па им треба помагати и приликом одржавања други нису добили ништа па немају ништа ни да одржавају, а трећи су у том случају практично препуштени себи.

    Шаренилу које је присутно свакако треба посветити пажњу!

    Слажем се за наш „круг двојке“.

  16. Данас, 19.11.2011. у 12:00 одржали смо вандредну сједницу Савјета МЗ Старчевица у чијем раду су активно учествовали г-ђа Радмила Стојнић, начелник одјељења за финансије у АСГ Бања Лука, и Милан Пећанац, одборник у Скупштини града Бања Лука из МЗ Старчевица. Образложили смо детаљно приоритете за 2012. годину и наишли смо за разумијевање г-ђе Стојнић, с којом смо успоставили одличну сарадњу .

    Захваљујемо г-ђи Стојнић и г-дину Пећанцу, који су жртвовали нерадни дан да саслушају наше проблеме и захтјеве!

    Надамо се да коначно долази до заокрета у односу градских отаца према грађанима Старчевице. Овдје можете погледати како су из ГУ некад грађане Старчевице називали ДИВЉАЦИМА:

    http://www.youtube.com/watch?v=icBYnw-M_FY

    Вјерујемо да је то вријеме прошло.

  17. anja banja luka, 18.11.2011. 01:57:14 [19613]

    „Станови су приватно власништво и мислим да би постојала дискриминација приликом додјеле средстава за обнову фасада и реконструкције кровова нпр. на зградама, а не и на приватним кућама. „

    Градски буџет финансирају грађани. Нико овдје није тражио да Град му постави фасаду, или санира кров. Градска управа је дужна да помогне грађанима, постоји више начина да пруже њихову помоћ:

    1. да дају дио новца из градске касе за санацију крова нпр. 25% од укупне вриједности радова

    2. да буду жиранти Заједницама етажних власника како би ови могли задужити се и да на тај начин оштећења на згради

    итд…

    Ово је убједљиво најлошија администрација, апсолутно ништа не нуде грађанима, а оно што понуде је ужасно скупо (Петар Кочић парк – шест милиона, теретана на отвореном (15 заварених шипки) тридесет хиљада и сл.). Грозни су, ужасно су грозни.

    Ја сам морао санирати купатило ових дана, назовем магарце у ЈКП да их питам за одвоз отпада, рекоше ми 150 марака, реко а они што оставе поред контејнера, каже па ако их ухватимо платиће казну. Срећом гради се зграда у близини моје, па сам договорио се са вођом градилишта (дао сам му десет марака) да на њихов отпад додам мој.

    Ништа не раде да стимулишу грађане, исти тај одовоз смећа плаћам осам марака мјесечно, на годишњем нивоу то је СТОЈАНКА, и они умјесто да нам свима дају ваучер, да једном годишње имамо право на одвоз КРУПНОГ отпада.

    Зато постоји ставка у буџету од неколико милиона маруна, еколошка освјештеност, борба за природу и сл., а овамо те тјерају да будеш ДИВЉАК!

  18. Будиша, ја сам говорила о приватном власништву. То је новац и оних грађана који имају приватне куће и којима такође требају фасаде, реконструкције кровова и сл., њих некако нико не помиње, ове треће да не говорим. Ако се помаже једнима, мора и другима…

    Они ће свакако да изаберу да не помогну никоме! Сада имају и „оправдан“ разлог.

    Добро си се снашао у овој ситуацији!

Оставите одговор на Тито ледени Одустани од одговора