Aнализа медија: Крис Бенет – цинкара

Крис Бенет, шеф канцеларије ОХР у Бањој Луци је золупотребио информације, које су му на његов захтјев достављене од удружења БХ новинари. Пише: Жељко Свитлица Удружење БХ новинари је данас представило прелиминарне резултате петнаестодневног мониторинга 30 медија у РС и Ф БиХ. Табеле и упутство за мониторе, које је Бенет добио од овог удружења, прослиједио […]

петак, септембар 24, 2010 / 20:42

Крис Бенет, шеф канцеларије ОХР у Бањој Луци је золупотребио информације, које су му на његов захтјев достављене од удружења БХ новинари.

Пише: Жељко Свитлица

Удружење БХ новинари је данас представило прелиминарне резултате петнаестодневног мониторинга 30 медија у РС и Ф БиХ. Табеле и упутство за мониторе, које је Бенет добио од овог удружења, прослиједио је неколицини медија у Бањој Луци и Сарајеву, након чега су почели напади на ову асоцијацију.

– Он је званични службеник ОХР. Његово име је Крис Бенет и ми ћемо послати писмо ОХР да затражимо да се они изјасне о томе, јер ја сам с њим комуницирала као са службеником ОХР, а не приватно – рекла је Борка Рудић, генерални секретар удружења, на конференцији за новинаре у Бањој Луци. Додала је да документа нису тајна, али да удружење не допушта да њима било ко манипулише.

Осврнула се и на сталне нападе, које трпи "једино ово удружење, иако у БиХ постоји шест или седам организација које раде мониторинг медија".

Да ли су медији "правилно, уравнотежено и свеобухватно извјештавали о предизборној кампањи", презентацијом су представницима медија данас илустровале, предсједница БХ новинара, Милкица Милојевић и генерални секретар удружења, Борка Рудић.

Борка Рудић: Резултати прелиминарног мониторинга медија у БиХ from Frontal.RS1 on Vimeo.

Неко нас је посматрао

На интернет порталима који су обухаћени мониторингом, међу којима је и Фронтал.РС, објављена су 1.362 садржаја од чега готово 50 % о предизборној кампањи партија и кандидата

Гледајући по жанровима, побројано је 678 вијести, извјештаја и интервјуа, како пише у анализи БХ новинара, најчешће се користи један извор (странка или кандидат)

На порталима је у предизборно вријеме, предизборна кампања доминантна тема, а слиједе: уставно уређење БиХ, економија, социјална политика, карактер личности и кредибилитет партија.

Интернет медији су све утицајнији, али са растом своје битности, подложнији су политичком утицају и притиску. Овдје погледајте шта је Борка Рудић о томе изјавила за Фротал.РС:

Борка Рудић: Мониторинг интернет портала from Frontal.RS1 on Vimeo.

Иначе и у другим медијима (телевизији, агенцијама, магазинима), проценат информација везаних за кампању је сличан, око 50 одсто. У новинама он износи око 17 одсто. Радио сатнице нису обухваћене мониторингом, због недостатка ресурса, а већа пажња ће им бити посвећена за вријеме локалних избора.

Неке од главних замјерки медијима су минимално експлоатисање права друге стране да одговори на оптужбе, које је поштовано у занемариво малом броју случајева (око 4%). Нема егзактног језика мржње, али има изјава које су на граници национализма и вербалног насиља, а забиљежене су и увреде на рачун кандидата из друге партије и самих новинара.

Оно што није било уочено током претходних цилуса, примијећено је сад, а то је праћење рада цивилног друштва и консултовање експерата и аналитичара.

Очита је, кажу монитори, злоупотреба медија од стране актуелних власти кроз дневно – политичке активности. То се не мијења.

Мониторинг је почео 3. септембра, а трајаће до 17. октобра. Под лупом су кључни електронски и штампани медији, новинске агенције и интернет портали.



Оставите одговор