Aмерика финансирала сиријску опозицију

Амерички Стејт дипартмент тајно је финансирао сиријске опозиционе групе, наводи се у дипломатским депешама које је објавио “Викиликс”, пише данас “Вашингтон пост”. Према овим депешама, Стејт дипартмент је упутио око 6 милиона долара од 2006. године групи сиријских изгнаника за управљање сателитским телевизијским каналом Барада ТВ, са сједиштем у Лондону и ради финансирања активности унутар […]

понедељак, април 18, 2011 / 15:08

Амерички Стејт дипартмент тајно је финансирао сиријске опозиционе групе, наводи се у дипломатским депешама које је објавио “Викиликс”, пише данас “Вашингтон пост”.

Према овим депешама, Стејт дипартмент је упутио око 6 милиона долара од 2006. године групи сиријских изгнаника за управљање сателитским телевизијским каналом Барада ТВ, са сједиштем у Лондону и ради финансирања активности унутар Сирије.

Телевизија Барада почела је емитовање програма у априлу 2009. године, али је проширила активности, мимо плана, и почела пратити масовне протесте који су почели прошлог мјесеца у склопу кампање збацивања предсједника Башара ал-Асада, пише лист.

Амерички новац за сиријске опозиционе званичнике почео је да пристиже у вријеме мандата предсједника Џорџа Буша, након замрзавања односа са Дамаском 2005. године.

Финансијска подршка настављена је и у вријеме Барака Обаме иако је његова администрација покушала да обнови везе са Асадом, пише лист.

У јанурау Бијела кућа поставила је амбасадора у Дамаску први пут у току посљедњих шест година.

Лист наводи да је нејасно да ли САД још и сада финансирају опозиционе групе у Сирији, али, према депешама, новац је издвајан сигурно током септембра 2010. године.

Према ранијим депешама, званичници америчке амбасаде у Дамаску постали су забринути 2009. године када су сазнали да су сиријски обавјештајци постављали питања о америчким програмима, наводи лист.

У депеши од априла 2009. године, коју је потписао у то вријеме високи амерички дипломата у Дамаску, наводи се да ће "сиријске власти сигурно сматрати да финансијска помоћ Вашингтона илегалним политичким групама представља подршку промјени режима".

"Било би продуктивно поново процијенити америчке спонзорске програме, који помажу антивладине фракције, и унутар и ван Сирије", наводи се у тој депеши.

Лист истиче да Стејт дипартмент није желио да коментарише аутентичност депеша, нити да одговара на питања о финансирању Барада ТВ.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *