Алекса Милојевић: Опасна влада и губитак средстава

Да би повећала БДП за 223 милиона КМ Влада је утрошила следеће износе средстава. Износ утрошених (реалних) средстава у том периоду износи 4,8 мрд. КМ. Просјечан износ буџета у том периоду је 1,5 мрд. КМ. Када је у питању потрошња буџета на Западу, углавном влада принцип три трећине: ⅓ за административне, ⅓ за социјалне сврхе, […]

петак, децембар 2, 2011 / 07:24

Да би повећала БДП за 223 милиона КМ Влада је утрошила следеће износе средстава.

Износ утрошених (реалних) средстава у том периоду износи 4,8 мрд. КМ. Просјечан износ буџета у том периоду је 1,5 мрд. КМ. Када је у питању потрошња буџета на Западу, углавном влада принцип три трећине: ⅓ за административне, ⅓ за социјалне сврхе, а ⅓ су улагања у привреду.

Примјени ли се та расподјела и код нас, потребно је ову суму средстава умањити за једну милијарду утрошену за социјалне и административне сврхе. Излази да је за улагања у привреду било расположиво средстава у износу од 3,8 мрд. КМ. За износ оствареног раста БДП од 200 милиона КМ потребно је умањити ових 3,8 мрд. КМ.

Излази да је Влада (континуитета) у времену 2005. – 2010. година остварила губитак у износу од 3,6 мрд. КМ. То су изгубљена, нестала средства која нису донијела никакав развој.

Било би веома вриједно сагледати којим појединачним каналима су отекла оволика средства.

Губитак развоја

Сва величина штете, коју је учинила ова Влада, није само у губитку огромног износа средстава. Пуна штета је у изгубљеном развоју.

Посебна тешкоћа је што је ово била прилика која се неће поновити. Ни једна Влада у будућности неће располагати са толико властитих средстава за развој (продаја Телекома и остале продаје). У будућности, умјесто пристизања средстава, пристизат ће увећање обавеза. Ово је била велика прилика да се нешто учини на развоју која је тако неразумно пропуштена.

Са ⅓ буџетских средстава уложених у привреду западне владе, оне слабије, остварују стопу раста БДП од око 3 %, а оне успјешније, остварују стопу раста БДП од око 5 % и више. Са ⅓ средстава од око 500 милиона КМ уложених у привреду Влада би, да је остварила најнижи ниво привредног раста Запада од око 3 %, у 2010. години достигла износ нашег реалног БДП од 7,3 мрд. КМ, а не као сада 6,7 мрд. КМ.

Држећи се најнижег нивоа владине економске ефикасности на Западу (3 % годишњег прираста БДП) наша Влада је морала са улагањем у привреду износа од 3,8 мрд. КМ, да оствари реалан бруто друштвени производ у 2010. години у износу од 11,1 мрд. КМ. Умјесто постојећег пораста за око 0,2 мрд. КМ увећање БДП је требало да износи 4,4 мрд. КМ.

За ових пет година Влада се у својим Економским политикама опредјељивала за веома оптимистичке стопе привредног раста: 2006. – 7 %, 2007. – 8,5 %, 2008. – 8,5 %, 2009. – 6,4 % и 2010. – 1,4 %. Просјечна планирана стопа привредног раста је износила 6,4 %. Планирала 6,4 %, а остварила једанаест пута мању (0,6 %). Да је остварена просјечна планирана стопа раста од 6, 4 % БДП (2010) би порастао за 5 мрд. КМ, односно достигао би висину од 11,7 мрд. КМ. Био би за 78 % већи од постојећег (6,7 мрд. КМ). Тешкоћа у запослености и исплатама разних социјалних помоћи тада вјероватно не би било.

Изостајање овог могућег развоја огромна је штета која је пала на леђа народа. Оволико расипање средстава, односно изостајање могућег развоја, оставља тешке последице на раст инфлације и пораст наших обавеза према иностранству.
Сва величина штете коју је учинила ова Влада тек ће се видјети. Пуна штета је сада невидљива, прекривена густом непровидном маглом чврстог административног курса.

Привидна стабилност

Да живимо у нормалним околностима тржишне привреде оволика утрошена средства од 4,8 милијарди КМ, уз чак смањење материјалне производње, завршило би у правој провали инфлације. Цијене би биљежиле изузетан раст, а животни стандард становништва би већ значајно опао. Цијена ове Владе, са оволико нерационално утрошених средстава већ би се видјела.

Странци су се побринули да се то одмах не покаже. Пуна цијена ће се платити на крају. Чврст девизни курс не дозвољава провалу инфлације. И поред оволиких неразумно утрошених средстава инфлација је минимална. То је изузетна подршка слабој влади да настави са задуживањем и дефицитима.

Стање на тржишту и у економији изгледа стабилно. На површини стабилно, а у дубини огромна провалија које сурвавање је све ближе и дубље. За Владу је важан заводљиви привид садашње стабилности. Ко мисли на будућност. Сурвавање ће бити касније онда када се не буде на власти. Привреда пропала, народ пао у сиромаштво, а нико није крив.

Према свим процјенама дубина провалије је огромна. Административни курс КМ једном мора да попусти и КМ ће морати да изађе на тржишно вредновање. То се догодило свугдје гдје је био Валутни одбор и једном престао да функционише. Свугдје се догодила огромна провала инфлације, што ће се догодити и код нас.

Мјерено односом висине реалног БДП на једној и дугова и дефицита на другој страни наш инфлаторни потенцијал је 300 %. Са садашњих 2 КМ/Еуро, вриједност КМ ће пасти на 6 КМ/Еуро. Вриједност наших дугова и дефицита ће порасти за три пута. Морат ћемо толико пута више извести робе да би их платили, вратили. Умјесто садашњег износа дугова и дефицита од преко 5 мрд. КМ требат ће вратити вриједност од преко 15 мрд. КМ. А цијене у земљи ће порасти за три пута. Такво очајно економско стање неугодно је и замислити.

Тада ће се сагледати сва величина штете, коју нам је оставила ова Влада. Они који су то направили биће негдје далеко изван власти. Народ пао у сиромаштво, а нико није крив. Ту је управо сва суштина проблема. Све ће бити јасно, али касно. Ми у дубоко сиромаштво, а странци задовољно трљају руке. Шпекулативна добит, садржана у порасту вриједности дугова, је изузетна и износи влише од 10 милијарди КМ. Како су се само богато исплатиле хуманитарне помоћи, финансирање невладиних организација, избор „подобних“ домаћих кадрова, савјети, консултације, навођење на погрешне одлуке, пружање подршке слабим владама.

Уколико се убрзо не ријешимо ове крајње штетне и опасне Владе, а будућим Владама не наметнемо обавезу испуњавања критерија економске рационалности наше економско пропадање ће се убрзати. Налазимо се на опасној економској низбрдици са опасним убрзањем пропадања.



0 КОМЕНТАРА

  1. Оваква економска политика ће довести до финансијске зависности једног народа, који ће бити препуштен на милос и немилост разним бјелосвјестским проповједницима и реформаторима, што ће за дугорочну посљедицу имати: НЕСТАНАК СРПСКОГ НАРОДА СА ОВИХ ПРОСТОРА.
    Другим ријечима ова Предсједник РС, ова Влада и сви који је подржавају (Кустурица, владика Григорије) су НАЦИОНАЛНИ НЕПРИЈАТЕЉИ БР. 1.

  2. Ова влада (читај СНСД) је прокоцкала паре од Телекома, довела до хаотичног стања у Жељезницама РС, Српским шумама, а у Електропривреди ће тек да се види јер је од ње направила средину у којој запошљава само своје чланове иако електропривреда нема никакве потребе за таквим кадровима, а о правичности приликом запошљавања да се и не говори.Претворили су Јавна предузећа у средине за рјешавање предизборни обећања својим члановима, и онемогућили им развој поготово у електропривреди гдје и киловат индиректно третирају као социјалну категорију.Пракса је показала да предузећа која рјешавају социјалне проблеме владе не само да губе могућност развоја него немогу да одржавају ни постојеће стање. Какав је однос Владе према Јавним предузећима такав је и према Републици Српској, а то је већ виђено…

  3. Каква наша економија, какви бакрачи. Ми живимо од кредита, дижемо један кредит да вратимо други, не производимо ништа, пољопривреда нам се враћа у стање првобитне заједнице, пресипамо из шупљег у празно. Једноставно, таква субдина нам је намијењена, а домаће слуге поједоше и покрадоше све што имало вриједи.

  4. Od Milojevićevog bacakanja cifara i brojeva niko ne umire, niti će da naškodi kome to njegovo bacakanje. Ali, šta nam ovaj gad uradi, jadna li nam majka. Moj model je: Svim vlastodržcima, našim ubicama, oduzeti svu imovinu, i njihovim rođacima,zatim poništiti zakon kojim se ukida smrtna kazna da ih ne bismo morali doživotno hraniti , liječiti i čuvati.Izvršiti takvo masovno uništenje naroda na monstruozan način tako što su ih opljačkali i ostavili bez osnovnih uslova na život-bez hrane i liječenja ne smije da ostane nekažnjeno u 21. vijeku, u srcu Evrope koja to mirno posmatra.

  5. Професора Милојевића и његове коментаре на постојећу економску ситуацију уважавам и цијеним. Он је један од ријетких и савјесних стручњака у нашој економији, заједно са Касагићем и Томашом. Ово што овдје пише је само аларм, а ако се озбиљно не схвати, а тешко да хоће у нашој влади, заиста нам предстоји колапс. По корупцији смо међу задњим земљама на свијету. Ова влада је колико опасна толико и криминална на основу ових података горе наведених. Питам се само да ли овај народ има механизам да заустави властити пут у понор. Питам се такође каква ће објашњења имати кад једног дана не буду власт и кад им стигну кривичне пријаве,а уједно не могу вјеровати да ми немамо људе који би на основу постојећих ресурса са домаћинским управљањем могли имати бољи стандард и живот достојан човјека. На крају предлажем да се оформи савјет мимо политике који ће са потписима из свих градова тражити заустављање пута у провалију.

  6. Hajde djeco, nemojte očekivati da opet mi stajemo na branik, mi smo vas branili , i odbranili. Ali, opet su nas napali oni od kojih se nismo nadali, oni kojima smo dali RS da je grade , razvijaju i čuvaju za vas i vaše potomke. Opljačkali su nas do gole kože, a sada nas i prodaju kako bi se lakše razbježali sa ukradenim blagom širom planete. Ovaj put nema ratovanja sa oružjem. Što ovaj prethodni komentator kaže , vi školovani, pošteni , mudri a obespravljeni, prevareni i opljačkani formirajte savjete nacionalnog spasa,ili nekakve drugačije zvane organe koji imaju za cilj spašavanje ono malo što je ostalo, ali i hapšenje krivaca koji su nas doveli u ovu tragediju.
    Mi, vaši roditelji bićemo uz vas!

  7. Evo, po meni ovako na prvu dobar je ovaj prijedlog od soliuma. Ma što se mene tiče biće mi dobar bilo kakav i onaj najlošiji, samo ako poziva na konkretnu akciju, a dobronamjerni ljudi će ostale finese u hodu rješavati. Znači daj nešto konkretno i piči, ide-ide, ne ide predlaži bolje i goni dalje; nema se više šta mudrovati, jer mi nismo više u takvoj poziciji da možemo sebi priuštiti mudrovanje. Što smo mudrovali – mudrovali smo, sad je pitanje oćel’ nas biti ili neće. Evo ja se nudim da budem dželat, gled’o sam u jednoj emisiji kako kineski dželati odrađuju posao, pa jebem ga, kad može on mogu i ja bolje, samo mi treba pružiti uslove. Samo akcija x-(

  8. Обавезно погледати:

    http://www.youtube.com/watch?v=yyMmZjYWbwc

    Ми расправљамо да ли да на чело Владе РС поставимо професора физичког или неког другог, имали смо Микеревића, Кличковића и сличне, а погледајте овог проф. Коларића! Какав господин!? Одмјерен, моралан, стручан, зна шта треба, али нема прилику. Драгаша сам већ неколико пута линковао.

    Има још оваквих људи у српском народу, сам их треба „извући из рупа“ и дати им шансу. Чак и Џомбић, кад би му ова два човјека били савјетници, а он само њих слушао и ништа не радио на своју руку, био би сјајан премијер.

  9. Fasciniran sam.Ko je ostvario ikakav privredni rast u protekle tri godine,a ko tek planiran?U regionu,u svetu?Mozda Kina.

    Najbolje od svega je da su isti koji podrzase stvaranje Nove srpske desnice juce (ideja blogera Grmuse,cini mi se) sada podrzavaju i ideju kontrolisane privrede jednog ipak strucnjaka iz nekih proslih vremena.Da se ne bi „palili“ na svakakve price,bar se malo informisite i zauzmite svoj stav.

  10. solium, 02.12.2011. 18:55:10

    Ма какви похапсити, па да их послије хранимо по њиховим удобним ћелијама, гдје ће средити смјештај. Ја бих примјенио онај приједлог Џеремија Кларксона, све из додикове администрације бих стријељао пред њиховим породицама.

Оставите одговор на prijedor Одустани од одговора