Гугл прави софтвер који ће правити локалне вијести

Из Гугл Дигитал Њуз иницијативе су потврдили план да укупним новчаним износом од 805.000 долара финансира пројекат за аутоматско генерисање и израду вијести, а који већ користи Прес Асосејшн, новинска агенција у Уједињеном Краљевству

четвртак, јул 13, 2017 / 16:26

Софтвер под називом ‘Радар’ има за циљ да генерише чак 30.000 вијести на локалном нивоу олакшавајући знатно посао новинарима.

Још раније се у медијима писало о томе како би технологија у сарадњи са вјештачком интелигенцијом и машинским учењем могла да стане на пут новинарској професији. Иако је за сада тешко замислити да се у овом послу људски фактор у потпуности може замијенити софтвером, један британски медијски стартап Урбс Медиа на путу је да на неки начин уведе револуцију у поменутој професији, радећи на развоју програма чији је задатак да велики број новинских података претвори у квалитетан садржај који је примамљив корисницима.

Тим који стоји иза овог производа се нада да ће њихов софтвер помоћи приликом попуњавања празнина и рјешавању проблема са којима се данашње редакције сусрећу. Штавише, сличан софтвер већ употребљава медиј Асосиејшн Прес, али за сада само у редакцији која је базирана у Сједињеним Америчким Државама, те је исти задужен само за генерисање најновијих информација из области финансија и спорта.

Са друге стране, главни и одговорни уредник поменутог медија Питер Клифтон изјавио је да је развој овакве технологије значајан потез који би могао да обликује новинарство као професију. Како он каже, квалификовани и искусни новинари ће без обзира на све и даље играти велику и значајну улогу у процесу генерисања вијести, додавши да ће софтвер допринијети да се могућности и предности вјештачке интелигенције додатно употријебе како би се значајно подигао ниво генерисања и израде вијести на локалном нивоу.

Да је људски фактор у комплетном процесу и даље неизбјежан показује податак да ће новинари, без обзира на све предности софтвера, и даље бити укључени у сам процес уређивања и прегледања самих вијести како би се, између осталог, смањио број објављивања лажног и нетачног садржаја.

Нема сумње да ће поменути софтвер помоћи новинарима да уз аутоматизацију брже и једноставније ријеше неке од проблема који им узимају највише времена. Иако је ово за сада само почетак, остаје отворено питање да ли и колико слична технологија у будућности може утицати на обликовање медијске индустрије. Поучени неким претходним искуством, чињеница је да нас, бар када је ријеч о електронским медијима, очекује занимљива и динамична будућност.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *