Три фазе реструктурисања Жељезница РС

Пројект реструктурирања Жељезница Републике Српске (ЖРС) треба да се реализује кроз три компоненте – власничко, финансијско и организационо реструктурирање, које су међусобно повезане.

четвртак, мај 18, 2017 / 15:14

Пројект реструктурирања Жељезница Републике Српске (ЖРС) треба да се реализује кроз три компоненте – власничко, финансијско и организационо реструктурирање, које су међусобно повезане.

Министар саобраћаја и веза Неђо Трнинић предложио је да се формира координациони одбор за овај пројект који ће чинити представници јединице за имплементацију, представници ЖРС, Министарства саобраћаја и веза, Министарства финансија и Министарства рада и борачко – инвалидске заштите РС, саопштено је данас након сједнице Владе РС.

Сврха координационог одбора јесте да координира рад наведених министарстава с циљем што бржег и ефикаснијег остварења планова у погледу стварања неопходних претпоставки за формално отпочињање процеса реструктурирања.

Основни циљ тог процеса је унапређење оперативне ефикасности и постизање финансијске одрживости.

– С обзиром на постојеће стање у Жељезницама Републике Српске, обимност послова које доноси реструктурирање, те опредјељеност Владе и Управе ЖРС да се процес реструктурирања успјешно оконча, неопходно је што прије почети са стварањем законских и других претпоставки за формално покретање процеса реструктурирања, узимајући у обзир потребу да се у сваком кораку прије и након почетка реструктурирања врши уштеда на трошковима које тај процес са собом носи, а што се највише односи на питање радне снаге- , наводи се у саопштењу из Владе РС.

На данашњој сједници Влада је разматрала и извјештај ЖРС о стању сигурности и уредности жељезничког саобраћаја за 2016. годину.

У Извјештају је наведено да је у 2016. години регистровано укупно 238 ванредних догађаја – осам удеса и 230 незгода.

Смртно је страдало шест особа, двије су теже повријеђене, а материјална штета проузрокована ванредним догађајима у 2016. години износи 171.692,58 КМ.

Због ванредних догађаја возови су каснили 432 сата.

Број ванредних догађаја у 2016. години је за 19 случајева мањи у односу на 2015., а настала материјална штета је више него дупло нижа у поређењу са оном која је евидентирана у 2015..

Лани је остварено укупно 1.411.216 возних километара, а што је у односу на 2015. мање за девет посто.

Степен угрожености саобраћаја у периоду јануар-децембар 2016. године мањи је у односу на исти период 2015., те је самим тим степен сигурности саобраћаја лани био већи у односу на упоредни период.

Из ЖРС су доставили Приједлог мјера за повећање нивоа сигурности жељезничког саобраћаја, а које се односе на интензивирање и појачавање рада контрола свих нивоа, редовно поучавање радника извршне службе, благовремено планирање набавке одговарајућих резервних дијелова и службене одјеће, израду ниских перона у свим службеним мјестима, отклањање техничких недостатака код вучних возила.

На данашњој сједници Влада је разматрала и допуну Одлуке о усвајању Стратегије преласка с аналогне на дигиталну земаљску радио-дифузију у фреквенцијским опсезима 174-230 МХз и 470-862 МХз.

Савјету министара БиХ су предложили, како је саопштено, да законе, политике, планска и стратешка документа која су од интереса за РС, прије упућивања у процедуру усвајања, усагласе са надлежним ентитетским институцијама.

Од Радио-телевизије РС Влада тражи да прати примјену „неусаглашене Одлуке о допуни Одлуке о усвајању Стратегије преласка с аналогне на дигиталну земаљску радиодифузију у фреквенцијским опсезима 174-230 МХз и 470-862 МХз у Босни и Херцеговини, те о посљедицама проузрокованих таквим поступањем, информише Владу РС“.

 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *