Српски излаз на море: Поништен тендер за приватизацију Луке Бар

Тендерска комисија за приватизацију поништила је тендер за продају 30 одсто акција Луке Бар, саопштио министар саобраћаја и поморства Осман Нурковић.

понедељак, април 24, 2017 / 20:21

Тендерска комисија за приватизацију поништила је тендер за продају 30 одсто акција Луке Бар, саопштио министар саобраћаја и поморства Осман Нурковић.

Са сједнице Савјета за приватизацију Са сједнице Савјета за приватизацију
Савјет за приватизацију и капиталне пројекте, уз оцјену да понудом пољског инвеститора "ОТ Логистицс С.А.“, циљ приватизације не би био остварен "јер понуда у овом тренутку не обезбјеђује оно што су у државни интереси Црне Горе на економском, друштвеном и безбједносном плану", задужио је Тендерску комисију да прогласи неуспјелим јавни тендер за приватизацију Луке.

У расправи на Савјету за приватизацију закључено је да је досадашњи ток процеса приватизације био транспарентан и у складу са прописима, саопштено је из Владе.

Посебно је апострофиран квалитетан социјални програм који је запосленима у „Луци Бар“ А.Д. Бар обезбијеђен понудом.

"Оцијењено је, међутим, да ће се завршетком обнове жељезничке инфраструктуре на прузи Бар – Подгорица – Врбница и даље кроз Републику Србију, као и градњом аутопута, стећи повољнији услови за бољу валоризацју Луке Бар као једног од кључних стратешких ресурса Црне Горе", наводи се у саопштењу објављеном након сједнице Савјета за приватизацију.

"Предложени модел приватизације није у интересу Црне Горе и њиме се не остварују основни циљеви приватизације. Након цјелокупног сагледавања стања, значаја и перспективе овог субјекта, одлучили смо да се не продаје 30 одсто акција, односно да се Лука Бар не приватизује, а самим тим се неће продати ни акције Монтекарга јер је њихова куповина условљена од купца куповином акција Луке Бар", казао је на конференцији за медије након сједнице министар саобраћаја Осман Нурковић.

Његов став као министра је, како је рекао, да располажемо озбиљним развојним потенцијалом, не само за Бар, већ и за државу.

"И тај потенцијал не треба продати по условима из понуде која је позната широј јавности. Разлози за неприхватање понуде су између осталог ниска цијена, нејасан даљи план развоја, могућност да у кратком року ОТЛ купи преосталих 21 одсто акција и постане већински власник, неријешена питања односа са Барском пловидбом и Марином бар и још неким субјектима и тако даље", казао је Нурковић.

Потпредсједник Владе Милутин Симовић казао је да ова одлука коју су донијели не значи сагласје са онима који су ових дана од претходних недјеља демонстрирали "уз дисциплину ћерања инвеститора".

"Ова одлука такође не значи да је то порука конзервирања постојећег стања у Луци Бар, да смо задовољни са квалитетом услуга које нуди Лука Бар, да смо задовољни конкурентношћу наше луке. Одлука дефинитивно значи чврсто опредјељење Владе Црне Горе да Лука Бар створи претпоставке за важну транспортну руту не само за балкански регион него и за читаву Европу, зашто да не? Ова одлука такође значи да чврста опредијељеност да повећамо конкурентност наше луке и да створимо претпоставке не само да задржимо запослене већ за креирање нових радних мјеста кроз псотојеће капацитете Луке Бар и кроз креирање нових садржаја", казао је Симовић.

Симовић је нагласио да ће питање приватизације остати апсолутни приоритет на агенди Владе у наредном периоду.

Компанија „ОТ Логистикс С.А.“ понудила је 8.520.000 еура за 30 одсто акција Луке, Обавезни инвестициони програм за период од 3 године у износу 14 милиона који укључује радове на гату Волујица и изградњу нових силоса, као и социјални програм који подразумијева повећање најниже цијене рада са садашњих 90 на 140 еура, задржавање свих одредаба садашњег Колективног уговора и постојећег броја запослених у наредне три године.

Конкретни разлози за одбијање понуде су:
– ниска цијена и недовољно инвестиција,
– нејасан план понуђача по питању друге имовине Луке Бар (хотел, земљиште и друго),
– могућност да понуђач у кратком року купи преосталих 20% акција и постане већински власник, чиме би држава изгубила сваку могућност контроле и управљања Луком Бар,
– непостојање концесионог акта са јасним обавезама понуђача према држави,
– неријешена питања односа са Барском пловидбом, марином Бар и још неким привредним субјектим акоји би могли да имају проблеме у будућем пословању, ако се претходно не ријеше односи,
– посебно питање инфраструктуре, електроснабдијевања и другог.



Оставите одговор