Мектић води у трошковнику службених путовања

Министри, њихови замјеници, савјетници, шефови кабинета и секретари у Савјету министара БиХ прошле године су пропутовали пола свијета, а неки од њих су о трошку пореских обвезника одлазили и на страначке састанке.

среда, април 19, 2017 / 08:19

Министри, њихови замјеници, савјетници, шефови кабинета и секретари у Савјету министара БиХ прошле године су пропутовали пола свијета, а неки од њих су о трошку пореских обвезника одлазили и на страначке састанке.

Податке о дестинацијама, трошковима, сврси путовања и начину на који су стизали до одредишта, односно о томе да ли су ишли авионом, службеним или властитим аутомобилом Генерални секретаријат Савјета министара доставио је Парламенту БиХ.

Они показују да је од почетка јануара до половине новембра прошле године на путовања потрошено готово пола милиона марака, а највећи цех од 145.700 направило је Министарство безбједности БиХ, којим руководи Драган Мектић. Он и његови најближи сарадници су боравили у многим свјетским престоницама, а Мектић је економском класом стигао и до Њујорка и Пекинга.

Информација је показала и да су његови савјетници Игор Голијанин и Младенка Хркало користили службена возила за дестинације, али без навођења сврхе путовања, већ само трошка и колико ће оно трајати.

Посебну штедњу нису показале ни њихове колеге у ресору комуникација и транспорта. Министар Исмир Јуско који је на тој функцији од маја 2016. и његови сарадници су потрошили око 111.000 марака. Јуско је са замјеником Сашом Делипагићем и секретаром Игором Пејићем био три дана у Бриселу на министарском састанку, што је грађане коштало 7.172 КМ. Петодневни боравак петочлане делегације у Њемачкој и Летонији коштао је више од 22.000 КМ. Једно од егзотичних путовања министра био је Тајланд, гдје је ишао у пратњи савјетника Фадила Мандала, а буџет је коштало 7.362 КМ.

Министарство финансија и трезора БиХ за путовања је из касе узело 83.000 КМ. Дводневно путовање министра Вјекослава Беванде у Загреб и састанак са представницима Хрватског сабора коштало је пореске обвезнике 1.109 КМ. Најскупље путовање био је Бевандин пут у Вашингтон на годишњи састанак Свјетске банке и ММФ-а, трајало је пет дана и коштало 15.054 марке. Занимљив је податак да је један од Бевандиних савјетника за пут на отварање сајма у Мостару наплатио 7,5 КМ, док је савјетник Дамир Љубић за одлазак на хуманитарни концерт у Загребу узео 424 марке.

Министарство одбране је за путовања издвојило 52.000 КМ, а најскупљи пут министарке Марине Пендеш коштао је 12.000 КМ на билатерално-одбрамбене консултације у САД. Њена савјетница Марија Зеленика је за одлазак на сједницу Хрватског народног сабора узела 25 КМ.

Министарство цивилних послова БиХ, на чијем челу је Адил Османовић, потрошило је на путовања 46.000 КМ, а најзанимљивији подаци су забиљежени код некадашњег замјеника министра Ђорђа Миличевића. Он је у три наврата под службено путовање навео састанак чланица Савеза за промјене у Бањалуци, за које је дато 142, 375 и 187 КМ. Миличевић је за састанак представника БиХ из РС потрошио 187 КМ, а на све те путеве је ишао службеним возилом. Грађани су платили и два службена одласка у Бањалуку по 375 и 142 КМ његовом шефу кабинета Јовици Радуловићу, који је такође био на састанцима Савеза за промјене. Османовићево најскупље путовање било је на Самит о западном Балкану у Паризу, гдје је за три дана потрошио 4.259 марака.

Најмање новца потрошило је Министарство за људска права и избјеглице, на чијем челу је Семиха Боровац – 28.188 КМ. Она и њени сарадници углавном су крстарили домаћим путевима.

Информација о путовањима министра и њихових сарадника требало би да буде размотрена на сједници Представничког дома Парламента, која је заказана за четвртак. Посланик СНСД-а у Представничком дому Парламента БиХ Милица Марковић каже да ненамјенско трошење новца из буџета постаје уобичајена пракса.

– Руководство Представничког дома Парламента неће посебно реаговати јер се ради о људима из њихових странака. Требало би урадити озбиљну анализу о томе да ли су и чиме резултовали састанци министара и сарадника. Знам сигурно да многи од оних који су ишли на међународне скупове не говоре ниједан страни језик, тако да су та путовања била чисти политички туризам – рекла је Марковићева и додала да нису против путовања, али да послије сваког морају бити положени рачуни и извјештаји о њиховом ефекту.

Трошкови по министарствима

Министарство безбједности 145.700

Министарство комуникација и транспорта 111.000

Министарство финансија и трезора 83.000

Министарство одбране 52.000

Министарство цивилних послова 46.000

Министарство за људска права и избјеглице 28.000

Укупно 465.700



102 КОМЕНТАРА

  1. “Они показују да је од почетка јануара до половине новембра прошле године на путовања потрошено готово пола милиона марака, а највећи цех од 145.700 направило је Министарство безбједности БиХ, којим руководи Драган Мектић.“

    “Службена путовања у иностранство предсједнице Владе Републике Српске, Жељке Цвијановић, грађани су у овом мандату платили више од 80.000 КМ.“

    http://www.фронтал.срб/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=1&idnovost=60705#komentar

    Премијерка од 2004.године потрошила 80.000 КМ, а Мехтић за 9,5 мјесеци прошле године 145.700 КМ.

    Забринути телалук због тих 80.000 КМ разапео премијерку, а сада пичке ћуте.

  2. СДС се разгаламио како су они јуче били на супротној страни од СДА на гласању.

    Лако је доказиво да то није тако.

    Од 10 посланика СДА у Предсатвничком дому само четворо је гласало за акцизе.
    Остали су били против, уздржани или нису дошли што му све дође на исто.

    Стратегија је јасна.

    Иде се на економско исцрпљивање РС рачунајући да је то једини начин за рушење Додика. СДА због међународне заједнице не смије отворено ићи против ММФ јер су јуче оборени закони дио реформске агенде. Када се буде утврђивала кривица ко је срушио реформску агенду коју су сви прихватили, неће бити тешко уперити прст у РС јер су њени представнци у власти на БХ нивоу били листом против.

    Јањичари из СзП о томе не размишљају.

    Због тога се ствара привид, иако бројеви говоре другачије, да је СДА јуче била за акцизе.

    Очекујем убрзо да ме телалук крене убјеђивати да је број 4 већи од броја 6.

  3. Други разлог овакве СДА стратегије је показивање међународној заједници да нема већине која ће усвојити нови изборни закон што је налошио Уставни Суд БиХ и Европски парламент.

    Тако ће они лијепо имати доказ да су за проведбу одлуке Уставног суда и поштовање европских декларација, али ће у пракси већина њихових посланика обарати законе.

    Добро смишљено, нема шта…

  4. А фактура за све ове марифетлуке ће стићи на адресу РС.

    СзП одбија законске приједлоге Савјета министара, оптужује га да нелегално ради, а кад Додик каже да онда такав Савјет министара који нема већину и који држи илеглне сједницетреба смијенити СДС каже да неће.

    Размишљајте мало….

  5. Симо П. Ороз,21.04.2017. 07:29:15[169834],

    Наслов мог текста није спинован, за разлику од овог.

    Елем, 80.000 КМ се односи само на путовања Цвијановићеве у иностранство – њих четрнаест у овом мандату. С друге стране, 145.000 КМ се односи на путовања Мектића и свих његових савјетника и помоћника у земљи и у иностранство од јануара до новембра 2016. године.

    Сам Мектић је у том периоду путовао тринаест пута и коштао нас око 18.000 КМ, док је Цвијановићева за исто вријеме потрошила око 23.000 КМ на шест путовања у иностранство, што се види из прилога мом тексту (нисам тражио податке за путовања унутар земље).

    Осим тога, тринаест Мектићевих путовања од јануара до новембра 2016. нас је коштало мање него два премијеркина путовања ове године, која су изашла око 25.000 КМ. Једно од њих је било потпуно беспотребно, оно предсједничко-инаугурално, плаћено 9.000 КМ.

    http://parlament.ba/session/OSessionDetails?id=1568&ConvernerId=1 (од 14. стр. одговора на Бећиревићева питања)

  6. Рационализација као механизам его одбране је добра, она штити психу појединца који је користи, тако да чика Сими – Рајку немамо шта замјерити што је обилно користи, па чак и с нама подијели како је он себи то представио у својој глави.

    Не бих да будем злонамјеран, али морам му написати гдје је обмануо себе.

    „Од 10 посланика СДА у Предсатвничком дому само четворо је гласало за акцизе.
    Остали су били против, уздржани или нису дошли што му све дође на исто.“

    НИЈЕ ТАЧНО.

    „Za hitnost procedure za izmjene zakona o akcizama glasali su poslanici Stranke demokratske akcije (SDA) Šefik Džaferović, Amir Falić, Safer Demirović, Nermina Kapetanović, Asim Sarajlić i Hazim Rančić, te poslanici Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) Borjana Krišto, Predrag Kožul, Monika Tomić i Nikola Lovrinović.

    Također „za“ su glasali i poslanici Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) Miroslav Milovanović, Lazar Prodanović, Dušanka Majkić, Staša Košarac i Nikola Špirić, kao i poslanici Saveza za bolju budućnost (SBB) Mirsad Đonlagić, Damir Arnaut, Mirsad Isaković i Fehim Škaljić.

    Protiv hitne procedure glasali su poslanici SDA Šemsudin Mehmedović, Salko Sokolović i Sadik Ahmetović te nezavisni poslanik Senad Šepić, koji je također bio zastupnik SDA i poslanik te stranke u Domu.

    Također, poslanici Srpske demokratske stranke (SDS) odbili su hitnu proceduru. Protiv nje su glasali Mladen Bosić, Aleksandra Pandurević, Đorđo Krčmar, Nenad Lalić i Borislav Bojić te nezavisni poslanik Jovan Vukovljak i Momčilo Novaković (NDP) koji su u koaliciji Saveza za promjene (SzP).

    Za hitnu proceduru nisu bili ni poslanici Demokratske fronte (DF) Željko Komšić, Damir Bećirović, Mensura Beganović, Maja Gasal-Vražalica i Hanka Vajzović te poslanici Socijaldemokratske partije (SDP) Denis Bećirović i Saša Magazinović kao i poslanik Bosanskohercegovačke patriotske stranke (BPS) Zaim Backović.

    Suzdržan je jedino bio poslanik Stranke demokratske aktivnosti (A-SDA) Jasmin Emrić.

    Sjednici nisu prisustvovali Milica Marković (SNSD), Diana Zelenika (HDZ 1990) i Mirsad Mešić (SDP).“

  7. Из цитираног је јасно:

    1) да је 6 посланика СДА гласало идентично као посланици СНСД, а 3(4) посланика СДА идентично као посланици СДС,
    2) да су посланици СНСД гласали идентично као и Шефик Џаферовић,
    3) да су посланици СНСД гласали идентично као они посланици СДА које контролише Бакир Изетбеговић,
    4) сједници поново није присуствовала Милица Марковић – Елез (СНСД).

    Реците нам, чика Симо – Рајко, о је сад „натегао“ Додика, Босић или Бакир?

    Мора се признати да је Додик сваки пут изашао као побједник у већини дуела с опозицијом, али на овом питању је двапут надигран. Посланици су му пристали да сједну у клупе с Џаферовићем, да гласају сложно с њим, а посланик Кошарац је у ходнику нешто договарао са Џаферовићем у четири ока. Посуђеног новца за живот на рачун будућих генерација нема.

    Јуче причам с радницима Космоса, добијају по пола плате, а не уплаћују им се доприноси, па не видим шта фали ни нашим буџетлијама тако неколико мјесеци, док не попегламо минус из текуће године. Боље то него да задужујемо моју и вашу дјецу и унучад, зар не?!

  8. „СДА због међународне заједнице не смије отворено ићи против ММФ јер су јуче оборени закони дио реформске агенде.“

    Ни ово није тачно. Цитирајте дио реформске агенде у којем пише да је повећање акциза на гориво обавеза! Не можете, јер не пише. Ја нисам прочитао, али сам питао оног ко је детаљно проучио реформску агенду. Колико ја знам, од нас се тражи да се повећају акцизе на алкохол и дуван и тај новац усмјери у здравствене фондове, али то кочи западнохерцеговачки лоби, првенствено произвођачи вина.

    „Иде се на економско исцрпљивање РС рачунајући да је то једини начин за рушење Додика.“

    Зар се на овај начин не исцрпљује и ФБиХ? Зар новац није потребан и Новалићу? Они су лошији дио БиХ, зар не, па би требали да имају веће проблеме. Бакирови опоненти унутар СДА су гласали против, па је логичније да им је ово начин за рушење Бакира, зар не?! 😉

  9. Све ове побројане цифре су големата сића брате!

    Наравно да требају министри, премијери, да путују, нико им на те трошкове неће приговорити, јер то је кап у мору.
    Мени је ово исто као и“тобож афера“ да је бакирова жена повремено користила аутомобил државни. Потрошила коју десетину литара горива више.

    Немојмо само, или што мање, о стотинама проћерданих милиона, шумама, рудницима, вилама,хеликоптерима,воћњацима…,

  10. Симо потпуно у праву када каже на други начин да је ово стратегија СДА.

    Знали су они добро да неће бити довољно гласова.
    Да је којим случајем сав српски корпус био за, онда би они са менторима и хрватима нашли нови начин да се то не изгласа,(закували би-договорили се нешто између себе у СДА,са Радончићем и Лагумџијиним, плус са ХДЗ и оним другим ХДЗ) једноставно је то,нико од њих не воли Републику Српску, али само СДА и врх исламске заједнице има дугорочан циљ по било коју цијену(уништење Српске), нажалост, све су ближе том циљу због наших гована, издајника и шупака у политици.

    НИЈЕДНА ЖРТВА НИЈЕ ДОВОЉНО ВЕЛИКА, КОЛИКО ЈЕ ВЕЛИК ЦИЉ ФУНДАМЕНТАЛИСТА ДА УНИШТЕ РЕПУБЛИКУ СРПСКУ, ЗАР НЕ?

  11. drazen78bl,21.04.2017. 11:30:02[169843]
    Из цитираног је јасно:

    “1) да је 6 посланика СДА гласало идентично као посланици СНСД, а 3(4) посланика СДА идентично као посланици СДС,“

    Ниси у праву.

    СДА има 10 посланика.

    Нису били за акцизе:

    Ахметовић Садик, уздржан
    Мехмедовић Шемсудин, уздржан
    Соколовић Салко, против
    Шепић Сенад, против
    Демировић Сафер, одсутан

    Дакле њих петоро.

    За акцизе су били:

    Џаферовић Шефик, за
    Фазлић Амир, за
    Капетановић Нермина, за
    Ранчић Хазим, за
    Срајлић Асим, за

    Дакле њих петоро.

    Накнадно сам сазнао да је посланик Емрић Јамин није СДА него А-СДА, а он је био уздржан.

    Без обзира на ову малу грешку остаје чињеница да је половина СДА била за акцизе, а половина против.

  12. мачак,21.04.2017. 10:55:25

    “С друге стране, 145.000 КМ се односи на путовања Мектића и свих његових савјетника и помоћника у земљи и у иностранство од јануара до новембра 2016. године.“

    Мачак,

    то што је Мехтић сам направио 18.000 КМ не оправдава га што је као министар дозволио да му нижерангирани спизде оволико лове.

  13. drazen78bl,21.04.2017. 11:37:42

    “Зар се на овај начин не исцрпљује и ФБиХ?“

    То је та јадна теласка памет која још није схватила да је стратешки циљ СДА укидања ентитета. Ту спада и укидање ФБиХ.

    Јадна телалска памет не види да је циљ обесмишљавање Дејтона, а то се најбоље може урадити блокадом ентитета.

    Блокада ФБиХ је најмања цијена коју је СДА врло спремна платити само да се блокира и уништи РС.

    Нјасгоре је што су тога врло свјесни и вође СДС-а.
    То су недвосмислено изјавили и Говедарица и Босић када у једној реченици кажу да РС не може без кредита ММФ, а у другој да ће све учинити да се тај кредитни аранжман не оствари.

    Намјера је врло јасна.

  14. onaj sa prizemlja,21.04.2017. 16:58:21

    “Odmori malo, priznaj kad pogriješiš, nije teško, biće ti lakše.“

    Признао сам грешку. Пет од десет СДА посалника није било за акцизе.
    Промакло ми је да је овај шести који није био за акцизе из А-СДА.

    Извињавам се, али то не мијења чињеницу да већина посалника СДА није била за акцизе.

    Тј. нису акцизе пале због негласања СДС-а него због негласања половине СДА посланика.

  15. Симо,

    у праву си за уништавање ентитета, али идеш јако ниско, поготово према Говедарици, не мислим да је то паметно, ни добро због будућег времена.

    Мени је лично жао што сви наши нису били за, гарантујем животом да не би било довољно гласова,, само би то по налогу ментора извели на други начин.
    Циљ је био да се не усвоји јуче закон, ММФ, данас завршио засједање, значи нема новог до јесени, нити пара ове године.
    Велик ударац на буџет Републике Српске,али што те не убије, то те ојача.
    Можда се за мјесец и усвоји овај закон, чак мислим да ће и бити усвојен у редовној процедури.

    Са овим одбијањем су задали јак ударац нашој влади, изазвали већи сукоб између два блока и добро ојачали терен за негативну енергију у народу.

    Предпостављам да влада има резервну варијанту за тај новац, али то је опет гашење једног, од низа будућих пожара, нема ту стратешког дјеловања, ни конкретног рјешења за ову и идуће критичне године.
    Ево рјешења.
    ВЛАДА НАЦИОНАЛНОГ ЈЕДИНСТВА, има начина, треба се дати понуда коју не би могла одбити ни једна српска партија у НСРС..
    Како, то већ није за коментара.

    Али шта ја знам, зар не Симо?

  16. Чика Рајко – Симо, заборавили сте да нам цитирате тај дио реформске агенде у којем пише да се требају (морају) повећати акцизе на гориво. Остарило се, зар не?!

    Дакле, 5 посланика СДА је гласало идентично као и сви посланици СНСД (међу њима и Џаферовић), а 4 посланика СДА идентично као посланици СзП, зар не?!

    Посланици у ПСБиХ које контролише Милорад Додик идентично су гласали као посланици које контролише Бакир Изетбеговић, зар не, чика Рајко – Симо?!

    Додика је „натегао“ Бакир, зар не?! Ако није Бакир, онда је Босић, зар не?!

    Кошарац има неких разговора у 4 ока са „зликовцем“ Џаферовићем, зар не?!

    Ако сам добро разумио, вама је секундарно да је неко неодговорним понашањем постао хероински овисник и довео се у ситуацију да му је хитно потребан доп како би преживио још неколико дана, до нове кризе, зар не?! Ви кривите његове укућане зашто не посуде новац да му купе доп, а сутра ћете их кривити зашто не продају намјештај и бабино злато да му купе још, зар не?!

    Па има ли краја агонији? Зар није ред да се пресјече једном? Каква пропаст Српске? О томе причају само у Српској они који желе да плаше народ, као дјецу бабарогама, нико више ни у ФБиХ ни од странаца.

    Да ли ви то, чика Рајко – Симо, кажете да смо ми дошли у ситуацију да нам преживљавање зависи од других, тј. да о свом животу више не одлучујемо ми, него неко други?

    Ето, радници бројних производних фирми не примају плату мјесецима, не уплаћују им се доприноси, па су преживјели. Зар је пропаст ако буџетлије добију сваку другу плату? Зар ви нисте видјели да има на рафама пола килограма саламе за 2 КМ? Ето, питајте нашег саговорника, ратног војног инвалида, како преживљава с том мизеријом коју добије од државе, како прехрањује дјецу?

    Зар није ред да се једном сруши антисистем који подразумјева да повлаштена каста добија примања из посуђеног новца који ће враћати сви грађани Српске, и то више генерација? Зар није ред да се једном прекине агонија?

    Ја знам да је вама непријатно, да реакција тих истих који вам дају гласове заузврат може бити оштра, али и јесте праведно да то ријешите између себе, сви ви који немате емпатију за потребе свих људи, већ вођени својом егоистичко-хедонистичком оријентацијом газите сиротињу, људе који немају за лијек 5 КМ, који немају 2 КМ за партиципацију, који немају 2 КМ ни за ту биједну саламу.

    Према томе, шта нас има ко укидати, кад смо се самоукинули. Па шта и да је изгласано, а ММФ једноставно каже „Не дамо новац!“? Није Бакир задужио до 6 милијарди КМ, није Бакир продао Телеком и потрошио, није Бакир уништио банке, не продаје Бакир Љубију, није Бакир довео Чез, није Бакир ставио цијену од 73 КМ на клопидогрел (лијек који у Србији кошта 9 КМ у малопродаји), није Бакир опростио пола милијарде пореза Русима у НИРС-у, није Бакир довео Алумину у проблем, није Бакир рекетирао дрвопрерађиваче, није Бакир покрао Шуме РС, није Бакир уништио ЖРС, није Бакир протјерао најбоље младе људе преко границе,… Знате како су нас учили другови учитељи, једнако су битни и унутрашњи и спољашњи непријатељ.

  17. Ne diraj mi Simo Vukotu to je precjednik mojih jarana Babalja i Cicka valja mi ko rezervna varijanta jer se Mili klima tronožac. Kakva si ti podguzna muva lažnjak koji se kobojagi bori za očuvanje prirodni resursa a pizda ćuti o prodaji rudnika Ljubija i još tukac traži da ga imenuju za šerifa na Romaniji. Što te ne postave jalijaši što su ti dali da budneš ambasador Baščaršije na Palama.

  18. Гестикулације, вокабулар, научене фразе, говор тијела, драмске паузе у реченицама, акцентирање… све то говори да се Вукота уфурао у своју месијанску улогу.

    Лазаревић се ограничио Дрином и Романијом, а Вукота пуца много шире.

    Зато кажем да је тежи случај.

  19. drazen78bl,21.04.2017. 11:37:42

    “Цитирајте дио реформске агенде у којем пише да је повећање акциза на гориво обавеза! Не можете, јер не пише. Ја нисам прочитао, али сам питао оног ко је детаљно проучио реформску агенду.“

    Ево цитираћу:

    3. О приоритетима који су предвиђени овом агендом разговарано је са међународним финансијским институцијама и у претходном периоду. Реформе би требало да успоставе основу за преговоре о појединачним програмима финансијске и техничке помоћи међународних финансијских институција и ЕУ, као и са другим донаторима и партнерима који евентуално желе подржати Реформску агенду. Свака од институција преговара о појединачним програмима и прати напредак по својим приоритетима, а јасно је да ће програм бити тијесно координисан и усклађен са укупним реформским напорима.

    5. Провођење Реформске агенде ће започети без одлагања. Широк сет средњорочних приоритета, како је назначено у наставку, биће прерађен у конкретне иницијалне мјере и подухвате, који ће бити припремљени и проведени у предстојећим мјесецима 2015. и почетком 2016. године, са сваком институцијом појединачно. Односно, ове почетне мјере и подухвати ће бити разрађени у консултацијама са међународним финансијским институцијама и ЕУ и водиће до даљних прецизнијих мјера које ће реформску агенду помјерити са њене почетне фазе даље у средњорочни период.

    6. … У погледу овог циља, а ради избјегавања неповољних екстерних услова финансирања, власти у БиХ очекују закључивање финансијских аранжмана са Међународним монетарним фондом, Свјетском банком и Европском комисијом,
    које ће током провођења мјера фискалне консолидације обезбиједити финансијску подршку.

    17. Обавезују се државни, ентитетски, кантонални и ниво власти Брчко Дистрикта да ни на који начин неће оспоравати, ометати и блокирати реализацију аранжмана с међународним финансијским институцијама који су директно и индиректно везани за реформске процесе, а које је одређени ниво власти провео или проводи у оквиру својих уставних надлежности.

    http://stanjestvari.files.wordpress.com/2016/01/d180d0b5d184d0bed180d0bcd181d0bad0b0-d0b0d0b3d0b5d0bdd0b4d0b0-d0b1d0b8d185.pdf

    А сад поента:

    Реформаска агенда је “устав“ реформи, а остали акти као што су Писма намјере су “закони“ реформи. У Писмима намјере владе РС и ФБиХ и Савјет министра су се “законом“ који се зове Писмо намјере, обавезали да ће увести акцизе на гориво, а у члану 17. Агенде лијепо стоји да ни један ниво ВЛАСТИ ни на који начин неће оспоравати, ометати и блокирати реализацију аранжмана с међународним финансијским институцијама који су директно и индиректно везани за реформске процесе.

    Шта ја глупом телалуку говорим?

    Говорим да обрате пажњу да реформска агенда обавезује ВЛАСТИ да не смију ометати реформе. Реформска агенда не обавезује опозицију, она обавезује ВЛАСТ. А СзП је ВЛАСТ, није опозиција.

    Због тога СДА која је ВЛАСТ, иако то жели, неће отворено да обара реформске законе јер неће да буде обиљежена као рушилац реформи. Због тога фингира подјеле и то јој се може све дотле док има јањичаре из СзП да то ураде, а то што ће јањичари (који кажу да представљају Србе у Сарајеву) бити обиљежени као једина ВЛАСТ која је рушила реформе, платиће РС.

    Не могу да схватим да постоје будале које не могу да сконтају овако једноставне ствари!!!

  20. На овоме примјеру можемо лако уочити како оспједнутост Додиком сужава видике.

    Фурнџија је много пута до сада нашироко тумачио да је Алија жртвовао мир и ушао у рат да би остварио унитарну БиХ, али фурунџији не иде у главу да Алијин син неће ни трепнути да жтрвује нешто социјалног мира у ФБиХ (због недоласка пара из ММФ) у циљу испуњења очевих циљева.

    Глупост телалука је немјерљива. Додик их је скроз умно поремеио…

  21. Да ли ви то, чика Симо – Рајко, саговорнике називате глупим како бисте појачали танане аргументе? 😉

    Добро, потврдили сте да у Реформској агенди НИГДЈЕ НЕ ПИШЕ ДА ТРЕБА ПОВЕЋАТИ АКЦИЗЕ, и ја сам задовољан одговором.

    Хај’те, молим вас, појасните нама „глупима“ како ће то нама бити боље кад нам повећате цијену горива за 0,20-0,30 КМ? Неће ли поскупљење горива изазвати ланац поскупљења? Неће ли још више отежати живот пољопривредницима? Требамо увести нови намет за 1200000 људи у Српској, како би 150-200 хиљада привилегованих и даље добијали редовне плате, кое исплаћујемо из посуђеног новца? Ја сам глуп, па не могу никако да разумијем ту добробит. Молим вас, генија, да нам појасните!

    Зар Бакир након пропасти тужбе, скандала са Софтићем, хамнумом му, проблемима унутар странке, испливавањем чињеница о повезаности са злочинима у ратном и поратном Сарајеву, није у незахвалној позицији, угрожен једнако колико и Додик? Јасно је нама да он наставља тамо гдје му је рахметли бабо стао, али вама није јасно да смо ми сада таоци ММФ-а и гласова Бакирових посланика, зато што су нас власти Српске (а не Бакир) довели у ту позицију. Знате ли ви да ми немамо робне резерве? Знате ли ви да колоне најобразованијих људи свакодневно бјеже из Српске? Не бјеже од Бакира, већ од биједног живота. Зар ви, чика Рајко – Симо, стварно мислите да се плате требају исплаћивати из посуђеног новца?

    А како објашњавате да су посланици које контролише Бакир идентично гласали као посланици које контролише Додик? А супротно од посланика које називате „Бакировим Србима“.

    Од 26 коментара ваших је 16. Немојте опет сагорјети на послу („burnout“), како написа неком продавцу лубеница с партијском мисијом на фејсбуку један наш Фронтлерс! 😉

  22. drazen78bl,22.04.2017. 12:16:32

    “Хај’те, молим вас, појасните нама „глупима“ како ће то нама бити боље кад нам повећате цијену горива за 0,20-0,30 КМ?“

    Ајде ти прво нађи реченицу у којој се ја залажем за увођење акциза.

    Ја се само залажем да се обавезе које се преузму и испуне.

    У реформској агенди нема експлицитно набројаних акциза за гориво, али се јасно каже да се сви договори који ПРОИЗИЛАЗЕ из агенде морају такође поштовати. Због тога сам ја агенду назвао “уставом реформи“, а договре на основу ње “законима реформи“.

    Из устава проистичу сви остали закони.

    ВЛАСТ у којој сједе министри из СзП је послала ММФ писмо намјере у којој се обавезала да ће повећати акцизе. То писмо намјере је “закон“ који је у складу са “уставом“.

    А у агенди лијепо пише: “Реформе би требало да успоставе основу за преговоре о појединачним програмима финансијске и техничке помоћи међународних финансијских институција и ЕУ, као и са другим донаторима и партнерима који евентуално желе подржати Реформску агенду.“

    ВЛАСТ је на основу тих неких преговора и писама ушла у појединачни програм (акцизе) са ММФ који подржава Реформску агенду. Чак је дијелом тај финансијски договор и реализован јер је прва транша кредита реализована.

    И сада један дио ВЛАСТИ крши обавезу коју су преузели.

    Ако су ови из СзП заиста били против акциза зашто то на вријеме нису рекли.

    Ја бих то сигурно поздравио, као што сам поздравио поступке Иванића и Црнадка око ревизије.

    Немам ја тај проблем да охвалим добро дјело.

  23. На крају ће обавеза и бити усвојена, само не по хитном поступку, зар не?! Овдје је проблем у тајмингу, зар не?! Јер је „зависнику понестало дроге“. Била би и сад усвојена да се дио од акциза усмјерио на плави дизел за пољопривреднике, зар не?! Али пољопривредници су друга, трећа лига. Прво ваља намирити гласачку машинерију административаца, зар не?!

    Али опет ми драго да сте потврдили моју тезу да се акцизе не помињу у Реформској агенди, тј. да сте слагали да јесу дио агенде. 😉

  24. Симо,

    нисам се ја ограничио на Романију,напротив.
    Мој коментар на БН по том питању је био савјет власти.
    Ја сам коректан и конкретан човјек који жели добро и нуди страховито моћан ПРОГРАМ ЗЕЛЕНОГ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА за два четворогодишња циклуса, програм са јасним политичким и привредним рјешењима, како на републичком, тако и регионалном нивоу, види мој коментар синоћ, односно питања Бореновићу на БН порталу.

    Само ви правите подјеле, ја ћу као што то радим годинама и даље позивати на САБОРНОСТ,на ВЛАДУ НАЦИОНАЛНОГ ЈЕДИНСТВА, или у другом случају СТРУЧНУ ВЛАДУ СА ЈАСНИМ ПРОГРАМОМ И РОКОМ ТРАЈАЊА, владу која ће имати подршку скупштинске већине, посљедично и велику подршку у народу.

    Ја ћу и даље позивати да поставимо ПРАВЕ ЉУДЕ НА ПРАВО МЈЕСТО, односно на ПРВУ ПРАВУ ПОСЛЕРАТНУ ОБНОВУ, баш због времена у коме живимо, незапослености и великог незадовољства народа.

    Иначе, Говедарица је веома фин човјек, могу рећи мој пријатељ,веома је коректан према мени, иако зна да имам договор са СНСД на програмској основи.
    Ја сам Симо са свима добар, таква ми је структура личности, овакви мој Симо могу сутра пресудну улогу одиграти да не дође до српског сукоба, тиме и распада Републике Српске.

    Знаш ти добро да сам ја другачији,да не упадам ни у један политички калуп, да нисам као неки политиканти, политички лихвари, неостварени појединци и блогери тајних служби, да нисам политички дилетант.

    Капетану нико не може наћи ниједну мрљу у животу, капетан се никог интелектуални и физички не боји, могу да разорим било кога, не само појединце, него уз добру логистику и читаве партије,не само због тога што немам мрља у животу и водим једину неукаљану причу у Српској,,мада је то одлична подлога, него што знам знање.

    Ја сам се зарекао да ћу помоћи народу и Републици Српској прије своје смрти, која могуће није далеко због прележане тешке болести.

    Данас то и радим на једини могући начин,бавим се врло културно и супер одговорно политиком.
    Доказујем својим примјером и авангардним дјеловањем у јавности, да је политика озбиљан и одговоран народни посао, не занимање, већ сам свима кроз дјеловање зелених доказао, да нисам популиста, или политички егзибициониста, нити да водим слуганску политику.
    Значи, веома сам неугодан по свим питањима, зар не?

    П.С. Замисли Симо да се удруже умишљени Говедарица и умишљени Лазаревић, односно пречишћени СДС и авангардни зелени, па да се искористе пријатељи, логистика и медији, шта мислиш колико би били до краја године јачи од вас?

    Поздрав.

  25. Simo, umjesto da zajedno sa mnom konstatujes da 2018. godine SDS nece preci cenzus zbog stihijske mahalaske politike ti se opet upustas u nebuloznu raspravu sa govnjivim recidivima SDS-a koji gotovo svaki sekund vlasti u Sarajevu trose na obracun sa Dodikom umjesto na preuzimanje odgovornosti koju svaka ozbiljna vlast treba da pokaze.

  26. Куку, шта дочекасмо, да друг Херцтреф држи предавање доајену перманентне интернет кампање и антикампање! 😀

    Само да подсјетимо, ради се о вандалу који је чупао клупе на излетишту Бањ брдо, кога је БИА саслушавала због пријетњи смрћу предсједнику Србије, па не зачуђују ови његови испади.

    На његову жалост, СДС ће освојити стотине хиљада гласова оних који ће гласати против Додика, чак да ништа не раде. А истина је да сваки секунд у Сарајеву троше на обрачун с Додиком. Не знам шта им је. 😮

  27. апостроф,22.04.2017. 14:48:51

    “Замисли Симо да се удруже умишљени Говедарица и умишљени Лазаревић, односно пречишћени СДС и авангардни зелени.“

    Ево замислио сам и грохотом се смијем, мада ми ових дана није до смијеха. Уништи ми снијег шљиве…

    Лазаревићу, де ти нама објасни како се могло десити да си имао 200 жена, а само 38 гласова.

    Изгледа да си си подбацио…

  28. Господине Лазаревићу, баш сте претјерали. Ако добро разумијем, ви сте у коалицији са СНСД-ом („програмској“), јавно сте подржали њихове кандидате за начелнике општина и градова, а данас се нудите њиховој Влади да будете повјереник за своју регију. Истовремено имате амбицију да предводите трећи блок, позивате младе на побуну, а нудите се предсједнику СДС-а да се удружите. Прије тога сте изнајмили Дуњићу странку, а позивали Стевандића да је преузме. Зубе за српски народ понудили сте Бошњацима у општини Центар. Што је превише, превише!

  29. апостроф,22.04.2017. 14:48:51

    „(…)нуди страховито моћан ПРОГРАМ ЗЕЛЕНОГ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА(…)“

    „(…)бавим се врло културно и супер одговорно политиком.(…)“

    „(…)могу да разорим било кога, не само појединце, него уз добру логистику и читаве партије(…)“

    „(…)него што знам знање(…)“

    Најјачи лик на Фронталу!

    Почео сам готивити Лазаревићев стил.

    Свега неколико људи могу се похвалити да имају „стил“ на Фронталу. Један од њих је Лазаревић.

    Бог ти дао здравља Лазаревићу! Тежак дан ми поправиш једним коментаром. 😀

  30. Симо,

    твој покушај моје дискредитације не значи да ја нисам у праву,нити наноси мени и зеленим штету, напротив.
    Много штети баш СНСД, само настави.

    Знам да није лако прогутати мисао да би се могло десити удруживање супер перспективног и поштеног Говедарице са својим пречишћеним СДС, са супер неугодним и поштеним Лазаревићем и његовим перспективним и неукаљаним зеленим.

    Не би било лако кад би се удружиле двије идеологије, не партије,кад би се то упаковало како треба и искористили сви расположиви ресурси, даље нећу, ионако сам превише рекао.

    Крин,

    мислиш ли да су најугледнији људи из Економског покрета Србије будале па да тврде без основа да је наш програм ЗЕЛЕНОГ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА добар, да је супер прилагођен територији, људству, природним ресурсима.

    Да не мислиш случајно да се Бранко Драгаш и његови пријатељи из покрета не разумије у економију и привреду?

    Запамти, ја нисам коментатор, ја користим прилику да пошаљем поруке, зато учествујем у расправи без обзира на ниске ударце појединаца.

  31. drazen78bl,22.04.2017. 14:14:48

    “На крају ће обавеза и бити усвојена, само не по хитном поступку, зар не?! Овдје је проблем у тајмингу, зар не?!“

    Опет лупеташ!

    Усвајање Закона о акцизама је имао свој рок који је пробијен. Обавеза није испуњена. То је завршена ствар

    Ја мислим да тај Закон неће бити усвојен јер му сад СНСД у Дому народа неће дати подршку. Закон који је прошао Дом народа је оборен. Нови опет мора у процедуру.

    Ко хоће да се клади да ће Додик оборити следећи Закон о акцизама?

    Идеја СДС-а да се пољопривредницима даје новац који се скупља на БХ нивоу није ништа друго него први корак ка реализацији Шаровићеве идеје да се законска регулатива о пољопривреди пренесе на БХ ниво.

    Пољопривредници у РС имају регресирано гориво и сва ова прича СДС-а се велики шупљак, а нарочито се у томе истакао Младен Босић својом гпупом изјавом:

    “Много питања је отворено око поскупљења горива, поставља се питање зашто би људи који живе у географским подручјима, који немају контакта са аутопутевима, плаћали акцизе. – казао је Босић.

    http://www.фронтал.срб/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=1&idnovost=60754#komentar

    Сада ја постављам питање Босићу:

    Зашто би људи који немају земљишта или живе у крајевима са пасивном пољопривредом, плаћали акцизе од којих ће новац ићи пољопривредницима?

  32. апостроф,22.04.2017. 22:29:31

    “твој покушај моје дискредитације не значи да ја нисам у праву,нити наноси мени и зеленим штету, напротив.“

    Е јеби га, што се одмах љутиш?
    Само сам питао зашто роспије које си опремио не гласају за тебе.

    “Много штети баш СНСД, само настави.“

    Не интересује мене то. Ја нисам члан СНСД и њихови интереси ме не занимају.

  33. Чика Симо – Рајко, пробијен је рок, тачно је. Рок који је одредио ММФ. Ја вас поново питам:

    Зашто је вама добар онај ко нас је довео у позицију да нам треба кредит како бисмо преживјели, а лош онај ко блокира задуживање дјеце и унука како би се посуђени новац поклонио администрацији?

    http://www.youtube.com/watch?v=XNH5YYdcW7I

  34. KOMENTAR S PORTALA BNTV (23.4.2016.):
    “ Ova generacija politicara je potrosila i unistila ogromno nasljedstvo koje su mukotrpno stvarali nasi ocevi,zaduzili su nasu djecu,a sad uspjehom nazivaju pokusaj zaduzivanja nasih unuka.Stavljajuci politiku iznad svih oblasti u drustvu,a ne u njihovu funkciju unistili su privredu,obrazovanje,zdravstvo,kulturu,sport,obesmislili su bezbjedonosne agencije,tuzilastvo i sudstvo a zive iskljucivo od kredita,doznaka iz inostranstva nasih radnika i ono malo privrede koja funkcionise na principu prodaje radne snage za 200 eura mjesecno koliko iznosi djeciji doplatak u EU za koju tvrde da se raspada.Ponovo su krenuli u zaposljavanja u administraciji i drzavnim preduzecima,uglavnom za novac,dodatno unistavajuci i Drzavu i preduzeca u njenom vlasnistvu.Ako se i u cemu snalaze onda je to nacionalizam i neofasizam koji produkuju,optuzuju sve koji drugacije misle da su izdajnici,dovode komletnu naciju u pred sizifreno stanje i unutar nacionalni sukob.Proglasavaju se zastitnicima nacionalnih interesa,a u stvari stite kriminal i korupciju, neznanje i nesposobnost, umjesto da Naciji i Drzavi znanjem,radom, postenjem, vrate dostojanstvo i stvore uslove da mladi,sposobni mogu zivjeti od svog rada,a ne da razmisljaju kako i gdje da obezbjede svoju egzistenciju.“

  35. Моје мишљење о акцизама ћу написати у неком од следећих коментара, а сада је нешто друго тема:

    РС не смије бити талац (или таоц како би рекао Говедарица) неких, само њему знаних , интереса неформалног шефа православног крила СДА којег неки због носталгије зову СДС.

    Неформални шеф тог православног крила СДА је Мирко Шаровић, а Говедарица је обични херцеговачки ћуран који мисли да је битан.

    Зашто се Мирко Шаровић претворио у Кризетбеговићеву пудлицу има више верзија.

    Једна од њих је уцјена.

    Не треба заборавити да је под чудним околностима провео годину дана у притвору, а да је још под чуднијим околностима из њега изашао, а да се данас нико не сјећа ни зашто је тамо био, како је пуштен и како се тај судски спор завршио.

    Ја мислим да је Мирко Шаровић уцијењен и да се због тога понаша овако.

    Народ у РС никад себи не смије дозволити да на положај дођу људи које је лако уцијенити. Свако нормалан се мора упитати како је могуће да најомиљенији политичари у шехеру буду двојица министара из Караџићевог СДС-а, а убједљиво најнеомиљенији Караџићев противник Додик. А сво зло, по Сарајлијама, потиче од Караџића.

    Одговор је јасан. Потенцијал за уцјене је битан. И није то само код нас случај. То је саставни дио политике у читавом свијету.

    Потенцијал за уцјењивање Додика је за сада врло мален и због тога он може водити политику мимо интереса сећијаша.

    Запамтите, не постоји ни један српски политичар којег ће Сарајстан прихватити ако је уцјењивачки потенцијал у односу на њега мален.

    Због тога је врло опасно када Бакир Кризетбеговић бира ко ће представљати РС у заједничким органима.

    Није чак ни проблем када Бакир изабере слабију страну из РС да нас тамо представља.
    Проблем настаје онда када та изабрана страна прихвати да им и министре из њихових редова бира бошњачка страна.
    А они ће увијек изабрати оне које могу уцјењивати.

    СДС је то прихватио, Иванић срећом није. Због тога се осјети разлика у дјеловању Црнадка у односу на Шаровића и Мехтића, па ви онда погађајте зашто су Иванић и Црнадак далеко непопуларнији у Сарајеву од ове двојице, мада нису ни близу Додиковој непопуларности.

    Ово око акциза је мени само огледни примјер на основу којега доказујем ове моје тврдње. Оне су ту најмање битне.

  36. Симо,

    изнеси аргументе против програма, против идеологије, идеје, против начина понашања на политичкој сцени,против резултата зелених на изборима, скоро 10% оштина(уз безочну пљачку коју су твоји дозволили)изнеси аргументе против резултата рада и начина понашања кроз живот Лазаревића, па онда подјебавај.

    Постављам ти питање: Дај ми једног вашег из 14 општина Сарајевскороманијске и Горњоподрињске регије да има боље резултате кроз историју од мене, да је од мене храбрији, поштенији и писменији, МОЛИМ ТЕ, САМО ЈЕДНОГ и ја ћу напустати политику?

    Ово ти је за подјебавање да неко мисли да је месија.

    Да те дотучем идејом и аргументима.

    Ова влада не ради добро, трењба је смијенити, или радикално реконструисати са јасним програмом.

    Ја предлажем сасвим други приступ рада владе, предлажем полудириговану привреду,(ако ти уопште разумијеш шта сам ја са овим рекао, ипак си ти само половни новинар), значи предлажем јасан програм са роковима извршења.

    Кад је тако, онда је влада код мене све, па онда иду регије, па општине, све то треба увезати, поставити повјеренике за регије, снимити ситуаију и уз помоћ владе договорено на терену, уз пуну асистенцију повјереника провести.

    Има ли неко твој са истока да зна оволико написати, а не да га прихвате као пријатеља начелници другог блока и тајкуни који иза њих стоје?

    Правој влади која има визију, идеју и програм, влади која мисли озбиљно да испорави привреду-производњу, баш такви људи требају, зар не?

  37. Симо,

    пошто је твој задњи коментар објављен док сам ја овај прошли писао, морам као и увијек бити коректан и конкретан, па рећи да се слажем са већином твојих теза, са тим што принципијелно нећу коментарисати појединце, ја се увијек одређујем према појавама, ту си скоро све у праву.

    Ја никад не коментаришем јавне политичке личности негативно, то је до карактера, позитивно понекад, зато ти поново подвлачим да гријеш на Говедарици.

    Мислим да не вриједи теби причати, опомињати те да радиш на штету СНСД, ти си својеглава мазга, зар не?

    Ко теби још ваља, кад се ти разумијеш више у струју од Тесле, више у тенис од Ђоковића, више у политику од Додика, више у ораганизацију, привреду, пицолов и риболов од Лазаревића, зар не?

    Поздрав.

  38. апостроф,23.04.2017. 13:10:12

    “изнеси аргументе против програма, против идеологије, идеје,

    против начина понашања на политичкој сцени,…“

    Лазаревићу,

    надам се да на Фронталу још има читалаца који се сјећају да сам ти тражио да пограм своје странке ставиш на интернет да га прошитамо, али да си ти рекао да то нећеш урадити јер се бојиш да ти не украду идеје, а сада тражиш да дам мишљење о том програму.

    Јел’се ти правиш будала или си стварно будала? Како могу изнијети мишљење о нечему што никад нисам видио?

    “… против начина понашања на политичкој сцени,…“

    Једино што могу закључити да се на политичкој сцени понашаш оригинално. Јебеш изборе! Напишеш коментар на БН-порталу и тажиш да те влада постави за повјереника.

    Неодољиво ме подсјећаш на овог ЈА-ПА-ЈА Змаја:

    http://www.youtube.com/watch?v=rYEHt9kyZxw

  39. апостроф,23.04.2017. 13:22:5

    “Ко теби још ваља, кад се ти разумијеш више у струју од Тесле, више у тенис од Ђоковића, више у политику од Додика, више у ораганизацију, привреду, пицолов и риболов од Лазаревића, зар не?“

    Свака част!

    Тесла се разумије само у струју, Ђоковић у тенис, Додик у политику, а Лазаревић чак у четири области, у организацију, привреду, пичке и рибе, мада ти ово за поцолов не вјерујем. Да си ти поштено опремио двјеста пички, брат брату, имао би бар 200 гласова.

  40. апостроф,23.04.2017. 13:22:59

    “Мислим да не вриједи теби причати, опомињати те да радиш на штету СНСД, ти си својеглава мазга, зар не?“

    Ако, ако…

    СНСД је такође мој политички противник јер није за улазак у НАТО.

    То што ја тренутно држим страну СНСД мање, а више страну Милорада Додика у односу на СзП је ствар моје политичке процјене и то ће тако бити све док се на нашој политичкој сцени не искристалишу снаге које ће бити довољно јаке да српски народ доведу у сигурну луку демократског Запада.

    СзП је стара мјешина у коју не вриједи сипати ново вино.

    И да не буде забуне, и тебе сматрам старом мјешином.

  41. Чика Симо – Рајко, знате да сам вам ја дао подршку и похвалио вас за исказану храброст кад сте позвали Додика да се повуче из политике и препусти странку свјежим кадровима. И ја сам га јавно позвао да учини исто што и Караџић, поднесе ту личну жртву, из љубави према Српској. Вријеме ће показати да би било боље и за њега лично да нас је послушао.

    Такође, овдје сам написао да ми није драго да се Мирко Шаровић враћа у политику баш из разлога што не знамо под којим околностима је пуштен из притвора. Али не заборавимо ни да су господа Додик и Иванић ослобођени свих оптужби. Знамо ли која је цијена тога? Да ли су им напаковани предмети како би им страна мафија која контролише судство узела рекет, тј. знатан проценат опљачканог или како би их могли политички уцјењивати, ја не знам. Али знам да су сви подложни уцјенама, и Додик, и Иванић, И Шаровић. Ако погледамо колико су њих тројица у политици и који су резултати њиховог дјеловања (дуг од 6 милијарди, привреда на кољенима, распродани природни ресурси и „породично благо“, масовни одлазак најбољих,…), сматрам да су сва тројица „потрошени“ и да и сами требају да се повуку, да имају образа. Без обзира на појединачне добре одлуке било којег од њих, које можемо похвалити.

    Да вас подсјетим, овдје сам директно имао расправе са др Стевандићем и обраћао се коментарима господину Босићу када су направили с Додиком тзв. платформу. Наљутили се кад сам им написао да их је Додик начинио својом приколицом и онемогућава да буду квалитетна опозиција унутар Српске (јер сам сматрао да је битно да свака власт има јако опозицију и притисак јавности). Они су тврдили да је битнији заједнички наступ, јер се показује српско јединство, а тиме се избија и потенцијал за уцјене, зар не?! Међутим, Додик је истјерао СДС из већине на нивоу БиХ, чиме је срушио то српско јединство, па друга страна може трговати око учешћа у власти и узети оног ко више да. Тако су и сада Додика преко двојице безуспјешно покушали уцијенити око гласова за акцизе, али су очито успјели кад је у питању контрола у банкарском сектору.

    Према томе, не знам да ли сте ми смјешнији када Говедарицу називате ћураном (Ви сте Ороз, зар не?!) или кад пишете да је мали потенцијал да се уцијени Додик. :D:D:D:D:D:D

  42. Mozemo li se vratiti temi?
    Jeste li da ovi nasi, nazovi ministri, putuju po svijetu i da uce od boljih i da ponesto implementiraju ovdje kod nas? Ako jeste da vidimo gdje smo sada u odnosu na 2014.? Jesu li ta putovanja urodila plodom? Ako jestu sta se poboljsalo ako nisu ko je najvise kriv, tj. ko je najvise putovao a da od toga nista nismo dobili i da ga lijepo ovdje svi „politicki razapnemo“ sa salvom uvreda i nedolicnih rijeci onako kako mi to znamo i umijemo.
    Ceka se da posalje izvjestaj gospon Crnadak posto je i on 2/3 mandata proveo van zemlje pa da lijepo vidimo sta imamo od toga. Evo za pocetak ja sam optimista i da ce „nesta“ od toga da opravda Mektic i da nam pokaze prstom evo to i to imamo od tog i tog putovanja, isto tako sam optimista za gospara koji se odaziva na Crnadak. Za sad jedan od njih tvrdi da ne zna da mu je stigao zahtjev za izvjestaj o putovanjima, covjek toliko radi da mu je bas to promaklo.

  43. Дражене,

    написао си неуспјешан памфлет.

    Нећу улазити у расправу око тога да ли су Иванић и Додик уцијењени, чак и не тврдим да је то и Мирко Шаровић. То сам дао само као опцију.

    Међутим, твој коментар пада на једној врло једноставној ствари. Иванић и Додик се политички не понашају као уцијењени људи, а Шаровић и Мехтић се понашају.

    Чаршија то непогрешиво препознаје и пуна је хвалоспјева за поменуту двојицу.

    То су чињенице, а не ове твоје баљезгарије…

  44. Лазаревићу,

    мораш учити политику од Симе.

    Видиш како сам навукао телалук да расправљамо о томе зашто се Шаровић у Сарајеву понаша издајнички, а не о томе да ли се заиста понаша издајнички.

    То се зове политичка вјештина “ућеравања“.

    Ја сам политички геније, најбољи политички стратег, визионар …

    Предлажем сам себе да убудуће будем савјетник предсједнику РС.

  45. Кад се будеш потписивао као ја именом и презименом, онда ћу ти признати да имаш карактер, додуше покварен, али и то је карактер, зар не?

    Лако је Симо правити непријатеље.

    Баш те зато и опомињем,правиш медвеђу услугу СНСД, тренутно вам најмање требају непријатељи,али ти наставио по свом.

    Што се тиче коментара о Лазаревићу,пицолов и риболов сам поменуо да мало релаксирам причу, али ћу те због месијанства, сваки дан питати док не одговориш,
    “ да ли се Симо било ко од твојих са наше регије разумије боље од Лазаревића у привреду и политику,можда и шире“, наравно, подразумијева се, осим тебе?

    Не кажем ја да други не знају, напротив, ја само тражим да ме упоредиш са најјачим вашим из наше регије?

    П.С.Ваш садашњи супер високи функционер рече прошле године у љето, пред десетак ваших функционера и пар других људи , да вриједим више него сви његови овамо заједно, претјерао је, али човјек зна знање, зато и јесте супер високи функционер, зар не?

    Годило је, али ми је то направило после тога дана много проблема и преломило код „ваших“ да са својим партнерима из друге партије, уз благослов њихових заједничких ментора дозволе, чак и учествују у крађи гласова коалиционих зелених.

    Неки ваши нису били за то, али сила Бога не моли, битанге су поставиле циљ, склањање доминантног Лазаревића, како је ваш начелник Југовић у једној прилици рекао за мене, све по цијену да изгубе већину у општинском парламенту, што се и десило за једног одборника, баш због пљачке преко 500 гласова и најмање једног одборника зелених.

    Посљедица, губитак већине и Палама и посљедично губитак града Српско Сарајево, љубомора је чудо.

    То ти је мој Симо у политици као и код доктора, сви су рецимо хирурзи,сви су пред народом добри према другим, сви су иза леђа љубоморни једни на друге и не крију да то кажу у повјерењу, али сви добро знају ко је најбољи, па ко други иза њега, па ко трећи, па ко……………..?

  46. Па политика вођења овог јада од државице свих ових послератних година, и јесте заснована једино и само на УЋЕРАВАЊУ.
    Неки кажу да је то државотворна политика…можда, моребит….штат ја знам…,

  47. Симо П. Ороз,23.04.2017. 01:47:38

    Касно лијежеш, за пољопривредника. А ја се обрадовао да нисам једини пољопривредник на Фронталу.

    Што се тиче овог твог коментара о уцјенама, то је обичан софизам. Ако си ипак пољопривредник, онда ћу претпоставити из колегијалности, да само правиш грешку. То се у логици зове petitio principii. Претпостављаш полазне премисе, па извлачиш закључак који се на њих своди и њих варира, а њима самима треба доказ. Уопште то често радиш, и то је у политичкој софистици и иначе најчешће.

    Нпр. Шаровић је фиксиран као најбољи министар. Бакир је дежурна бабарога. Бакир не воли Додика. Према томе, Додик је добар, а Шаровић је лош.

    Не улазећи да ли су Додик и Шаровић добри или лоши, то ме ни не занима овдје, ова је поједностављена шема сасвим довољна да се види колико је у твом резону случајног, претпостављеног, вишезначног, неодређеног, фиксираног значења итд. Ничега објективног, све субјективно и произвољно.

    „Потенцијал за уцјењивање Додика је за сада врло мален и због тога он може водити политику мимо интереса сећијаша.“

    Мислиш ли стварно ово? Да ли опет да претпостављам, из пољопривредничке колегијалности, да не подваљујеш, него само да гријешиш? Шта кад би дошао неки обичан опозиционар па казао: присуствовање сједницама је уцјењеност, одустанак од референдума о самосталности је уцјењеност… Павловић банка, Бобар банка, Представништво у Израелу, све то говори о уцјењености. Дакле, Додик је уцјењен.

    (Лично вјерујем да се на прсте једне руке могу побројати први људи послијератне БиХ до данас, на свим странама, а о којима стране службе немају довољно да их држе у џепу. Али то је свеједно, то је само моје мишљење, а никаква „чињеница“ ни „аргумент“.)

    Само једна ријеч из екстерне критике: ти си, одговарајући мени једном написао како се поносиш да у Срба има Чедо Јовановић и Ненад Чанак, јер говоре о српским злочинима итд. Шта мислиш, да они нису сад Вучићеве пудлице? Шта мислиш, колики је ту потенцијал за уцјену?

    Уосталом, поново свеједно, ја ни то не могу да цијеним, јер бих упао у неку разобручену провизорност, али ти овдје редовно то потураш као „аргументацију“.

  48. апостроф, 23.04.2017. 15:44:45

    „П.С.Ваш садашњи супер високи функционер рече прошле године у љето, пред десетак ваших функционера и пар других људи , да вриједим више него сви његови овамо заједно, претјерао је, али човјек зна знање, зато и јесте супер високи функционер, зар не?

    Годило је, али ми је то направило после тога дана много проблема и преломило код „ваших“ да са својим партнерима из друге партије, уз благослов њихових заједничких ментора дозволе, чак и учествују у крађи гласова коалиционих зелених.“

    Кад је једном Николај Бухарин одржао говор, на великом партијском скупу, будући добар говорник, одушевљени аудиторијум је френетично аплаудирао. Стаљин је ћутао. Бухарин се блијед вратио на мјесто, и проциједио својим друговима: „Ви менја зарезали.“ Недуго потом је Бухарин страдао у чисткама.

  49. Крин,23.04.2017. 16:06:04

    “Касно лијежеш, за пољопривредника. А ја се обрадовао да нисам једини пољопривредник на Фронталу.“

    Крин,

    нисам ја тада легао него устао из кревета. Ишао сам палити бале сијена испод шљива да од мраза спасим оно што је преостало послије снијега.

    Па док сам пио кафу и спремао се за излазак у воћњак, бацио коментар…

  50. „Иванић и Додик се политички не понашају као уцијењени људи, а Шаровић и Мехтић се понашају. Чаршија то непогрешиво препознаје и пуна је хвалоспјева за поменуту двојицу.“

    Чика Рајко – Симо, када Додик своје посланике пошаље на сједницу којом предсједава Џаферовић, па они још и гласају идентично као Џаферовић и посланици које контролише Бакир, а све то након оркестрираних жалопојки о оним другима као „Бакировим Србима“ и након ове изјаве:

    „Ono što smo imali obavezu, mi smo na nivou Republike Srpske uradili, a obaveze koje su preuzeli zajednički nivo i Federacija BiH treba da urade, mi sa tim nemamo ništa. Ne idemo tamo jer parlamentom predsjedava čovjek koji je komandovao i omogućio postojanje ozloglašenog odreda `El mudžahedin` na prostoru zeničke regije. Mi nismo bili ni na njegovom prvom predsjedavanju i tamo nećemo ući dok god on tamo sjedi“, dodao je Dodik.

    http://www.nezavisne.com/novosti/bih/Dodik-SNSD-nece-uci-u-Predstavnicki-dom-dok-tamo-sjedi-Dzaferovic/418484

    30.1.2015. друг Кошарац рече: „Džaferović mora da bude smenjen, jer nije moralno da čovek koji je skrivao podatke o odsecanju srpskih glava u Vozući bude na čelu najvažnije zakonodavne institucije u zemlji. Odlučni smo da istrajemo u zahtevu za Džaferovićevu smenu. Žalosno je da poslanici iz FBiH, ali i poslanici Saveza za promene iz RS štite Džaferovića, uprkos čvrstim argumentima Mirsada Kebe“.

    Дијелим ово Кошарчево мишљење, али га прије 3 дана видјех да се договара са заштитником муџахедина „у тами диско клуба“.

    16.2.2016. „Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik izjavio je danas da je spreman dati izjavu Tužilaštvu BiH povodom slučaja „Pavlović banka“ u Banjoj Luci, ali da neće ići u Sarajevo ako ga pozovu, jer se tamo ne osjeća sigurno.“

    30.12.2016. „Predsjednik bh. entiteta Republika Srpska Milorad Dodik ispitan je danas, u svojstvu osumnjičenog, u Tužiteljstvu Bosne i Hercegovine, potvrđeno je iz te institucije. Pristao je, kaže, dati izjavu u Sarajevu, nakon što su iz Tužiteljstva BiH „nekoliko puta odbili da izjavu uzmu na teritoriji RS-a“.“

    Moжемо се сада вратити и на ону фарсу кад је у БЛ долазила бароница Ештон или на чињеницу да резултати референдума никада нису објављени у Службеном гласнику РС:

    http://nap.ba/new/vijest.php?id=26988

    Ако свему додамо афере које се продукују готово на дневном нивоу, јасно нам је да постоји обиље материјала којим странци могу уцјењивати Додика.

  51. Али објашњавати чика Сими – Рајку исто је и ко оном Ћопићевом дједу који је тврдио да је вук зелен. Зато што он наступа с позиције припадника странке и увијек тражи рационализације за све оно што је везано за странку, њеног лидера, њену Владу и сл., без обзира да ли су добри или лоши.

    „Видиш како сам навукао телалук да расправљамо о томе зашто се Шаровић у Сарајеву понаша издајнички, а не о томе да ли се заиста понаша издајнички.“

    ЧИКА СИМО – РАЈКО, ви овдје једини расправљате „зашто се Шаровић понаша издајнички“, тј. постављате себи питања и одговарате на њих. Колико примјетих, нико то други не чини, па се стиче утисак да сами себи „ућерујете“.

  52. Dje su putovali Mektic i hakeri i Crnadak?
    Sta smo dobili od tih putovanja? Koliko smo bezbjedniji od Mekticevih putovanja i koliko je Crnadak bio dobar ambasador Republike Srpske na tim putovanjima?
    Ja licno ne vidim milimetra jednog pomaka u odnosu na 2014. godinu. Neke izvoznicke kvote koje je Sarovic dogovorio je usrao uvozom EU mlijeka nadajuci se da ce Njemacka pomoci u saniranju stete nasim proizvodjacima. Toliko su dobro ispregovarali da nisu Njemackog ministra ni upitali da pojasni model po kome bi Njemacka pomogla nasim mljekarima racunajuci da ce im neko dati pare za to. Kad je mlijeko stglo na carine, Njemacka rekla pa mi nismo rekli da cemo vam uopste pomoci finansijski. Sramota me ko vlada sa mnom licno. Mi samo idemo nazad i na zajednickom BH nivou je teorija haosa. Tamo niko nikog ne benda dva posto, ni dva istaknuta stranacka prvaka ne mogu da daju istu izjavu. Jednostavno takav je haos da se vise ne zna ko je vlast, ko je opozicija.
    Ja vas opet pozivam da raspravljamo sta imamo od putovanja od ova dva mutanta i prestanite da razvodnjavate temu raspravljajuci se sa govnjivim recidivima SDS-a kada ta partija nece proci cenzus sljedece godine.Hvala

  53. апостроф,23.04.2017. 15:44:45

    “Кад се будеш потписивао као ја именом и презименом, онда ћу ти признати да имаш карактер, додуше покварен, али и то је карактер, зар не?“

    Ти си се овдје потписао јер тражиш да будеш повјереник Власе РС за Дрину и Романију, а не тбог тога што имаш добар карактер.

    Није наша влада толико блентава да да повјеренство неком Апострофу. Повјереник мора имати име и презиме.

    С обзиром да ја немам такве амбиције, немам ни потребу да се потписујем, али ти тврдим да сам ја на губитку због тог непотписивања јер сам ускраћен за комшијско дивљење на моје паметне коментаре.

    Да ли си ти на губитку или добитку што ти комшије читају твоје колумне и коментаре ја не знам, нити ме пуно интересује.

    А има она Изетова…

  54. Симо,

    опет избјегаваш одговор.

    Јасно сам те питао да ми наведеш неког вашег ко би овамо могао помирити два блока и заједно са владом покренути привредни опоравак ове регије ?

    Подваљујеш и подцјењујеш, окрећеш причу, не може док не одговориш?

    Ево истине.

    У мом коментару на БН навео сам да наш програм предвиђа шест ЕКОНОМСКО-ЕКОЛОШКИХ регија, да је рјешење у ВЛАДИ НАЦИОНАЛНОГ ЈЕДИНСТВА, или СТРУЧНОЈ-ТЕХНИЧКОЈ ВЛАДИ која би имала јасан програм рада.

    Да, би се тај програм проводио по регијама као економским цјелинама, те да би због тога било логично да се поставе повјереници који имају смисла за организацију и сарадњу са другим, врло битно због тренутног састава општинских власти и сукоба два блока на оба нивоа власти, успут дајући примјер краља Александра и Бана Милосављевића.

    Управо такви људи су кључ провођења програма.
    Написао сам да ако влада буде кренула тим јединим логичним путем кога ја годинама предлажем, да имам( ГРАТИС ЗА ВЛАДУ) програм за Сарајевскороманијску и Горњоподрињску регију као једну економску цјелину, те ако немају некога ко може са свима разговарати, да сам спреман као творац програма преузети обавезу координатора-повјереника за ову регију.

    Ја годинама слушам од наших политичара како је исток угрожен, што је тачно, али не чух идеје, поготово не доживјех за ових 20 година ни од једне партије и појединца конкретна рјешења, напротив.

    Не видјех од рата до данас ни једног паметног и прагматичног човјека који предлаже толико логично економско повезивање 14 општина у ове двије регије

    То се први пут чуло од Еколошке партије’РС на изборима 2010 године, од зелених који нуде оправдано и изводљиво економско повезивање због опстанка народа на овим просторима,зелених који нуде конкретна рјешења за развој производње зелене енергије, пољопривреде, туризма, увезивања дрвне индустрије……..

    Чуда су се од тада могла урадити, нажалост нема ко то да све усмери, да супростављеним политичким слијепцима и приватном бизнису покаже да и државни и приватни сектор добијају систем који их обезбејђује са послом за наредне деценије.

    Ми до данас немамо политичку снагу, остали то (не)намјерно неће да ураде?

    Симо,Волт Дизни „ОНАЈ КО ЗНА ДА ОСМИСЛИ, ОН ТО ЗНА ОСТВАРИТИ“, зар не?

    Ово што ми предлажемо урадиће ова, реконструисана, или потпуно нова влада, видјећеш.
    Ако то не буде урађено ове године, или најдаље почетком идуће, десиће се после избора 2018 године, само ако се буде чекало до тада, можда наш партнер буде неко други?
    То ћу ове седмице званично предложити партнерима на разматрање.

    Тврдим да другог економског модела због специфичности територије Републике Српске нема, таман да преузме владу највећи свјетски експерт за економију и привреду.
    Ту може само бити различитог начина реализације, али суштина је у нашем приједлогу.

    Значи, Симо, подцјењивање јаких људи је мана.

    Јебо ти државу у којој нема система јавности и вредносног система.

    Не можеш Симо чак ни ти знати да ли неко вриједи док не добије прилику да то покаже, зар не?

    Извини, али ево примјер, ти мене подцјењујеш, а овамо још само неко из Африке није добио шансу, нема ко се није из политике питао на локалном и републичком нивоу, резултат, подјеле, свађе, уништена привреда, посљедично, велика незапосленост, мржња…………………………….фууууууууууууј!?

    П.С. Ја се не бавим овим послом да ми се комшије диве, потписујем се својим именом јер стојим иза сваке своје ријечи.
    Дјела иза мене говоре шта знам, као што ће ако Бог да говорити и у будућности.

    Знам колико вриједим, тврдим да имам одличан програм,(нисам једини који то каже, много писмених људи је то потврдило) треба по мом програму новој авангардној влади 300 карактерних и паметних људи Српске, у том случају бих животом могао гарантовати изградњу неуништивог правног, политичког, привредног, образовног и безбједносног система Републике Српске.

    Биће добро, биће јака будућа влада, најмање 1/3 њеног програма ће бити наслоњена на наш авангардни, али реалан и изводљив програм.

    Не може бити другачије кад мислиш, за разлику од других који мисле да мисле, зар не?
    Лазаревић Симо има јасну идеологију и идеју,има јасан програм у којој је држава и систем све, а политичке партије и политичари радници који раде у складу са Законом на одржавању државе која се зове Република Српска.

  55. апостроф,25.04.2017. 14:51:58

    “Јасно сам те питао да ми наведеш неког вашег ко би овамо могао помирити два блока и заједно са владом покренути привредни опоравак ове регије ?“

    А што би ми њих мирили?
    Зар није корисније да и једне и друге бацимо на историјско смеће?

  56. Симо П. Ороз, 25.04.2017. 15:38:13

    “Подваљујеш и подцјењујеш, окрећеш причу, не може док не одговориш?“

    Ево одговора:

    Тај један и једини, супепоштени, са мудима и карактером, визијом, организационом способношћу, искуством (привредним и сексуалним), љубитељ и заштитник природе, добротвор, српски националиста и интернационалиста истовремено, ратник и хуманиста, дијете асфалта, кафански шибаџија, спортиста, шаљивџија, имач времена за свакога …

    Св. Никола ЛАЗАРЕВИЋ

    Јеси ли задовољан одговором?

  57. podv0r,24.04.2017. 07:08:15

    „Krin,
    Nista lose. Svoju filozofiju baziram na obradi svog vrta/vocnjaka. Drago mi je da i medju vama ima poljoprivrednika.“

    Океј, подворе.

    Не знам само, ако тврдиш да пољопривредници не треба да се баве политиком, него само „у се’ и у своје кљусе“ ја тврдим да гријешиш. Пољопривредници су створили Римску републику.

    И Додик је пољопривредник, а ето – ружи нам политичку репутацију.

  58. Симо,

    џаба, ти навалио на мене па нека све изгори, проучи мало боље поруке мојих коментара.
    Ово су мислиоче конструктивни приједлози влади.
    Наравно да сам то морао написати кроз призму нашег размишљања о будућности Републике Српске, шта је ту спорно, ми смо организовани зато да докажемо да може и мора другачије да се ради?

    Зар не би било паметно да влада коначно подвуче црту, пошаље паметне људе у регије, да се сними ситуација, окупе све локалне власти, направе конструктивни приједлози и онда уз вођство владе крене у реализацију договореног?

    То је толико нормално да за то не треба бити посебно паметан, само треба хтјети, памети у свим регијама има на претек.

    Запамти више, ја не расправљам са тобом, ја у најбољој намјери шаљем поруке кроз коментаре.

    За Лазаревића мање више, немаш ти ништа од тога што сереш ових дана против мене,напротив.

    Боље би ти било да размишљаш, него што својом сујетом и лицемјерством гураш прст у око човјеку који никад није погазио ријеч.

  59. апостроф,25.04.2017. 21:45:08

    “џаба, ти навалио на мене па нека све изгори, проучи мало боље поруке мојих коментара.“

    Проучио сам их до детаља и из њих извукао закључак. Зато се слажем да ти будеш повјереник владе за тај крај око Дрине и Романије је си ти у у свему најнај, у свему нај.

    Хипотетички, јуче те је Влада РС ставила за повјерника и ти треба да ријешиш проблем дрвопрерађивача на Сокоцу.

    Они траже да се прво они намире сировином, па тек онда остали.

    Шта би ти урадио? Би ли пристао на то?

    Да те чујемо…

    Ако покушаш изврдавати одговор повешћу такву хајку на тебе да нећеш знати ђе ти је глава, а ђе гузица! Неће ти ни Ахмед помоћи!

  60. Није Симо у мом приједлогу повјереник неко ко има печат,нити неки диктатор, него неко писмен и човјек договора, неко ко сондира терен, постигне стратешки договор о могућем развоју појединих грана привреде на регији и онда координира рад локалних власти, институција и локалне привреде са владом, на прецизно договореном програму.

    Али ево одговора за ове протесте.
    Учинио бих тренутно исто што ће учинити влада, али само због тога да умирим ситуацију.

    Проблем са шумама и дрвном прерадом ће увијек бити ако се не промијени начин газдовања и контролисаног коришћења дрвних сортимената.

    Ево новинару, да ти као привредник нешто бар у начелу откријем из мог програма по питању стратешког рјешавања дрвне индустрије,односно конктролисаног коришћења, очувања и ревитализације шумског богаства Републике Српске.

    Значи, код Лазаревића и зелених, подвлачи се ЦРТА.

    Ја заговарам полудириговану привреду у пар стратешких грана привреде,то није непознато, у случају шума и дрвопрерађивача то изгледа овако.

    Доноси се закон о јавноприватном партнерству.

    Укидају се Српске шуме.
    Формира се концерн АД дрвне индустрије са већиниским и непромјењивим пакетом управљања државе, тачније најмање 51%, остали дио су мали дионичари, радници српских шума, дрвопрерађивачи и остали заинтересовани да учествују у овој грани привреде.

    Значи, нема више Српских шума,њихови радници прелазе у концерн.

    Нико више неће давати концесије, него ће сировина бити уручена прерађивачима који ће по сегментима у својим фабрикама производити дијелове готовог производа, или мање производе, биће им обезбјеђено редовно плаћање услуга.
    Њихово ће бити да створе нормалне услове за рад радника, да их редовно плаћају и да уплаћују све порезе и доприносе у складу са законом, те да по највећим стандардима производе оно за шта су плаћени.
    Наравно да ће добити повољне кредите у виду најсавременије опреме да би могли одржати производни процес.
    Ту је наравно и контролисамо управљање дрветом за огрев и шумским отпадом, оно је искључиво у надлержности концерна, са тим приватници неће имати ништа са откупом дрвета за огрев, осим за личне потребе и могућност да откупљују сировину и дрвни отпад(фуш) по тржишној цијени.

    Значи, дрвопрерађивачи ће бити система прераде дрвета и ништа више, остало ће искључиво бити посао концерна(читај државе) која ће имати уговор са стратешким партнером.

    Да појасним оним који можда ово не схватају, ја предлажем враћање дрвне индустрије на нешто слично што је био ШИПАД.
    Државна је шума, државне су Српске шуме, некад је и прерада била државна, сад ће тај сегмент доста бити модификован, или прилагођен времену, све да би економски и еколошки било исплативо.

    Оно што је 100% сигурно,у овом полудиригованом систему сви ће добити, држава ће пунити буџет као власник концерна, пуниће се много више општински буџети, запослиће се најмање још 10.000 радника у овој грани привреде у првом четворогодишњем циклусу, још толико најмање ће бити упослено у комплеметарне гране привреде, грађевинарство, производња хране, оруђа за рад и друго.

    Значи, овим царским резом и супер одговорним потезом стратешки ћемо развити, односно увести ред у дрвну индустрију за наредне деценије.

    Концерн ће платити своје раднике, приватници ће имати загарантован посао и плаћање услуга, посљедично, њихови радници ће бити редовно и добро плаћени, наравно стратешки партнер, рецимо ИКЕА, или КИНЕЗИ, имаће интерес да уложе у процес производње, да обезбједе инострано тржиште и добро зараде на супер квалитетној роби.

    Све ће то бити праћено прилагођавањем образовања тој грани индустрије, као и низом закона и подзаконских аката из области заштите животне средине и других потребних правних норми да би систем функционисао.

    Нисам требао оволико написати, многим ће то сметати, једним јер неће видјети од дрвета шуму, другим што им није никако интерес да Република Српска буде економски самоодржива.

    Ето новинару, сад питај лобије и менторе наших душмана хоће ли нам дати да то урадимо, па ме онда питај за још неку грану????????????????????????????????????????

    Симо, о неким стварима се много не говори, то је СТРАТЕГИЈА.
    То си ме могао питати насамо у Бањојлуци, али, код тебе је језик ових дана много бржи од памети.
    Сад гледај како ће неки политички лихвари у будућем времену користити медије и говорити о рјешењу дрвне индустрије.

  61. апостроф,26.04.2017. 14:43:13

    “Учинио бих тренутно исто што ће учинити влада…“

    “… ја предлажем враћање дрвне индустрије на нешто слично што је био ШИПАД.“

    Честитам на оригиналности и визији…

  62. Шта би ти Симо урадио да си на мјесту предсједника владе и министра Мирјанића, ево ја се слажем са привременим рјешењем?

    Већ сам навео шта је дугорочно рјешење.

    Са овим смо завршили расправу о овом питању.

    Вечерас сам између осталих сусрета био и са дрвопрерађивачима на Јахорини, шта мислиш како су реаговали на ово дугорочно рјешење?

  63. апостроф,27.04.2017. 00:22:04

    “Вечерас сам између осталих сусрета био и са дрвопрерађивачима на Јахорини, шта мислиш како су реаговали на ово дугорочно рјешење?“

    Знам, сједио сам за сусједним столом. И видио сам како су реаговали.
    Као да се појавио Змај од Шипова.

    И ја сам синоћ стигао на Јахорину. Имаћу и излагање.
    Надам се да ћеш знати поставити паметно питање.

  64. апостроф,26.04.2017. 14:43:13

    “Није Симо у мом приједлогу повјереник неко ко има печат,нити неки диктатор, него неко писмен и човјек договора, неко ко сондира терен, постигне стратешки договор о могућем развоју појединих грана привреде на регији и онда координира рад локалних власти, институција и локалне привреде са владом, на прецизно договореном програму.“

    А тај је за Романију и Дрину је наравно Св. НиколаЛазаревић.

    “Проблем са шумама и дрвном прерадом ће увијек бити ако се не промијени начин газдовања и контролисаног коришћења дрвних сортимената.“

    А тај начин је …?
    Прво треба да одговориш шта је подразумјеваш под начином газдовања, затим контролисаног коришћења, а затим да одговориш на који начин мислиш вршити контролу и ко ће вршити контролу. Да сад не питам ко ће контролисати контролу.

    Ни на једно питање немаш конкретан одговор осим фраза које си научио у дугогодишњој муљаторској привредно-политичко-спортско-јебачкој каријери.

    “Ево новинару, да ти као привредник нешто бар у начелу откријем из мог програма по питању стратешког рјешавања дрвне индустрије,односно конктролисаног коришћења, очувања и ревитализације шумског богаства Републике Српске.“

    Права је истина да ти немаш програм јер да га имаш ред би био да га откријеш. Изгледа да хоћеш бланко повјерење и повјереничко мјесто. Тога нема. Програм на сунце!!! И ја ћу се пријавити за то повјереничко мјесто, а онда влада нека одлучи ко има бољи програм.
    Кад причаш о ревитализацији опет мораш појаснити на што мислиш.
    Постоји два начина ревитализације шума. Први начин је да се смањи сјеча, али ти о томе не смијеш ни писнути јер се бојиш гузици.
    Други начин ревитализације је појачано пошумљавање, али ти не кажеш из који средстава би се то плаћало.

    “Значи, код Лазаревића и зелених, подвлачи се ЦРТА.“

    Рефа Лазаревићу, ја сам теби подвукао рефу.

    “Ја заговарам полудириговану привреду у пар стратешких грана привреде,то није непознато, у случају шума и дрвопрерађивача то изгледа овако.“

    А диригент ће бити наравно Лазаревић.
    Шта значи полудиригована привреда?
    Па у шумарству већ имамо полудиригован систем који пропада. Полудиригован систем је систем у којем одлучујућу улогу не игра тржишна вриједност сировина и производа, него се њихова цијена доноси у неким кабинетима.
    Ти би уводио нешто што већ постоји. Али то си ти! Обични демагог, пресипач из шупљег у празно.

    “Доноси се закон о јавноприватном партнерству.“

    Наравно да ниси објаснио шта то у суштини значи. Ми то већ имамо у пракси. Из јавног шумског добра приватници неконтролисано извлаче корист. То је јавноприватно партнерство.
    Твој гениј би то само озаконио.

    “Укидају се Српске шуме.“

    Зашто би се укидале Шуме Српске? Да није због имена?

    “Формира се концерн АД дрвне индустрије са већиниским и непромјењивим пакетом управљања државе, тачније најмање 51%, остали дио су мали дионичари, радници српских шума, дрвопрерађивачи и остали заинтересовани да учествују у овој грани привреде.“

    Другим ријечима, залажеш се да се 49% шумског богаства у РС приватизује.
    Како ће ти мали дионичари стећи дионице? Шта ће купити? По којем основу ће радници, који су већ сада привилеговани што раде у Шумама Српске, добити дионице? Гдје је ту РВИ Славија?

    Значи, нема више Српских шума,њихови радници прелазе у концерн.

    Што би рекао Стипе Лазаревић:“Задатак сам испунио, српских шума више нема.“

    “Нико више неће давати концесије,“

    Колико ја знам Шуме Српске нису у систему концесија, али ко зна шта ти подразумјеваш под концесијама.

    “него ће сировина бити уручена прерађивачима…“

    Ја бих им је радије продао.

    “…који ће по сегментима у својим фабрикама производити дијелове готовог производа, или мање производе…“

    Кад већ нисам питао ко ће бити тај који ће одређивати колико ће који пиланџија добити шуме, ево питам ко ће бити тај који ће одређивати шта ће ко производити јер би требао да знаш да сваки производ остварује различити профит, неки већи неки мањи.

    “ …биће им обезбјеђено редовно плаћање услуга.“

    Још кад би рекао из којих средстава, нашој срећи не би било краја.

    “Њихово ће бити да створе нормалне услове за рад радника, да их редовно плаћају и да уплаћују све порезе и доприносе у складу са законом, те да по највећим стандардима производе оно за шта су плаћени.“

    Овдје си скроз зглајзо. Нејјасно је да ли мислиш да ће ови што ће бити плаћени опет некога плаћати. Како сам схватио пилалџије ће радити лом послове за концерн. Смијеш ли ти то њима предложити?

    “Наравно да ће добити повољне кредите у виду најсавременије опреме да би могли одржати производни процес.“

    Ко ће им бити жирант. Ниси ваљда помислио да то буде Влада РС!?

    Ту је наравно и контролисамо управљање дрветом за огрев и шумским отпадом, оно је искључиво у надлержности концерна, са тим приватници неће имати ништа са откупом дрвета за огрев, осим за личне потребе и могућност да откупљују сировину и дрвни отпад(фуш) по тржишној цијени.

    И овдје упадаш себи у уста. У првој реченици кажеш да се шумским отпадом контролисано управља, а у другој да се тај отпад продаје по тржишној цијени.
    Или имаш на уму стари тајкунски изум “контролисана тржишна цијена“.

    Лазаревићу, запамти једно. НЕМА ШУМСКОГ ОТПАДА. Постоје дрвни сортименти различитих класа.
    Управо се на овоме врши највећа пљачка шумског богаства. Пиланџије купују шуму коју је неко прогласио шумским отпадом (дрво за целулозу), плаћајући неколико пута јефтиније, а од тог истог дрвета праве резану грађу.

    Како неко ко је купио 1000 кубика шуме може продати 2000 кубика резане грађе?

    Пажљиво сам слушао твој синоћни разговор са оном тројицом на Јахорини. Ово ни поменуо ниси.

    “Значи, дрвопрерађивачи ће бити система прераде дрвета и ништа више, остало ће искључиво бити посао концерна(читај државе) која ће имати уговор са стратешким партнером.“

    А стратешки партнер ће бити… Тко? ИКЕА? Лазаревићу, не лажи народ. РС нема дрвне сортименте који могу равноправно да се носе са дрвним сортиментима од којих се производи намјештај. Престаните лагати народ. Наше шуме су слабог квалитета.

    Шта ће се десити ако стратешки партнер КИНЕЗИ крену у откуп акција од малих акционара? Хоћемо ли дозволити да Кинези буду власници 49% наших шума.

    Да појасним оним који можда ово не схватају, ја предлажем враћање дрвне индустрије на нешто слично што је био ШИПАД.
    Државна је шума, државне су Српске шуме, некад је и прерада била државна, сад ће тај сегмент доста бити модификован, или прилагођен времену, све да би економски и еколошки било исплативо.“

    Велиш прилагођен времену!? Враћање у самоуправни социјализам је за тебе прилагођавање времену. Лазаревићу, тај Шипад је био тешки губиташ, много тежи него што су данас Шуме Српске. Коме ти рподајеш муда под бубреге?

    “Оно што је 100% сигурно,у овом полудиригованом систему сви ће добити, држава ће пунити буџет као власник концерна, пуниће се много више општински буџети, запослиће се најмање још 10.000 радника у овој грани привреде у првом четворогодишњем циклусу, још толико најмање ће бити упослено у комплеметарне гране привреде, грађевинарство, производња хране, оруђа за рад и друго.“

    Оно што је сигурно је да си ти један овијани демагог, срећом ограничених могућности.

    “Значи, овим царским резом и супер одговорним потезом стратешки ћемо развити, односно увести ред у дрвну индустрију за наредне деценије.“

    Да су баби муда била би ђед!

    Концерн ће платити своје раднике, приватници ће имати загарантован посао и плаћање услуга, посљедично, њихови радници ће бити редовно и добро плаћени, наравно стратешки партнер, рецимо ИКЕА, или КИНЕЗИ, имаће интерес да уложе у процес производње, да обезбједе инострано тржиште и добро зараде на супер квалитетној роби.

    “Све ће то бити праћено прилагођавањем образовања тој грани индустрије, као и низом закона и подзаконских аката из области заштите животне средине и других потребних правних норми да би систем функционисао.“

    Ја мислим да ми имамо образоване стручњаке и добре законе. Проблем је у демагозима, лоповима.

    Нисам требао оволико написати, многим ће то сметати, једним јер неће видјети од дрвета шуму, другим што им није никако интерес да Република Српска буде економски самоодржива.

    Ето, и ја мислим да нисам требао оволико написати, али …

    Е сад смо што се мене тиче завршоли расправу.

  65. Хајде не лажи, каква твоја Јахорина и предавање, да си горе, синоћ би ти за глупости које ових дана пишеш већ ухо било заврнуто, од мене, или Мила, свеједно?

    Да лажеш, доказ је да нисам сједио са три, него са десет људи.

    Ја јеси се налупао у коментару мила мајко,од сада са тобом само зајебанција, ништа лично, можда о нечем будем коментарисао са рецимо РАЦИОМ, или неким другим паметним, ти си нажалост изгубио тзв. активну легитимацију.

    Немам времена, одох на Јахорину.

    П.С. Да, предлажем модификовани социјализам у управљању и коришћењу шума, од управе, контроле, сјече, до испоруке робе дрвопрерађивачима, шта је спорно?

    Шумски отпад фуш има, има оштећене шуме нападнуте губом, има…. сав тај назовимо га шумски отпад биће извучен из шуме и продат дрвопрерађивачима за пелете и брикете, или рецимо Топлани на сјечку, као што су у Градишци и Приједору.

  66. апостроф,27.04.2017. 14:08:50[170054]
    „Хајде не лажи, каква твоја Јахорина и предавање, да си горе, синоћ би ти за глупости које ових дана пишеш већ ухо било заврнуто, од мене, или Мила, свеједно?“

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    ЗАВРЋЕ ЛАЗАРЕВИЋ УШИ ДРУГУ РАЈКУ. Грохотом се смијем! Да се кладимо да му Лазаревић не би смио заврнути ухо?! Улажем 100 евра да не смије. B-)

  67. апостроф,27.04.2017. 14:08:50

    “Хајде не лажи, каква твоја Јахорина и предавање, да си горе, синоћ би ти за глупости које ових дана пишеш већ ухо било заврнуто, од мене, или Мила, свеједно?“

    Види гњурца што се разгоропадио!

    Прво крене са пријетњама, а на крају цвили да га милиција заштити.
    Задњи такав случај је имао са Комунистим.

  68. апостроф,27.04.2017. 14:08:50

    “Шумски отпад фуш има, има оштећене шуме нападнуте губом, има….“

    Гњурац,

    ти не познајеш основне појмове!?

    ФУШ није отпад!

    ФУШ је фонд за унапређење шума у који се купе средства која уплаћују они који сијеку шуму.

    Ако ја у свом приватном растику посијечем храстове, дужан сам држави уплатити ФУШ. То су намјенска средства која не смију пасти у руке фукари која то сматра отпадом.

    Џаба се ти копрцаш. Био сам свједок како се улизујеш Легенди, а овај паметан па зна да сједиш на двије столице.

  69. Нисам се расгоропадио Симо, зајебавам те, рекао сам од сад са тобом само зајебанција, тако ће и бити, само сам дужан да појасним ово твој фуш и да те опоменм за Легенду.

    Ово није расправа.
    Знам ја шта је фуш, али сам ја написао-фуш- као фуш роба, или шумски отпад, мислио сам на све, од шумског реда(За оне који не знају, то су гране обореног стабла које се сабира на гомилу-шумски ред) кога има на десетине хиљада кубика само на овој регији, па на тзв.сушике, на обољела стабла од разних гљиввица-губе, на……………………………………………………

    Нисам видио у ова два дана Милана-Легенду горе, мада би ми било драго, јер смо добри познаници, становао сам на спрату изнад његовог и Пуминог кафића у Зворнику, тако да смо се често дружили.

    Што ти треба да помињеш човјека, баш погледах кад си написао коментар, ваљда си већ знао да је Милан имао конференцију за штампу?

    Ако је тако, онда немам ријечи??????????????????????

    Не зајебавај се са тим стварима, да ли си нормалан?

  70. Ако удариш на мафију нема ништа логичније него да добијеш пријетње од мафије.
    То се десило Легенди.

    А пичка као ти је рекла да је неутрална. Како можеш бити неутралан када имаш сукоб ратне легенде и мафијаша?

    Подршка Легенди…

  71. Дрвна индустрија мора ући у рјешавање проблема на дугорочној основи, о томе зелени стратешки размишљају.

    Али има једна истина коју морам написати, зато сам и коментарисао опет.

    Проблем код блогера и умишљених идеолога, нпр. као Рајко Васић, управо је у томе што своју партију често поистовјећују са народом- државом..

    Једно је држава, друго државотворна политика, треће радити стратешки у корист општег добра, четврто,стварно мислити, пето, мислити да мислиш, као што је сад урадио Симо,све поистовјећујући своју партију са народом, управо постављајући глупо питање предсједнику друге партије да се опредјели за неког у сукобу њихових чланова, зар не?

    Ево, чак ни Миле не може да се око тога опредјели, али може и заједно са Ђокићем је тренутно загасио један пожар у шумама Српске, са чиме сам се у ранијем коментару сложио.

    Све остало поводом ове приче је искључиво унутрашња ствар СНСД, зар не?

  72. Симо,

    како ниси БОТ ?

    нисам ја неопредјељен, ја ово радим за Републику Српску, али не радим као „неки“, ја поштујем све њене институције и строго пазим да својим јавним дјеловањем не наштетим њеним интересима, нити да дам повода нашим непријатељима да испирају уста нашим прљавим вешом и наслађују се нашим мукама?

    Ево само један примјер, замисли пичкице да идем по федералним медијима као други и причам против своје државе и својих сународника?

    Запамти БОТУ, ја не припадам никоме, ја сам човјек који води одговорну националну политику, али поштујем друге и другачије, ја сам за авангардни програм Еколошке партије Републике Српске, значи, нисам неутралан.

    Боли ме лично курац како ће СНСД ријешити своје унутарпартијске проблеме, ја друге партије поштујем, поштујем институције Републике Српске, зато никад не помињем имена него се јасно одређујем према догађајима.

    Иначе, да знаш, ја не мислим да си ти Рајко Васић,ти у ствари ниси ништа, ти си БОТ, а Рајко Васић је стварна личност са којом се слажем у најмање 70% ствари, поготово око разумијевања државотворне политике.

    Друга је ствар какав је он као човјек и какве има пребачаје.

  73. Видиш Симо, гори гуза БОТУ, додуше познатом, некако би се и даље качио са мном.

    Волио би он да се мало међу нас умијеша, да нам покаже КО ЈЕ ОН, зар не?

    Не пада ми на памет, код мене је доживотно на ИГНОРЕ и добиће васпитну „ћалаушку“ кад га видим.
    Знам да ће сад написати како му пријетим, али одговор добити неће, ћалаушка остаје свакако.

    Али због других, рећи ћу поново да нисам дао ни један интервју за федералне медије,уз сво и искрено поштовање тих медија,, објаснио сам зашто у прошлом кометару.

    Оно са Дамиром Никшићем је моја подршка слободоумним људима, Дамир је слободни умјетник, он то сам снима и поставља на ЈУТЈУБ.
    Значи, он не припада федералним медијима, напротив.

    Што ја онда не би са њим попио кафу у мом родном Сарајеву и мало се зезао?

    Па баш сам о таквим људима мислио кад сам писао колумну о младим и зајебавању политичара, додуше, Дамир је старији, али ради праву ствар за слободу медија.

    У ЈАВНОСТИ ЈЕ СПАС?

  74. Наравно да пријетите, што је посебно опасно ако знамо да се можете на судском процесу извући на психијатријско вјештачење, што ме онемогућава да м иплатите одштету због ове пријетње физичким насиљем која приличи само дивљацима. Заиста јадно да предсједник једне партије пријети људима по интернету. Да имате иједног члана, сигуран сам да би се сада стидио због вашег наступа. Но не плашим се ја ни већих психића у политици о чијим сам недјелима износио истину.

    Лицемјерни сте, господине Апостоф, јер сте призивали администратора и полицију кад вас је човјек позвао на часни двобој 1:1, без оружја, чиме је доказао да сте безмудић који се плаши да помене команданта Легенду и у позитивном контексту, који се плаши да пише о криминалу у Шумама РС, „јер се за то губи глава“, који каобајаги штити природне ресурсе, а ни ријечи није писнуо о отимању рудника Љубија, Сими Орозу не смијете заврнути уши,….

    Нисте давали изјаве федералним медијима, што сам поштено и потврдио, али сте били кандидат странке са сједиштем у ФБиХ, на чијем челу је био Нермин Вила, за позицију Предсједника РС, зар не?!

    Јадник.

  75. Protiv sam svih prijetnji, nasilja, vandalizma i slicno. Ali nekako uvijek se sjetim one cuvene izreke: ko o cemu kurva o postenju. Tako je i na frontalu. Oni koji su prijetili sada se zale sto im se prijeti, oni sto su vrijedjali ovdje dame i narodne poslanice sada prigovaraju drugima koji to rade, neobrazovani bistre prosvjetu i pisu o skolskom programu, a politicari koji su bili u izbornim trkama i lijepili plakate politickim partijama sebe nazivaju casnim. I da svijet ne propadne, propadanje je pocelo.

  76. Никола,

    фурунџији фали пажње. Ту пажњу жели да скрене на начин за који није талантован. Једноставно, неки људи нису духовити као ја и ти.

    Што се тиче гостовања на федералним медијима та гостовања нису проблем. Проблем су изјаве које се тамо дају.

    Није твој проблем што си изјаву дао Дамиру Никшићу којег ја изузетно готивим. Он ми је најпозитивнији лик из чаршије, али је проблем што си ти наше зубе понудио чаршији.

Оставите одговор