Диносауруси нису измрли, птице су њихови насљедници

Данас се птице сматрају једином живућом линијом диносаура теропода, што их чини најближим сродницима Тираносауруса рекса. Другим ријечима, диносаури нису изумрли, како нас учи већина уџбеника.

среда, април 19, 2017 / 23:53

Палеонтолози су већ неко вријеме сигурни да су птице еволуирале од гмизаваца и то је било јасно од времена открића Археоптерикс, раног облика који је имао зубе у кљуну и реп више сличан репу данашњих рептила.

Заправо, да није перја које се могло наћи на фосилу, Археоптерикс (Archaeopteryx lithographica) би био сврстан у диносауре. Данас се овај фосил сматра прелазним обликом и не сврстава се у птице.

Птице дијеле много тога сличног аса гмазовима: ембриони птица се развијају унутар амниотског јајета. Птице, попут гмазова, имају клоаку, а кости које подупиру тијело су сличне у обје групе.

Међутим са открићем пернатих диносаура, постало је јасно и који су то рептили били у питању: тероподи. Или, још специфичније, птице су се развиле од Манираптора, грану у коју спадају још и Овираптосаура, Теризиносаура, Дромеосауриди, Троодонтиде и још неке.

Према ревизији коју је урадио Жак Готје, птице спадају у Авиале, групу која је 2001. редефинисана као група у коју спадају сви пернати крилати диносаури тероподи који су се кретали махањем крила попут данашњих птица (извор: Gauthier, J., and de Queiroz, K. (2001)

Према Гoтјеовој интерпретацији, Арeоптерикс спада у Авиале, али не и у Авес. Све Авиале нису птице – Авес се односи само на једну, најодведенију и рецентну групу Авиалае, те су стога све птице Авиале.

Оставите одговор