Босићева дијагноза: У Српској у току обрачун босова

Замјеник предсједавајућег Представничког дома Парламентарна БиХ, казао је новинарима у Сарајеву да Колегијум овог дома није прихватио захтев СНСД за смјену Савјета министара БиХ. Босић позива СНСД да заједно оборе сет закона о повећању цијене горива. Тврди да је у РС у току борба босова око природних ресурса.

среда, април 19, 2017 / 20:14

Замјеник предсједавајућег Представничког дома Парламентарна БиХ, казао је новинарима у Сарајеву да Колегијум овог дома није прихватио захтев СНСД за смјену Савјета министара БиХ. Босић позива СНСД да заједно оборе сет закона о повећању цијене горива. Тврди да је у РС у току борба босова око природних ресурса.

Босић је појаснио да су посланици СНСД на захтеву уз своја имена и потписе приложили и имена посланика из Клуба Савеза за промјене, иако они нису такав захтјев потписали.

Он је рекао да је СНСД свој захтјев заснива на чињеници да су министри из Савеза за промјене у Савјету министара БиХ прегласани током гласања о сету закона о акцизама.

– Ево, ја их позивам да сутра заједно оборимо законе који су на такав начин уврштени у парламентарну процедуру. Заједно ћемо гласати против повећања цијена горива, односно акциза, и на тај начин заштити интегритет министара. Овдје се ради о покушају скретања пажње са стварних проблема у којима се сви налазимо. СНСД се понаша као џепарош – док вас једном руком загрли, другом вам ради по џепу – казао је Босић, пише Аваз.

"Обрачуни босова"

Како наводи Н1, Босић је казао да су у Републици Српској у току велики обрачуни босова.

– Велике газде боре се да преузму контролу над природним богатствима Републике Српске, а ту контролу би требали да имају сви грађани Српске. Па видите шта се дешава у фабрици Глинице, шта се дешава у Приједору… Јасно је шта се дешава. Много питања је отворено око поскупљења горива, поставља се питање зашто би људи који живе у географским подручјима, који немају контакта са аутопутевима, плаћали акцизе. Читав источни део РС – Брчко, Бијељина, Зворник, Српско Сарајево, Романија, Херцеговина – сви ти људи треба да плаћају скупље гориво да би неко реализовао сулуди пројекат од Бањалуке до Сплита – казао је Босић.

Нагласио је да остаје при тврдњи да се мора ући у хитну процедуру, као и да поново позива СНСД да се прикључи и да се оборе ти закони.

– Ту су четири закона која су дошла прегласавањем, ти закони су свакако закони који имају велику тежину и захтијевају расправу – навео је Босић, те додао да је већ свима јасно да парламентарна већина овде не функционише дуго времена.

– Савјет министара ће радити овако како ради све док се не формира нова парламентарна већина. До тад ће бити овај у функцији. Уколико СНСД има нову, нека нас обавијести, немамо ништа против тога. До тада су то чисти покушаји скретања пажње који ће имати тешке последице на будућност грађана ове земље. Чекају нас нове кризе око изборног закона и чини ми се да се ствари компликују – рекао је Босић.



0 КОМЕНТАРА

  1. „Narod gladuje, elita se raduje. Naime, političari su masovno agenti krupnog kapitala, pripadnici pljačkaške oligarhije, neretko vezani s mafijašima, i zainteresovani isključivo za lično, a nikako ne i za opšte dobro. Ne samo da se njima ništa ne može i ne sme verovati, već se oni moraju na buljuke razjuriti. Njima se mora suditi za sva zla koja su nanosili i nanose građanstvu…,
    ……………………………….
    Зар толики силни возни паркови, најскупља возила…па да се труцкају некаквим споредним путићима…,наравно да ИМ требају аутопутеви…,и ти га Босићу баш…??

  2. Одавно ме изјава неког политичара није толико изиритирала као ова Босићева изјава око тога да људи који не живе око аутопутева не требају да доприносе изградњи истих.

    Босић је овом својом изјавом поново потврдио у какву скученост видика је доспјело православно крило СДА.

    Већ сам поставио питање, ако је то тако, зашто би онда људи који немају земљишта и не баве се пољопривредом плаћали 0,15 КМ/лит. горива за пољопривреднике.

    Зашто би неко из центра Приједора поклањао 15 пфенинга неком земљопосједнику у Семберији? Зашто би неко са Старчевице кроз гориво финансирао пољопривредника Игора Додика?

    По Босићевој логици то би било то.

    Босић очито није у стању да схвати да корист од путева и аутопутева немају само они који живе у њиховој близини него сви.

    Босић не схвата да је добра инфраструктура основни предуслов за било какво инвестирање. Босић не зна да потенцијални инвеститори, када желе да у нешто уложе, прво питају за приступ пуевима, струју, воду и осталу инфраструктуру. Ако тога нема нема ни инвестиције.

    Босић не схвата да се исплативост и вриједност неког пута не мјери тиме колико возила њиме прође него шта се вози тим путевима. За државу је корисније да аутопутем прође један камион производа који је произведен у РС него 100 малих аута “лазаревића“ са швалеркама. Иако ће тај камион платити 10 КМ путарине, а швалери 250 КМ.

    Босић не схвата да семберски сељак поред чије куће не пролази аутопут, али пролази 50 км од ње, има више користи од тог пута него Добојлија из центра града поред којег пролази тај пут. Ако семберски сељак нема путева којим ће своје производе брзо и у свјежем стању доставити потрошачима, оно ће стајањем или спорим транспортом бити упропаштено или ће му се умањити квалитет. И то треба узети у калкулацију.

    У чему је проблем што Игор Додик може у Сплит доставити свјеже јабуке за два и по сата, а ћаћа му паприке у Дубровник.

    Хрватска је направила аутопутеве који су у великим дуговима, али је на другој страни отворила читаву Даламацију и Истру туристима. Да нема тих аутопутева, двије трећине тих туриста не би ни долазиле у Хрватску.

    Следеће што Босић не схвата је цијена земљишта око тих путева. Он не схвата за колико би порасла вриједност некретнина и напуштеног земљишта у Мркоњићу, Шипову и Гламочу ако би тај пут туда прошао. Колико би људи одустало од пресељења из тих крајева у БЛ и даље.

    Није у Њемачкој, Британији и Швајцарској земљиште скупо и вриједи право богаство зато што је плодније од нашег, него зато што је брзо доступно из свих крајева, опремљено потпуном инфраструктуром. Због тога имамо феномен да су у развијенијим државама земљиште некретнине на селу и периферији скупљи од некретнина у центрима градова.

    А сада о акцизама:

    СДС, а ту мислим превасходно на Шаровића, је из неког разлога зајашио на идеју да се из акциза на гориво дио одваја за пољопривреднике.

    Шта је ту спорно?

    Спорно је што се ради о приходу који се остварује преко институција са БХ-нивоа. Па ако се тај приход већ остварује на том нивоу онда је логично да се са тог нивоа тај приход распоређује широм наше прелијепе БиХ.

    Проблем настаје онда када се буде одлучивало како ће се ти приходи распоређивати. Да би се приход распоредио пољопривредницима то би требали радити људи који се у пољопривреду разумију. Да не дуљим даље, врло брзо би се испоставило да се тај новац не може распоредити док се не донесе Закон о пољопривреди на БХ-нивоу, а који је Шаровић већ припремио и недвојбено изјавио да је он као такав потребан.

    Сад нећу о томе да пољопривредници у РС већ имају регресирано гориво.

    У читавом свијету постоје акцизе на алкохол, дуван, гориво и подегдје још нешто.

    У нормалном свијету је нормално да се акцизама на пољопривредне производе (а то алкохол и дуван дијелом јесу) помаже пољопривреда, а да се од акциза на гориво граде путеви. Има ли ишта логичније.

    Али не! Шаровић хоће од горива да даје сељацима, а од дувана да прави путеве.
    Нека свако за себе изведе закључак шта је логичније.

    Посебна тема су подстицаји пољопривредницима. Ја мислим да се систем ту мора мијењати из темеља.

    Овако, умјесто да се рјешавамо буџетлија, имамо још и пољопривреднике на буџету.

    А народ ко народ. У читавом нормалном свијету сама најава смањења јавне потрошње и мјера штедње, изведу милионе радника и сиротиње на улице, а код нас су главни заговрници штедње радници и сиротиња.

    И телалук, да не заборавим… а тек како нам је балилук забринут за економију Српске.

  3. I danas se sjecam Bosiceve izjave, od prije 7-8 godina, u kojoj je objasnjavao kako nama autoputevi ne trebaju. Na stranu tenderi, pljacka, cijena i slicne stvari oko kojih se moze i treba razglabati ali energicno tvrditi, sa pulsirajucim venama na celu, da nama ne trebaju autoputevi nije nista drugo nego idiotizam. Kad ga god vidim na tv-u sjetim se te izjave.

  4. Херц,

    Џасмин нема ништа против Додикове политике. Он би њега смијенио јер је јако забринут за економију РС.

    Ово је најбољи доказ да Бошњаци ни у сну не желе укидање РС. Џасмин је за њен опстанак забринутији од мене.

    Зар то не видиш из његових коментара?

  5. Nekad Mladenovo glupiranje dobro dodje da zapocnemo novu temu i polemiku.
    Šta se zaista dogadja i krije iza afere „Ljubija“, ko je ova firma Mital a ko su Izraelci? Ko je koga doveo ili dovodi u Republiku Srpsku? Zašto je dodik za ove Jevreje i šta hoce ovaj Pavgord? Ne kontam ni šta hoće ona djedusina Pavić? Koja je njegova firma?

  6. Herc-Тref,27.04.2017. 07:22:53

    “Šta se zaista dogadja i krije iza afere „Ljubija“, ko je ova firma Mital a ko su Izraelci? Ko je koga doveo ili dovodi u Republiku Srpsku? Zašto je dodik za ove Jevreje i šta hoce ovaj Pavgord? Ne kontam ni šta hoće ona djedusina Pavić? Koja je njegova firma?“

    Ја ово не сматрам афером.
    Добити 90 милиона КМ за 49% акција пропале фирме је добар бизнис. Ипак, да сам на мјесту Владе РС ја бих прихватио понуду Митала од 60 милиона КМ. Са 15 милиона КМ бих наградио Израелце зато што су нам помогли да натјерамо Митал да нам да 45 милиона за нешто што до јуче нису хтјели ни џабе узети. Мислим да би ово било поштено.

    Нажалост, што се тиче рударења у Приједору, било која понуда да се прихвати, будућност није добра. Индустрија челика у свијету је у силазној путањи јер се појављују нови материјали, прекоокенаски бродови повећавају своје габарите што појефтињује транспорт сировине, то појефтињење транспорта повећава број потенцијалних добављача сировине. Повећање броја добављача по дифолту појефтињује робу и онда они који купују руде жељеза за ту јефину цијену бирају квалитетнију робу.

    Митал бих уговорм обавезао да бар 50% користи и руду нижег квалитета, што би сигурно било боље него узети 30 милиона више од Израелаца.
    Митал нека тај “губитак“ компензује у Зеници. Челик се може правити и од лошије руде, само је то скупље.

    Руда у Приједору није неког високог квалитета, а тај дио који може да уђе у те неке квалитетније се сада експолатише и по овом темпу експлоатације за 10 година то ће се потрошити и фајронт. То је на жалост судбина рударских градова, а за вријеме свог боравка у САД видио сам их неколико. Сви су били далеко већи од Приједора.

    Приједор мора наћи друге путеве, сировине ће прије или касније нестати. Има Приједор много потенцијала и без жељезне руде.

    Са правне стране гледано Митал који има 51% удјела у Љубији не би требао бити забринут јер ће они и даље контролисати ко ће бити у управи.

    Прави проблем је што Миталу не одговара да удио у акцијама има неко ко ће добро пазити колика је добит и да та 49% те добити заврши у његовим џеповима.

    Очито је да досадашњи представници 49% акција у Љубији нису о томе водили рачуна и да су дозвољавали да те та добит преусмјерава у друге канале. То је питање за наше судове.

    Због свега овог ме чуди Чавић који врло добро разумије ово о чему пишем. Откуд таква промјена става код њега.

    Не бих сад улазио у геостратегију ових дешавања, а тога има. Ово је само један пипак економског рата који се води у свијету, а ми смо ту колатерала.

    Уз Љубију ће најебати и сиротиња у Зеници, али о томе нака брину Џасмин и Чешњак. Нека мало шарају, превише су оптерећани и забринути судбином РС.

  7. Још да допуним,

    не одлучује се чија је понуда боља. Проблем је што ДНС неће да се прихвати ни једна.

    То ће довести владу у кризу, али и ДНС, који ће се послије овога распасти.

    Мислим да Крсмановић и Чавић лоше процјењују. Павић неће моћи контролисати своје посланике. Посланици ДНС су свјесни да добар дио који Павић узима од Митала иде за финансирање ДНС-а, али лични интерес ће да превагне. Израелци знају посао.

  8. Ко је синоћ пажљиво гледао Апостроф могао је схватити да ће Споменка гласати мимо Павићеве воље.

    Душан Берић је један о квалитетнијих у СДС-у, али на срећу нас противника СДС-а, такви су у запећку.

  9. Ево доброг чланка (обавезно прочитати и коментаре) који говоре о потреби за добрим и брзим путевима.

    Људи у Србији нерадо мијењају јесто боравка због посла управо због слабих путева.

    http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=04&dd=29&nav_id=1255288

  10. Симо П. Ороз,29.04.2017. 16:51:00[170135]
    Ево доброг чланка (обавезно прочитати и коментаре) који говоре о потреби за добрим и брзим путевима.

    Људи у Србији нерадо мијењају јесто боравка због посла управо због слабих путева.

    Ljudi u Srbiji,i na citavom Balkanu nerado mjenjaju mjesto boravka za posao zato STO NEMOGU SNOSITI I TROSKOVE PUTOVANJA ZBOG NISKIH PLATA.ZATO NIHOVE VODZE DORUCKUJU NA JEDNOM RUCAJU NA DRUGOM A VECERAJU NA TRECEM DJELU DRZAVE.

Оставите одговор