Расправа о хеликоптеру, опозиција тврди да је то само за Додиково возикање

Сједница Народне скупштине Републике Српске настављена је данас у Бањој Луци расправом о приједлогу одлуке о капиталној инвестицији и дугорочном задуживању Републике Српске за набавку хеликоптера.

среда, април 5, 2017 / 13:37

Сједница Народне скупштине Републике Српске настављена је данас у Бањој Луци расправом о приједлогу одлуке о капиталној инвестицији и дугорочном задуживању Републике Српске за набавку хеликоптера.

Подсјетимо, министар финансија Републике Српске Зоран Тегелтија рекао је јуче да је приједлогом одлуке о капиталној инвестицији и дугорочном задуживању Републике Српске за набавку хеликоптера за потребе Хеликоптерског сервиса Српске предвиђено задуживање до 9,4 милиона КМ

Образлажући овај приједлог одлуке у Народној скупштини Републике Српске, Тегелтија је навео да ће се средства за ову намјену обезбиједити на домаћим финансијским тржиштима путем јавног позива, те да ће се при томе бирати најповољнији рокови, грејс период као и горња граница каматне стопе.

Посланик Народног демократског покрета (НДП) Драган Чавић рекао је данас да је нерационално узети кредит од 9,4 милиона за куповину хеликоптера, истичући да то не раде ни богатије земље.

Чавић: Пет пута вожени болесници, остало политичари

Чавић је навео да се не слаже са задужењем у овом износу, јер ће, како је рекао, примарна намјена овог хеликоптера бити пријевоз предсједника Српске Милорада Додика, премијерке Жељке Цвијановић и појединих министара у Влади Републике Српске.

"Хеликоптерски сервис служи за превоз функионера РС, и на кратким релацијама, и у вријеме предизборне кампање. Нема тајне да се хеликоптер купује да би се превозило четворо људи, а образложење о јавној потреби за хеликоптером је замајавање јавности. Сваке године Додик на Мањачу, на Кочићев збор, долази хеликоптером, а сада се грађани Српске задужују за најмање 9,4 милиона за тај хеликоптер", рекао је Чавић.

Већина грађана Српске, додао је Чавић, не зна да РС има хеликоптерски сервис и откада он постоји, већ да се стиче утисак да је формиран за вријеме власти СНСД, што није тачно. Навео је и да је постојећи хеликоптер од почетка године само пет пута кориштен за превоз болесника.

Посланик СНСД Бојан Видић рекао је да се значај Хеликоптерског сервиса показао и приликом евакуација грађана током поплава 2014. године, те да треба повести рачуна о новим кадровима и употреби летјелице приликом гашења пожара.

"Више је разлога који говоре о томе да ову одлуку о задуживању треба подржати", навео је Видић.

Савановић против банализовања

Министар рада и борачко-инвалидске заштите Републике Српске Миленко Савановић изјавио је да не треба банализовати и уско гледати на питање набавке новог хеликоптера, који ће, између осталог, служити и за спашавање живота.

"Када причамо о томе морамо изаћи из политичког оквира. Живот је највећа вриједност. Сагласан сам да је тешка економска ситуација, да је задужење непријатно и оптерећујуће, али ако Српска не може набавити хеликоптер у очима окружења мање вриједимо", рекао је Савановић

Он је рекао да је набавка хеликоптера општа ствар и да је ријеч о вишенамјенској летјелици, те напоменуо да је упитна безбједност постојећих хеликоптера, с обзиром на њихову старост.

Вишковић о спашавању живота

Шеф Клуба посланика СНСД-а Радован Вишковић каже да је важан сваки живот, посебно дјетета, који ће бити сачуван захваљујући хеликоптерском превозу, због чега не треба бити спорна потреба за набавку новог вишенамјенског хеликоптера.

Вишковић је нагласио да су садашњи хеликоптери стари више од 30 година и да су више за музеј, него употребу.

"Велика је храброст сјести у хеликоптер стар 30 година. Ти хеликоптери се више не могу поправљати, нема више дијелова и фирме која ће их поправљати. Да ли се ико запитао да одржавање хеликоптера кошта више него рата за куповину новог", упитао је Вишковић.

Крсмановић: Хеликоптер се користи за све и свашта

Посланик НДП-а Здравко Крсмановић упитао је зашто се мора користити хеликоптер за "све и свашта".

Он је оцијенио да треба набавити летјелицу само у медицинске сврхе ако је у здравству да потребан хеликоптер. Он сматра да није добро да се Република Српска задужује за набавку хеликоптера, јер се средства могу наћи на други начин, те питао зашто никада није достављен извјештај о утрошку средстава из Фонда солидарности.



5 КОМЕНТАРА

  1. Не знам требам ли вас подсјећати на хеликоптерску трагедију која се десила прије двије године надомак Београда.

    Исто су тако неки дежурни дужебрижници за народ говорили да се хеликоптерски сервис не треба модернизовати јер се наводно он купује због политичара.

    Србија је због попуулистичких гована одустакла од модернизације.

    На крају се десила трагедија јер се испоставило да се штедило на стварима на којима се не смије штедити (новим резервним дијеловима, стручном ремонту итд…), а и данас се политички лешинари на тој несрећи.

    На крају се испоставило да се ипак мора улагати у то и Србија је то урадила.

    А мртве главе се не могуи вратити.

    Размишљајте …

  2. Вишковић о спашавању живота
    Шеф Клуба посланика СНСД-а Радован Вишковић каже да је важан сваки живот, посебно дјетета, који ће бити сачуван захваљујући хеликоптерском превозу
    ——————————————
    Има ли дна људском лицемјерству и кварности….очито да нема?!
    Фронтал додај смајлија за повраћку!

    „Велика је храброст сјести у хеликоптер стар 30 година.

    Нарочито су били изложени ризику „Синови Мањаче“ док су кружили изнад свог села, да би им се земаљски сељаци дивили, да би величали славу вољеног вође, „не дирајте Милорада легенда је то“ итд…преплављен је ФБ њиховим сликама.

    УЖАС!

Оставите одговор