Топић: Ево колико смо зарадили на аутопутевима

Директор “Ауто-путева Републике Српске” Душан Топић изјавио је Срни да је у протекле двије године, од када је у функцији систем наплате путарине, аутопутевима Српске прошло три милиона возила, а наплаћено је око 7,8 милиона КМ.

недеља, март 19, 2017 / 19:35

Директор “Ауто-путева Републике Српске” Душан Топић изјавио је Срни да је у протекле двије године, од када је у функцији систем наплате путарине, аутопутевима Српске прошло три милиона возила, а наплаћено је око 7,8 милиона КМ.

“На име путарине за коришћење дионице аутопута Градишка-Бањалука, у двогодишњем периоду, на наплатној станици `Јакуповци` наплаћено је нешто више од седам милиона КМ, а прошло је више од 2,8 милиона возила. Ријеч је о станици која функционише као отворени систем наплате путарине”, рекао је Топић.

Он је додао да је од наведеног броја возила, више од 2,6 милиона прве категорије, односно путничких аутомобила.

“На другом мјесту по броју пролазака су возила треће категорије, односно аутобуси и камиони, њих око 64.000, док је тешких теретних возила из четврте категорије било скоро 62.000. Најмање је било возила друге категорије, односно малих доставних аутомобила – око 27.000”, навео је Топић.

Он је подсјетио да је од 11. септембра прошле године мрежа ауто-путева у Републици Српској постала богатија за нових 36,6 километара, колика је дужина дионице ауто-пута “9. јануар” Бањалука-Добој на правцу од Добоја до Прњавора, а да је наплата путарине почела 26. децембра.

“Наплата путарине на овој дионици се, такође, одвија кроз отворени систем, који се од система на аутопуту Градишка-Бањалука разликује у томе што има двије улазно-излазне рампе, те се путарина плаћа по пређеном километру, уз урачунат ПДВ”, напоменуо је Топић.

Према његовим ријечима, у периоду од 26. децембра 2016. године, па до 15. марта 2017. године, кроз ову дионицу прошло је око 142.500 возила, а наплаћено је око 850.000 КМ.

Он је додао да су најбројнија путничка возила, којих је прошло нешто више од 116.000.

 



0 КОМЕНТАРА

  1. Не треба журити братац,али временом ће се појавити саобраћајни знаци на магистралним путевима као у свим нормалним земљама,забрана саобраћаја преко 15-20 тона.Тиме ће камиони бити присиљени ићи на аутопут,а они су најскупља категорија.Тако ти је у Хрватској,Србији,Словенији,Аустрији,Швици,Италији,…..Колико људи ти скрене у Клашницама и Александровцу и опет се укључи.Само камере и знаци.;)

  2. front,20.03.2017. 11:53:15

    “oko vozila 4.500 na dan prema Gradiškoj i 1.800 prema Doboju, daleeeeko od onih minimum 10.000 za bilo kakvu održivost autoputa.“

    Ти као да размишњаш мозгом Мице Трофртаљке!?

    Улога аутопутева није да се на њима зарађује, него да служе друштвено-политикој заједници у њеном развоју. Не може се корист од ауто-путева гледати само кроз остварени приход од наплате.

    Када би се та логика примјенила, онда 80% аутопутева на свијету не би била изграђена, а ако већ идемо у крајност, шта је са путевима који се не наплаћују? По теби ни они не требају да се граде јер нису одрживи сами од себе!?

    И друго, шта мислиш шта би било да тих 4.800 аута сваки дан пролази кроз центар Лакташа, Тополе и осталих мјеста? Како би било становницима тих мјеста? Да не говорим да би путовање од Градишке до Бањалуке трајало сат и по.

    Какви су вам то чипови уграђени?

  3. Фронте,

    и ја се слажем са Симом – „Не може се корист од ауто-путева гледати само кроз остварени приход од наплате“
    Јер „права корист“ је одавно већ извучена! Сви прорачуни су прво рађени у вези „користи“, па даље што претекне. Зато је толико година и грађен и толико коштао.
    А ти би сада, све и одмах??!
    🙂

  4. Naravno Simo je u pravu što se tiče šireg konteksta. No zaboravio je da se autoputevi otplaćuju, pa se sredstva dobijena iz strane akumulacije vraćaju strancima, a ne ulažu u razvoj, a domaćeg razvoja nema, jer i laktaška privreda posrće. Da smo u poslednje 4 godine pročitali neku vijest o novim privrednim objektima na toj trasi osim Nikole Tesle možda bih u Siminu priču povjerovao. A deset hiljada je minimum, a ne komercijalno korišćenje, za manji kapacitet može i brza cesta za koju rekoše da je samo 40% jeftinija.
    Autoputevi su besplatni tamo gdje su nužda daljeg razvoja. Kod nas se nešto malo vozi i željeznicom, a u Evropi su željeznice povratile čak i putnički saobraćaj, a teretni je doveden do maksimuma.
    Dakle Simo, imaš autoput a nemaš pare za razvoj.;)

  5. front,22.03.2017. 10:51:13[169228]

    Дођи у Градишку па види.Камиони су доминантни,сав увоз иде са камионима,ријетка су комби возила.Свака озбиљна држава тера шлепере на аутопут.Сада шлепери сиђу у Александровцу и укључе се у Клашницама и тако избјегну платити путарину

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *