Како је спин о Сорошу плаћен новинама на самрти

Како функционише режим у Републици Српској и његова пропагандна машинерија најбоље показује лажни спин о „Сорошу“ и плаћање контролисаних медија који свјесно пласирају лажи како би скренуле пажњу јавности и довеле у заблуду грађане Републике Српске, којима режимски медији предвођени тзв „РТРС-ом“ свакодневно испирају мозак разноразним спиновима и манипулацијама.

недеља, март 12, 2017 / 16:21

Како функционише режим у Републици Српској и његова пропагандна машинерија најбоље показује лажни спин о „Сорошу“ и плаћање контролисаних медија који свјесно пласирају лажи како би скренуле пажњу јавности и довеле у заблуду грађане Републике Српске, којима режимски медији предвођени тзв „РТРС-ом“ свакодневно испирају мозак разноразним спиновима и манипулацијама.

Пише Небојша Вукановић

Непосредно уочи протеста који су у мају прошле године одржани у Бањалуци, режимска пропаганда је преко портала угашеног листа „Pressrs.ba“ у јавност свјесно пласирала лажну вијест о томе како је наводно Џорџ Сорош плаћа опозицију у Републици Српској. Портал „Преса“ објавио је 13.5.2016. списак опозиционих лидера који су наводно од Сорошевог „Отвореног друштва“ добили 486.600 долара за организацију масовних протеста, а ову дезинформацију сви режимски медији су објавили као ударну вијест у свим информативним емисијама ширећи страх и позивајући грађане да бојкотују протест.

Непосредно уочи објављивања ове дезинфоирмације, Геодетска управа РС је само у једном дану, 1-ог марта 2016. потписала чак 3 Уговора са Пресом и аванско му уплатила нешто више од 18.500 марака. Геодетска управа РС је директним споразумом са „Пресс дистрибуцијом д.о.о. Бањалука“ склопила Уговор бр 404-10/16 о испоручивању дневних новина вриједан 3.998,38 КМ без ПДВ-а. Истог дана, такође директним споразумом, склопљена су два Уговора бр 404-8/14 и 404-9/16 са „НПЦ интернационал д.о.о. Бањалука“ о објављивању текстова на порталу и дневним новинама Пресс РС.

Уговори су вриједни 12.000 КМ без ПДВ-а, а након што је Прес РС отишао у стечај Геодетска управа РС је подигла Тужбу због неизвршења уговорних обавеза од стране добављача, како би се заштитила од евентуалне истраге.

У готово истом периоду са пропалим Пресом и „NPC internacional d.o.o.“ ,као фирмом издавачем овог дневног листа, Уговоре о оглашавању склопиле су и ХЕ на Дрини и ХЕ на Врбасу. ХЕ на Врбасу уплатиле су 6.000 КМ без ПДВ, а ХЕ на Дрини су Пресу за само два мјесеца у чак 4 наврата уплатиле невјероватних 26.652 КМ за наводне услуге оглашавања и објављивања текстова на порталу и угашеним новинама. Два Уговора су вриједна по 5 709,50 КМ без ПДВ-а, док су друга два, склопљена 3. и 22. јуна износила 5 681 КМ без ПДВ-а).

Да парадокс у свему буде још већи, РиТЕ Гацко су у јануару 2017. два пута су фиктивно платиле услуге објављивања огласа и реклама у новинама које су давно угашене, а чак је у новембру прошле године и сајт „Преса“ престао да ради и објављује вијести.
Поставља се логично питање зашто Геодетска управа РС угашеном листу и порталу пребацује 18 500 КМ, а ХЕ на Дрини и ХЕ на Вишеграду преко 30 000 марака? Више је него очигледно да је по Додиковом налогу Пресс-у пребачено преко 50 000 марака како би се пласирале лажне вијести и дезинформације, међу њима и спин о Сорошу. Режим није измислио топлу воду,и само се додатно унапређују старе удбашке методе за дисркеедитацију политичких противника.

Дневне новине и портал Преса су угашени, па тужба опозиционих лидера који су грубо нападнути и данима лажно дискредитовани и клеветани нема сврхе. Знајући да је Прес пред гашењем, режим је намјерно преко њиховог сајта објавио лажне вијести о Сорошу и плаћеницима, на којима су своје спинове касније данима градили РТРС и остали режимски медији свјесно се позивајући на портал Прес како би избјегли одговорност за пласирање лажи, ширење мржње, лажи и страха.

Случај „Сорош“ је само један у мору примјера који показују како функционише режимска пропагандна машинерија, и како се злоупотребљавају јавна предузећа и установе за извлачење новаца и финансирање режимских медија и аналитичара. Сигурно је да ће доћи вријеме када ће одговорни у јавним предузећима, али и челници тзв „РТРС-а, „СРНЕ“ „Народних новина“ и осталих режимских гласила, положити рачуне и одговарати због великих злоупотреба и вишегодишње контаминације јавног простора. 

 



0 КОМЕНТАРА

  1. Ovog momka ce elektrane strpati u ludnicu koliko je samo opsjednut njima.
    Ne vidim nigdje gdje je presu placen tekst ili clanak da napisu da su protesti u parku maslo Sorosa?Vjerovatno sam corav pa zato ne vidim kako to ovaj tekst potvrdjuje?

  2. Soroš hoće da zaposedne sve naše prirodne resurse, za resures i energente će se u ovom veku voditi najveća bitka. Bolesno zabadno potročako društva mora sve da proguta, sve resurse drugh država i naroda. Nedamo Soroši u ostalim kriminalcima i pljačkašim Zapada ono posledenje što nam je ostalno nakon genocidne privatizacije, prirodne resurse.

  3. Po cenu da budžetari ne prime tri godine plate dok se kredite ne vrate ne damo resurse. Prvo trostruko smanjujemo bužetarima plate sa 1400 na 450, a onda nekoliko godina i baz plate, dovoljno su uštedeli na ovolikom enormnim platama, neka sada vrate narodo ono što su nezasluženo uzeli i dobili kroz plate. Stavljamo moratorijum na plate budžetara, dok se krediti ne vrate, a onda će plate biti onolike koliko ima privredne akvinosti, koliko ima meterijalne proizvodnje, za 30% manja neko industrijksih radnika!

  4. Шта нам то Вукан поручује?

    Сорош је један фин господин који жели демократију и отворено друштво и он сигурно никад не би дао један долар да се сруши неки легално изабрани политичар.

    Једино се то Додику и Трампу причиња.

  5. Кад већ помињем медије уживаосам слушајући и гледајући како предсједник Миле растура Хаџифејзовића…

    А БН у подбневном дневнику покушао сјечком искасапити инретвју и намонтирати побједу сарајстанском идеологу.

  6. Ima i gorih spinovanja – mada zlobnici tvrde da se radi o citatu:

    Kako je Alija hvalio Dodika

    Alija o Dodiku 1998. – napokon se pojavio normalan Srbin.

    Ko su Bakirovi i Alijini Srbi, kako se to često licemjerno pita Milorad Dodik? Koji su srpski političari dobri i lojalni Aliji, Bakiru i Bošnjacima?

    Najprecizniji odgovor dao je u martu 1998. godine sam Alija Izetbegović u intervjuu Dnevnom avazu. Komentarišući dešavanja nakon arbitražne odluke za Brčko, tada predsjedavajući Predsjedništva BiH Alija Izetbegović pohvalio je ponašanje Milorada Dodika tvrdeći da se napokon nakon 7 godina pojavio normalan Srbin po njegovoj mjeri.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *