Бања Лука: Ревизија додјеле градских пословних простора

Градска управа покренула је ревизију свих уговора о закупу и кориштењу пословних простора у власништву Града, који су додјељивани на бесплатно кориштење.

уторак, фебруар 28, 2017 / 09:06

Градска управа покренула је ревизију свих уговора о закупу и кориштењу пословних простора у власништву Града, који су додјељивани на бесплатно кориштење.

Циљ ове, ванредне контроле, коју посебни градски тимови већ проводи на терену, јесте рационално и законито управљање и располагања пословним просторима, укључујући и предузимања свих потребних мјера према дужницима.

Ревизија се проводи на основу налога градоначелника Радојичића, а проводи је посебно именована Комисија за контролу кориштења пословних зграда, пословних просторија, гаража и гаражних мјеста у власништву Града.

Вршилац дужности начелника Одјељења за локални економски развој и стратешко планирање Раденко Лакетић нагласио је да постојећа евиденција није уредна, те да дуги низ година није рађена ревизија управљања градским просторима.

Он је прецизирао да ова комисија има задатак да утврди укупан број пословних зграда, пословних просторија, гаража и гаражних мјеста у гаражама у власништву Града, који су под закупом или додјељени на коришћење.

– Задатак Комисије је, између осталог, да утврди рокове важења уговора и начин њиховог обнављања, као и усклађеност уговора о закупу са одредбама Одлуке о почетној цијени закупнине за пословне зграде, пословне просторије и гараже. Такође, Комисија би требало да утврди дуговања закупаца или корисника према Граду по свим основама – каже Лакетић.

Према његовим ријечима, Комисија ће наведене задатке извршити у четири фазе, са посебно одређеним роковима за сваки дио овог посла.

По окончању сваке од фаза, предвиђено је да Комисија сачини посебан извјештај, у којем ће бити предложено предузимање потребних активности за сваки појединачни уговор.

Он је објаснио да посао на терену проводе три посебна тима, у коју су укључени и запослени у Градској развојној агенцији.

– Они су на терену већ од 21. фебруара ове године, а њихов посао, између осталог, обухвата, за почетак, утврђивање фактичког стања на терену, што подразумијева фотографисања објекта, очитавања електричних бројила и сличне активности – нагласио је Лакетић.

Он је подвукао да је током ревизије уочено да су бројни пословни простори у строгом центру града, односно они у првој и првој посебној градској зони, бесплатно издавани разним удружењима, те најавио да ће таква пракса бити промијењена. То ће, како је нагласио, убудуће бити могуће урадити само у изузетним случајевима.

– Из наведених разлога, предложили смо доношење посебног правилника, који ће регулисати поступак, мјерила и критеријуме за додјелу пословних простора у власништву града– закључио је Лакетић.

Према подацима надлежног одјељења, у граду је до сада, свеукупно, додјељен 151 пословни простор без накнаде. Од 1. јануара ове године, запримљено је нових 20 захтјева за додјелу.

Говорећи о тренутном стању, начелник Лакетић напоменуо је да да су, због раније праксе да град плаћа рачуне за електричну енергију, које затим фактурише крајњем купцу, идентификовани проблеми и са плаћањем утрошка струје за пословне просторе, друштвене домове и мјесне заједнице.

Према његовим ријечима, градске власти предузимају бројне активности на рјешавању ових проблема, како би се спријечиле штетне посљедице по градску касу, будући да су евидентирана бројна дуговања по том основу.

– Због уштеда, са „Електрокрајином” је договорено да градске просторе, који нису издати, одјавимо са дистрибутивне мреже. Такође, сви закупци и корисници градских пословних простора убудуће ће плаћати струју директно дистрибутеру што ће спријечити губитак у градском буџету за око 200.000 КМ у односу на 2016. годину – појашњава Лакетић.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *