Српска на себе уписује имовину ЖРС
Република Српска постаће једини власник "Жељезница Републике Српске”. Комплетна имовина, земљиште, пруге и остала инфраструктура биће у власништву Републике Српске. То доноси нови Закон о Жељезницама, о којем се јуче расправљало у Народној скупштини Републике Српске.
Република Српска постаће једини власник "Жељезница Републике Српске”. Комплетна имовина, земљиште, пруге и остала инфраструктура биће у власништву Републике Српске. То доноси нови Закон о Жељезницама, о којем се јуче расправљало у Народној скупштини Републике Српске.
Осим имовине, Влада Република Српске преузима и кредите Јавног предузећа. У Жељезницама је запослено 3.126 радника. Биће и отпуштања, али не одједном.
“Кроз период завршетка реструктуирања који је дуготрајан процес и некад траје и до 10 година, у свакој наредној години врши се смањење радника од један одсто, док се не дође до цифре од 1 000 радника”, рекао је министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић
Влада ће преузети кредите Жељезница, а онда ће обавезе отплаћивати новцем грађана. Помака у односу на тренутно стање неће бити, тврде у СДС-у.
За њих је Закон лош и довешће до потпуне пропасти Јавног предузећа. Жељезнице су посљедњи пут позитивно пословале 2006. године. Од тада до данас, кажу, створен је минус од 260 милиона марака.
“Упозоравао сам на јавашлук у “Жељезницама Републике Српске”. Упозоравао сам и на чињеницу да се тамо налази на хиљаде радника вишка, који су примани на захтјев политичких потреба и избора”, тврди посланик СДС-а у Народној скупштини Републике Српске Миладин Станић.
“Нема страначког запошљавања. Ја сам то обећао пред посланицима, а и јавности. Ко год ми доведе једног од од 3.126 радника да сам интеревенисао страначаки и да је тако запослен, ја истог момента подносим оставку”, одговорио је министар Трнинић.
У НДП-у су закључили да ће према новом Закону Жељезнице бити подјељење на два предузећа. Једно би било надлежно за инфраструктуру, а друго би било оператер. То, кажу, практично значи и два директора и два рачуна.
“Како ћете подијелити радионицу или Управну зграду? Правите простор да ће се људи у Жељезницама почети тући”, рекао је током расправе посланик НДП-а Здравко Крсмановић.
Између тврдњи Здравка Крсмановића и одговора министра Неђе Трниница закључује се да је истина негдје на средини.
“Остаје једно предузеће, али отварамо два рачуна како бисмо пратили приходе, расходе и трошкове”, објаснио је ресорни министар.
Да постоји вишак радника признају и у СНСД-у. У скупштинској сали се нису укључивали у расправу. Зато је шеф Клуба са говорнице поручио да је став СНСД-а отпуштање радника.
“Не по цијену да људи иду на улицу и остају без егзистенције, вец да дођемо у наредних неколико година до оптималног броја запослених, а то је неколико варијаната: отпремнина, природни одлив, пензионисање”, рекао је шеф Клуба посланика СНСД-а у Народној скупштини Републике Српске Радован Вишковић.
Мали акционари имају 20 одсто власништва у Жељезницима. Најављују тужбе и апелације Уставном суду.