Представљен домаћи СФ – Едерлези Рајзинг

У Београду се наставља Фестивал фантастике – Повратак у биоскопе 3, а у оквиру њега синоћ је на програму било представљање домаћег СФ филма у настајању "Едерлези Рајзинг" (Ederlezi Rising). О филму су говорили Димитрије Војнов (сценариста), Ђорђе Бајић (модератор вечери) и Лазар Бодрожа (редитељ). На почетку вечери је истакнуто да је овај филм настао […]

среда, април 20, 2016 / 09:39

У Београду се наставља Фестивал фантастике – Повратак у биоскопе 3, а у оквиру њега синоћ је на програму било представљање домаћег СФ филма у настајању "Едерлези Рајзинг" (Ederlezi Rising). О филму су говорили Димитрије Војнов (сценариста), Ђорђе Бајић (модератор вечери) и Лазар Бодрожа (редитељ).

На почетку вечери је истакнуто да је овај филм настао на основу кратке приче, па је Војнов појаснио детаље – ријеч је о причи Зорана Нешковића "Предвече се никако не може" (објављена у књизи "Нова (постмодерна) српска фантастика" коју су приредили Бобан Кнежевић и Сава Дамјанов). Док су аутори успјели да пронађу писца, имали су већ готов сценарио а пошто је он био задовољан како је његова прича обрађена, почело се и са снимањем. Иначе, ово је прва екранизација СФ приче неког домаћег жанровског аутора, пошто је Нешковић био активан члан друштва "Лазар Комачрић".

Лазар Бодрожа је открио да се на цијелом пројекту ради већ четири године и да иако је снимање обављено, ипак ће морати да се још нешто мало сними и да онда иде финализација цијелог пројекта. Како је потом рекао "филм ћемо моћи да гледамо ове зиме".

Неизбјежно је било и питање о Стоји – главној глумици, која је позната као Џесика Стојадиновић Стоја. Наиме, она је америчка порно-глумица српског порекла, која је освојила 2009. године порно Оскара. Војнов је открио да је са њом ступљено још раније у контак – како би глумила у филму "Клип". Од тога није било ништа, али је контакт постојао, тако да је била и у пројекту "Едерлези" чак док још није било извјесно да ће се почети са снимањем.

Само њено ангажовање је било и концептуално ријешење, и патриотски чин али и ризик – по принципу "три у један" прокоментарисао је Бодрожа. Он је за Стоју рекао да јако добро "познаје камеру", али иако није глумила у драмским филмовима, она је чак превазишла очекивања – најбоља је била у емотивним сценама, а у оним еротским је била главни савјетодавац како цијела екипа знала шта треба да ради. С друге стране, ту је словеначки глумац Себастиан Каваца, за кога Војнов каже да је изабран зато што има харизму, зато што добро говори енглески али и зато што је управо могао да помогне Стоји у остварењу њених глумачких задатака.

Иначе, прича Нешковића је послужила као основа за прву половину филма. Одатле је све додатно разрађено, а да је ту посао добро урађен најбоље говори чињеница да се самом писцу приче свидјело како сценарио до краја изгледа.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор