Писмо М:ТЕЛ-у

Бивши незадовољни корисник услуга телекомуникационе компаније послао (нам) је отворено писмо, које на овом мјесту објављујемо без измјена. Поштовани, Био сам корисник мтел мреже још од 2001. године (МОБИС) као при-пејди као пост-пејд корисник. Такође, моји укућани (отац, мајка и брат) су били корисници ваших мобилних услуга. Када је у рад пуштена ИПТВ били смо […]

петак, децембар 12, 2014 / 21:27

Бивши незадовољни корисник услуга телекомуникационе компаније послао (нам) је отворено писмо, које на овом мјесту објављујемо без измјена.

Поштовани,

Био сам корисник мтел мреже још од 2001. године (МОБИС) као при-пејди као пост-пејд корисник. Такође, моји укућани (отац, мајка и брат) су били корисници ваших мобилних услуга. Када је у рад пуштена ИПТВ били смо међу првим корисницима који су увели ОПЕН трио пакет (интернет+ телефон+ телевизија). Значи у једном домаћинству сте имали 4 мјесечне претплате које су износиле око 40 КМ када је у питању мобилна телефонија и око 80 КМ када је у питању ИПТВ што доводи до укупног збира од око 240 КМ. Данас, срећом, нико више није ваш претплатник и неизмјерно смо срећни због тога, али ипак осјећам потребу да своје искуство подијелим и са другима.

Од када се појавила могућност да се број пренесе из једне мреже у другу одлучио сам да окушам срећу код другог мобилног оператера (чији назив није битан јер циљ писма није ничија промоција). Наравно, то нисам урадио без разлога.

Наиме, користио сам ’’Л’’ тарифу и моји рачуни су износили око 40ак КМ. Појављивањем Мој микс тарифа да бих имао и интернет одлучио сам да пређем на тарифу ’’Мој микс 40’’ (40КМ + ПДВ) рачунајући да СМС и позиви неће прелазити минуте и СМС на које сам претплаћен, наравно анализирајући претходне рачуне. Међутим, преласком на вишу тарифу моје послане СМС поруке и позиви се увећавају за отприлике 3 пута и рачуни достижу и цифру од 110 км што апсолутно није било могуће. У то вријеме почињем да користим и апликације које рачунају број минута и посланих СМС порука и добијени бројеви се не поклапају са бројевима на рачуну. У филијалама МТЕЛ-а добијам одговор да апликације нису тачне и да не рачунају исправно.

Пошто се ситуација поновила неколико пута одлучим да пређем на при-пејд и одлазим у МТЕЛ гдје од арогантних радница добијам ’’савјет’’ да се научим контролисати када су у питању разговори и слање СМС порука. Изнервиран том њеном улогом психолога у коју се радница трудила да уживи, као што сам већ написао, одлучих да број пренесм код другог оператера. Већ двије године сам апсолутно задовољан, и гле чуда послане СМС поруке и потрошене минуте које израчуна апликација и које пишу на рачуну се поклапају!

У наредном периоду слична ситуација се, нажалост, дешава и мом брату који такође прелази код другог оператера док родитељи одлучују да остану корисници МТЕЛ-а из ’’патриотских’’ разлога, али не задуго.

Када је мајка одлучила да пренесе свој број, задњи МТЕЛ рачун стиже у износу од 70 КМ, а њена просјечна потрошња је износила 40 КМ. Након написане жалбе, рачун се смањује за 25 КМ!

Послије свега одлучујемо одјавити и ИПТВ (опен трио) и исту услугу пренијети код другог оператера који своје услуге нуди по нижим цијенама. 5.11.2014. радници ’’другог оператера’’ монтирају своју опрему и телефонски број код другог оператера постаје активан 6.11.2014. Ја, лично, сам размонтирао МТЕЛ-ову опрему и спремио је у кесу. Радник МТЕЛ-а долази по опрему 13.11.2014. (седам дана од како је број пренесен код другога оператера). Сада стижемо и до разлога због којег ово све пишем, а то је рачун у износу од 30.37 КМ од чега је претплата за 6 дана новембра 23.83 км без ПДВ-а. Ако знамо да је претплата за Опен трио 55 КМ без ПДВ-а простом рачуницом долазимо до закључка да претплата за 6 дана кориштења мора износити 11 КМ без ПДВ-а !

На мој позив кол-центру ми прво кажу да је број био важећи до 6.11. а затим ме спајају са ’’госпођом’’ која каже да она не зна коме смо ми и колико телефонирали и спушта слушалицу. Послије тога одлазим до једне од филијала гдје радница ми говори да је број био активан до 13.11. када је радник демонитрао опрему, што није тачно јер је радник по опрему (која је била демонтирана) тог дана само дошао, а број и ИПТВ су ван функције од 6.11. односно тада је број у функцији али у систему другог оператера! Радница ми уз то објашњење даје папир да напишем жалбу и каже да ме не може слушати!

Много нелогичних и некоректних потеза и поступака од компаније МТЕЛ смо доживјели, (од бесплатних опција на ИПТВ-у које се могу активирати на ТВ-у даљинским управљачем, а морају одјавити лично у МТЕЛ-у са личном картом иначе морате услугу платити, па до плаћених рачуна који нису проведени па је телефон био искључен њиховом грешком, без надокнаде за вријеме које смо били искључени итд) а никада нисмо добили ништа осим прва 3-4 мјесеца попуста на кориштење ИПТВ-а. МТЕЛ-у су његови корисници битни искључиво и само до момента док не потпишу уговор (по могућности на 24 мјесеца). Послије тога ви их не занимате. Послије тога сте обична марва и стока. У филијалама је систем направљен да шта год вам треба морате чекати бар 40 минута, а радници на шалтерима и у кол-центру се понашају дрско и безобазно и када имате неки проблем пребацују га од службе до службе док вас тотално не доведу на ивицу нервног слома.

За све што сам написао имам рачуне и документе, тако да моја прича није тек пуко пискарање, и имам много паметнијих ствари у животу него писати писма о МТЕЛ-у, али њихови поступци према клијентима доводе до тога да се неке ствари више не могу прећутати.

Иако посао у БиХ још увијек код неких људи има национални предзнак, иако нам је још увијек битно ко се како зове и одакле ко долази, много мојих познаника је прешло код ’’оних других’’, а онда вам постане јасно како ви у МТЕЛ-у добро радите свој посао. Изгледа да у Босни, поред политичара, још само МТЕЛ мисли да ће стомак ’’раји’’ да буде пун од патриотизма, наравно водећи се паролом ’’мало више игара него хљеба’’.

За крај, моје име у свему овоме није битно јер сам ја само један од стотине незадовољних МТЕЛ муштерија, нити ово пишем због 20-ак марака разлике коју је МТЕЛ ’’грешком’’ направио на мом (срећом) посљедњем МТЕЛ рачуну, већ због чињенице да највећа домаћа фирма проводи терор над својим клијентима искориштавајући чињеницу да у овом дијелу БиХ имају монополску позицију, а све то под слоганом ’’Имате (не)пријатеље’’. Живјели !

(Бивши) Незадовољни Корисник



0 КОМЕНТАРА

  1. На моју срећу и велико задовољство нисам више њихов претплатник. Исто тако био сам претплатник од доба Мобиса са просјечним рачуном око 100КМ. Имао сам неколицину оваквих искустава са њима. Од тога да ми се по неколико пута увећа рачун, да ми се искључи број иако им никако не могу остати дужан, преко тога да морам водити правника са собом кад идем у њихову службу за кориснике до тога да ме о мом трошку зову у ромингу да ме упозоре да ако не платим авансно до сутрадан до 12 часова да ће да ми искључе број. Тада ми број и искључише иако сам био 1500км далеко од Републике Српске и никад нисам прије тога остао ни један рачун дужан. Наизад кад сам стекао право на слободу од њиховог уговора, опет сам се био ујео за језик па питао шта је потребно да пребацим број на припејд и онда затражише 10КМ само за то пребацивање на припејд тарифу. Службеници је било чудно што је питам да ли тих 10КМ које платим за пребацивање имам на рачуну. А кад сам схватио да је тих 10КМ само обични харач лијепо сам им се захвалио. И моја нога неће крочити код њих никад више.
    М:тел, имате непријатеља!

  2. Није то уреду да се бахато понашају према својим комитентима. Ја сам имао слична искуства са Блицом (прво нису ми хтјели пребацити пакет на јефтинији иако је опрема иста, по уговору сам имао право прећи уз доплату али… затим кад ми је истекао уговор нису хтјели интернет са бежичног на кабловски, као закаснио сам, прошла акција…) онда сам прешао на мтел, и све је било ок…

    А онда сам оженио се, одселио се од стараца… Сад сам поново на Блицу, коректни су били, све док нису укинули нам СК, Националну географију… Остао сам на њиховом бежичном интернету (нисам хтио да се цимам у Мтел), за моје потребе брзина је довољна, цијена је ту негдје, али увијек ми некако недостаје тај мтелов интернет, не знам зашто…

    Мобилни допуним два пута мјесечно, Вајбер користим максимално и на тај начин се борим против монополиста.

    Друг ми се жалио на Елту, вели да је имао слична искуства овом човјеку…

  3. Ја сам прије пар година узео телефон код њих, међутим телефон је био закључан на мтел мрежу. Само по себи то није проблем и уобичајна је пракса код многих других оператера. Проблем је само што то нигдје није било наведено, ни на декларацији, ни у излогу, нити у уговору, нити ми је то ико од продавача усмено прењео.

    Умјесто да одем у инспекцију и пријавим м:тел, зашта би тржишна инспекција ладно одрезела казну, одлучио сам се ипак за људски приступ. Одем у м:тел филијалу и објасним у чему је ствар.

    Госпођица која је тамо радили ми је објаснила да је то нормална пракса. Ја сам се донекле сложио с њом, али сам јој исто тако рекао да то није уреду што такве ствари нису наведене и да *очекујем да кад ми истекне уговор да ми дају код за откључавање*.

    *На то она ми се подругљиво насмијала и рекла да они то не раде и да за то морам ићи у мобилни шоп да откључам телефон. (Као у фазону, глупане шта ме смараш)*

    Не буде мени тешко, па ја прочитам још додатно Закон о заштити протрошача и фино саставим писмо м:тел-у и пошаљем пропоручено. По закону су дужни да одговоре на притужбу у одређеном временском року (чини ми се 30 дана), а ако не одговоре и ви их пријавите и имате доказ да сте послали писмо (препоручено слање) исто тако могу добити казну (чини ми се око 5000км).

    *Седам дана касније, стиже ми кући писмо. У писму су се извили за пропусте и потврдили оно што сам и ја тврдио: да након истека уговора имам право тражити да ми откључају телефон и да, након што ми истекне уговор, да им пошаљем захтјев за откљчавање, заједно са сериским бројем телефон, и да ћу добити активациони код.*

    Толико о компетенцији и љубазности м:тел-ових шалтеруша…

Оставите одговор