Опет и изнова: Чубриловић о аутопуту и мосту на Сави

Изградња аутопута Бања Лука – Добој један је од најзначајнијих инфраструктурних пројеката за Републику Српску – завршетак прве дионице могао би бити окончан за двије године, а друге дионице три године након потписивања уговора, истиче министар саобраћаја и веза Српске Недељко Чубриловић. Он је у интервјуу Срни подсјетио да су радови на првој дионици аутопута, […]

петак, фебруар 15, 2013 / 12:31

Изградња аутопута Бања Лука – Добој један је од најзначајнијих инфраструктурних пројеката за Републику Српску – завршетак прве дионице могао би бити окончан за двије године, а друге дионице три године након потписивања уговора, истиче министар саобраћаја и веза Српске Недељко Чубриловић.

Он је у интервјуу Срни подсјетио да су радови на првој дионици аутопута, од Добоја до Прњавора, дужине 36 километара, започети у јесен 2012. године, те да је извођач конзорцијум који чине "Интеграл инжењеринг" из Лакташа и "Гранит" из Скопља.

Према његовим ријечима, вриједност ове дионице је 180 милиона евра, од чега је 150 милиона евра кредитних средстава Европске банке за обнову и развој, док ће разлику од 30 милиона евра обезбиједити Република Српска из властитих средстава. Извођач радова на дионици од Прњавора до Бање Луке, чија је дужина око 36 километара, биће познат по окончању тендерске процедуре која је у току.

"Уколико све буде ишло према плану, почетком нове грађевинске сезоне требало би да имамо уговор са новим извођачом радова на дионици западно према Лакташима и Бањој Луци", објашњава Чубриловић и наводи да је ријеч о нешто захтијевнијој дионици, с обзиром на то да се на њој налази 65 објеката, од чега су два моста – један преко ријеке Врбас дужине 549 метара, и други преко Укрине, дужине 149 метара.

Чубриловић подсјећа да је Аутопут Бања Лука – Добој значајан због чињенице да ће његовом изградњом бити омогућено повезивање аутопута – Градишка – Бања Лука са паневропским коридором "Пет це".

До априла би требало да буду окончани сви послови, како би се могло приступити наплати путарине на аутопуту Бања Лука – Градишка, наводи министар и подсјећа да је то уговорна обавеза Републике Српске по отварању неких кредитних линија.

Говорећи о судбини пројекта у вези са изградњом коридора "Пет це" кроз Републику Српску, Чубриловић је рекао да је Српска чврсто опредијељена за изградњу аутопута Добој – Вукосавље, дужине 46 километара, као дијела коридора "Пет це", који је значајан и за функционисање аутопута Бањалука – Добој.

Чубриловић је рекао да су на позив за изградњу дионице аутопута коридора "Пет це", који пролази кроз Републику Српску, по моделу јавно-приватног партенерства, стигле понуде два конзорцијума који чине четири реномиране компаније.

"Једну понуду чини конзорцијум `Штрабака` из Аустрије и `Бујика` из Француске, а другу `Самсунг“ из Кореје и `Ежис“ из Француске, и у току је анализа приспјелих понуда", истакао је Чубриловић.

Он је подсјетио да је Европска банка за обнову и развој изразила спремност да будућем партнеру одобри кредитна средства за изградњу. "Уколико све буде ишло по плану,почетком 2014. године могао би да буде изабран партнер и испуњени услови започетак градње", истакао је Чубриловић.

Када је ријеч о изградњи моста на ријеци Сави код Градишке, између БиХ и Хрватске, Чубриловић је рекао да је то један од најзначајнијих инфраструктурних пројеката за Републику Српску и БиХ, јер ће аутопут Бања Лука – Градишка бити повезан са паневропским коридором Загреб – Београд.

"Овај мост је веома значајан и у контексту уласка Хрватске у ЕУ, јер ће већина намирница животињског поријекла ићи преко граничног прелаза Градишка", истакао је министар саобраћаја и веза Српске.

Чубриловић напомиње да почетак изградње овог моста не зависи од Републике Српске. "До овог тренутка обезбијеђена је грађевинска дозвола и што се тиче Републике Српске већ сутра би могао бити расписан тендер за избор извођача радова. Али, Хрватска још није дефинисала начин на који ће учествовати у реализацији овог пројекта", објаснио је Чубриловић у интервјуу Срни.

Он подсјећа да су на састанку са министром привреде Хрватске Иваном Врдољаком у јануару добили увјеравања да нема формалних препрека за реализацију овог пројекта.

"Остало је дефинисање начина на који је Хрватска финансирати свој дио, односно половину трошкова изградње овог моста", рекао је Чубриловић и додао да се стиче утисак да тренутно нема политичке воље да би се пришло реализацији овог пројекта.



0 КОМЕНТАРА

  1. Otvoriše… pardon, otvorismo i famoznu petlju. Pa naša je, šta? Uz koji pozajmljeni euro, no, i to je u redu, nije onih milijardu i nešto moralo da ode samo u proizvodnju i fabrike. Jeste, treba petlja, treba nam auto-put. Dobro je to uložen novac. Ulog za budućnost. Tačka.

    Je li tačka? Pa i nije. Ima toliko i toliko kilometara auto puta…i par petlji. Par petlji plus jedna. Moja petlja. Moja petlja me prosto tera da glasno pitam kolika je cijena po kilometru tog našeg auto-puta. Pritom, ne ulazim u priču o opravdanosti izgradnje tunela u ravnici, što se nama laicima bar tako čini. Zašto je toliko dugo trajala gradnja ako je auto-put prioritet i da li su izvođači radova isplaćivali plate i doprinose. Možda i jesu, možda i nisu. Ne znam za plate, ali znam za doprinose. Ili samo mislim da znam. Ne tvrdim ništa, samo glasno pišem o onome što čujem.

    Dobro, malo se igram svojom i našom nesrećom, čuo sam kolika je cijena izgradnje po kilometru. Pitam: je li ona u redu, ili nije. Ko će mi odgovoriti? Revizori? Tužioci? Hoće li neko ponoviti ovo pitanje dok nam neko ne odgovori kako se pravda toliki iznos? I gdje je most na Savi. Zar se projekcije izgradnje rade par dana prije izgradnje, pa se slučajno zanemario sitni detalj, kao što je most? Zar regionalna saradnja nije jedan od prioriteta u procesu evro-intregracija? Ili nam jednostavno ne treba most, kao ni mnogo toga, čekaćemo i guraćemo kao niža rasa u Gradišci, baš kao i do sada.

    Vratimo se na ponos našeg neimartsva. Kažu – Miletova petlja. Čovjek ima petlju. Ima, što jes’-jes’. Ali…imamo li i mi ostali petlju? Da pitamo gdje je naš novac utrošen, kako i zašto. Ponavljam: Sad imamo petlju, ali – imam li petlju?

    Petlja je petlja, ali ja za petlju imam PETLJU!

Оставите одговор