Друштвене мреже: Фејсбук колонизује свијет, Руси и Кинези фурају своје

Фејсбук је најпопуларнија друштвена мрежа, показује свјетска карта друштвених мрежа. Фејсбук има око 845 милиона активних корисника, а на мапи коју већ традиционално објављује стручњак за друштвене мреже Вићенцо Консенза, остало је тек неколико неосвојених земаља у којима је нека друштвена мрежа популарнија од Фејса. Он је најпопуларнији у 126 од 137 које је Консенза […]

понедељак, јун 11, 2012 / 21:18

Фејсбук је најпопуларнија друштвена мрежа, показује свјетска карта друштвених мрежа.

Фејсбук има око 845 милиона активних корисника, а на мапи коју већ традиционално објављује стручњак за друштвене мреже Вићенцо Консенза, остало је тек неколико неосвојених земаља у којима је нека друштвена мрежа популарнија од Фејса.

Он је најпопуларнији у 126 од 137 које је Консенза уврстио на мапу. Европа је континет са највише корисника Фејсбука, отприлике 232 милиона, слиједе Сјеверна Америка са 222 те Азија са 219.

На карти није заплављена Русија, у којој доминира домаћи В Контакте, док је његов такође локални другопласирани ривал Аднакласники (сложеница означава људе који су ишли у исти разред, школске другове) преузео водеће мјесто у Украјини, Бјелорусији, Молдавији, Јерменији, Казахстану, Киргистану и Таџикистану. Обе мреже су основане у Русији 2006. а Аднакласники је старији неколико мјесеци, и укупно гледано води на руском говорном подручју. Био је популаран и на Кавказу, али их је у Грузији и Азербејџану претекао Фејсбук.

Иранци, којима држава цензурише приступ мрском америчком Фејсбуку, удружују се на домаћем Клубу. У Кини највише корисника има Кју Зон (Q Zone) у Вијетнаму Зинг, док је Летонија свјетски ефномен. Малена балтичка држава са 2,2 милиона становника, од којих 1,6 говори летонски као матерњи језик, а још 300.000 јер мора, има свој домаћи мрежни сервис Драугием. Осим што је најпопуларнији у Летонији, Драгием има кориснике и у околним земљама, па се процјењује да га укупно користи 2,6 милиона људи.

World Map of Social Networks

Оно што мапа не говори је разноврсност унутар самих земаља. У Кини након Кју Зоне која има 560 милиона корисника, слиједе Тенсент Веибу (337 милиона) и Сина Веибу (334 милиона), сервиси слични нама познатијем микроблогинг сервису Твитеру.

Твитер нигдје није водећи, али је други по броју корисника у Јапану, САД и Великој Британији. Линкедин је трећи по броју корисника у двије последње поменуте земље, а после Фејсбука је најпопуларнији у Индији, Аустралији и Канади.

Неке од земаља у којима Фејсбук није експресно преузео прво мјесто су Индија, гдје је до децембра 2009. био најкориштенији Оркут. Овај сервис, који посједује Гугл, дуго je био популаран у Јужној Америци, и тек ове године га је Фејсбук претекао у Бразилу. Анимирана карта промјена говори и да је сервис Хај Фајв (Hi 5) био популаран у Централној Америци, Монголији, Перуу, Румунији, Тајланду и Португалу.

Сервис за упознавање и изласке, Баду, није нигдје био најпопуларнији, али у неколико земаља је на другом мјесту, попут Француске, Италије и Португала, а упознавање сродних душа за дружење и нешто више преко њега се доста тражи и у Шпанији и Латинској Америци.

Гуглов сервис Гугл+ није био заступљен у истраживању, али како није направио озбиљнији пробој у свијету умрежавања, готово сигурно није био у врху у некој земљи. Подаци за већину афричких земаља нису доступни. Процјена је базирана на основу података са Алексе, Гугл Трендса и Фејсбук огласа.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор