2. седмица 2. наставака: ДУХ У ШКОЉЦИ 2: НЕВИНОСТ (KOKAKU KIDOTAI 2: INOSENSU)

У односу на први дио, ово се зове побољшање! Ефекти иду више на 3-Д. Почиње оплодњом јајне ћелије. Она из планете, диобом, прераста у андроида. И та разина алегорије, преноси се кроз читаво дјело. Чак и ретро линијама аутомобила. Роботи 2020 убијају своје власнике који су их репрограмирали. Што нас треба подсјетити на 2051 из […]

понедељак, март 14, 2011 / 05:30

У односу на први дио, ово се зове побољшање! Ефекти иду више на 3-Д. Почиње оплодњом јајне ћелије. Она из планете, диобом, прераста у андроида. И та разина алегорије, преноси се кроз читаво дјело. Чак и ретро линијама аутомобила.

Роботи 2020 убијају своје власнике који су их репрограмирали. Што нас треба подсјетити на 2051 из првог наставка. Уз интермеце "са пјевањем", тј. са музичком пратњом без дијалога. Постоје дуга раздобља када се кадар заледи, како би схватити о чему се ради. Јединица времена је набијена смислом.

Поново се истиче идеја о спашавању меморије, као о ДНК запису, те фасцинација дуплим роторима хеликоптера, иначе особеним за руски концерн Камов. Умјесто апостола Павла, овдје се цитира 139. псалм. Наглашава се да су људи само лутке, које падају када се струна прекине. Хомо Ермакина је појам на који наилазимо при преласку у други стадиј приче.

Ту упадамо у логички лавиринт, препун теоретске разраде ове поетике, која спаја кич јапанске манге, чар рачунарске анимације, кибенретику и сат са кукавицом; у вјештачку интелигенцију, властну да истјера запис о моћи и смислу самоспознаје.

(Редитељ: Мамору Оши; Гласови: Акио Оцука, Ацуко Танака, Коичи Јамадера)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *